101

Re: Informační tabule

SJM Hlavák dc stojí

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 1.JPG.html

102

Re: Informační tabule

SJM Štvanice: stojí stojka pro T portál

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 2.png.html

103

Re: Informační tabule

kasme napsal:

kope se V Holešovičkách dc http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 3.png.html

V Holešovičkách DC už stojí ... plnej portál ... netradiční čtvercový tvar, zřejmě grafický model jako ve Strakonické, dnes zhasnutej.

Thumbs up Thumbs down

104

Re: Informační tabule

Mladoboleslavská dc už prej stojí osazená T stojka - zřejmě jako v Kyjích na Českobrodské

105

Re: Informační tabule

stojí "T" Pobřežní

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 7.JPG.html

106

Re: Informační tabule

jáma patky Jana Želivského směr Želva

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 4.JPG.html
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 8.JPG.html

107

Re: Informační tabule

ZPI 5. května dc před Jižní spojkou prej dopoledne psalo
"Nuselský most => I.P.Pavlova kolona" (nebo tak něco)

108

Re: Informační tabule

pomalu se začínají objevovat informace, i když zatím...
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … a.jpg.html

zdroj PrTky vlákno Humor smile
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/vi … 62#p176462

109

Re: Informační tabule

něco zásadních informací... (zdroj http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. … 73#p77873)

Martin Šubrt napsal:

Monin: Odpovědný pracovník TSK fórum pečlivě sleduje ;-).

Tak popořádku. Projekt ZPi vznikl cca před 6 lety. To ještě existovalo i ÚDI Praha a poprvé se vybíraly lokality. Pak ÚDI zaniklo a vše se přesunulo pod TSK. EU nabídlo profinancování na tato zařízení z 85% v rámci projektu OPD. Osobně bych tyto tabule nestavěl, ale na druhou stranu, město o to zájem mělo. Když z 200 milionů někdo zaplatí 85%, je to celkem vítaná injekce.

Takže výběr lokalit proběhl před pěti lety. Měl jsem na něm svůj podíl asi z 80%. Pak se to vleklo do prvního výběrna, pak výběrko nedopadlo, spousta odvolání, pak se vypisovalo druhé a nakonec se na akci podílejí snad všechny firmy na trhu.

Celkem je v projektu asi 57 ZPI. První věc byla najít nějakou základní koncepci. Původní ZPI okolo tunelů na MO měly dvě PDZ a textové pole s předdefinovanými řádky. Omezení byla velká. Druhá značka většinou zbytečná, protože podle legislativy stejně takový portál není značením pro pruhy, ale jen informací, tj. jedna značka se dala pryč. Místo řádků jsou ledky a umí to výhledově i obrázek, větší texty apod. Ovšem bude trvat roky, než se to město naučí využívat správně.

Pro 57 ZPI se definovaly zájmové oblasti. Okolo ZPi je cca 300 úseků, pro každý jsou vybraná ZPI ve třech úrovních, nejbližší, blízké a vzdáleé pro globální stavy. To zahrnuje asi 1300 řádků s přiřazením ZPI k úsekům. Následně je zpracována knihovna podoby zpráv pro různé události. A k tomu pak tisíce stran konkrétních nápisů na jednotlivá ZPI.

Protože ZPi nejsou všechna na optické síti, ba naopak, nápisy se musí do nich nahrát a vyvolávají se pouze zasláním nějakého pokynu. Někdy je tedy problém am poslat správně i ten čas, byť to se celkem zatím daří.

Během let bych už ZPI na nějaká místa nedal, nekdy ty stromy pěkně povyrostly. Na Wilsonově se před pěti lety ještě nechystala humanizace magistrály, před Fantovu budovu tu tabuli nepovolí památkáři a i tam, kde je, bylo složité, aby nakonec vyrostla. Ovšem když je nějaké výběrko, je hodně složité dělat pak změny, protože soutež je soutež a dohled je dohled. Samozřejmě, že se udělají chyby a člověk by se po 5 letech rozhodl jinak.

Osobně si nemyslím, že síť ZPI může fungovat. Nemyslím si to proto, že jejím základem jsou kvalitní informace z detektorů a jejich automatické překlápění na tabule. Jenže třeba zadávání nehod funguje přes Policii a NDIC a kolikrát se nehoda v systému ústředny objeví dloho po vzniku a mívá hodinovou dobu trvání. jenže třeba DP nehodu odstraní do 15 minut. Operátoři ale už 57 tabulí, 300 úseků s událostmi, 75 úseků s dojezdovými dobami a 120 úseků se stupni provozu neuhlídají.

