Okruh vyžene z Letné cirkusy

18. 6. 2007 – 10.05 | 543x

zdroj: MF Dnes, 18. 6. 2007

Letná – Obyvatelé Prahy 7, kteří byli zvyklí chodit na procházky po Letenské pláni, si budou muset najít jiný cíl svých cest. V současné době tu totiž dělníci stavějí ohradu pro výstavbu severozápadní části vnitřního automobilového okruhu metropole.

„Pro nás to znamená, že velká část Letenské pláně nebude přístupná, takže takové akce jako například cirkusy, na které byli Pražané v tomto letním období zvyklí, tam nebudou,“ vysvětlil mluvčí Prahy 7 Martin Vokuš.

Stavba omezí dopravu

Mnohem větší dopad však bude mít výstavba okruhu na řidiče. „Budou tu uzavírky ulice Milady Horákové a i tramvajová doprava bude částečně odkloněna,“ popsal Vokuš. Tyto dopravní změny však podle jeho slov nastanou až ve chvíli, kdy se začne s vlastní stavbou. Ta je zatím ve fázi příprav.
„Nyní se začnou přemisťovat inženýrské sítě, stavební jáma, z níž se budou hloubit a razit tunely, se začne kopat patrně v září,“ řekl mluvčí stavební firmy Metrostav František Polák.
Některým místním obyvatelům se však takový zásah do Letenské pláně nelíbí. „Vyrostl jsem tady a na Letnou jsme chodili hrát fotbal. Jestli se to tu zastaví, tak zmizí naprosto unikátní plocha,“ říká například Jaroslav Hrunek, který nedaleko Letné bydlí. Podobný názor mají i některá občanská sdružení.
Například Ateliér pro životní prostředí kritizuje výstavbu okruhu už řadu let. Jeho zástupci tvrdí, že nová silnice přivede do centra další automobily.
Silnice mezi Malovankou v šesté městské části a Pelc-Tyrolkou v Praze 8 povede většinou pod zemí pod Letnou, Stromovkou a pod Vltavou. Z trojské strany se už okruh staví.

Pod zemí bude i parkoviště „Z jámy na Letné směrem k Prašnému mostu se budou tunely hloubit, dále ke Strahovskému tunelu razit,“ popsal dříve Polák. Směrem k Troji pak budou všechny tunely ražené. Ve stavební jámě vznikne podzemní křižovatka s vjezdem a výjezdem a podzemní parkoviště pro stovky vozidel.
Stavební práce by podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka navíc neměly místní obyvatele nijak výrazně obtěžovat, co se týče hluku. „V průběhu výstavby budeme používat mechanizaci, která bude co nejméně hlučná. V této lokalitě není tolik obytných prostor a navíc se bude pracovat většinou v tunelech,“ upozornil Polák.
Výstavba by měla být hotova do roku 2011 a přijde na 21,2 miliardy korun. Okruh bude dlouhý 6,4 kilometru a zhruba 5,5 kilometru silnice povede tunely.

* Severozápadní část
okruhu
Začátek stavby: únor 2007

Co spojí: Strahov a Pelc-Tyrolku
Kudy povede silnice: pod Letnou,
pod Stromovkou a pod Vltavou

Délka okruhu: 6,4 km

Délka silnice v tunelech: 5,5 km

Cena: 21,2 miliardy korun

Datum výstavby: rok 2011

Z čeho se skládá: tunel Blanka a
čtyři mimoúrovňové křižovatky

Co přinese: propojení městských
částí bez zatěžování centra města

Zanechat komentář

pridej.cz Přidej na fungu.cz Přidat odkaz na Bookmarky.cz