151

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Co se dalo v Praze udělat za 7 miliard (prodražení tunelu Blanka):
    5 nových železničních zastávek (Kačerov, Rajská Zahrada, Výtoň, Podbaba, Depo Hostivař) za 3 mld.
    10 km nových tramvajových tratí včetně Dvoreckého mostu (dále Suchdol, Dědina, Václavské náměstí a Lihovar . – Budějovická – Pražského povstání) za 2,5 mld.
    Rekonstrukce 100 světelných křižovatek za 200 mil.
    Nové nebo bezpečné přechody pro chodce na 500 místech za 100 mil.
    Dokončení sítě cyklotras (500 km cyklotras a cyklostezek včetně pěti nových mostů pro pěší a cyklisty) za 1,2 mld.

Dost mimo. S budováním tramvajové a železniční infrastruktury od vstupu do EU není problém finanční, ale administrativní - projít všemi řízeními a NIMBY. Světelné křižovatky bují měrou až nezdravou a jsou tak komplikované, že dopravu včetně té hromadné spíš zdržují. Ohledně těch cyklotras, než strkat cyklisty do vozovky na sběrné komunikace místo hledání cesty klidnější lokalitou, nebo budovat takovéhle hověziny, tak radši nic.

Thumbs up 0 Thumbs down

152

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Jak je to vlastně s tou cenou za Blanku?

S_M_Lomoz napsal:

Tendr na výstavbu technologické části tunelového komplexu Blanka vyhrála ČKD Praha DIZ s nabídkou zhruba 4,5 miliardy korun v roce 2007. Postupně byla podle analýzy kontrolního odboru magistrátu cena navýšena, mimo jiné například kvůli změně výše DPH, na 5,693 miliardy korun.
Stavba tunelu Blanka stála hlavní město k 31. říjnu celkem již 27,59 miliardy korun, uvedl Nouza. Celková cena je předpokládána na více než 36 miliard.

Celková cena je předpokládána 36 miliard včetně těch necelých 6 miliard pro ČKD? Nebo to je jen část pro Metrostav a celkem to bude 42? A kolik teda byla vlastně původní smluvní cena s Metrostavem, 29, nebo 24? Nějak se v tom nevyznám...

Thumbs up Thumbs down

153

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

stanley napsal:

Jak je to vlastně s tou cenou za Blanku?

Celková cena je předpokládána 36 miliard včetně těch necelých 6 miliard pro ČKD? Nebo to je jen část pro Metrostav a celkem to bude 42? A kolik teda byla vlastně původní smluvní cena s Metrostavem, 29, nebo 24? Nějak se v tom nevyznám...

Vysoutěžená cena bez DPH - Metrostav: 17 819 557 851 Kč, ČKD 3 779 382 202, čili celkem 21 598 940 053 Kč, s DPH 20 % 25 918 728 063,60 Kč. K tomu se musí nepochybně připočítat ještě cena technologického a kdovíjakého ještě dozoru, navíc v tom ještě není částka za stavbu 0065B (Malovanka - Myslbekova; Eurovia).

Thumbs up Thumbs down

154

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Podle tohoto článku http://tunel-blanka.cz/o_blance/finance/#naklady jsou celkové náklady na Blanku v cenách roku 2012 46 miliard Kč. Pokud je to pravda, asi k tomu není potřeba nic dodávat.

Thumbs up Thumbs down

155 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (22.09. 2014 15.16)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Upozornění: stránky tunel-blanka.cz jsou připravené Auto*matem, takže... jak to říct jemně a decentně... se nedá čekat úplná vstřícnost. Do Blanky navíc připočítali:
- 3. stavbu Strahovského tunelu - jeho jižní předpolí, nevím proč;
- 2. stavbu SAT = stavby 0065A a 0065B, které patří k Blance jenom tím, že ji propojují se Strahovským tunelem;
- něco i na obchvat Kulaťáku, který se ještě nezačal stavět.

Takže srovnávají nesrovnatelné. Když tyhle řádky odečteme, budeme na těch 38 miliardách, o kterých byla v roce 2012 řeč a ze kterých se nakonec snad ještě trochu slevilo. Další pokračování viz první věta tohoto příspěvku.

