126

Re: Z tisku a médií

jojo, dneska se to v médiích jen sype
http://zpravy.idnes.cz/ochrancum-zivotn … avarna_bos

Thumbs up Thumbs down

127

Re: Z tisku a médií

Pánové, neblíží se nám náhodou parlamentní volby? hmm

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

128

Re: Z tisku a médií

anasazi napsal:

Pánové, neblíží se nám náhodou parlamentní volby? hmm

a) se blíží
b) okurková sezona dosáhla vrcholu - alespoň na iDnesu...:)

Thumbs up Thumbs down

129

Re: Z tisku a médií

http://www.denik.cz/z_domova/prazsky-ok … 90828.html
to se najednou vyrojilo článků.
Nevíte, to píšou příznivci ekoteroristů a kazišuků nebo naopak je to psáno jako varování před nimi ? smile

Thumbs up Thumbs down

130

Re: Z tisku a médií

obr napsal:

http://www.denik.cz/z_domova/prazsky-ok … 90828.html
to se najednou vyrojilo článků.
Nevíte, to píšou příznivci ekoteroristů a kazišuků nebo naopak je to psáno jako varování před nimi ? smile

To nevím. Ale stará Pátková odvedle říkala, že by se okruh měl přestavět do estakády aspoň 60 metrů nad Klánovickým lesem. Ten současný by totiž mohl v Běchovicích plašit včely. Asi bysme na to měli založit nějaké sdružení a  rozeslat to po novin(k)ách a denících. Já to rozhodně budu prosazovat vší svojí silou.
Články tohoto nadějného, perspektivního mladého muže už dávno neberu vážně.

