Po stopách nechtěné silnice – zdroj deník 24 HODIN

11. 2. 2008 – 9.52 | 665x

zdroj: deník 24 HODIN

Reportéři deníku 24 HODIN se vydali po stopách budoucí silnice, která má dočasně vyřešit dopravní komplikace spojené s výstavbou sjezdu do tunelu Blanka na Letenské pláni.

Celý článek najdete v tištěném pondělním vydání deníku 24 HODIN a nebo je ke stažení na jeho stránkách.

Článek vyvrací některé polopravdy o trasování dočasné komunikace a vykácení Letenských sadů, které se objevily minulý týden v některých médiích…

DOPRAVA — Její část, k velké nelibosti řady místních obyvatel, zasahuje i do sousedních Letenských sadů. Hlavním důvodem zklamání je ale skutečnost, že se o komunikaci rozhodovalo takříkajíc za zády občanů, přičemž někteří, třeba ekologičtí aktivisté, dodávají, že nebyla zvolena nejšetrnější varianta (např. hrozí, že kvůli objížďce budou káceny stromy).

Kontrola dokladů
První fotografie, a hned první kontrola. U izraelské ambasády na křižovatce Badeniho a Na Špejcharu, kde by budoucí objížďka měla začínat, nám vychází vstříct člen ochranky. Pořádek musí být.
Vysvětlujeme, že nejsme špióni a dodáváme, že nás zajímá budoucí silnice, která povede i kolem zdejší rezidence. „Něco jsem o tom slyšel,“ říká policista a opisuje si naše občanky. „Na ambasádě z toho moc velkou radost nemají,“ dodává k tématu.
Jdeme dál. Za obratištěm tramvají Špejchar se cesty větví a my nějakou dobu marně zkoumáme obrázek vizualizace, podle které se orientujeme.

„Realita“ a realita
Máme však štěstí. Jen kousek od nás jde po bahnité půdě skupinka lidí s mapkami a plány. Zkoušíme započít hovor a dozvídáme
se, že máme tu čest se zástupcem projektanta „naší“ silnice. Ten se s námi vzápětí ochotně dává do hovoru a ukazuje to, o co se předtím pokusila některá média: projektovou vizualizaci budoucí objížďky. Tato je skutečná, i se všemi patřičnými náležitostmi.
„Některé mapky, které se v této souvislosti objevily v novinách, byly poněkud nepřesné,“ říká jednatel společnosti Satra Ludvík Šajtar, náš zcela nečekaný průvodce terénem. Za chvilku získáme orientaci i my – a opravdu, silnice vede mnohem blíže pláně, než se z novinových pokusů o plánek zdálo.
Všímáme si, že některé ze stromů podél míst, kudy by měla v budoucnu vést silnice, jsou ochráněny dřevěným bedněním. „Těchto
stromů se výstavba silnice nedotkne,“ říká Ludvík Šajtar a dodává: „Je možnost některé stromy v budoucí cestě přesadit, jiné budeme muset porazit. Ale bude jich minimum, chceme být šetrní k okolí.“
Pěkně podél plotu
Ještě než se rozejdeme, vyvrací jednatel Satry i obavy o to, že nová silnice nějak zásadně zamíří do sadů. „Mezi stromy půjdeme jen na krátkém úseku, jinak silnice povede hlavně podél plotu, který nyní ohrazuje území mezi stavbou tunelu a Letenskými sady.“ Loučíme se a mokrým bahnem brouzdáme podél plotu ke druhému konci budoucí silnice. Na ohybu ohrazení, směrem k ulici U Sparty, zatáčíme vlevo a jdeme do fi nále – přímo k ulici Milady Horákové.
Tak tudy by už za pět měsíců měla jezdit auta…
Jaroslav Šafránek ||||

Foto Petr Merta 4x

▲ Některé stromy v místech, kde vyroste nová silnice, už dostaly dřevenou ochranu – těchto kusů se kácení nedotkne
▲ Budoucí začátek jednosměrky u izraelské ambasády
▲ Podle odborníků by měla cesta vést těsně podél ohrady
▲ Auta objedou hrazení a u Sparty se vrátí na hlavní tah

FAKTA A INFORMACE
◆ nová dočasná silnice by měla být jednosměrná, dvoupruhová a cca deset metrů široká
◆ povede ve směru od křižovatky ulic Badeniho a Na Špejcharu, dále za smyčkou tramvají, mezi stromy a potom podél jámy budoucího sjezdu do tunelu a pískové plochy – v rovině s ulicí U Sparty se posléze vrátí do ulice Milady Horákové
◆ ve směru od Letenského náměstí k Hradčanské pojedou auta normálně jako dnes, tedy podél stadionu Sparty
◆ začít stavět by se silnice mohla v březnu, v provozu by měla být od července 2008 do října 2010

zdroj : deník 24 HODIN

Zanechat komentář

pridej.cz Přidej na fungu.cz Přidat odkaz na Bookmarky.cz