176

Re: Radlická radiála

Konečně se někdo trochu zamyslel, z Plánu udržitelné mobility Prahy a okolí
http://www.poladprahu.cz/uploads/assets … KOCEPT.pdf

1) Současný Barrandovský most dopravu z Radlické radiály nepojme.
„Uzel Barrandovský most je silně přetížený včetně navazujících úseků silničních komunikací. Dopravní situace je každý den zhoršována regulací vjezdu do tunelů MO. V současné konfiguraci není možné napojit jakoukoliv další komunikaci do uzlu z důvodu výrazného snížení stability dopravní situace.“

2) Před výstavbou radiály je třeba zvýšit kapacitu Barrandovského mostu.
„Výstavbě Radlické radiály musí předcházet promyšlená a modelově prověřená úprava celého uzlu Barrandovský most s cílem zvýšení kapacity, stability a bezpečnosti.“ „(…) bez návazných úprav provedených v předstihu by došlo ke zhoršení situace v oblasti celého dopravního uzlu Barrandovský most. Toto zhoršení situace by se navíc vzhledem k tunelovému úseku promítlo až do oblasti Stodůlek.“
Zatímco ohledně radiály běží od roku 2017 územní řízení, ke zkapacitnění Barrandovského mostu není zpracována ani studie. Uzavírání tunelů radiály při kongesci na městském okruhu je reálné riziko. Následky by byly pro Smíchov, Radlice, Jinonice a Stodůlky katastrofální.

3) Nejprve je třeba dokončit Pražský okruh (minimálně úsek Běchovice – D1) a Dvorecký most.
„Výstavbě (radiály) by také mělo jistě předcházet zprovoznění jihovýchodní části Pražského okruhu, zejména jeho stavba č. 511 (úsek Běchovice – D1) a Dvoreckého mostu pro odvedení některých vazeb mimo uzel Barrandovský most."

4) Praha by měla výstavbu radiály odložit a přednostně investovat to důležitějších projektů.
„Investiční náklady Radlické radiály (14,5 miliardy) navíc vyčerpají podstatnou část městského rozpočtu, který je v současné době třeba využít na jiné projekty.“

5) Radlická radiála se nemá stavět před rokem 2030.
Dokument předpokládá, že se v dalších 12 letech radiála stavět nezačne. Bude probíhat pouze příprava projektu.
Odložení začátku stavby by poskytlo dostatek času pro zlepšení projektu. V mezidobí by se ale musela řešit špatná dopravní situace v Radlicích a Jinonicích (nebezpečné úseky v dnešní Radlické, dopravní zátěž v ulicích Karlštejnská a Klikatá a hlavně dole v Radlicích). Klíčová je výstavba kapacitních parkovišť P+R.

Na přípravě plánu pracoval od roku 2015 „tým odborníků nominovaný hlavním městem Prahou a Středočeským krajem. Další partneři z řad akademické sféry, nezávislých expertů, zájmových sdružení a městských částí Prahy i středočeských měst se přidali externě formou workshopů a konzultací.“

Thumbs up Thumbs down

177

Re: Radlická radiála

Tak super jediný projekt co je vlastně připraven a bylo by možné ho realizovat, tak se odsune od 12 let.

Thumbs up Thumbs down

178

Re: Radlická radiála

A mezitím se změní zákony a všechny přípravné kroky bude třeba zopakovat. mad

Thumbs up Thumbs down

179 Naposledy upravil: P_V (24.11. 2018 22.10)

Re: Radlická radiála

Stavbu A nelze realizovat, protože chybí návazné stavby B a C. Bez nich to nebude fungovat a místy to způsobí i zhoršení.
Stavbu B nelze realizovat, protože chybí návazné stavby A a C. Bez nich to nebude fungovat a místy to způsobí i zhoršení.
...
jak z toho ven? mad

Thumbs up Thumbs down

180

Re: Radlická radiála

a pak že se nic neděje...

alespoň nové bílé značení na Rozvadovské spojce wink

https://kasme.rajce.idnes.cz/rozvadovska-190222

181 Naposledy upravil: medvid (15.07. 2020 07.36)

Re: Radlická radiála

„Studie bude pracovat s požadavky místních občanských iniciativ a zároveň zohlední snahu hlavního města Prahy, které chce koncepčně a moderně řešit okolí dopravních staveb podobně jako tomu bude například u nové podoby Městského okruhu. Významné dopravní uzly nemusí ve městě způsobovat nepropustné krátery. Studie ukáže, jak se k tomuto výsledku dostaneme. Původní varianta nebyla projednatelná. Svou podobou a funkčností zapadala do 90. let a zvedla se proti ní vlna nevole ze strany místních. Tímto celému projektu dáváme novou šanci,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ … dlice.html

Tohle je de facto odsun minimálně o deset let. Jediná téměř připravená stavba. Tohle se  Scheinerovi fakt moc nepovedlo. Ale když mají v Jinonicích rádi zácpy, tak ať si je užijou. Jen by mě zajímalo co bude s vykopanou průzkumnou štolou, jejíž údržba stojí město desítky milionů ročně.

Thumbs up Thumbs down