Thumbs up Thumbs down

131

Re: Z tisku a médií

Stavba tunelu Blanka pokračuje

datum: 28. 8. 2009
médium: Právo, Jakub Mračno, Miroslav Homola
Stavba komplexu tunelů Blanka, který je pro Prahu klíčovou dopravní stavbou, zatím pokračuje. Stahují se nad ní ale černé mraky zpoždění, a tím i navýšení nákladů. Důvodem je spor o jedno z mnoha stavebních povolení mezi ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) a aktivisty sdružení Za naši budoucnost.
Sdružení se netají tím, že je pro záchranu oblasti Povltaví ochotno právními kroky zablokovat celou stavbu. „Nic jiného nám nezbývá, na podněty a prosby město nereaguje, proto jsme zvolili tuto strategii a využijeme i všech možností, které nám nabízejí evropské instituce,“ řekla Právu předsedkyně sdružení Vlasta Šenarová.
„Jsem připraven se připoutat ne k bagru či jeřábu, ale k postelím a psacím stolům všech troublemakerů,“ reagoval pražský primátor Pavel Bém (ODS). „Bez nadřazeného dopravního skeletu Praha zemře. Jako rodilý Pražák to nedopustím,“ dodal. Podle odborníků by pozastavení stavby bylo pro město velmi problematické. Zdržení by mohlo znamenat mnohamiliardový nárůst nákladů. To Bém nechce dopustit: „Tunel se neprodraží a jeho výstavba se nezpozdí.“ Podle advokáta sdružení Za naši budoucnost Zdeňka Kuneše je však nyní neplatné jedno ze stavebních povolení, které se vztahuje na inženýrské sítě po celé délce úseku Špejchar–PelcTyrolka a na stavbu podzemních garáží na Letné.
(Pokračování na str. 5) Stavba tunelu Blanka pokračuje
(Pokračování ze str. 1) „Městský soud nám dal v dubnu za pravdu ve sporu s MMR a zrušil stavební povolení, tento verdikt potvrdil 11. srpna i Nejvyšší správní soud v Brně,“ tvrdí Šenarová.
Jak však Právo zjistilo, Nejvyšší správní soud o kasační stížnosti proti rozsudku Městského soudu v Praze ze dne 21. dubna 2009 dosud nerozhodl. Neznamená to ale, že se stavebními povoleními je vše v pořádku.
„Protože tento rozsudek zrušil rozhodnutí ministerstva pro místní rozvoj, kterým bylo potvrzeno rozhodnutí správního orgánu – Magistrátu hlavního města Prahy – jímž bylo vydání stavebního povolení městského okruhu 0079 Špejchar–PelcTyrolka v rozsahu inženýrských sítí, podzemních garáží, jehož součástí je i tunel Blanka, není stavební povolení v právní moci,“ uvedla pro Právo Jana Vítková z Nejvyššího správního soudu (NSS).
V praxi to tedy znamená, že v současnosti neexistuje platné stavební povolení pro zmíněnou část stavby.
Problém je v tom, že nikdo ze zainteresovaných o neplatnosti povolení neví.
„Město není v tomto sporu účastníkem, z vlastní iniciativy jsem obvolával, koho se dalo, ale nikdo nemá v ruce žádný papír, který by tvrzení o neplatnosti stavebního povolení potvrzoval,“ řekl Právu Jiří Toman, šéf magistrátního odboru městského investora (OMI), který má stavbu na starosti.
Na inženýrskou činnost, tedy získávání stavebních povolení a podobně, najímá OMI takzvaného mandatáře, v tomto případě společnost IDS, ani ta ale informace o neplatnosti povolení nemá.
Rozhřešení nedává ani samo ministerstvo pro místní rozvoj.
„Ministerstvo v tuto chvíli nemá rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, neviděli jsme ho, nemohli jsme ho prostudovat, a tudíž ho nemůžeme nijak komentovat,“ sdělil Právu mluvčí ministerstva Martin Ayrer.
Zastavení práce by znamenalo strmý růst nákladů
Připustil, že městský soud rozhodl v neprospěch ministerstva a že kasační stížnost podaná k NSS nemá podle zákona odkladný účinek.
Přesto jasně neřekl, zda stavební povolení platí, nebo ne.
„Současně s kasační stížností jsme podali i žádost o odkladný účinek a nyní čekáme na vyjádření,“ řekl pouze Ayrer na otázku Práva, jak tedy ministerstvo platnost či neplatnost stavebního povolení vnímá.
Právník sdružení Za naši budoucnost ale hovoří o tom, že je podle zákona situace jasná. V případě, že se stavba nezastaví do doby, než město získá nové stavební povolení, chce podat trestní oznámení.
„Pravomocné stavební povolení je jedním ze základních dokumentů, které máme od investora doloženy ještě před zahájením každé stavby. Nyní stavíme dál, nemáme žádnou informaci o tom, že by některé z doložených stavebních povolení přestalo platit,“ řekl Právu i František Polák, mluvčí firmy Metrostav, která jedinečnou tunelovou stavbu buduje. Zároveň také potvrdil, že v případě, že dostane doklad o neplatnosti stavebního povolení, musel by Metrostav práce zastavit. A to by potom znamenalo strmý růst nákladů.
„Tunel Mrázovka se stavěl kvůli různým odvoláním a dalším obstrukcím o tři roky déle, než se plánovalo. Jen kvůli inflaci se stavba za tu dobu prodražila o téměř půl miliardy. Náklady se v takových případech zvyšují i kvůli tomu, že když se stavba přeruší, musí se zakonzervovat a podobně,“ popsal Právu expert na inženýring velkých dopravních staveb, který si nepřál být jmenován.
V případě Blanky nechce tuto možnost nikdo ze zainteresovaných komentovat.
Pražský primátor má jasno: „Veškeré případné vícenáklady jdou k duhu stavitele. Na celou stavbu existuje několik desítek stavebních povolení, jeden dílčí problém nemůže stavbu ohrozit.“ „Tunel Blanka je klíčovou součástí nadřazeného dopravního skeletu, který je nejekologičtější pražskou stavbou. Teprve jeho dokončením dostaneme auta pod zem a nákladní automobily na tranzitní okruh. Pak si všichni oddechneme. A také se z plných plic nadechneme,“ dodal Bém.

