1

Téma: Smetanovo nábřeží

Jedna dobrá zpráva:
Auta zmizí z Václaváku i z nábřeží. Do dvou let, slibuje primátor
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/a … 20924.html

smile

Thumbs up 0 Thumbs down

2

Re: Smetanovo nábřeží

Vaclavak OK :-)

Ale Smetanak - TEZKO

Petr od Pankráce

3

Re: Smetanovo nábřeží

Smetaňák už zavřenej byl a nic zásadního se nedělo. Karmelitská bude následovat.

Thumbs up −1 Thumbs down

4

Re: Smetanovo nábřeží

Praha chce zklidnit Smetanovo nábřeží, o sobotách ho chce zavřít
http://magazin.ceskenoviny.cz/tema/zpra … seznam=540

Jedna vlaštovka jaro nedělá, ale pomalu se doufám blížíme definitivnímu uzavření pro IAD.

Thumbs up +1 Thumbs down

5

Re: Smetanovo nábřeží

Dlouhé kolony aut blokují dopravu v okolí Smetanova nábřeží

http://www.metro.cz/dlouhe-kolony-aut-b … e-deje_row

...byl jsem tam dneska a fakt síla.....

Petr od Pankráce

6

Re: Smetanovo nábřeží

první "pracovní den" omezení je vždy "masakr" smile

lokalita na to nemá vliv...

7

Re: Smetanovo nábřeží

No, ono tam je často masakr i když zadna výluka není...občas tam jezdim k rodicum na Stross a byva tam zacpa. Ale da se to chapat, proste ta ulice na to není stavena :-) Jedine reseni je zavrit - ale zase se musí vymyslet, kudy ty auta budou jezdit.....

Petr od Pankráce

8

Re: Smetanovo nábřeží

To už je vymyšlené: po průmyslovém okruhu, třeba. Až se zavede mýto, nebude co řešit, polovina lidí z IAD začne používat do centra MHD a konečně se to tu uvolní od aut. Pak nastoupí redukce parkovacích míst o 2% ročně a rozšiřování chodníků společně s povrchovou MHD.

Thumbs up −2 Thumbs down

9

Re: Smetanovo nábřeží

technicka poznamka: rikalo se, "az bude benzin stat 30Kc/litr" "az bude stat 35Kc/litr", ... tak lidi prestanou jezdit autem a prejdou na MHD. Ted se rika "az bude myto" ....

Thumbs up Thumbs down

10 Naposledy upravil: vlakno (12.03. 2013 20.07)

Re: Smetanovo nábřeží

Závisí na výši toho mýta, například ve Stocholmu je to maxiámlně přibližně 180 Kč na den, řekl bych že to už by si hodně lidí rozmyslelo jestli nedojet radši MHD.
V Miláně po zavedení mýta cca 100 Kč do centra poklesla IAD v centru o 35%, mimo centrum o 6%.
V Londýně asi o 30%. Samozřejmě to má vliv na plynulost MHD v centru, která stoupla, a prachové znečištění, které pokleslo.

Oproti tomu nárůst ceny pohonných hmot nehraje skoro roli, když za kilometr dáte jen cca 2,50 Kč, tak při zmíněném nárůstu ceny narostou náklady o zanedbatelných 30 halířů na km.

Thumbs up Thumbs down

11

Re: Smetanovo nábřeží

Ostatně soudím, že nejlepší pro zlepšení dopravní situace v Praze by bylo vymezení území ohraničeného vnějším okruhem, byť nedostavěným. Na tomto území by se vybíralo mýto od starostů, Kužvartů, auto*matů, vláknů a podobné zeleniny. Mýto by bylo pouze symbolické, ve výši jednodenní průměrné mzdy, v případě bruselských úředníků samozřejmě bruselské. Určitě by se nám v Praze hned lépe dýchalo.

Thumbs up Thumbs down

12

Re: Smetanovo nábřeží

Automat neuspěl
Uzavírka Smetanova nábřeží se posune, radní se neshodli
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dopr … 68824.html

13

Re: Smetanovo nábřeží

Za to že se radní neshodli na technickém řešení uzavírky asi automat nemůže...

http://youtu.be/L9my_TkYDmo

Thumbs up Thumbs down

14

Re: Smetanovo nábřeží

Řidiči ostrouhají. Smetanovo nábřeží bude v létě patřit cyklistům
http://www.metro.cz/ridici-ostrouhaji-s … e-deje_ava

Uzavírky pro automobilovou dopravu se uskuteční v době zhruba od poloviny srpna do poloviny října.

15

Re: Smetanovo nábřeží

to je zase nadpis :-) Vsadím se, že během té doby bude uzavírka tak 8x na jeden den...