K příkladu u Mrázovky. Tabule je vlastně nad úsekem kde se něco dělo. Tj. na Dobříšské. Doufám, že info bylo na tabuli dřívější, ale tato je spíš vázána na vnitřek Mrázovky. Že je kolona ve směru na Radlickou, to automaticky detektor nezjistí, protože tam není. Operátor to vidět nemusí a data z FCD jsou poměrně řídká a nejsou vázána na automatickou informaci operátorovi. ZPI není liniovka, jinak by na ní info o tom těsně před ní, nepochybně bylo. Nicméně v Praze nebyl zájem instalovat na MO liniové řízení, zejména proto, že ho v tunelech suplují pouze rychlostníky patřící k tunelu standardně. Na povrchu kvůli mnoha nájezdům a sjezdům by liniovka pravděpodobně též nesloužila optimálně a hustota smyčeka a portálů by musela být velká, což ale je zase problém kvůli množství potřebného směrového značení. 

Pokud jde o značení u Letenského tunelu, také se mi moc nelíbí, ale směřuje k tomu uvnitř města neznačit venkovní cíle. Protože tam prostě nepatří tranzit. Z města můžu jen na okruh a pak už mě to vykopne někam dál. Ale na tohle značení nejsem odborník, ani ho nenavrhuju.

Zpět k ZPI. Velké barevné zPi s mapou máme 3. Chtělo se to vyzkoušet jako v Honkongu, nebo podobné mapy před Mnichovem. problém je, že jsme ve městě, kde rozhodovacích bodů moc není. Před PO je působnost ŘSD, před Jižní spojkou na D1 ještě vlastně taky. Tak jsme vytipovali Strakonickou, Cínoveckou a Holešovičky. Data o zatížení ulic by měla být z FCD, ale opět je možné, že nebudou zatím úplně dostatečná. Podoby map jsem kreslil puntík po puntíku také. Bylo asi 30 variant, zkoušely se různá písma, velikosti, podrobnosti map. Nakonec něco vypadlo. Třeba to fungovat úplně nebude, tak se to upraví. Proto máme tabule, které mohou reagovat na další potřeby. I ty nebarevné mohou ukazovat v budoucnu symboly.

Teď jsme definovaly tabule pro informace typu maratón apod. Je potřeba pracovat na relevanci dat z detetorů, provázat to na série strategických detektorů, ne jen na jednotlivé. Tj, dneska je síť ZPI úplně v plenkách. Její možnosti se budou učit i operátoři. Automatika zdaleka nebude umět vše, někde se bude omezovat, jinde přidávat. Někde bude operátor potvrzovat, jinde tomu bude vřit. Objeví se 100% šílené nesmysly, které ukáží nějakou slepou cestu. Bude nutné předefinovat možná oblasti zájmu těch ZPI, někde ubrat, jinde přidat.

Spousta času byla věnována názvům lokalit. Někde se dávaly čtvrti, jinde známé body, někde se volilo mezi Pražanům známým bodem a neznámou ulidí, která je ale v navigaci apod. I to bude mít vývoj a nebude to ideální.

Takže to nijak neomlouvám. Nicméně si nemyslím, že by se tomu nevěnvalo poměrně dost pozornosti a že je nějak snadné to napravit. Praha má podtstanou nevýhodu oproti dálnicím, které jsou liniovou stavbou. Určí se kilometr a letí zpráva. V Praze je nutné kromě důležitosti zpráv definovat i pořadí úseků, o kterých informovat, problém byl také s definicí místa na dlouhých komunikacích. Třeba na Strakonické nelze psát jižní spojka směr Štěrboholy uzavřena, takže se řešilo, jak psát před 5. května uzavřena apod. Totéž byl problém na Kbelské, Strakonické...někde nestačí znaky, je potřeba najít vhodný název, aby zůstal srozumitelný.

To platí zejména u těch dojezdových dob. Máme teď asi 75 úseků, které se postupně snad podaří rozběhnout. Data z kamer strategických detektorů, úsekového měření a FCD není tak lehké při nutném kódování a anonymitě spojit. Stejně zvolit, jak se to bude na tabulích zobrazovat. Ale postupně by ty dojezdové doby na většině tabulí v klidovém stavu měly nahradit ten čas.

