Průzkumná štola má ověřit, zda tunel Stromovce neuškodí

17. 5. 2002 – 14.07 | 514x

zdroj: Právo, 17. 5. 2002

Náměstek primátora Martin Hejl (ODS) se chopil chromovaného krumpáče a se třemi svisty ho ve včerejším poledním parnu třikrát zabořil do kyprého písku trojského břehu Vltavy. Začala tak stavba průzkumné štoly pro tunel, jímž pod Stromovkou a pod řekou mají v budoucnu jezdit auta.

Štolu razí firmy Metrostav a Energie Kladno, které vzešly z výběrového řízení. „Nevadí nám, když je to tvrdá skála. Očekávají se břidlice a křemence, je třeba zjistit jejich podíl a zda tam není ještě něco jiného. V Praze to skutečně nikdy nevíte,“ odpověděl Právu mluvčí Metrostavu František Polák. Ředitel magistrátního odboru městského investora Jozef Macko zdůraznil, že štola – bude stát asi 160 miliónů korun – má hlavně ověřit geologické a hydrogeologické podmínky. „A to v nejvíc diskutované části pod Stromovkou,“ řekl Macko. Štola bude měřit téměř 2 kilometry, bude se těžit ze šachty umístěné na trojském břehu asi 200 metrů od Vltavy. Povede až pod Šlechtovu restauraci, kde začíná sráz. Štola, s jejímž rozšířením se počítá pro samotný tunel, se má dokončit příští rok. Stavební povolení vydal báňský úřad. „Štola neškodí životnímu prostředí,“ je přesvědčen náměstek Hejl, totéž si myslí i o tunelu pod největším z pražských parků. „Stromovka je víceméně vlhká, velké odvodnění stromům zde víceméně nehrozí, čili až tak velké nebezpečí to není,“ míní Pavel Sekerka, jenž v Troji vede botanickou zahradu. Tunel v trase nazvané Blanka má spojit dvě části vnitřního městského okruhu: Břevnovské vyústění Strahovského tunelu s Pelc-Tyrolkou v Troji, čili s mostem Barikádníků. Hejl potvrdil, že s trasou počítá územní plán. „Očekáváme, že územní rozhodnutí bychom mohli mít do září,“ poznamenal Macko. Výsledky z průzkumné štoly poslouží dokumentaci pro stavební povolení části městského okruhu a pro samotný výběr zhotovitele, čili pro určení ceny. Ta se zatím u celé stavby z Břevnova do Troje pohybuje mezi 16 a 19 miliardami korun. „Ve velkém územním řízení očekáváme odvolání,“ řekl Hejl. Měl na mysli nespokojenost ekologů okolo Petra Kužvarta z Ateliéru pro životní prostředí. Samotný okruh by se mohl začít stavět podle Macka v roce 2004.

Zanechat komentář

pridej.cz Přidej na fungu.cz Přidat odkaz na Bookmarky.cz