1

Re: Informační tabule

takové ty třířádkové...
třeba na Štvanici, SJM, Strakonické...
možná bysme mohli  udělat nějaký seznam, nebo už někde existuje... smile

2

Re: Informační tabule

konečně se zase zobrazují aktuální a věcné informace!! smile
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 0.JPG.html

a nejenom den v týdnu, datum čas...

3

Re: Informační tabule

kasme napsal:

konečně se zase zobrazují aktuální a věcné informace!! smile
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 0.JPG.html

a nejenom den v týdnu, datum čas...

tedy informace, zrovna zobrazovaná, že stojím v koloně, na to nemusí být ta cedule smile

Thumbs up Thumbs down

4

Re: Informační tabule

Zrovna na té magistrále by tam mohl být statický billboard a ne informační cedule s proměnlivým textem.

5

Re: Informační tabule

INFORMAČNÍ TABULE V PRAZE http://www.eltodo.cz/informacni-servis/ … 1-2009.pdf strana 5
Společnost ELTODO EG, a.s., získala koncem uplynulého roku zakázku na dodávku dvou informačních tabulí (nazývaných také ZPI - zařízení pro provozní informace) pro Prahu 6, konkrétně na lokality ulic Karlovarské a Podbabské.
V rámci dodávky je budována kompletní infrastruktura – portály včetně základů, napájecí přípojka, datové přenosy a obdobně jako u zakázky na dálnici D1, o které jsme vás informovali v minulém čísle, kompletní technologické vybavení. Oproti dodávce v rámci projektu na D1 jsou dodávány ZPI se žlutými LED diodami a PDZ (proměnné dopravní značení) budou dodány v nové plnobarevné verzi RGB, na jejímž vývoji se výraznou měrou podílí náš výrobní útvar.
Praha tak bude disponovat mimo současných 21 informačních tabulí dalšími dvěma, které umožní informovat řidiče přijíždějící do města směrem od Karlových Varů a Roztok u Prahy například o situaci kolem Letné, která je ovlivněna výstavbou komplexu tunelů Blanka.
Ing. Martin Kučera, ELTODO EG, a.s.

Další výsledky vlastního vývoje
http://www.eltodo.cz/informacni-servis/ … 4-2009.pdf strana 3

