51

Re: Smetanovo nábřeží

Přesně tak. A podobné je to i s nábřežím - uzavírka bez jakékoliv návaznosti na cokoliv a s chybějícím alespoň minimálním náznakem koncepčnosti.
V sobotu jsem tam víceméně omylem na kole projížděl a byl jsem z toho přinejmenším rozpačitý... Všichni chodci stejně pořád na chodníku (protože tramvaje), všude kolem zácpy (jelikož oznámení o uzavírce až úplně na poslední chvíli) a jenom na místě normálních parkovacích míst pár hejhulů s plakáty a bůhví čím ještě roll

Thumbs up Thumbs down

52

Re: Smetanovo nábřeží

Jo, "musí se zainvestovat", ale kde na to vzít peníze? Kvůli penězům by spousta věcí stála a centrum se od IAD zklidňovalo desítky let, tak je lepší začít víc přemýšlet jak se dají věci udělat levně.

Thumbs up Thumbs down

53

Re: Smetanovo nábřeží

pěkné to tam je smile

video http://www.youtube.com/watch?v=1aSoLihwFVM

pár foto https://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1310/

54

Re: Smetanovo nábřeží

Opravdu krasne, kdyzt se tem tramvajákům tam nemotaj auta, tak se tam motaj lidi :-)

Petr od Pankráce

55

Re: Smetanovo nábřeží

MP napsal:

Váš původní návrh zněl "zakázat", "regulovat", "zpoplatnit". Najednou je z toho "Praha nemusí hledat ... okopírovat". To skutečně v těch zdrojích kopírování použili metodu "zakázat", "regulovat" a "zpoplatnit"?

Každá organizace dopravy nebo čehokoliv jiného ve veřejném prostoru je regulace. Za zábor veřejného prostoru se platí peníze a všem to přijde logické a správné = když někdo využívá něco co mu nepatří, vlastně si to půjčuje a měl by za to zaplatit. Proto se regulují třeba počty a plochy zahrádek na ulici, aby chodníky zůstaly průchozí. Majitel za zábor přispívá do obecní pokladny. Proto by se i za parkování měla platit tržní cena.
A ano, na Západě existují i centra měst zcela s vyloučením IAD, i tam museli nějak regulovat = rozhodnout kudy povede čára mezi chodníkem a vozovkou. Pokud Praha rozhodla, že na magistrále budou např. čtyři pruhy a ne dva, opět musela regulovat (například šířku chodníku).

Osobně považuju za největší dopravní problém a příčinu denních kolon v centru nedostatečnou regulaci parkování. Praha 1 nemá žádnou možnost, jak omezit počet parkujících abonentů v modrých zónách a musí jim přidělovat karty jen na základě splnění kritérií daných magistrátem.
Navíc historické centrum nemá stop stav na počet parkovacích míst, která zde neustále přibývají. Opět by stačilo okopírovat systém např. Curychu, kde počet všech stání zastropovali na úroveň roku 1990 (ve vašem slovníku zakázali a zregulovali počet parkovacích míst).

Thumbs up Thumbs down

56

Re: Smetanovo nábřeží

Nová pěší zóna? Snad po otevření Blanky…

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/n … 31017.html

Petr od Pankráce

57

Re: Smetanovo nábřeží

A jednou mi vlákno nahrálo
Každý hostinský se rozmýšlí, jestli mu zahrádka na pár metrech chodníku (bez omezení dopravy) vydělá na poplatky
Kolik zaplatil Automat za opakovaný zábor veřejného prostranství, spojený s vyloučením veškeré automobilové dopravy a omezením MHD?
Po filmařích chce magistrát za podobné akce úhradu v řádu desítek milionů a stěžuje si, že je to málo.
Prosím zběhlejší netové hledače, aby částku našli a zveřejnili.

Thumbs up Thumbs down

58

Re: Smetanovo nábřeží

Jenik napsal:

... aby částku našli a zveřejnili.

To je nesmysl, kdo kdy viděl, aby teroristi, notabene ekoteroristi, platili za svoje aktivity. Já jen čekám, kdy za svoje akce začnou od magistrátu požadovat náhradu. Vždyť na to obětují svůj čas, a jak se říká, čas jsou peníze, riskují situace o přeshubu, rozvracení rodin nepřítomností doma a podobná rizika. Vlastně my jim všichni dlužíme nehorázné částky a tiše doufáme, že si na to nevzpomenou. Co je potom proti tomu trochu zmatku o víkendech, jinde ucpané ulice a nasrelizmus ostatních. hmm tongue

Thumbs up Thumbs down

59

Re: Smetanovo nábřeží

Jenik napsal:

Kolik zaplatil Automat za opakovaný zábor veřejného prostranství, spojený s vyloučením veškeré automobilové dopravy a omezením MHD?