Dál se řeší noční provoz, kdy nejsou operátoři, zda věřit systémům, nebo vypínat, nebo platit nově noční směny apod. jsou to tisíce věcí. Já to říkám takhle. ukáže se, zda ostatní telematik trochu funguje, nebo zda může fungovat. ZPI jsou skvělým tlakem na město, že to fungovat musí, protože to beude denně vidět. Ale jak říkám, osobně bych to viděl tak na dva roky odlaďování. Protože v tomto rozsahu je to totálně nové. Pro všechny.

Jinak to tady opravdu sleduji a pokud sem vložíte fotku nějakého nesmyslu, či chyby, okamžitě postupuji k řešení. Ovšem ne vždy některé situace řešení mají. Třeba minulý týden systém nějak záhadně identifikoval kolonu v Ječné, ale na Plzeňskou a Hořejší nbřeží psal o koloně na Rašínově nábřeží. Sand je již vyřešeno...

110

Re: Informační tabule

stojí Strakonická zc http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 7.JPG.html

Hořejší nábřeží píše "Ječná kolona" http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 0.JPG.html

"stará" Podbabská http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 1.JPG.html

111

Re: Informační tabule

hmmm smile

kyk napsal:

18.3.2013 08:50
Liberecká DC: Zenklova => Balabenka kolona
V Holešovičkách DC: Mapa průjezdnosti - testovací provoz. Proškrtaný Nový trojský most a tunel Blanka. Rohanské nábř. zeleně

112

Re: Informační tabule

no jo smile Ale bude to spíš Povltavská zeleně...

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 9.JPG.html

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 1.JPG.html

113

Re: Informační tabule

jel jsem v sobotu kolem tehle tabule a v aute se rozpoutala vasniva diskuze, jestli to proskrtle byla nebo nebyla Blanka - pry, ze by byla pekna blbost tam malovat Blanku, kdyz kazdy vi, ze jeste nefunguje a jen tak nebude; cast posadky zacala panikarit, ze je zavrena Argentinska (ono kdyz to clovek jen tak projede a nezna to, tak nema moc casu to studovat)

Thumbs up +1 Thumbs down

114

Re: Informační tabule

já zase zaslechl názor, že

je Trojský most ve zkušebním provozu, když je nad ním ten nápis smile

115

Re: Informační tabule

A já dneska ráno nevěděl zda se mám smát nebo brečet, protože na té ceduli byla oranžová Argentinská - to vše v situaci, kdy jsme poskakovali v koloně už od ČS PHM Agip na Liberecké. Opravdu důležitá informace za x miliónů. mad

Thumbs up Thumbs down

116

Re: Informační tabule

stojka Jana Želivského směr želva smile

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 6.JPG.html
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 5.JPG.html

117

Re: Informační tabule

Nové infotabule prozradí řidičům, kde si dát pozor na kolony
Adam Váchal Metro.cz 18. března 2013  12:52
Do konce dubna bude zprovozněno všech 51 informačních tabulí, které ulehčí cestu řidičům v metropoli. V současné době již většina z celkového počtu běží ve zkušebním provozu.
http://www.metro.cz/nove-infotabule-pro … e-deje_ava

"Na Barrandovském mostě je kolona, ve které se zdržíte 20 minut. Jeďte raději přes Smíchov." Podobným způsobem budou informovat řidiče nové dopravní tabule, které se v současné době začínají ve zkušebním provozu objevovat na frekventovaných místech metropole. "Celkem se jedná o 51 informačních ukazatelů. Momentálně nám jich zbývá dodělat zhruba šest," informuje mluvčí technické správy komunikací Tomáš Mrázek.

Nový systém bude konkrétnější
Podle něj by měly být všechny infotabule zprovozněny nejpozději do konce dubna. "Ve zkušebním provozu nyní dolaďujeme přenosy dat a řídící systém," popisuje Mrázek. Řidičům již nové elektronické ukazatele slouží například ve Strakonické, Patočkově, Modřanské či Střešovické ulici, na Hořejším nábřeží či v Dienzenhoferových sadech.

Nová technologie stála zhruba 190 milionů korun. Většinu sumy uhradila Evropská unie. Oproti původním ukazatelům budou nové zobrazovat také více obrázků a map, podle kterých se řidiči lépe zorientují. Budou také značně konkrétnější. Zatímco původní informační systém například řidiče informoval o tom, že je v centru provoz omezen, nový ukáže, kde konkrétně se doprava zdržuje a kudy jet. Infotabule budou také mimo uzavírek a nehod informovat řidiče o povětrnostních podmínkách.