132

Re: Z tisku a médií

vondr napsal:

Stavba tunelu Blanka pokračuje

datum: 28. 8. 2009
médium: Právo, Jakub Mračno, Miroslav Homola
Stavba komplexu tunelů Blanka, který je pro Prahu klíčovou dopravní stavbou ...

Když si člověk vygooglí, co je zač ta "Vlastička" je mu hned jasné, kde jsme ... zajímalo by mě, kdo další je členem toho sdružení "Za naši budoucnost"...že by další "Vlastičky"? :-) Občas mě až dostává, ten deformovaný "důchodecký" pohled na věc, který je díky možnostem odvolání vyšponován do megalomanských počinů a možnosti zdržet zásadní stavbu, která by byla lepší, kdyby probíhala co nejrychleji bez jakýchkoliv problémů.
A to, že ale budou upravené okolní plochy a budou provedena protipovodňová opatření apod. o tom ale už asi evidentně neuvažují. Jejich motto určitě zní: "Nová věc a stavba? Tu tu nechcem, pryč s ní!"

133

Re: Z tisku a médií

Vlastička Šenarová, nojo. Buď bude křižovatka na Pelc-Tyrolce a úsek na Balabenku po našem, nebo nebude vůbec. Argumenty neslyšíme, kompromisy nevedeme. Jak povídala mezi spoustou jiného na setkání s veřejností v KD Vltavská: "Ten tunel nemá pravomocné stavební povolení a mít ho nebude, to si pište!" Nepsal jsem si, zapamatoval jsem si.

Thumbs up Thumbs down

134

Re: Z tisku a médií

S_M_Lomoz napsal:

Vlastička Šenarová, nojo. Buď bude křižovatka na Pelc-Tyrolce a úsek na Balabenku po našem, nebo nebude vůbec. Argumenty neslyšíme, kompromisy nevedeme. Jak povídala mezi spoustou jiného na setkání s veřejností v KD Vltavská: "Ten tunel nemá pravomocné stavební povolení a mít ho nebude, to si pište!" Nepsal jsem si, zapamatoval jsem si.

:-D :-D :-D :-D tak ta její fotka mě dostala, upřímně jsem se zasmál,... u té asi argumentovat už nemá smysl

135

Re: Z tisku a médií

Inzerované Podzemní Čechy, Blanka od 17:25 dál.

Thumbs up Thumbs down

136

Re: Z tisku a médií

Ještě k paní Šenarové - probíral jsem se dneska zápisem z veřejného projednávání Zásad územního rozvoje. Cituju:

