Pokračuje stavba okruhu

19. 6. 2007 – 11.00 | 405x

zdroj: 24hodin, 19.6.2007

Podle opozice je stavba úseku Malovanka – Pelc-Tyrolka finanční a dopravní hazard.

Na Letné se začala připravovat stavba severozápadní části vnitřního automobilového okruhu, tzv. Městského.

Část okruhu, která povede převážně pod zemí, však dráždí Stranu zelených.

Podle zastupitelky Petry Kolínské je celý projekt ze strany města finančním a dopravním hazardem.

Městský okruh dráždí zelené

Na Letné začne již brzy stavba další části vnitřního automobilového okruhu. Stavba ale vyvolala protesty zejména Strany zelených.

Vnitřní okruh, zvaný Městský, má být celý dokončen v roce 2011. Na Letné v těchto dnech probíhají přípravné práce na zahájení stavby severozápadního úseku, který propojí Strahov s Pelc-Tyrolkou. Tato část Městského okruhu, jež povede mimo jiné právě přes Letnou a kolem Pražského hradu, měří 6,4 kilometru, z toho 5,5 km povede pod zemí, a celkové náklady budou asi 21,2 miliardy Kč. Tunely se budou hloubit pod Letnou, Stromovkou a Vltavou.

Je to hazard, tvrdí zelení

Na poplach bije především zastupitelka Petra Kolínská ze Strany zelených, podle níž je celý projekt finančním a dopravním hazardem. Upozornila, že město, které v současnosti hledá téměř pět miliard korun na dokončení metra do Letňan, nemá na vnitřní okruh peníze.

„Renomovaná firma Atkins, u které si město objednalo v roce 2005 za sedm milionů korun analýzu možností financování, přitom upozornila, že bez zapojení soukromých zdrojů je investice nad možnosti města,“ tvrdí Kolínská.

A co na to zástupci magistrátu? Podle Jiřího Tomana, ředitele odboru městského investora, bude město muset sáhnout do vlastních zdrojů, vzít si půjčku nebo vydat obligace. Jak to nakonec dopadne, to zatím nikdo neví. „Vše závisí na rozhodnutí zastupitelstva,“ uvedl Jiří Toman.

Nebyl posouzen vliv stavby

Proti výstavbě okruhu je i Ateliér pro životní prostředí, podle kterého je postup magistrátu v této věci dokonce nezákonný. „Zní to neuvěřitelně, ale u tohoto projektu neproběhlo posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Magistrát se z toho vylhal tvrzením, že se ustanovení zákona této akce netýká. Prý se nejedná o silnici, ale o vnitřní komunikaci,“ řekl Pavel Černohous z Ateliéru pro životní prostředí.

Podle kritiků okruhu se dopravní situace v centru města ještě zhorší, neboť auta budou na křižovatkách vyjíždět z tunelů na povrch a zaplaví okolí křižovatek.

ÚSEK MALOVANKA – PELC-TYROLKA

Začátek stavby: září 2007

Konec stavby: 2011

Délka úseku: 6,4 km, z toho v tunelu Blanka: 5,5 km

Cena: 21,2 miliardy korun

Z čeho se skládá: tunel Blanka a čtyři mimoúrovňové křižovatky

Stavba je součástí vnitřního silničního okruhu, tzv. Městského

http://www.24hodin.cz/scripts/detail.php?id=1564

Zanechat komentář

pridej.cz Přidej na fungu.cz Přidat odkaz na Bookmarky.cz