118

Re: Informační tabule

tak co ještě zbývá...

Korunovační
Štvanice
Radlická
Zenklova (?)

119

Re: Informační tabule

předchozí diskuse na http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. … 331#p78331

Martin Šubrt napsal:

DálničářMK: Ty tři ZPI s mapami mají samozřejmě shodnou funkci jako všechna ostatní ZPI standardního typu. Mapa tam bude pouze v situaci, kdy před řidičem je jen nějaká hustota dopravy, ale ne mimořádnost. Pokud bude před řidičem nehoda, či uzavírka, i na těchto tabulích bude standardní informace, kde, kterým směrem a co se děje, v kombinaci text + PDZ. Tj. jde jen o rozšíření možnosti využití tabule tím, že je na výšku o metr vyšší.

kasme: Doplnění opravdu nevidím jako reálné. Projekt je starý 6 let a vnímáme, že v uličním prostoru mimo směrově rozdělené komunikace nejsou tabule vhodným hlavně estetickým řešením. Kromě toho asi není pravděpodobné, že ještě někdy Praze za tento typ zařízení někdo zaplatí 85% nákladů. Tj. lze předpokládat, že další tybule přibudou pouze v souvislosti s nějakou velkou investicí. S Blankou přibude na povrchu 8 tabulí v lokalitách, které souvisí s vjezdy do tunelu (na Letné už jejich sloupy stojí roky). Přímo v Blance bude dalších asi 30 malých ZPI, z toho většina pro informace typu "požár v tunelu" a menšina, tak 6 ZPi s nějakou informací o vnější dopravní situaci.

120

Re: Informační tabule

osazena SJM Štvanice dc http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 4.JPG.html
osazena Jana Želivského směr želva http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 8.JPG.html

121

Re: Informační tabule

Martin Šubrt napsal:

andrewkrap: Stupně provozu by se měly zobrazovat pouze jako událost, tj. když nějde nějaký detektor zjistí stupeň 4 nebo 5, tak se to na tabulích příslušejících k tomu úseku zobrazí. Např. ve formě Dobříšská, směr Barr. most, stupeň 4. Stupně 3 a nižší zatím zobrazovány nebudou, považujeme to za zbytečnou informaci, kterou řidič číst nemusí (s výjimkou zelené a oranžové na těch mapách, tam se zobrazí v příslušné barvě i tento stav). Ale i u stupňů provozu čeká dlouhé ladění, zda automatika poskytuje to, co má. Druhou rovinou jsou dojezdové doby a zdržení. Postupně budou nabíhat úseky počítané z kamer a bude se to doověřovat z FCD, výhledově se to možná celé obrátí. FCD má výhodu, že vidí na celém úseku aktuální rychlost v daném okamžiku, zatímco z kamer se počítá dojezd z auta, co právě dojelo a poskytuje autu, co do úseku vjíždí, takže parametry na trase se už mohly změnit. Tohle bude další rovina ladění a učení se.


DálničářMK: V Blance budou ZPI někdy po 300 metrech a opravdu není žádoucí, aby řidiči jedoucí v tunelu četli romány na pokračování. Většina tabulí bude v běžné situaci pravděpodobně zhasnutá, aktivují se pouze v situacích, kdy bude zahlcen nějaký výjezd, nebo dojde k mimořádné situaci v tunelu. Ostatně tunelová ZPI budou menší, jen dvouřádková, a rozsah infa z povrchu se na ně vejde jen v omezené podobě. Opravdu si nemyslím, že by bylo vhodné mezi Trojou a Letnou v tunelu 7x mít napsané Chotkova, směr centrum, kolona. Odvádí to pozornost od řízení, tj. pokud to bude důležitá venkovní informace, bude mezi každým výjezdem z tunelu pravděpodobně jen jednou. Ale tady spíše spekuluji, provozní schémata tunelů nedělám, na to jsou větší odborníci a já jeich názory respektuji.

