1

Re: Z tisku a médií

a znovu čistý list... smile

předchozí vlákno přesunuto do archivu
začátek http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=13
konec http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=3442#p3442

2

Re: Z tisku a médií

Dejvické nádraží se zavře v dubnu Lidové noviny 1.4.2009

PRAHA Středočeský hejtman David Rath (ČSSD) zaznamenal první neúspěch. Nepodařilo se mu prosadit přesunutí termínu výluky na železniční trati mezi Prahou a Kladnem na letní období. Provoz na trati bude přerušen za tři týdny.
Jarní termín prosazoval pražský magistrát v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Ministerstvo dopravy mu vyhovělo a rozhodlo, že výluka začne 24. dubna. Skončit by měla do 30. června.
Prakticky to znamená, že od 24. dubna vlaky jedoucí z Kladna do Prahy nebudou stavět na Dejvickém a Masarykově nádraží. Skončí ještě před Dejvickým nádražím. V ulici Gymnasijní bude vybudováno provizorní nádraží, respektive pro tento účel postavená zastávka s nástupištěm a přístřeškem pro cestující.
Náklady zaplatí město jako investor dopravního tunelu Blanka, jehož stavba na Letné a v okolí Špejcharu si železniční výluku vynutila. "Je to definitivní rozhodnutí. S politikou to nemá absolutně nic společného. Praha nám předložila vážné argumenty pro jarní variantu," zdůvodnil rozhodnutí mluvčí ministerstva dopravy Martin Kupka.
Rath už dříve upozorňoval na to, že pro velké množství Středočechů jezdících do Prahy za prací to bude výrazná komplikace. Železniční trať mezi Kladnem a Prahou je frekventovaná, denně ji využívá na 30 tisíc cestujících. Pasažéři budou vysazeni z vlaku v lokalitě, která kvůli stavbě Blanky připomíná měsíční krajinu.
Pražský magistrát argumentoval tím, že posunutí výluky na léto by znamenalo zdržet stavbu tunelu Blanka o dva měsíce. To by současně prodloužilo i nynější tramvajovou výluku na Letné. "A to není ani v zájmu Středočechů. Většina z nich vystupuje na Dejvickém nádraží a dál pokračuje městskou hromadnou dopravou," řekl Kupka.
Ministerstvo dopravy magistrátu uložilo, aby cestujícím komplikace co nejvíc ulehčil. Má se postarat o informovanost cestujících a od provizorní zastávky Gymnasijní označit cestu k Dejvickému nádraží. Podle Kupky se uvažuje i o tom, že jízdenka z vlaku bude platit i v městské hromadné dopravě.
České dráhy i Správa železniční dopravní cesty původně podobně jako Rath označovaly letní termín jako vhodnější, protože provoz na trati je řidší.
Proti rozhodnutí ministerstva ale nepůjdou. "Ministerstvo rozhodlo a my už se teď k tomu nebudeme vyjadřovat," uvedl mluvčí dopravní cesty Pavel Halla.

3

Re: Z tisku a médií

trocha o tunelu Blanka v novinách Metrostavu ( první a poslední stránka) http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/062009.pdf

Novináři navštěvují tunely Blanka Tunelový komplex Blanka v poslední době vyvolává stále větší zájem novinářů. Není divu, stopy po jeho
budování se už jako otevřená staveniště objevují po celé délce trasy od Strahovského tunelu a Malovanky, přes Prašný most, Hradčanskou, Letnou, Císařský ostrov až do Troji. Informační středisko o výstavbě této části Městského okruhu je na Letné otevřené každou středu odpoledne a na vyžádání i v jiných dnech. Navštívilo je už několik desítek novinářů z deníků i časopisů a řada štábů celorepublikových televizí. Všem se věnoval Ing. František Polák, tiskový mluvčí Skupiny Metrostav. S jejich zprostředkovanými zážitky se můžete setkat ve sdělovacích prostředcích, sami si můžete bližší informace o stavbě vyhledat na adrese www.tunelblanka.cz.