Tu pěší zónu tam zřídilo město, tudíž je zbytečné aby město platilo něco samo sobě za zábor.
Je evidentní, že spolu s restrikcí IAD na Smetanově nábřeží se musí to stejné udělat i v Karmelitské. Ostatně podpořil to i starosta Prahy 1.

Thumbs up 0 Thumbs down

60

Re: Smetanovo nábřeží

vlakno napsal:

Je evidentní, že spolu s restrikcí IAD na Smetanově nábřeží se musí to stejné udělat i v Karmelitské. Ostatně podpořil to i starosta Prahy 1.

A potom se zjistí, že to vede k totální zácpě na Karlově náměstí, takže podle stejného principu (dle Vašich slov) "je evidentní , že spolu s restrikcí IAD na ... se musí to stejné udělat i na Karlově náměstí". Tím se ta zácpa přesune o kus dál a použijeme stejný princip, atd atd.
Váš postup povede k uzavření celého města pro IAD. To bude konečně paráda. Nebudou tu auta, nebudou tu ti oškliví, co tady pracují, budou tu jen ti "správní", co tu bydlí. Sice to nebude místo k životu, ale co bychom neobětovali za dosažení kýžených a hlavně "správných" cílů, že? tongue

Thumbs up Thumbs down

61

Re: Smetanovo nábřeží

Proč by tu nebylo místo k životu? Když se přestěhuje pár kanceláří mimo centrum a na jejich místě vzniknou opět byty, kam se nastěhují normální lidi, tak se ten život sem spíš zase vrátí ne?

Thumbs up Thumbs down

62

Re: Smetanovo nábřeží

vlakno napsal:

Proč by tu nebylo místo k životu? Když se přestěhuje pár kanceláří mimo centrum a na jejich místě vzniknou opět byty, kam se nastěhují normální lidi, tak se ten život sem spíš zase vrátí ne?

A kde berete tu jistotu, že se lidi pohrnou do míst, akm za nimi nikdo nemůže, neb se tam nedostane, a když už se tam dostane, tak tam nebude mít kde zaparkovat?
Aha, já vím, oni začnou všichni jezdit MHD.
No, doporučil bych Vám zkoušet to někde jinde než ve velkém městě. Tam se to zatím nepodařilo nikomu na světě.

Thumbs up Thumbs down

63 Naposledy upravil: vlakno (18.10. 2013 14.02)

Re: Smetanovo nábřeží

Jako že nikde na světě neexistují car-free centra měst? Co třeba Groningen? Takových měst už pár bude...
Ovšem město bez aut v Praze nikdo zavádět zatím nechce, každý by se měl dostat autem kamkoliv. Naopak dnes je v centru velký problém s parkováním, výhradně během pracovních dnů, kdy je město zavaleno lidmi pracujícícmi v kancelářích. Takže pokud do centra bude zajíždět míň lidí za prací autem, určitě se místním polepší - bude víc místa pro motorovou i bezmotorovou dopravu, ulice budou průjezdnější, kolony zmizí a i ty návštěvy a řemeslníci budou mít snažší parkování.

Thumbs up −1 Thumbs down

64

Re: Smetanovo nábřeží

vlakno napsal:

Jako že nikde na světě neexistují car-free centra měst? Co třeba Groningen? Takových měst už pár bude...
Ovšem město bez aut v Praze nikdo zavádět zatím nechce, každý by se měl dostat autem kamkoliv. Naopak dnes je v centru velký problém s parkováním, výhradně během pracovních dnů, kdy je město zavaleno lidmi pracujícícmi v kancelářích. Takže pokud do centra bude zajíždět míň lidí za prací autem, určitě se místním polepší - bude víc místa pro motorovou i bezmotorovou dopravu, ulice budou průjezdnější, kolony zmizí a i ty návštěvy a řemeslníci budou mít snažší parkování.

Moc se omlouvám ostatním diskutujícím, ale tuto demagogii nemohu nechat ležet bez odpovědi. Celou dobu tu bojujete za restriktivní opatření v centru města. A na závěr to "podpoříte" argumentem, že v případě zavedení těchto restrikcí (jiný postup jste nenavrhl) (cituji) "...bude víc místa pro motorovou i bezmotorovou dopravu, ulice budou průjezdnější, kolony zmizí a i ty návštěvy a řemeslníci budou mít snažší parkování". To jako opravdu, bude snazší dostat se do města autem, když toho stavu dosáhneme zákazem vjezdu IAD? Opravdu jste o tom přesvědčen? Nebo to jen zkoušíte, co vydržím?

Thumbs up 0 Thumbs down

65 Naposledy upravil: vlakno (18.10. 2013 22.42)

Re: Smetanovo nábřeží

Samozřejmě že to tak bude, největším nepřítelem plynulosti pohybu auta po městě jsou ostatní auta. Čím méně lidí bude používat auto na cesty do centra, tím se tu bude jezdit plynuleji. Ze všech skupin to nejvíc pomůže pochopitelně rezidentům.
O dopravním režimu na Smetaňáku se dá bavit, variant je mnoho (zjednosměrnění, přerušení na Křížovnickém náměstí atd.), jako zásadnější věc ovšem vidím změnu systému parkování.