Eltodo vyvinulo dva nové prototypy výrobků: Proměnné dopravní značky
ZPI a PDZ s plnomaticovou LED technologií.
Někteří z vás si již možná všimli při
příjezdu do Dejvic po ulici Podbabské
dvojice proměnných značek
informujících o dopravní situaci
v Praze prostřednictvím informačního
panelu (ZPI) a symbolu proměnné
dopravní značky (PDZ).
Oba tyto výrobky, nově instalované
v průběhu května tohoto roku, jsou
výsledkem 12 měsíců trvajícího
vývoje pod vedením Technického
úseku ELTODO EG, a.s (Ing. Pliška),
ve spolupráci s výrobní divizí
(Ing. Sedlák, Ing. Kalous a spol.),
ELTODO dopravní systémy s.r.o.
(úsek 622 pod vedením Ing. Vaňka)
a GEMA s.r.o. Testovací provoz obou výrobků v areálu na Hvožďanské
Oba prototypy v provozu na ulici Podbabské na příjezdu do Prahy
Návěstidlo spustil ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Martin Dvořák,
na fotografii spolu s ředitelem společnosti ELTODO dopravní systémy s.r.o.
Ing. Františkem Luskem.
• Starší tabule dosluhují
V současné době dosluhují v Praze
několik let používané proměnné
informační tabule založené na bistabilních
otočných elementech
prosvětlených LED diodami. Jejich
řešení je již zastaralé a funkčně již
nevyhovují požadavkům na informování
řidičů. Vhodným řešením
jsou dopravní značky založené na
LED technologii, na níž založené
produkty v současné době skupina
Eltodo vyrábí a dodává.
V první fázi vývojového úkolu byla
vyvinuta plnomaticová informační
tabule, která umožňuje zobrazit
text či obrazec libovolné velikosti
na činné ploše displeje o velikosti
cca 4 x 1 m ve žluté barvě. Tato
tabule je v porovnání s dálničními
tabulemi, které můžete v současné
době na trase z Prahy do Brna vidět,
mnohem více variabilní, což
umožňuje již zmíněný displej osazený
žlutými LED diodami. Žlutá
barva byla pro pilotní test vybrána
z důvodu vyšší přijatelnosti a citlivosti
lidského oka, které ji dokáže
vnímat za zhoršené viditelnosti (mlha,
hustý déšť, sněžení) lépe, než
barvu bílou. Tato ZPI tabule je
zbrusu novým prototypem, od návrhu
nové skříně, přes hardwarové
i softwarové vybavení, až po matrici
a nové žluté LED založené na
perspektivní technologii SMD, která
umožňuje rychlejší, kvalitnější
a zejména finančně efektivnější
strojové osazení diod na plošný
spoj v porovnání s manuálním osazováním
„klasických“ LED diod. Tabule
vyhovuje všem platným normám
a standardům, jak z hlediska
mechanických, tak z hlediska
optických požadavků pro užití na
pozemních komunikacích.
• Jedna PDZ pro více účelů
Druhá fáze vývoje byla zaměřena
na vývoj nové plně maticové
proměnné dopravní značky (PDZ).
Tato značka umožňuje vzhledem
k plné matici dvoubarevných
červeno/bílých LED diod zobrazit
tzv. neinverzní formát dopravní
značky (viz fotografie), což je pokrokové
řešení vzhledem ke stávajícím
proměnným značkám, které
umožňují pouze inverzní zobrazení,
které je méně výrazné. Tento
prototyp navíc umožní oproti omezeným
možnostem stávajících řetízkových
PDZ zobrazit celou škálu
dopravních značek z kategorie
výstražných a zákazových (nutná je
pouze softwarová úprava), tzn.
jeden konstrukční typ PDZ lze
použít pro více účelů (v kombinaci
se ZPI, na liniovém řízení, apod.).
Technický úsek, jako garant technického
rozvoje skupiny Eltodo,
však nestaví pouze na těchto
vývojových produktech. Aktuálně
probíhá vývoj dalších produktů
z oblasti nejen dopravních systémů,
ale také světelné techniky.
Ing. Zdeněk Pliška
ELTODO EG, a.s

6

Re: Informační tabule

Eltodo pomůže Praze s dopravou

Dne 11. 5. 2012 uzavřela společnost ELTODO dopravní systémy s.r.o smlouvu se společností VARS Brno, a.s., na dodávku a obnovu celkem 17 lokalit ZPI (zařízení pro provozní informace) pro hl. m. Prahu.
Jedná se o další z projektů, který je spolufinancován EU v rámci Operační programu doprava (OPD) II. Práce budou spočívat v obnově 5 stávajících proměnných informačních tabulí (PIT) a vybudování 12 nových lokalit tzv. „na klíč“. Cílem projektu je přispět informováním řidičů k plynulejší dopravě na území hlavního města.

Pro dodávku budou využity vlastní produkty skupiny Eltodo v podobě monochromatického celografického ZPI spolu s plnobarevnou proměnnou dopravní značkou (PDZ). Pro řízení budou využity řídící jednotky, tzv. gantry servery, které vyvinula společnost ELTODO dopravní systémy s.r.o. a které byly použity například pro řízení portálů liniového řízení na silničním okruhu kolem Prahy (SOKP). Celý systém bude komunikovat přes síť Tetra a bude zaintegrován na Hlavní dopravní řídicí ústřednu.
Termín realizace je velice napjatý, celá zakázka musí být dokončena do Vánoc tohoto roku. O postupu prací vás budeme informovat v některém z příštích čísel.