Stavba pražského tunelového komplexu Blanka zajímá i zahraniční návštěvy
K největší stavební jámě v Praze na Letné (foto č. 1) se v pátek 20. března přišel podívat i exstarosta Berlína Eberhard Diepgen (foto č. 2). V infocentru Městského okruhu jej přivítal primátor Pavel Bém (foto č. 3), který na následné tiskové konferenci promluvil o postupu výstavby nejdelšího souvislého raženého tunelu v republice. Novináře nejvíc zajímaly termíny. „Stavba sice zasahuje do života Pražanů, ale jejich oběť brzy přinese ovoce,“ slíbil primátor. „už letos v září či v říjnu bude zprovozněna tramvaj přes Letnou a povrchová doprava v celém rozsahu stavby se vrátí do původní podoby v září 2010.“ Ředitel společnosti SaTra Ing. Ludvík Šajtar (foto č. 4) představil projekt prostřednictvím vizualizací a fotografií. Zástupce generálního dodavatele stavby, výrobně-technický ředitel Metrostavu Ing. Ivan Hrdina (foto č. 5 vpravo), byl připraven jeho proslov doplnit. Novináři však otázky raději odložili na později a společně s politiky sestoupili do stavební jámy, kam zavítal nejen Eberhard Diepgen a Pavel Bém, ale i radní hl. m. Prahy pro oblast dopravy radovan Šteiner (foto č. 6 druhý zleva) a technicko-obchodní náměstek Ing. Jiří Valeš (foto č. 7 druhý zprava) z divize 2, která celou stavbu řídí a koordinuje. Přímo v tunelech vysvětloval, jak stavba probíhá, a Ing. Zbyšek Vozarik, vedoucí projektu z divize 2, i stavbyvedoucí Ing. Miroslav Pojer (foto č. 8 zleva) byli připraveni jeho slova doplnit. Na řadě míst už tunely nabyly svou konečnou stavební podobu (foto č. 9). „Mě však nejvíc těší, že dnešní rada monitoringu rozhodla o pokračování ražeb v tunelech pod Stromovkou,“ připomněl prof. Ing. Jiří Barták, DrSc., vedoucí katedry geotechniky z Fakulty stavební ČVuT v Praze a vysvětlil: „Úsek od stávajících čeleb k rudolfovu potoku je už totiž podle požadavků ČBÚ krytý dostatečnou tryskovou injektáží a tak zkontrolovaný a prozkoumaný, že v nejbližších dnech začne ražba v jižní tunelové troubě, v severní bezprostředně potom.“

4

Re: Z tisku a médií

http://www.estav.cz/zpravy/new/metrosta … acuje.html

Ražba tunelu Blanka pod pražskou Stromovkou byla obnovena

Metrostav pod pražskou Stromovkou obnovil ražbu tunelu Blanka. Práce zde musel zastavit poté, co se zde v říjnu 2008 při ražbě podruhé propadla půda. Český báňský úřad v polovině ledna 2009 ražbu znovu povolil, ale stanovil bezpečnostní podmínky, které musí Metrostav splnit. Firma musela sanovat nadloží tunelu a ohradit místo, kde se bude razit. Nehodu stále vyšetřuje policie, od Českého báňského úřadu Metrostavu hrozí pokuta.

Společnost Metrostav již začala s ražením v jižním tunelu. "Dá se říci, že ražba se tam více rozeběhla minulý týden," řekl mluvčí Metrostavu František Polák. V severním tunelu firma plánuje obnovit razicí práce ve středu nebo ve čtvrtek.

Ve Stromovce budou do konce dubna 2009 ukončeny hlavní povrchové práce. "Do konce května budou obnoveny i všechny travní porosty. Navíc budou vysázeny nové dřeviny dle požadavku magistrátního odboru ochrany prostředí," uvedl mluvčí pražského magistrátu Jiří Wolf. Přes léto ale zůstane ohrazeno místo, pod kterým bude Metrostav pokračovat v ražbě. Podle podmínek Českého báňského úřadu zde bude muset být neustále přítomen i jeden z pracovníků firmy.

Ražba tunelu Blanka pod Stromovkou na Letnou má být ukončena přibližně na začátku příštího roku. "Zvažujeme také protiražbu z Letné," řekl Polák. Rizikový úsek, který musel Metrostav ve Stromovce zpevnit, končí u bývalé Šlechtovy restaurace. Firmě zde zbývá prorazit asi 100 metrů, což jí podle Poláka bude trvat přibližně do podzimu.

Půda se ve Stromovce propadla v první polovině října 2008 nedaleko bývalé Šlechtovy restaurace. Na místě vznikl kráter o průměru zhruba 30 metrů, nikdo ale nebyl zraněn. Přitom jen asi 50 metrů daleko od říjnové nehody se tunel propadl již v květnu.

Tunel pod Stromovkou je součástí severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu metropole. Investorem městského okruhu je magistrát. Většina silnice povede v tunelech, náklady na stavební práce by měly dosáhnout 21,2 miliardy korun, technologie budou stát dalších 4,5 miliardy korun. Tunelový komplex Blanka má být hotov v roce 2011.

Thumbs up Thumbs down

5

Re: Z tisku a médií

Wizard_01 napsal:

http://www.estav.cz/zpravy/new/metrosta … acuje.html

Ražba tunelu Blanka pod pražskou Stromovkou byla obnovena

Metrostav pod pražskou Stromovkou obnovil ražbu tunelu Blanka. Práce zde musel zastavit poté, co se zde v říjnu 2008 při ražbě podruhé propadla půda. Český báňský úřad v polovině ledna 2009 ražbu znovu povolil, ale stanovil bezpečnostní podmínky, které musí Metrostav splnit. Firma musela sanovat nadloží tunelu a ohradit místo, kde se bude razit. Nehodu stále vyšetřuje policie, od Českého báňského úřadu Metrostavu hrozí pokuta.

