Ražba tunelů se opět rozběhne

22. 3. 2009 – 23.23 | 508x

Ražba tunelů komplexu Blanka se opět rozběhne

celý článek včetně fotek na praha.eu

Do konce března začne ražba na stavbě pražského okruhu v komplexu Blanka, která byla zastavena po druhém propadnutí zeminy ve Stromovce loni v říjnu.
22. března 2009

Oznámil to primátor Pavel Bém. Uvedl, že odstávka v ražbě byla využita účelně pro další přípravu stavby. „Stavba zasáhla do pohody Pražanů, ale je to oběť nutná a brzy to přinese ovoce,“ uvedl Pavel Bém.

Ražené tunely jsou výhodnější

Tramvaje se postupně vrátí na Letnou už letos na podzim. Postupné zprovoznění je plánováno na léta 2010 až 2012. Při návštěvě stavební jámy a tunelů, které se hloubí pod ulici Milady Horákové, byl účasten i bývalý primátor Berlína Eberhard Diepgen, který ve své funkci strávil 16 let a prožil v Berlíně podobné zásahy, jaké nyní probíhají v Praze.

„Je velmi důležité, že podstatná část dopravy zmizí pod zem a že tunely, které se budují, jsou z valné části ražené, byť je to možná zdánlivě nelogické, ale ve svém výsledku je ražený tunel nakonec levnější než tunel hloubený,“ upozornil Eberhard Diepgen. Ve srovnání s Prahou měl v posledních dvaceti letech Berlín jiný problém – scelovala se dvě města, různě spravovaná čtyřicet let.
Špunt na magistrále

Hovořilo se také o magistrále a o možnosti dalšího budování tunelu pod Legerovou ulicí do oblasti Václavského náměstí. „Jestliže se vůbec něco takového bude budovat, pak je nutné zvážit, zda má jít o velkokapacitní tunel, protože v tom okamžiku, kdy půjde o tento typ stavby, přestává mít smysl. Naopak v oblasti Václavského náměstí se po dokončení okruhu musí vytvořit špunt, který zabrání pohodlnému průjezdu centrem města,“ uvedl Pavel Bém.

Je také otázkou, zda se najdou na řešení dopravní situace v hlavním městě finance ze státního rozpočtu. Ve většině zemí unie je totiž běžné, že stát podporuje výstavbu dopravní infrastruktury a někdy dokonce plně tuto výstavbu hradí. Praha dostává na stavbu silnic a metra částky víceméně symbolické.
Povrch poslouží lidem

„Silniční tunelový komplex Blanka je největší podzemní stavba budovaná v současné době v České republice. Jde o nejdelší městský tunel ve střední Evropě a nejdelší souvislý ražený tunel na našem území, dlouhý až 2,23 km,“ uvedl Pavel Bém. Po jeho dokončení se doprava zklidní a hlavně se zkultivuje povrch, který dnes není právě pohledný a lidem v podstatě neslouží. Například v Patočkově ulici vznikne stromová alej, je pamatováno ale i na cyklisty, pro které je připravena cyklostezka, která povede přes zklidněnou Letnou. Více na www.tunelblanka.cz.

celý článek včetně fotek na praha.eu

Diskuze a komentáře k článku jsou možné ve fóru.

pridej.cz Přidej na fungu.cz Přidat odkaz na Bookmarky.cz