Noční opravy? Je to nebezpečné

7. 8. 2007 – 10.29 | 509x

zdroj: Mladá Fronta DNES, 7.08.2007

POTÍŽE S DOPRAVOU Řidiči protestují kvůli množství uzavírek, radní pro dopravu Radovan Šteiner však oponuje, že letos nejsou silnice víc rozkopané než jindy. Noční opravy odmítá: hygienici je podle něho nepovolí a dělníci by byli za tmy v nebezpečí.

Praha – Radní pro dopravu Radovan Šteiner i přes početné protesty pražských řidičů trvá na svém. „Léto je opravdu nejvhodnějším termínem pro rekonstrukce, jednak kvůli počasí, jednak kvůli menší dopravní zátěži,“ říká muž, který na letošní léto spolu se svými podřízenými naplánoval patnáct uzavírek na hlavních pražských tazích.

* Máte řidičský průkaz?

No jasně.

* Jezdíte do práce autem?

Jak kdy. Jezdím jak MHD, tak vlastním autem půl na půl.

* Prodloužila se vám v létě cesta do práce?

Rozhodně ne. Já jezdím z Prahy 8, ze Severního Města, a rozhodně se nezdržím víc než jindy. Právě naopak.

* To se vás netýká ani jediná z patnácti uzavírek na hlavních tazích?

Samozřejmě, že týká. Třeba Štefánikův most, Voctářova, teď V Holešovičkách. A přesto, aniž bych jakkoli porušoval předpisy, dojedu včas. Samozřejmě kdyby nebylo uzavírek, jezdilo by se ještě rychleji. A nevylučuji, že někomu se ta doba trochu prodloužila.

* Nezdá se vám, že letos je počet uzavírek vyšší než v jiných letech?

Ne. Když se podíváte na statistiku posledních pěti let, tak rozhodně letošní léto nevybočuje ani z hlediska počtu, ani významnosti. Minule jsme opravovali například velmi problematickou komunikaci Chotkovy sady, Rašínovo nábřeží a Výtoň, mnohokrát jsme dělali Barrandovský most nebo Jižní spojku, v té kritické části mezi D1 a D5.

* Podle mnoha řidičů se ale pořád překopává třeba brněnská dálnice na Chodově.

Úseky dálnic na území Prahy jsou spravovány Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, nikoli hlavním městem. Stížnost tedy směrujte spíše na ministerstvo dopravy.

* A to se nemůžete dohodnout?

Záleží jen na jejich slušnosti, jestli nám oznámí, kdy a kterou část uzavřou.

* Zmiňujete, že Barrandovský most se opravoval několikrát. Mají nově udělané povrchy vozovek nějakou záruční dobu?

Ale most jsem opravovali vždy v různých úsecích. Jeden rok děláme jeden pruh, druhý rok druhý. Kdybychom mohli uzavřít celý most, uděláme všechny pruhy naráz. Někomu se může zdát, že na těch víceproudých komunikacích se spravuje opakovaně, ale nikdy to není ta samá část.

* Můžete tedy říct s určitostí, že tam, kde se teď pracuje, se třeba pět let nic spravovat nebude?

Ano, jistě.

* Jakou má opravená vozovka životnost?

Jak na co. Například u vozovek je to řádově kolem deseti let. Ale mostní konstrukce mají zase nesrovnatelně vyšší životnost – třeba Štefánikův most bude mít záruku pětadvacet třicet i víc let.

* Po městě je patnáct velkých uzavírek, které komplikují dopravu. Proč se na stavbách nedělá i v noci?

Tam, kde to možné je, noční práce na dodavatelích nárokujeme. Například na Štefánikově mostě se dělá s plným nasazením i v noci, protože tam hygienik vydal na hlučné práce v noci zvláštní povolení. V obydlených zónách by si občané stěžovali.

* Přijde mi to jako výmluva. I na obrovských stavbách uprostřed města, jako je třeba Palladium na náměstí Republiky, se dělá ve dne v noci a obyvatelé mohou tak akorát sepisovat petice…

Ale to není výmluva. Magistrát není investorem Palladia, musíte se zeptat tam.

* Ale to znamená, že hygienik tedy není až tak přísný.

Já nechci nikomu sahat do svědomí. Naši investoři jsou v pozici žadatele a někde povolení dostaneme a někde ne. Například Štefánikův most nemá koho rušit, tak nám povolení vydali.

* A co třeba Jižní spojka?

Tam je problém bezpečnost. Stavební firmy nemohou pustit pracovníky na dálnici, kde i v noci jedou kamiony stovkou. A vůbec celé osvětlení staveniště by nebylo vůbec jednoduché.

***

Co napsal čtenářům Z rozhovoru na iDNES.cz

1. Přestanou v roce 2010 jezdit kamiony přes Barrandovský most? „Postup prací na stavbě jižního obchvatu Prahy dává téměř stoprocentní jistotu, že v roce 2010 se podaří konečně vyčlenit Barrandovský most a Jižní spojku pro účel, pro které byly projektovány a vystavěny – pro osobní automobily a spojení jednotlivých částí Prahy.“

2. Proč se parkoviště P+R budují v kapacitách jen desítek stání? „Nesouhlasím, že budujeme pouze desítky stání ročně, loni jsme zprovoznili přes tisíc míst. V jejich výstavbě budeme pokračovat.“

3. Uděláte něco pro zlepšení spojení MHD do okrajových částí Prahy? „V okrajových čtvrtích není takový pohyb cestujících, aby bylo možné intervaly nějak výrazně zkrátit.“ (Zdroj: iDNES.cz, redakčně kráceno)

  1. Odpovědi (3) to “Noční opravy? Je to nebezpečné”

  2. Když se tak dívám na to rozlehlé dílo nedá mi abych si ještě trochu postěžoval na nevyužitou možnost vést dopravu podél Vltavy do Dejvic. Když se bude stavět nový most přes Vltavu tak se i tak bude čekat na suchdolský most aby se mohli lidé přepravit z Prahy8 na Prahu6. Odstranění „dočasného“ tramvajového mostu pomůže, ale znovu vás povede povinně přes Letnou.Kdyby se udělala vozovka podél Vtavy s vyustěním třeba v Papírenské ulici , myslím že by to odvedlo část dopravy z Letné.

    Od aksaj na Říj 25, 2007

  3. myslím,že autor galerií trochu asi zaspal,nevěřím,že se přestalo stavět,velmi dlouho nejsou nové zprávy a ani fota,já mám stavbu na dohled ale co ti ostatní

    Od fuse na Říj 26, 2007

  4. Autoři nezaspali, ale neděje se nic zajímavého. Na Malovance se staví lávka. Na Letné se hloubí stavební jáma a v Tróji se razí.

    Od horal na Říj 28, 2007

Zanechat komentář

pridej.cz Přidej na fungu.cz Přidat odkaz na Bookmarky.cz