8. pí. Šenarová, OS Za naši budoucnost
OS Za naši budoucnost zdržela stavbu tunelu Blanka o 1 rok, OS je účastníkem řízení EIA pro stavbu pokračování Blanky, OS již 4 roky pozoruje jednání magistrátu HMP, způsob jak je jednáno s veřejností na jednotlivých výborech zastupitelstva, kterých se OS účastní. Pí. Šenarová vyzvala veřejnost k účasti na jednáních jednotlivých výborů a zastupitelstva. Dále pí. Šenarová uvedla, že nebude opakovat připomínky, které má pí. ředitelka OUP „ v šuplíku“, uvedla, že též již dříve připomínkovala nutnost nahrávání veřejných projednání. Připomínkující požádala o vytažení připomínek“ ze šuplíku“ a požádala o písemnou odpověď.
•    moderátor požádal připomínkující o připomínky k věci, tedy k ZUR
Pí. Šenarová uvedla, že všechny odbory i ředitel obdrželi připomínky OS, stěžovala si na nedemokratické jednání MHMP, na příliš malý sál k projednávání ZUR, na to, že v sále chybí zvukové nahrávání. Požadovala zajištění velkého sálu, nahrávání, stanovení dalších termínů pro veřejné projednání s odůvodněním, že občané jsou zaměstnáni a vždy se nemohou dostavit. Odvolání na EU, upozorňuje, že koncept ÚP, ZUR a ÚP SÚ HMP jsou "malůvky" a tyto mají základ před 40 lety, jde o starý totalitní projekt Pražského obchvatu a radiály. V souladu se směrnicemi EU existuje kodex pro úředníky, "nesmíte poslouchat pouze politiky". ÚP je starého data, stavba Blanky je v rozporu se zákony a ústavou. V lokalitě Pelc-Tyrolka, Rokoska, žije přes 10 000 lidí, je zde nemocnice Bulovka, Vltavské údolí, v blízkosti je PPR, v r.2006 dány úředníkům všechny podklady a stále je tam Prosecká radiála, která byla bez EIA přejmenována na dálnici S1, "skrýváte to na "malůvkách"!"  Za OS předložili tři architekti návrhy na řešení této lokality, pokud to nebude v ZUR a v ÚP, tak to skryjete! Jak zachránit tuto oblast? Podali jsme podnět na změnu ÚP před třemi roky, jak to, že nejsme změnou celoměstského významu?
Co znamená, že centrum bude rozšířeno od Spořilova po Holešovice (dotaz se vztahuje k výkladu k ZUR), napadáme právně ZUR, nesouhlasíme s jejich vydáním.
Dále pí. Šenarová uvedla, že u veřejně prospěšných staveb (VPS) jde o záměr vymísťování, že půjde o znárodňování.
•    moderátor : Můžeme mluvit slušně a konkrétně.
- Jednáme slušně a konkrétně, 4 roky vám dáváme důkazy, máme záznamy.
•    moderátor  přečetl z textové části ZUR úkoly pro řešení v ÚPD, část týkající se Prosecké radiály.
- "To říkáte dávno před ZUR, ty Vaše zápisy nejsou závazné, jde o "oblbovačky."
•    moderátor : Jde o ZUR.
- Pan Heroudek uvádí snížení průjezdu aut z 95 tis. na 70 tis., jsou překročeny limity, upozorňovali jsme 6 odborů, 6 výborů, 6 radních, podívejte se na prognózu!, OUP MHMP nespolupracuje s OOP MHMP a s p.Heroudkem. Jednotlivé odbory mají povinnost nahlásit řediteli MHMP, panu Trnkovi, že jde o porušování zákonů! Zastupitelé hlasují, často neví o čem, je nutno je informovat o nezákonnosti, je odborné řešení!
•    přítomná zastupitelka HMP, pí. Alena Samková, starostka MČ Praha-Čakovice, nesouhlasí s tím, že by zastupitelé HMP nevěděli, o čem hlasují. Dále zdůraznila, že odjela ze svého úřadu, aby se mohla zúčastnit projednání o ZUR. Pí. Šenarová je požádána o konkrétní připomínky.
- Pí. Šenarová poukazuje  na problematiku parkování, u budov VŠ v lokalitě Pelc-Tyrolka se plánuje 1500 parkovacích míst, "kudy tam budou jezdit?", dále uvádí, že pod Václavským nám. se budují podzemní garáže, to bude znamenat nárůst dopravy v zastavěném území. Rozpočet MHMP podporuje auta a Dopravní podnik má omezení, jde o věc odpovědnosti! Dále vznesla dotaz, proč se přítomní zpracovatelé a pořizovatelé nezúčastnili konference EU "Lidé a města", např. Amsterodam ruší garáže v centru měst. Jde o věc odpovědnosti, vědomí porušování zákonů. Když křičí Legerova, Suchdol, Holešovičky - musí se stanovit kriteria, jak to vypadá teď? - počet aut, stupeň zamoření, hluk a emise, počet dotčených občanů a kolik v budoucnu? V ZUR jsou "malé tečičky" zeleně. (Pí. Šenarová začíná být okřikována veřejností). U Vltavy bylo vykáceno přes 400 stromů, u radiály 200. (moderátor se snaží pí. Šenarovou přerušit).
•    moderátor: Už jste chtěla několikrát skončit, předejte, prosím, slovo dalším. S projednáním ZUR to nemá mnoho společného.
- "Máme důkazy!", dále upozorňuje na morálku úředníků.

...

- Proč je navrhována paralelní vzletová dráha? Pak Vás požádám o písemné vyjádření ...(pí.Šenarová vyrušuje zvoláním: "Proč porušují Ústavu?")