Společnost Metrostav již začala s ražením v jižním tunelu. "Dá se říci, že ražba se tam více rozeběhla minulý týden," řekl mluvčí Metrostavu František Polák. V severním tunelu firma plánuje obnovit razicí práce ve středu nebo ve čtvrtek.

Ve Stromovce budou do konce dubna 2009 ukončeny hlavní povrchové práce. "Do konce května budou obnoveny i všechny travní porosty. Navíc budou vysázeny nové dřeviny dle požadavku magistrátního odboru ochrany prostředí," uvedl mluvčí pražského magistrátu Jiří Wolf. Přes léto ale zůstane ohrazeno místo, pod kterým bude Metrostav pokračovat v ražbě. Podle podmínek Českého báňského úřadu zde bude muset být neustále přítomen i jeden z pracovníků firmy.

Ražba tunelu Blanka pod Stromovkou na Letnou má být ukončena přibližně na začátku příštího roku. "Zvažujeme také protiražbu z Letné," řekl Polák. Rizikový úsek, který musel Metrostav ve Stromovce zpevnit, končí u bývalé Šlechtovy restaurace. Firmě zde zbývá prorazit asi 100 metrů, což jí podle Poláka bude trvat přibližně do podzimu.

Půda se ve Stromovce propadla v první polovině října 2008 nedaleko bývalé Šlechtovy restaurace. Na místě vznikl kráter o průměru zhruba 30 metrů, nikdo ale nebyl zraněn. Přitom jen asi 50 metrů daleko od říjnové nehody se tunel propadl již v květnu.

Tunel pod Stromovkou je součástí severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu metropole. Investorem městského okruhu je magistrát. Většina silnice povede v tunelech, náklady na stavební práce by měly dosáhnout 21,2 miliardy korun, technologie budou stát dalších 4,5 miliardy korun. Tunelový komplex Blanka má být hotov v roce 2011.

Thumbs up Thumbs down

6

Re: Z tisku a médií

To jsem zvědav smile
---
Do konce května bude obnovena zeleň ve Stromovce http://magistrat.praha-mesto.cz/80091_D … -Stromovce

Povrchové práce ve Stromovce související se stavbou tunelového komplexu Blanka se chýlí k závěru. Do konce měsíce dubna bude ukončena hlavní stavební činnost a do konce května obnoveny i všechny travní porosty. Navíc budou vysázeny nové dřeviny dle požadavku odboru ochrany prostředí Magistrátu hl.m. Prahy.

Po celou letní sezonu bude ale ve Stromovce ohrazen prostor nad tunely, protože  probíhají ražby  v čele jižního tunelu a dle požadavku báňské správy musí být prostor nad probíhající ražbou ohrazen a trvale střežen. Do konce tohoto týdne budou zahájeny ražby i na čele tunelu severního. Bezpečnostní zábory budou posouvány dle postupu ražeb tak, aby byly zásahy do funkce parku minimální.

V Praze 7. 4.  2009

7

Re: Z tisku a médií

vše co už víme
http://www.lidovky.cz/v-troji-vznikne-n … s=090410_0

8

Re: Z tisku a médií

Zvlášť mě zaujala tato věta investigativního novináře    "LN mají k dispozici vizualizaci této novostavby",   zřejmě ji nikdo jiný  totiž (už několik let) nemá :-))))

Thumbs up Thumbs down

9

Re: Z tisku a médií

Nález kostry koně na Hradčanské (neviděl ho nikdo na slepenicích:-))
http://prazsky.denik.cz/kratce_region/464679.html

10

Re: Z tisku a médií

Mno, koukal jsem naposledy archeologům do kuchyně v sobotu a v neděli. Z toho se ale dá tak maximálně vyčíst, že tam našli asi něco opravdu zajímavého.

Thumbs up Thumbs down

11

Re: Z tisku a médií

Netýká se to bezprostředně tohoto tématu, ale nenapadá mě kam jinam to plácnout smile

http://zpravy.idnes.cz/praha.asp?c=A090 … _praha_abr

Thumbs up Thumbs down

12 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (15.04. 2009 10.23)

Re: Z tisku a médií

Potvrzeno i na místě: tak je to kůň.