Thumbs up Thumbs down

156

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Nevím jestli počítám dobře, ale pokud z té kalkulace odečtu 3. stavbu SAT, který se postavil už dřív, a KES, který se zatím nepostavil, tak mi vychází 42,5 miliardy Kč. Nějaký důvod proč 2. stavbu SAT nepočítat do nákladů "Blanky"?

Thumbs up Thumbs down

157

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Protože je to samostatná stavba. "Blanka" = stavby 9515+0080+0079. Územní, stavební ani výběrové řízení je nezahrnovalo - a tím pádem je nezahrnují ani ta neustále dokola omílaná čísla. Pokud mám něco srovnávat v čase, nesmí se mi změnit to, co srovnávám.

Thumbs up Thumbs down

158 Naposledy upravil: vlakno (22.09. 2014 16.39)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Tady nejde o to něco srovnávat, protože jak dnes víme, Bém mluvil vždy jen o stavební části Blanky. Jde tu o to vědět, kolik daňový poplatník zaplatil za celý tunelový komplex Blanka (kam evidentně patří i 2. st. SAT). A to je těch 42,5 miliardy Kč.

Thumbs up Thumbs down

159

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Navrhuji z uvedené částky vyjmout částku za výstavbu podchodů na Prašném mostě (proč by se také podchody pro pěší (a cyklisty) měly rozpočítávat do částky za jeden průjezd auta? ) a naopak by autoři měli článek doplnit o výpočet ceny za jeden průjezd cyklisty.

Thumbs up Thumbs down

160

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

vlakno napsal:

Tady nejde o to něco srovnávat, protože jak dnes víme, Bém mluvil vždy jen o stavební části Blanky. Jde tu o to vědět, kolik daňový poplatník zaplatil za celý tunelový komplex Blanka (kam evidentně patří i 2. st. SAT). A to je těch 42,5 miliardy Kč.

Blanka nejsou stavby Strahovskeho tunelu, takze to s tim nesouvisi ... nicmene to jsou politici a novinari, kteri losuji cisla, kterym nerozumi. Celkove naklady i na strane Magistratu a historicke naklady k priprave budou urcite mnohem vetsi nez vyse zminena castka :-) Kazdopadne presne ceny se nedopocitate, teda pokud z celkove ceny neodpocitate nove stromy ci treba parkove upravy drive opustenych mist a vsechny ostatni "malickosti" co si mesto a jeji casti vymyslely. Ale jestli chcete senzace, zmente si to s klidem na 50 mld :-)

Thumbs up Thumbs down

161 Naposledy upravil: Jenik (22.09. 2014 20.21)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Vlakno je už dost profláknuté automaťátko, takže jeho příspěvky je potřeba brát s dost velkou rezervou. Do Blanky se naprasilo tolik věcí, které si navymýšlely městské části a které s původním rozpočtem nemají nic společného, až se mi obrací žaludek. Nejzjevnější je rekonstrukce Letenského náměstí nebo přestavba (zničení) křižovatky Dejvická  x K Brusce. Ostatně soudím, že Kartágo ... oprava, že s automatickými bláboly nemá cenu diskutovat.
P.S.
Blíží se volby. Pokud někdo touží volit hraběcí stranu, ale ne Hudečka, NESMÍ křížkovat stranu, ale pouze jednotlivé kandidáty za ním. Preferenční hlasy (kroužkování) na rozdíl od parlamentních voleb NEPLATÍ.

Thumbs up Thumbs down

162

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Wizard_01 napsal:

Blanka nejsou stavby Strahovskeho tunelu, takze to s tim nesouvisi ...

Takže tunel Brusnice nebudeme do nákladů na "Blanku" počítat? http://www.tunelblanka.cz/informace-o-p … p?action=1
Ve fázi přípravy a realizace je úsek rozdělen na čtyři stavby:
Stavba ev.č. 0065 Strahovský automobilový tunel, 2A a 2B etapa
Stavba ev.č. 9515 Myslbekova - Prašný most (MYPRA)
Stavba ev.č. 0080 Prašný most - Špejchar (PRAŠ)
Stavba ev.č. 0079 Špejchar - Pelc-Tyrolka (ŠPELC)

To beru, že se do stavby zahrnuly i rekonstrukce některých ulic. Předopkládám ale, že to stálo spíš desítky milionů, než miliardy. Rád bych si proto někde přečetl podrobný rozpočet stavby, abych měl jako daňový poplatník šanci se dozvědět, kolik za co bylo utraceno. Není to snad příliš troufalé toto po městě chtít, když tu jde o naše peníze, se kterými se nakládá.