122

Re: Informační tabule

sice to není Praha,ale... smile

Srozumitelné cedule: dočkají se všechny informační portály

Česká republika v rámci harmonizace dopravních značení s ostatními evropskými státy postupně instaluje nové portály s proměnnými informacemi, které jsou jasně srozumitelné pro řidiče všech národností. Na místech stávajících portálů, které nedisponují pokročilými technologiemi, dochází k softwarové úpravě. I na těchto portálech se s určitým grafickým omezením začnou objevovat mezinárodní symboly.
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo instalace druhé generace zobrazování na informačních portálech v rámci evropského projektu EasyWay. Ten má za cíl zavést inteligentní dopravní systémy (ITS) v rámci Evropy, a to zejména v koridorech transevropské silniční sítě (TEN-T) v členských státech EU. Na realizaci programu EasyWay se podílí ministerstva dopravy a správci silniční sítě vybraných států EU spolu s přidruženými partnery z řad veřejných a soukromých subjektů.

Rychleji a srozumitelněji
První portály s proměnnými informacemi (VMS – Variable Message Sign) druhé generace, které jsou schopné plně zobrazovat mezinárodní znaky, byly zpuštěny v květnu loňského roku na Pražském okruhu a na přilehlých úsecích dálnice D1. Tato nová technologie řidičům v reálném čase zobrazuje dopravní informace na trase před nimi, a to v dostatečném předstihu. V polovině roku 2012 byly v rámci projektu EasyWay upraveny na druhou generaci ještě tři stávající portály VMS první generace, a sice na rychlostních silnicích R4, R6 a R7. „Nově tak můžeme díky logickým a mezinárodně srozumitelným symbolům zobrazit informaci řidiči rychleji a srozumitelněji. Například místo nápisu „dálnice uzavřena“ je nyní použita i pro řidiče ze zahraničí srozumitelná šipka se zákazem vjezdu,“ vysvětluje výhody druhé generace informačních portálů ředitel provozního úseku ŘSD Jiří Veigert.
Dva portály VMS druhé generace jsou také na nově otevřeném úseku dálnice D8 mezi Lovosicemi a Bílinkou, zatím ale nejsou v provozu. Jeden portál je i na posledním úseku dálnice D1 před hranicí s Polskem. „Obecně platí, že všechny nově budované portály s proměnnými informacemi již budou druhé generace,“ podotýká Jiří Veigert.

Postupná úprava na všech portálech
Na dálnicích a rychlostních silnicích v Česku je nyní přesně sto trasových a dvanáct tunelových portálů s proměnnými informacemi, z toho je patnáct druhé generace, ostatní jsou tzv. první generace. I na těchto starších portálech lze zobrazovat symboly druhé generace, ovšem s určitým omezením. „Zejména se jedná o grafické možnosti. Samostatné piktogramy v poli proměnné dopravní značky jsou menší, množina zobrazovaných znaků je částečně redukována. Nutnou podmínkou zobrazování těchto nových znaků a symbolů na starých portálech je úprava jejich řídicích jednotek na tzv. 1,5. generaci. K tomu bude docházet postupně,“ říká Jiří Veigert.
http://www.rsd.cz/doc/Informacni-servis … d-cr-20131

123

Re: Informační tabule

poslední mapyčka v provozu...

kyk napsal:

21:50 v testovacím provozu také portál na Cínovecké DC před sjezdem na Čakovice.

124

Re: Informační tabule

v provozu:

Štvanice dc nezklamala svou oblíbenou hláškou "Wilsonova kolona"
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 8.JPG.html
kromě stromů (jinde) by to chtělo prořezat i reklamy smile smile

Rašínovo nábřeží dc se stejnou hláškou, jen bez slova "ulice" a blikání
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 2.JPG.html

125

Re: Informační tabule

Martin Šubrt napsal:

kasme: Doufám, že se brzy podaří k těmto sdělením přidat třetí řádek, kde bude: zdržení 8 minut či něco podobného. Zavisí na odladění systémů FCD, kdy se to nasadí. Pak to sice stále nebude převratná informace, ale měla by alespoň naznačovat, jak je ta kolona v daný okamžik dlouhá.

Martin Šubrt napsal:

Ještě bych netleskal, musí se to odladit a to úplně snadné nebude. Z Roztyl tam tuším bude dojezdová doba po Nuselský most, Muzeum a Barrandovský most. Máme asi 58 tabulí a definováno je cca 75 úseků od tabule někam k důležitému bodu, takže tyto úseky by se zobrazovat výhledově měly. Někdy i tři na jedné tabuli s celkovou dojezdovou dobou, někdy dva cíle, někde jen jeden v kombinaci s nějakou událostí ve formě toho zdržení.

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. … 738#p78738