Ing. Martin Kučera, ELTODO EG, a.s.
http://www.eltodo.cz/informacni-servis/ … 2-2012.pdf


ZPI IT 02 Hlávkův most
ZPI IT 03 Wilsonova - poloportál 8m
ZPI IT 05 Rohanské nábřeží
ZPI IT 17 Radlická, Praha 5
ZPI 01 Cínovecká
ZPI 02 Mladoboleslavská, před křižovatkou s ul. Kbelskou - směr do centra - poloportál
ZPI 03 Kbelská, Praha 9-Letňany, Prosek
ZPI 04 Strakonická, Praha 16
ZPI 05 Jana Želivského PTZ
ZPI 06 Liberecká
ZPI 07 Českobrodská, Praha 9 - Hrdlořezy
ZPI 08 Poděbradská
ZPI 09 Chlumecká
ZPI 10 Chlumecká
ZPI 11 Českobrodská, Praha 14-Kyje
ZPI 12 Průmyslová, Praha 14
ZPI 13 Průmyslová, Praha 14
ZPI 14 Štěrboholská
ZPI 15 Vinohradská, Praha 10-Strašnice
ZPI 16 Nad Šutkou
ZPI 17 Korunovační
ZPI 18 Evropská poloportál 12m
ZPI 19 Evropská, Praha 6-Veleslavín
ZPI 20 Rozvadovská spojka
ZPI 21 Rozvadovská spojka, Praha 13
ZPI 22 Vídeňská
ZPI 23 5. května, Michle, poloportál
ZPI 24 MO JS Záběhlice
ZPI 25 Spořilovská
ZPI 26 5. května
ZPI 27 Strakonická, Praha 5
ZPI 28 Modřanská 3, Praha 4 - Podolí
ZPI 29 Vysočanská radiála, Praha 19-Satalice
ZPI 31 Černokostelecká
ZPI 33 Modřanská 2


V Botanice z centra
Patočkova zc x Střešovická

7

Re: Informační tabule

Vypadá to, že probíhá výměna tabule u Jiráskova mostu, dnes zde v cca 23:30 operoval za asistence PČR jeřáb, viz foto.

http://postimage.org/image/i6pditkh5/

Thumbs up Thumbs down

8

Re: Informační tabule

že by nové ZPI

od: 01.10.2012 21:21:00 do: 02.10.2012 07:00:00

R1, mezi km 25.2 a 25.3, ve směru Ruzyně - R7, neprůjezdný levý jízdní pruh, práce údržby, Od 01.10.2012 21:21 Do 02.10.2012 07:00, jeďte opatrně, údržba portálu

9

Re: Informační tabule

že by výměna...

od: 05.10.2012 00:30:00 do: 05.10.2012 00:45:00

ulice K Barrandovu, Praha 5, Praha, vozovka uzavřena, Od 05.10.2012 00:30 Do 05.10.2012 00:45, uzavřeno ve směru k Jižní spojce, demontáž informačního portálu


škoda, že z toho není úplně jsné, kde to je smile

od: 28.09.2012 00:00:00 do: 21.11.2012 00:00:00

ulice Strakonická, Praha 5, Praha, stavební práce, jeden jízdní pruh uzavřen, Od 28.09.2012 00:00 Do 21.11.2012 00:00, obnova a modernizace stávajícího Zařízení pro Provozní Informace - uzavírky části jízdních pruhů dle postupu prací, doprava vedena po zbylé části komunikace, dne 20.11.2012 v době od 01,00 do 03,00 hod. dojde za asistance Policie ČR k přidržení dopravy ve směru do centra na dobu max. 15 minut, Vydal: Magistrát Hl. města Prahy