Thumbs up Thumbs down

163

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Stavba 0065 není z hlediska přípravy a realizace součástí Blanky. Z provozního hlediska pochopitelně je.

Thumbs up Thumbs down

164

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

ČTK napsal:

Konečný účet za klíčovou dopravní stavbu bude zřejmě kolem 37 miliard korun.
http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=39903#p39903

Opět uvádí cenu jen za 3 stavby ze 4, konečný účet za "klíčovou dopravní stavbu" bude cca 42 Mld. Kč + miliarda za MOS Malovanka.

Thumbs up Thumbs down

165

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Když si koupím auto za půl milionu, a kvůli němu postavím na pozemku garáž za 200 tisíc, tak říkám pořád, že to auto stálo půl milionu, ne 700 tisíc...

Thumbs up Thumbs down

166

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

A to má být analogie k Blance? smile.
V té ceně 37 Mld Kč. není započtena cena MÚK Malovanka a hloubeného tunelu Patočkova-Myslbekova (součást tunelu "Brusnice"). Takže je to cena neúplná.

Thumbs up Thumbs down

167

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Mosquit napsal:

Když si koupím auto za půl milionu, a kvůli němu postavím na pozemku garáž za 200 tisíc, tak říkám pořád, že to auto stálo půl milionu, ne 700 tisíc...

vlakno napsal:

A to má být analogie k Blance? smile.
V té ceně 37 Mld Kč. není započtena cena MÚK Malovanka a hloubeného tunelu Patočkova-Myslbekova (součást tunelu "Brusnice"). Takže je to cena neúplná.

Jaká pak neúplná! Tady se pořád a jen bavíme o ceně stavební části Metrostavu. Takže cena je úplná. To přece bylo předmětem všech sporů. Také ona avizovaná původní cena ze začátků stavby byla jen a pouze za výše uvedenou část, bez technologií různých úprav atd. Že si veřejnost a media pletou hrušky s jabkama? No to je přece jejich chyba! My je na to upozorňovat nebudeme! Míní politici. Nikdo z magistrátu, nikdy, nikde neřekl, kolik bude stát naprosto všechno včetně různých úprav, technologií a pod. Politická garnitura, která to zadávala operovala vždy a pouze s nabídkou Metrostavu za stavební část, jakoby to byla celková cena. Takže jakékoliv další ceny jsou jen nepodložené dohady. Pokud vás ovšem zajímá celkový, detailně strukturovaný účet za všechny stavby, technologie a pod., budete si muset zajít na magistrát. Pochybuji ovšem že vám to sdělí, zvláště před volbami. A po volbách nejspíš také ne.

Že nejste spokojen s konečnou cenou všeho? To je ovšem vaše chyba. To proto, že jste se nezajímal od začátku všeho o správný výklad a informace. Takže máte smůlu. Každý politik by vám ovšem tehdy a vlastně i nyní řekl, že vše je v jednání a že veřejnost bude jistojistě informována.

Thumbs up Thumbs down

168 Naposledy upravil: vlakno (24.09. 2014 13.27)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Ne, tady se nebavíme o stavební části Metrostavu. Bavíme se o celkové ceně včetně technologické části (zhotovitel ČKD Praha DIZ). Navíc, ani celou stavební část nestavěl Metrostav, SAT 2B stavěla Eurovia, viz třeba http://mo.ttnz.cz/staveniste/sat-2b/
21,5 Mld co uváděl Bém byla (nejspíš) jen smlouva s Metrostavem na 9515, 0080, 0079 bez 0065 SAT 2A (Malovanka), kterou taky stavěl Metrostav. Ale dneska už je to celkem jedno.
Snažíme se dobrat celkové ceny za tunelový komplex Blanka, tj. stavba MÚK Malovanka - Pelc Tyrolka včetně, tedy staveb 9515, 0080, 0079 a 0065 a to za stavební i technologickou část.
To, že nám celkovou cenu "tají" politici, mi přijde pochopitelné, ale to, že jí nejsou schopny zjistit ani média a uvádějí stále cenu jen za část tunelu, mě naplňuje lehkou beznadějí.
Ty všechny částky jsou samozřejmě dohledatelné v rozpočtu, např. http://www.praha.eu/public/c/50/ef/1634 … vydaje.pdf (tabulka na straně 4).