Thumbs up Thumbs down

137 Naposledy upravil: Jenik (15.09. 2009 21.35)

Re: Z tisku a médií

Má paní Šenarová titul BSE? Jako sz.Kuchtová?

PS: BSE = bovinní spongiformní encefalopatie = nemoc šílených krav

Thumbs up Thumbs down

138

Re: Z tisku a médií

A ví Vlastička, že když se bude takhle rozčilovat, že jí taky hrozí v jejím věku infarkt? :-O Nebo má snad organismus posílen nějakým srdce ztvrzujícím suplementem? :-O Docela by mě zajímalo, kdo byli ti tři "architekti" co za OS předložili návrhy (uplně bezpředmětně, když už je vše navrženo) :-) - že by vnuci a synové pí Šenarové? :-)

139

Re: Z tisku a médií

Vlastička si říká o zbavení svéprávnosti. Jednou si vykoleduje uzavřené oddělení.

Thumbs up Thumbs down

140

Re: Z tisku a médií

Nazev: Ražba pražského tunelu Blanka již překonala nebezpečné území

Praha 18. září (ČTK) - Ražba tunelu Blanka již překonala nebezpečné území
pod pražskou Stromovkou. Razicí stroje jsou nyní již za Šlechtovou
restaurací, u které se loni při pracích na části budoucího městského okruhu
dvakrát propadla zem. Novinářům to dnes řekl Ludvík Šajtar, ředitel
projektantské a konzultační společnosti Satra, která mimo jiné zajišťuje
dokumentaci stavby.
Tunel, který vede z Troje na Letnou, bude podle Šajtara hotov asi za tři
měsíce. Dělníkům nyní chybí prorazit pod zemí 550 metrů, postupují
rychlostí tři metry za den, a to z obou směrů. V současné době stavbaři
pracují na deseti místech tunelového komplexu. Od 1. října také zahájí
ražbu tunelů ze stanoviště Myslbekova.
Společnost Metrostav ražbu tunelu Blanka pod pražskou Stromovkou obnovila
na jaře. Práce zde musela zastavit poté, co se zde loni v říjnu při ražbě
podruhé propadla půda; poprvé se tunel propadl již v květnu. Firma musela
následně nadloží tunelu sanovat a místo ražby ohradit.
Samotné budování městského okruhu se děje několika způsoby. Například z
Troje na Letnou tunel razí stroje, na jiných místech ho hloubí stroje z
povrchu. Z Letné směrem k Hradčanům používají inženýři metodu takzvaných
milánských stěn, kdy nejprve pomocí pilotů vytvoří v zemi konstrukci, na
kterou položí střechu. Díky tomu se může na místo stavby brzy vrátit
doprava. Dělníci pak pod zemí odtěží zeminu a dotvoří dno tunelu.
Silnice severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu mezi
Špejcharem a křižovatkou Pelc-Tyrolka povede tunely pod Letnou a pod
Stromovkou. Náklady na stavební práce budou 21,2 miliardy korun,
technologie budou stát dalších 4,5 miliardy korun. Silnice mají být
dokončeny v roce 2011.
cap dvd

141

Re: Z tisku a médií

Například z Troje na Letnou tunel razí stroje,  smile
položí střechu. smile

Thumbs up Thumbs down

142

Re: Z tisku a médií

Jenik napsal:

položí střechu. smile

Po položení železného krovu položí betonovou krytinu smile

Thumbs up Thumbs down

143

Re: Z tisku a médií

Teď krátce pohovořili ve zprávách na ČT1

Thumbs up Thumbs down

144

Re: Z tisku a médií

http://byznys.lidovky.cz/razba-prazskeh … oprava_nev
Doslovně převzatá z práva četky (viz Kasme 15:20), doplněná o nesouvisející fotky s nesmyslným komentářem a ukradená videa. Časosběr kamery Etnetera 1 (letná) uveden zdroj YouTube, vizualizace od Satra, ŘSD.. (v závěru se mihne i mo.ttnz.cz) uveden jako zdroj YouTube.