10

Re: Informační tabule

Silničáři začali v Praze instalovat nové elektronické infotabule, které řidičům usnadní průjezd městem. Upozorní je, kde je na silnici problém a poradí kudy ho objet. Kromě nápisů bude na některých z nich i mapa objížďky či stupně provozu na navazujících komunikacích. Celkem jich v metropoli bude jedenapadesát.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/nove-infotabule-u … zpravy_sfo

11

Re: Informační tabule

Strakonická dc v Chuchli je pryč

JS směr P5 v Krči je pryč

K Barrandovu dc je pryč

kopají většinou i v SDP - že by místo poloportálů byly celé portály
uzavřené levé pruhy
dopolední Strakonická byla opravdu výživná...



jo a na Strakonické dc před BM nový portál s cedulema

vpravo MO, Brno "H"
pod čarou Braník

ale co bylo rovně, to jsem nestihl smile

12

Re: Informační tabule

Na Modřanské obousměrně u smyčky Dvorce zabetonované patky

13

Re: Informační tabule

patky pro ZPI Modřanská

dc http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 6.JPG.html 

zc http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 0.JPG.html

14

Re: Informační tabule

TSK napsal:

Do ulic metropole míří nové informační tabule
17.10.2012
Technická správa komunikací hl. m. Prahy do konce roku 2012 obnoví v rámci Operačního programu Doprava (OPD) 17 zařízení pro provozní informace (ZPI) a vybuduje 34 nových. Spolu se šesti ZPI, která jsou již v provozu, případně jsou v realizaci v rámci jiných investičních akcí, tak jejich počet v ulicích Prahy dosáhne na konci roku, resp. počátkem příštího, počtu 57. Některá ZPI na nejdůležitějších komunikacích budou umožňovat vícebarevné zobrazení symbolů, případně i schémat dopravní situace před řidičem (např. barevné schéma zatížení návazných komunikací). Nadstavbové funkcionality budou postupně na tabule nasazovány v dalších měsících, po zprovoznění a odladění základních funkcí.  „Nové informační tabule by měly zlepšit plynulost provozu v metropoli. Například tím, že řidičům už nenabídnou pouhou informaci o omezení provozu, ale mohou jim zobrazit, kudy se místu nehody či zácpy vyhnout,“ doplnil náměstek primátora hl. m. Prahy Josef Nosek. Jako první již byla obnovena ZPI v ulicích Patočkově (u ulice Pod Drinopolem) a Modřanské (u nádraží Braník ve směru do centra), na Hořejším nábřeží (ve směru k Jiráskovu mostu) a u Dienzenhoferových sadů (ve směru do Kartouzské ulice).  Nová ZPI budou během dalších měsíců postupně vybudována na hlavních komunikacích hl. m. Prahy a před důležitými rozhodovacími body pro řidiče (Jižní spojka, Rozvadovská spojka, Liberecká, V Holešovičkách, Vysočanská radiála, 5. května, Chlumecká, Strakonická, Štěrboholská spojka apod.). Důležitou součástí systému je kromě modernizace i rozšíření jeho funkcionalit. Dosavadní ZPI byla velmi náročná na údržbu, měla omezené možnosti psaní textů a pouze několik přednastavených symbolů dopravních značek. „Nová ZPI budou umět zobrazit jakýkoli symbol či velikost textu v celé činné ploše tabule, která bude složena z LED diod. Kromě základních symbolů dopravních značek bude možné do budoucna softwarově nadefinovat a zobrazovat nové symboly, tj. půjde o otevřený systém se schopností reagovat na nové potřeby informování řidičů,“ dodal 1. náměstek ředitele TSK hl. m. Prahy Ladislav Pivec.