A když sečtete ty 4 stavby, vyjde 42,3 Mld Kč. Plus 1,1 Mld Kč za MOS Malovanka. A tenhle součet považuju za "celkovou cenu Blanky".

Thumbs up −3 Thumbs down

169

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

tak tomu neříkej Blanka, ale městský okruh mezi Strahovským tunelem a MÚK Pelc-tyrolka smile

170

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Není potřeba vymýšlet nové názvy, říká se tomu "tunelový komplex Blanka" http://www.tunelblanka.cz/ wink

Thumbs up Thumbs down

171

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

vlakno napsal:

Není potřeba vymýšlet nové názvy, říká se tomu "tunelový komplex Blanka" http://www.tunelblanka.cz/ wink

OK - tak máte celkovou cenu za funkční komplex staveb. A co s tím? Porovnat ji s ničím nelze, protože při uzavírání smluv předpokládanou cenu za takovýto komplex nikdo nikdy nezveřejnil.
Takže máme cenu při dokončení stavby, která se o x let zpozdila (ta stavba) a kterou (tu cenu) nelze s ničím porovnat.
Zdá se Vám ta cena malá, velká nebo přiměřená a proč, když není s čím porovnávat?

Thumbs up Thumbs down

172 Naposledy upravil: vlakno (24.09. 2014 15.50)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Tu cenu samozřejmě jde porovnávat. Když jsou známy celkové náklady, jde spočítat např. náklad na průjezd jednoho vozidla a dál celková efektivita vynaložených veřejných peněz poměřená k efektu zlepšení mobility města nebo zlepšení životního prostředí.
Kdybysme stavěli raketu na Mars, možná by se dalo říct, že "není s čím porovnávat". Toto je ale dálnice v zemi, která má řešit dopravu a životní prostředí ve městě, její efekt tedy musí být měřitelný.

Thumbs up Thumbs down

173

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

vlakno napsal:

Tu cenu samozřejmě jde porovnávat. Když jsou známy celkové náklady, jde spočítat např. náklad na průjezd jednoho vozidla a dál celková efektivita vynaložených veřejných peněz poměřená k efektu zlepšení mobility města nebo zlepšení životního prostředí.
Kdybysme stavěli raketu na Mars, možná by se dalo říct, že "není s čím porovnávat". Toto je ale dálnice v zemi, která má řešit dopravu a životní prostředí ve městě, její efekt tedy musí být měřitelný.

Já se nepřu, že by efekt měl být měřitelný, já jsem napsal, že ji nelze s ničím porovnat (míněno s odhady při zahájení stavby či s obdobnou stavbou v obdobném terénu a obdobném čase někde jinde v Evropě ap.)
Měřitelný ten efekt jistě je a čistě ekonomicky nikdy nemůže vyjít dobře - dálniční stavba v tunelu musí být "drahá jako prase" vždycky. Máte snad nějaké měřítko, jaké náklady na vozokilometr za 50 let (na příklad) jsou ještě "správně" a jaké už jsou "špatně"?

Thumbs up Thumbs down

174

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Osobně si myslím, že Vlákno by měl jít diskutovat (nebo  si stěžovat) na stránky Auto*Matu. Tam by mu vždy dali za pravdu. Tady se akorát setká s nesouhlasem, odsouzením, pomýlenými názory a špatným přesvědčováním.  smile

Thumbs up Thumbs down

175

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Automatickému vláknu zřejmě nestačí desetkrát zopakovat, co patří do tunelového komplexu Blanka, a co do stavby strahovského tunelu či jiných staveb. Ve své zaslepenosti by do blanky nejraději započítal i letenský tunel (taky je to tunel, že), případně SJM a nuselský most,, ppřípadně budování hradeb v 18. století a jejich bourání ve století následujícím.
Dopručuji na vlakno nereagovat, jenom krmíme trolly.

Thumbs up Thumbs down