Thumbs up Thumbs down

16

Re: Smetanovo nábřeží

Tak jsme měli nakonec neplánovanou uzavírku přes týden (předtím nějaký čas Divadelní) a doprava v centru kupodivu nekolabovala... František zůstává uzavřený a taky se nic neděje. Centrum města prostě s IAD nestojí a nepadá.

Thumbs up −1 Thumbs down

17

Re: Smetanovo nábřeží

...a byl si na druhy strane reky? Tam to kolabuje pekne.....

Petr od Pankráce

18

Re: Smetanovo nábřeží

Karmelitskou jsem jel včera kolem šesté tramvají a bylo to průjezdné jako vždycky... tedy špatně. Doufám že se jednou ty obě nábřeží přeruší, aby se tam dalo dostat autem, ale nebylo to průjezdné pro dojížděče.

Thumbs up Thumbs down

19

Re: Smetanovo nábřeží

....ja jel Karmelitskou v 15.15 a průjezdne to tedy nebylo vůbec - stylo to ještě z mostu Legií. TRAM jela z Národního divadla na Malostranské nám. neskutečných 35 min. přesně.....

Nevím, jestli je jen tak uzavření dvou důležitých silnic možné bez nějaké alternativy.......a myslím, že jen tak ty dvě nábřeží neuzavřou......

Petr od Pankráce

20

Re: Smetanovo nábřeží

Karmelitská bývá takhle ucpaná normálně, hlavně před Malostranksým náměstím a potom kolem minfin na Malostranskou.
V Křížovnické jsou kolony taky úplně běžné, asi před měsícem jsem vezl dědu k doktorovi na Andělu, vyjel jsem hodinu předem a stihl jsem to tak tak, celé to nábřeží je úplně běžně zacpané (a lidi bydlící na P1 jako já se pak kvůli dojížděčům mají problém kamkoliv v době špičky dostat).
Alternativa dávno existuje - Malovanka - Baranďák, jenže pro spoustu lidí je jednodušší se postavit do kolony a ucpat nábřeží než to objíždět.
Pokud by se zaslepilo Malostranské a Křížovnické náměstí, měli by tranzitující po nábřeží utrum.

Thumbs up Thumbs down

21

Re: Smetanovo nábřeží

Ano Malovanka - to vše ale až po otevření Blanky, osobně si myslím, že k úplnému zaslepení nedojde, ale přál bych si to také, i když bydlím na P1 ne na P1. Je to na úřadech, jak se k tomu postaví a je to taky otázka automobilového lobby.....

Petr od Pankráce

22

Re: Smetanovo nábřeží

Podle mě na otevření Blanky čekat potřeba není/nebylo - už dneska jde jet letenským tunelem/Chotkovou na Horákovou a dál Patočkovou. Ostatně před otevřením Strahovského tunelu se říkalo, že to bude obchvat Malé Strany. Problém je ten, že pokud jde stále přes Malou Stranu tranzitovat, tak se tam tranzitovat bude a budou tam denně kolony, ty už dneska ani nikomu nepřepadají divné.
Otevřením Blanky se doufám začne řešit doprava přes centrum komplexně, čili se omezí magistrála a tranzit Anděl-Pavlák a obě nábřeží. Taky by mohlo ubýt parkovacích míst na povrchu a přesunout je do vybudovaných podzemních garáží, tím by se centrum od aut zklidnilo asi nejvíc. Já nemám problém mít auto třeba na Letné (závisí na taxe), pokud bude v centru víc místa, širší chodníky atd. Dneska stejně pokud člověk přijede v blbou dobu, tak musí zápasit o místo s autama místních firem, který to tu dopoledne celé obsadí a uklidí se opět až s odpolední špičkou.

Thumbs up −1 Thumbs down

23

Re: Smetanovo nábřeží

vlakno: hezká přání, ale těžko splnitelná. Kolik myslíte, že bude stát parkování např. v těch nových garážích na Letné? Tipuji, že míň než 40,-/h to nebude. Pro jakoukoli aktivitu v centru naprosto nepoužitelné (a připočtete-li k tomu dalších min. 48,- za zpáteční jízdenku MHD tak i ekonomicky nesmyslné).
Jak chcete "omezit tranzit Anděl-Pavlák"? Postavíte napříč Ječné a Žitné železnou oponu? Fajn, přiznám se, že já tuto relaci jezdím 2x týdně v následující situaci:
- ráno cesta od D11 po MO na Prahu 6 (autem 50-60min, MHD 70-90 min)
- 3x týdně večer po šesté zpět (40 min, 38km)
- 2x týdně kolem páté k budově Rozhlasu a po cca 4 hodinách dále na tu D11 (to už je všude prázdno).
Co mi nabízíte po Vašem "zklidnění" dopravy? Rozhodně se nepovažuji za "tranzit Anděl-Pavlák", já tam mám cíl. Mám (dle Vás) nechat auto někde na P-6, večer mezi devátou a 10 se pro něj vrátit (to už bude MHD trvat min 50 min) a potom to objíždět? Když to spočítám, tak to znamená:
MHD do centra (40min., 32,-), MHD zpět (50 min, 32,-), cesta domů (40 min. 38km).
Současný stav je:
Cesta P-6 - Centrum (30 min, 12km), cesta domů (30 min, 27km)
Takže po "zklidnění dopravy" ujedu stejný počet kilometrů, ale bude mě to stát o 64,- víc z na cestách strávím navíc hodinu a 10 minut. Tomu říkám výhoda a zklidnění dopravy. roll