15

Re: Informační tabule

Bobek napsal:

Na webu magistrátu je to i s mapkou.

tam jsem se včera nějak nedostal smile

16

Re: Informační tabule

od: 18.10.2012 23:00:00 do: 19.10.2012 05:00:00

ulice Plzeňská, ve směru centrum, město Praha, práce na silnici, zúžení vozovky na jeden jízdní pruh, Od 18.10.2012 23:00 Do 19.10.2012 05:00, omezení provozu na MK ul. Plzeňská mezi křižovatkami ulic Musílkova a U Kavalírky. Obnova a modernizace stávajícího Zařízení pro Provozní Informace - uzavírky části jízdních pruhů dle postupu prací, doprava vedena po zbylé části komunikace

a už nové ZPI Modřanská 1, Braník - nově celoportál
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php … ref=48/513

17

Re: Informační tabule

zajímavé info z trochu jiné diskuse...

Martin Šubrt napsal:

9001: ŘSD si ten symbol (auto v protisměru) připravilo a nasadilo samo. Na pražských tabulích bohužel ani z daleka nemáme tolik symbolů jako ŘSD, protože jsme vázáni výběrovým řízením starým vlastně 6 let a třikrát opakovaným, takže to v zadání ani nebylo a problém je prosadit i malou změnu. Za zády je kontrola z EU a každá drobnost potřebuje změnové listy apod. Už tak je dost starostí, jak ty tabule umístit.

Tj. žádný můj návrh není. Praha bude mít v knihovně ZPI klasickou výstražnou značku s vykřičníkem a vedle nápis VOZIDLO V PROTISMĚRU. Bude to k dispozici na směrově rozdělených komunikacích, tedy zejména na ZPI na Městském okruhu.

No a když jsme na to koukali, přišlo nám, že by to chtělo nějaký symbol pod ten text. Ovšem v knihovně už jsou jen symboly autíčka a šipky, tj. návrh zní, že pod tím textem budou dvě šipky za sebou proti autu. Samozřejmě to také není nic srozumitelného, bohužel...

Pokud jde o symbol používaný ŘSD, zatím neznám nikoho, kdo by poznal, že znázorňuje vozidlo v protisměru. Čech to pozná jen díky souvisejícímu textu na tabuli, cizinec vůbec. U našich řidičů se to dá dohnat tou kampaní, ale dle mého by symbol měl být právě srozumitelný na první pohled bez kampaně. Já to také musel dostat až s vysvětlením, symbol jsem též nepochopil. Viděl jsem ho totiž poprvé v dokumentech ŘSD a musel jsem se na něj ptát.

Jak píšu v té diskusi, kdybych měl možnost si symbol navrhnout, moje auta by jela proti sobě z boku... Ale uznávám, že návrh zobrazení této situace jednoduchý není.
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/vi … 51#p172251

18

Re: Informační tabule

už stojí nové ZPI Modřanská dc (Dvorce)

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 0.jpg.html
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 0.jpg.html

19

Re: Informační tabule

dle CRo je zřejmě budováno ZPI Vídeňská (uzavřen pravý pruh do centra)

20

Re: Informační tabule

jj, je tam jáma, jak kdyby tam stavěli bazén...

Thumbs up Thumbs down

21

Re: Informační tabule

AGa.. napsal:

jj, je tam jáma, jak kdyby tam stavěli bazén...

asi je pořeba pevný základ, aby se pod tíhou těch dopravních informací neskácel k zemi smile smile

22

Re: Informační tabule

Hlásím další dopravní informační portál dole na Dvorcích mezi křižovatkou s Jeremenkovou a benzínovou stanicí Agip ve směru na Barrandovský most, je přesně zde: http://www.mapy.cz/s/5vXt

Thumbs up Thumbs down

23

Re: Informační tabule

jj, Modřanská zc je na místě smile

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 9.JPG.html
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 0.jpg.html