Thumbs up Thumbs down

13

Re: Z tisku a médií

S_M_Lomoz napsal:

Potvrzeno i na místě: tak je to kůň.

dobrá práce

14

Re: Z tisku a médií

dnešní aktualne.cz
jeste jsem to nevidel
http://aktualne.centrum.cz/video/?id=246599

Thumbs up Thumbs down

15

Re: Z tisku a médií

tak nic noveho, jen dalsi sestrih vizualizace

Thumbs up Thumbs down

16

Re: Z tisku a médií

a samozřejmě to mají i další média...
např http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/o … 90421.html

17

Re: Z tisku a médií

Na té vizualizaci je trapné, jak všechno jezdí po Letné rovně a o tunel je zájem veškerý žádný...

Thumbs up Thumbs down

18

Re: Z tisku a médií

V časopise Tunel č. 1/2009 je obsáhlý článek o Blance...

zatím ale není na netu sad http://www.ita-aites.cz/showdoc.do?docid=1655

19

Re: Z tisku a médií

na stránkách magistrátu se objevil článek u Blance - nic nového tam není, vše co už známe
http://magistrat.praha.eu/80209_Tunel-Blanka

20

Re: Z tisku a médií

Sakra, kam to dát jinam - ze stránek Prahy 7: od 4. května se chystá změna dopravního režimu na Letné (tedy pokud to někdo 3. května večer nezruší).

Thumbs up Thumbs down

21

Re: Z tisku a médií

o poslední exkurzi ve stavební jámě na Letné
http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak … il?id=1883

22

Re: Z tisku a médií

Nový most přes Vltavu odlehčí dopravě v Troji

Troja - Mezi Holešovicemi a Trojou, kde dnes po ocelové lávce s rachotem projíždějí tramvaje, se bude za necelé tři roky klenout elegantní konstrukce nového mostu. - Ten propojí Partyzánskou...

Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=102 … ;c=1184049

23

Re: Z tisku a médií

Řidiči pozor, od pondělí to na Letné pojede rychleji - pražský deník informuje (dnes ve 14 hodin) o zítřejší změně dopravy v době,kdy už se po nové provizorní trase jezdí několik hodin smile:)
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/r … 90503.html

24

Re: Z tisku a médií

pro jistotu to zkopíruji celé, kdyby to náhodou zmizelo... smile

prazsky.denik.cz napsal:

Řidiči pozor, od pondělí to na Letné pojede rychleji  http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/r … 90503.html

Praha - Už od pondělí 4. května musejí řidiči v oblasti Letné počítat se změnami v dopravě. Po dlouhé době to však nebudou omezení, ale změny by měly být příjemné a mají sloužit k urychlení provozu ve zmíněné lokalitě.
Autor: Lukáš Marek 3.5.2009 14:09

Už od ranních hodin bude zprovozněn jízdní pruh podél stadionu Sparty. Vozidla z centra sjedou po nově vybudované vozovce mimo kruhový objezd, projedou podél stadionu a kolem tramvajové smyčky se dostanou zpět na provizorní komunikaci.

„Obousměrný provoz na této provizorní komunikaci tak bude zahrnovat kratší úsek, což motoristická veřejnost jistě uvítá. Toto opatření je dočasné, potrvá do 1. června,“ uvedl tiskový mluvčí magistrátu hlavního města Jiří Wolf.

Změny v dopravě jsou nutné, protože na Letné stavbaři připravují prodloužení tramvajové tratě ke smyčce Špejchar. Průjezd Letnou by tak měl být pro automobily určitě o poznání rychlejší.

V současné době jinak v plném proudu pokračují práce na všech staveništích tunelového komplexu Blanka, v březnu byly po měsících obnoveny důležité ražby tunelů a raziči jsou již před Šlechtovou restaurací ve Stromovce. „Na Letné ve stavební jámě roste budoucí podzemní křižovatka a v plném proudu jsou přeložky inženýrských sítí na Prašném mostě. Prostor kruhového objezdu na Letné bude uvolněn pro stavbu tramvajových kolejí,“ doplnil Wolf.

Dalších změn se v souvislosti se stavbou komplexu dočkají obyvatelé Prahy v létě, kdy by měly být částečně ukončeny některé tramvajové výluky. Jedná se o trasy v oblasti Špejcharu. „Známo je hned několik termínů, které jsou pro nás závazné. Na přelomu letošního září a října se opět zprovozní trati přes Letnou,“ informoval před časem primátor Prahy Pavel Bém (ODS).

Se zklidněním, kultivací a dokončením stavby v oblasti Letné se podle slov primátora počítá v říjnu příštího roku. „Stavební práce v celém tunelovém komplexu Blanka by měly skončit v prvním čtvrtletí roku 2011 a po dodání nezbytné technologie, včetně zabezpečovacích mechanismů, očekáváme definitivní zprovoznění na konci roku 2011 či začátkem roku 2012,“ nastínil harmonogram primátor.

25

Re: Z tisku a médií

Řidiči pozor, od pondělí to na Letné jede rychleji + další informace o celé stavbě
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/r … 90503.html