Thumbs up Thumbs down

66 Naposledy upravil: MP (20.10. 2013 12.03)

Re: Smetanovo nábřeží

vlakno napsal:

Samozřejmě že to tak bude, největším nepřítelem plynulosti pohybu auta po městě jsou ostatní auta.

Podle čeho hodláte dělit auta na ty "co tam smějí" a na ty "ostatní"? Jen podle místa trvalého pobytu nebo i jinak.
Pokud jen podle pobytu, je to přesně to o čem jsem přesvědčen, že nemůže fungovat, vybudujete tak ghetto, kam se nikdo nedostane.
A pokud nějak jinak, tak jak?
EDIT: překlep

Thumbs up Thumbs down

67

Re: Smetanovo nábřeží

Sice u nás více platí, co není zakázáno je povoleno, ale stejně bych vycházel z něčeho podobného jako třeba York v Anglii.

http://www.york.gov.uk/info/200241/resi … _scheme/12

A household permit may be issued to a person who occupies a self-contained unit of domestic living accommodation that is situated in a resident parking zone.

You can have a household permit whether you have a vehicle or not. You can use this permit on any vehicles including those parked by visitors to your property.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

68

Re: Smetanovo nábřeží

MP napsal:

Podle čeho hodláte dělit auta na ty "co tam smějí" a na ty "ostatní"? Jen podle místa trvalého pobytu nebo i jinak.
Pokud jen podle pobytu, je to přesně to o čem jsem přesvědčen, že nemůže fungovat, vybudujete tak ghetto, kam se nikdo nedostane.
A pokud nějak jinak, tak jak?

Nevím jakou máte definici ghetta, ale centrum bude přístupné ze všech stran... nešlo by jen projet skrz (tak snadno).
Jaký režim tam zvolit, to je k diskuzi, základ je říct si že ta zátěž co tam je teď tam nepatří. V Curychu "zavřeli" nábřeží Limmatquai a dali tam tuhle značku http://www.hersche.at/uploads/medium/fa … atquai.jpg
A funguje to, viz http://www.theatlanticcities.com/commut … tion/2874/

Ono by možná pro začátek stačilo udělat na SN zónu 30, rozšířit chodníky, přidat přechody a prodloužit zelenou pro chodce na Křížovnickém náměstí. To stejné udělat na Malé Straně.

Thumbs up Thumbs down

69

Re: Smetanovo nábřeží

Smetanovo nábřeží zavřít, nebo nezavřít? Pro pěší zónu je více než třetina lidí

http://www.metro.cz/smetanovo-nabrezi-z … -extra_row

Petr od Pankráce

70

Re: Smetanovo nábřeží

Uzavřít Smetanovo nábřeží? Raději zapomeňte, varují Prahu odborníci

    21. ledna 2014  19:50
    Vyhnat auta z pražského Smetanova nábřeží a Malé Strany jen tak nepůjde. Analýzy odborníků potvrdily to, co říkala na podzim značná část řidičů, když se během několika sobot nábřeží zcela uzavřelo pro tranzitní dopravu. Kolony by se přesunuly jinam.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/smetanovo-nabrezi … zpravy_bur

71 Naposledy upravil: vlakno (14.03. 2014 08.40)

Re: Smetanovo nábřeží

To je asi ten ideální cílový stav - popojíždějící smrdící kolona blokující tramvaje, chodci hledající kudy přejít na druhou stranu... http://youtu.be/kDbLyf3xvzg

Thumbs up −3 Thumbs down

72

Re: Smetanovo nábřeží

Já tam vidím tramvaj, která blokuje auta.

73

Re: Smetanovo nábřeží

já zas předjíždění po tramvajovém pásu smile

74

Re: Smetanovo nábřeží

Já zas viděl těsné předjíždění aut v Divadelní. Zajímalo by mě, zda kdyby mi dotyčný odřel (omylem) bok, což je hned škoda 70-100 tisíc, zda by to také tak ochotně zaplatil. Bez povinného ručení je v horší pozici, než kdyby jel autem.

Thumbs up Thumbs down

75

Re: Smetanovo nábřeží

vlakno napsal:

To je asi ten ideální cílový stav - popojíždějící smrdící kolona blokující tramvaje, chodci hledající kudy přejít na druhou stranu... http://youtu.be/kDbLyf3xvzg

Ano, to je typický příklad idiota, díky kterému jsou pak cyklisti v Praze házeni do jednoho pytle. A to říkám jako člověk, který má  plánu během půl hodinky vzít kolo a jít se projet. smile

Thumbs up Thumbs down