24

Re: Informační tabule

Instalujeme zařízení pro provozní informace v Praze
V červnovém čísle magazínu jsme informovali,
že jsme vysoutěžili přesně 1/3
objemu (17 lokalit) projektu „Poskytování
dopravních informací“ financovaného
z Operačního programu dopravy II (OPD
II). Dnes bychom vás chtěli informovat
o průběhu realizace na tomto zajímavém
projektu.
Na projektu, který je velmi náročný na
koordinaci, se vedle naší divize (DDI) podílí
interně také projekce, inženýring a výroba.
Z externích firem především dceřiná spo -
lečnost Eltodo dopravní systémy a pro sta -
vební část jsme se spojili se společností
SMP. Ta pro nás zajišťuje zemní práce a vý -
robu nos ných ocelových konstrukcí, na kte -
ré při pevňu jeme PDZ a ZPI.
Vzhledem k tomu, že jsme již při zpra co -
vávání cenové nabídky věnovali mnoho
času a energie na hledání vhodných řešení
jak a kam dané lokality umístit, aby dílo bylo
podle zadávací dokumentace proveditelné
a časově odpovídalo poža davku vypisova te -
le, měli jsme sportovní terminologií „letmý
start“ do projektu. Ještě před podpisem
smlouvy jsme tyto nasbírané informace
vytěžili při zajišťování různých povolení na
úřadech a čerpali jsme z nich také předjed -
nané subdodavatelské vztahy. Inženýring
nám svým přístupem zajistil vše potřebné ve
velmi krátkém čase. Zde se nám potvrdilo,
jak je důležitá předvýrobní fáze projektu.
Instalace probíhají mimo dopravní špičku,
především ve večerních hodinách. Omezení
dopravy pro přípravu betonových základů je
minimální. Samotná montáž jednotlivých
portálů probíhá ve dvou fázích. V 1. fázi jsou
osazeny stojky portálů (P) resp. poloportálů
(PP), ve 2. fázi se instalují na břevno PDZ
a ZPI na zemi a následně se celý komplet
osadí na stojky (P) resp. stojku v případě PP.

Tato část prací trvá max. 15 minut a musí se
při ní zastavit doprava v dotčené lokalitě. Po
této časově nejnáročnější části proběhne
propojení na silovou část napájení a připo -
jení přes GANTRY server a komunikaci,
kterou poskytuje TSK společnost ASCOM.
Naše dodávka končí na rozhraní HDŘÚ.
PILOTNÍ ETAPA NA STAVBĚ BLANKY
Samotnou realizaci jsme si rozdělili na
4 etapy. Jako první etapa, tzv. pilotní, nám
posloužila stávající lokalita, která se nachází
ve stavebním záboru stavby tunelový komp -
lex Blanka. Na ní jsme si chtěli vyzkoušet
všechny naplánované procesy podle po -
drob ného časového plánu v praxi. Sekun -
dárně jsme si tím vyzkoušeli i naše sub do -
davatele, jak jsou na tom s dodržováním
technologických postupů a BOZP. Doladili
jsme případné neshody, které bychom při
montáži v provozu nemuseli umět vyřešit
nebo řešili velmi obtížně.
Druhá etapa je složená z pěti stávajících
lokalit již přímo v pražském provozu, a pro -
to si nemůžeme dovolit pochybení nebo
zdržení při samotné instalaci. Třetí etapa je
realizována s přihlédnutím na rychlost povolení
realizace a výrobní kapacitu dodavatelů,
v této fázi je celkem pět nových lo -
kalit. Ty by měly být funkční na konci října.
Čtvrtá, závěrečná etapa obsahuje zbýva -
jících šest lokalit. Ty by měly být funkční do
listopadu tohoto roku.
Toto vše musí podle podmínek OPD II
proběhnout do konce listopadu roku 2012.
Některé funkční portály však řidiči mohli
využívat již během září a října tohoto roku.
Všechny lokality by měli řidičům usnadnit
pohyb a orientaci v Praze. Budou totiž dostá
vat včas informace o uzavírkách, nehodách
a kolonách tak, aby mohli včas reagovat.
Ing. Josef Janota, ELTODO EG, a.s.

http://www.eltodo.cz/informacni-servis/ … 3-2012.pdf

25

Re: Informační tabule

klube se další patka

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr … 0.jpg.html