Betonové pole ve Stromovce se brzy zazelená

6. 3. 2009 – 10.51 | 664x

Zdroj: přepis tištěného vydání deníku Právo 6.3.2009

Vlaky na Kladno a Rakovník mají od 6. dubna jezdit z provizorní zastávky za dejvickým nádražím

Metrostav už vybetonoval louku ve Stromovce, kde se loni dvakrát propadla země do patnáctimetrové hloubky.
Během března se tady opět rozběhne ražba tunelu Blanka v blízkosti Šlechtovy restaurace. Nespecifikované množství betonu v zemi se prý po příchodu jara nepozná.
„Končíme s injektážemi z povrchu, je to otázka dní,“ řekl Právu mluvčí Metrostavu František Polák. Podle něho přijdou na řadu ještě kontrolní vrty a po nich se opět spustí ražba, kterou loni v říjnu zastavil báňský úřad. Ve Stromovce vnikl kráter o průměru asi 30 metrů a primátor Pavel Bém (ODS) se obrátil na policii.
Přestože Polák neuměl specifikovat, kolik betonu Metrostav do Stromovky napumpoval, tvrdí, že nepůjde o podbetonovaný trávník. Injektáže zpevnily pískové a jílové podloží s množstvím vody, pod nímž je dobrotivská břidlice, která není tak pevná jako břidlice letenská. Ta podle Poláka začíná v kopci za Šlechtovou restaurací a je natolik odolná, že si s ní ani řeka Vltava za 300 miliónů let neporadila, a proto ji zprava obtéká.
Polák nemá obavu z dopadu půlroční betonáže, jíž předcházelo betonování po prvním propadu, na biotopy ve Stromovce. Ochránci přírody to hodnotit nechtěli. „Nemáme k tomu žádná data,“ řekl právu ředitel Českého svazu ochránců přírody Petr Stýblo. „V průběhu dubna přijdou zahradníci a nikdo nebude vědět, že to tam bylo,“ popsal vytoužený výsledek Polák.
Budování tunelu o kousek dál u Prašného mostu zasáhne do vlakové dopravy. Lidé, kteří do Prahy jezdí od západu vlakem, budou muset počítat s až čtyřměsíčním omezením provozu. „Když jsem mluvil s naší správou tratí Praha-východ, zatím ještě od dodavatele ani investora stavby požadavky na výluky trati s časovým rozpisem neměla,“ sdělil Právu mluvčí státního podniku Správa železniční dopravní cesty Pavel Halla. Podle něho omezení ovlivní provoz na trati „Praha-Bubny-Chomutov, a to v mezistaničním úseku PrahaBubny-Praha-Dejvice“. Tiskové oddělení Českých drah informace o dopadu na jízdní řády zatím nemělo.
Kde přesně budou vlaky začínat a končit, není ještě zcela jasné. Podle původního projektu mělo jít o nádraží Praha-Veleslavín, stavitelé okruhu by chtěli ale zastávku přiblížit k metru. „Sám bych to chtěl vědět,“ reagoval na otázku Práva po nové zastávce stavbyvedoucí úseku okruhu mezi Špejcharem a Prašným mostem Radomil Hejduk ze společnosti Hochtief. Podle něho je na uvažované zastávce třeba postavit předem nástupiště a nelze s tím otálet.
„Žádáme, aby to bylo od začátku dubna,“ řekl Právu k dočasnému zkrácení buštěhradské dráhy mluvčí Metrostavu Polák. Podle něho si uzavření části trati vyžádá rekonstrukce mostu přes Svatovítskou ulici, pod nímž trať vede. Kromě rozšíření mostu, o němž už Právo informovalo, se mají výrazně prohloubit základy.
Budoucí rychlodráha Praha- ruzyňské letiště-Kladno, již upřednostňují třeba pražští zelení, má vést částečně v tunelech a to zhruba o 5 metrů níže než nynější koleje. Současné mělké základy mostu přes Svatovítskou by to ale nemusely vydržet.

***

V průběhu dubna přijdou zahradníci a nikdo nebude vědět, že to tam bylo František Polák, mluvčí Metrostavu

Zdroj: přepis tištěného vydání deníku Právo 6.3.2009

Diskuze a komentáře k článku jsou možné ve fóru.

pridej.cz Přidej na fungu.cz Přidat odkaz na Bookmarky.cz