Thumbs up Thumbs down

24

Re: Smetanovo nábřeží

vlakno napsal:

  (a lidi bydlící na P1 jako já se pak kvůli dojížděčům mají problém ...kamkoliv v době špičky dostat).
.. je jednodušší se postavit do kolony a ucpat nábřeží než to objíždět.
Pokud by se zaslepilo Malostranské a Křížovnické náměstí, měli by tranzitující po nábřeží utrum.

A je vidět odkud vítr vane: JÁ jsem z prahy 1, a vaše cizácká auta mě obtěžují,  tak je chci zakázat, abych JÁ mohl jezdit jak chci a kdy chci.
Opravdu jen velmi alternativně inteligentní tvor (nemůžu napsat homo sapiens) se může domnívat, že touhou každého majitele automobilu je postávat v koloně na nábřeží, či kdekoliv jinde. Každý jede "odněkud někam" a potřebuje se tam dostat v reálném čase. Můj osobní poznatek je, že "Malá Strana je stále krásná, ale pžes kopec je to rychlejší".
Klidně bych "zaslepil"  Chotkovu, Letenský tunel a Veltržní, a každé vlákno, které potřebuje do Dejvic, ať jede metrem nebo přes Kralupy, ale ať nám ten "tranzitující" tudy nejezdí.

Thumbs up Thumbs down

25

Re: Smetanovo nábřeží

MP napsal:

vlakno: hezká přání, ale těžko splnitelná. Kolik myslíte, že bude stát parkování např. v těch nových garážích na Letné? Tipuji, že míň než 40,-/h to nebude. Pro jakoukoli aktivitu v centru naprosto nepoužitelné (a připočtete-li k tomu dalších min. 48,- za zpáteční jízdenku MHD tak i ekonomicky nesmyslné).

Bude to stát kolik určí provozovatel. Pokud by to bylo jak říkáte tak je otázka proč se těch 1200 nových parkovacích míst na Hradčanské a Letné staví - aby vzrostl počet parkovacích míst v centru a ještě více lidí se sem dopravovalo autem? Já doufám že tohle už nikdo nechce...

MP napsal:

Jak chcete "omezit tranzit Anděl-Pavlák"? Postavíte napříč Ječné a Žitné železnou oponu? Fajn, přiznám se, že já tuto relaci jezdím 2x týdně v následující situaci:
- ráno cesta od D11 po MO na Prahu 6 (autem 50-60min, MHD 70-90 min)
- 3x týdně večer po šesté zpět (40 min, 38km)
- 2x týdně kolem páté k budově Rozhlasu a po cca 4 hodinách dále na tu D11 (to už je všude prázdno).
Co mi nabízíte po Vašem "zklidnění" dopravy? Rozhodně se nepovažuji za "tranzit Anděl-Pavlák", já tam mám cíl. Mám (dle Vás) nechat auto někde na P-6, večer mezi devátou a 10 se pro něj vrátit (to už bude MHD trvat min 50 min) a potom to objíždět? Když to spočítám, tak to znamená:
MHD do centra (40min., 32,-), MHD zpět (50 min, 32,-), cesta domů (40 min. 38km).
Současný stav je:
Cesta P-6 - Centrum (30 min, 12km), cesta domů (30 min, 27km)
Takže po "zklidnění dopravy" ujedu stejný počet kilometrů, ale bude mě to stát o 64,- víc z na cestách strávím navíc hodinu a 10 minut. Tomu říkám výhoda a zklidnění dopravy. roll

Cíl v širším centru Prahy má bohužel většina lidí pracujících v Praze, to je holt rozdělení funkcí jaké tu máme - vzdálené sídlištní periferie a většina pracovních příležitostí v centru. Asi ideální by ve vašem případě bylo nechat auto na P+R na Černém Mostě a dál se pohybovat MHD. Tranzit Anděl - Magistrála (m.j.) vytváří skrz centrum dopravní stoky, které mají dost neblahý na život a zdraví lidí kolem (uvnitř), dále i na hodnoty jejich majetku - nemovitostí. Aby do centra jezdili autem jen skutečně ti, kteří to potřebují, bude bohužel nevyhnutelné zavést mýtný systém (Stockholm, Miláno, Londýn,...).

Thumbs up Thumbs down