Thumbs up Thumbs down

145

Re: Z tisku a médií

Jak se razí Blanka? Lidé mohli nahlédnout do jámy
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/j … -jamy.html

Thumbs up Thumbs down

146

Re: Z tisku a médií

dnes ve 112 blanka, nebo spíše dělník nabodnutý na armodráty...

Thumbs up Thumbs down

147

Re: Z tisku a médií

Provizorní křižovatka v Dejvicích
BLANKA Tramvaje ustoupí tunelu - Dejvice - Provizorní tramvajovou křižovatku stavějí dělníci mezi ulicí Milady Horákové a dejvickým železničním nádražím. - Sem budou převedeny tramvaje...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=224 … ;c=1262482

148

Re: Z tisku a médií

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … a-v-praze/

Thumbs up Thumbs down

149 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (01.10. 2009 16.48)

Re: Z tisku a médií

Praha 1. října (ČTK) - Dnes začala další etapa budování pražského tunelového komplexu Blanka, který je součástí městského okruhu. Tunely se začaly hloubit i od Myslbekovy ulice směrem na Prašný most. Více než 500 metrů dlouhé tunely mají být dokončeny do konce příštího roku, celá část okruhu pak do konce roku 2011.
V souladu s hornickou tradicí ražba začala umístěním sošky svaté Barbory na stěnu tunelu. "Aby ochraňovala dílo samé, ale i pracovníky, protože se jedná o práci i v dnešní době poměrně rizikovou," vysvětlil rituál ředitel divize 2 Metrostavu Miloslav Hadrava.
Firma dnes zahájila ražbu severní části tunelu, v jižní začnou práce asi za dva měsíce. Stavaři budou mít nad hlavami asi 25 metrů horniny. "Část stavby jde pod památkově chráněnou rezervací," uvedl pražský primátor Pavel Bém (ODS).
Tunelový komplex Blanka bude součástí severozápadní části městského okruhu, staví se mezi Malovankou a Pelc Tyrolkou. Dlouhý bude více než 6300 metrů, z toho samotné tunely asi šest kilometrů. Výstavba bude dokončena do konce příštího roku, k provozu bude okruh připraven ve druhé polovině roku 2011, ujistil Bém.
    Magistrát odmítá, že by chybějící stavební povolení, které na jaře zrušil na žádost sdružení Za naši budoucnost pražský městský soud, stavbu
zastavilo a zpozdilo. Podle zástupců hlavního města se jedná pouze o jedno z desítek povolení, které jsou na stavbu potřeba. Proti rozhodnutí soudu podalo ministerstvo pro místní rozvoj kasační stížnost k brněnskému Nejvyššímu správnímu soudu. Až do jeho rozhodnutí je nicméně toto stavební povolení neplatné.
    Dělníci v současné době razí tunely také pod Stromovkou směrem na Letnou a v opačném směru. "Proraženo již je asi 70 procent délky všech tunelů," upřesnil Ludvík Šajtar, ředitel projektantské a konzultační společnosti Satra, která mimo jiné zajišťuje dokumentaci stavby.
    Další části severozápadního úseku okruhu Metrostav staví pomocí takzvaných milánských stěn, kdy nejprve pomocí pilotů vytvoří v zemi konstrukci, na kterou položí střechu. Díky tomu se může na místo stavby brzy vrátit doprava. Dělníci pak pod zemí odtěží zeminu a dotvoří dno tunelu.
    Stavební práce na tunelovém komplexu Blanka vyjdou Prahu na 21,2 miliardy korun, technologie budou stát dalších 4,5 miliardy korun. Součástí magistrátní zakázky je i nový most přes Vltavu v Troji, na jeho budování se podle Hadravy Metrostav chystá na začátku příštího roku.

Thumbs up Thumbs down

150

Re: Z tisku a médií

Poslední úsek tunelu Blanka se razí z ulice Myslbekova
článek i s fotkami
http://zpravy.idnes.cz/posledni-usek-tu … _praha_taj