Re: Radlická radiála
Konečně se někdo trochu zamyslel, z Plánu udržitelné mobility Prahy a okolí
http://www.poladprahu.cz/uploads/assets … KOCEPT.pdf
1) Současný Barrandovský most dopravu z Radlické radiály nepojme.
„Uzel Barrandovský most je silně přetížený včetně navazujících úseků silničních komunikací. Dopravní situace je každý den zhoršována regulací vjezdu do tunelů MO. V současné konfiguraci není možné napojit jakoukoliv další komunikaci do uzlu z důvodu výrazného snížení stability dopravní situace.“
2) Před výstavbou radiály je třeba zvýšit kapacitu Barrandovského mostu.
„Výstavbě Radlické radiály musí předcházet promyšlená a modelově prověřená úprava celého uzlu Barrandovský most s cílem zvýšení kapacity, stability a bezpečnosti.“ „(…) bez návazných úprav provedených v předstihu by došlo ke zhoršení situace v oblasti celého dopravního uzlu Barrandovský most. Toto zhoršení situace by se navíc vzhledem k tunelovému úseku promítlo až do oblasti Stodůlek.“
Zatímco ohledně radiály běží od roku 2017 územní řízení, ke zkapacitnění Barrandovského mostu není zpracována ani studie. Uzavírání tunelů radiály při kongesci na městském okruhu je reálné riziko. Následky by byly pro Smíchov, Radlice, Jinonice a Stodůlky katastrofální.
3) Nejprve je třeba dokončit Pražský okruh (minimálně úsek Běchovice – D1) a Dvorecký most.
„Výstavbě (radiály) by také mělo jistě předcházet zprovoznění jihovýchodní části Pražského okruhu, zejména jeho stavba č. 511 (úsek Běchovice – D1) a Dvoreckého mostu pro odvedení některých vazeb mimo uzel Barrandovský most."
4) Praha by měla výstavbu radiály odložit a přednostně investovat to důležitějších projektů.
„Investiční náklady Radlické radiály (14,5 miliardy) navíc vyčerpají podstatnou část městského rozpočtu, který je v současné době třeba využít na jiné projekty.“
5) Radlická radiála se nemá stavět před rokem 2030.
Dokument předpokládá, že se v dalších 12 letech radiála stavět nezačne. Bude probíhat pouze příprava projektu.
Odložení začátku stavby by poskytlo dostatek času pro zlepšení projektu. V mezidobí by se ale musela řešit špatná dopravní situace v Radlicích a Jinonicích (nebezpečné úseky v dnešní Radlické, dopravní zátěž v ulicích Karlštejnská a Klikatá a hlavně dole v Radlicích). Klíčová je výstavba kapacitních parkovišť P+R.
Na přípravě plánu pracoval od roku 2015 „tým odborníků nominovaný hlavním městem Prahou a Středočeským krajem. Další partneři z řad akademické sféry, nezávislých expertů, zájmových sdružení a městských částí Prahy i středočeských měst se přidali externě formou workshopů a konzultací.“