76

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Praha má třetí studii k Blance. Škoda je prý 14 milionů

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot … ?id=675157

Praha - Červencový propad tunelu Blanka by mohl hlavní město stát nejméně 14 milionů korun.

Vyplývá to ze znaleckého posudku, který pro Prahu vypracovala Národohospodářská fakulta Vysoké školy ekonomické v Praze.

Podle studie bude záležet na tom, co propad zapříčinilo. Pokud se neprokáže, že událost vznikla kvůli nepředvídatelným fyzikálním podmínkám nebo pokud nebude možné příčinu zahrnout do "kategorie rizik nesených přímo objednatelem" (Prahou), za škody bude zodpovídat dodavatel stavby.

Tím je v tomto případě společnost Metrostav. V opačném případě zaplatí škodu hlavní město a Metrostav bude mít nárok na prodloužení stavební lhůty.

Částku 14 milionů korun označuje fakulta za dolní limit škod a nákladů na jejich odstranění. Horní hranici údajně nelze v současnosti odhadnout, vyčíslení bude záviset především na závěrech vyšetřování báňského úřadu, které dosud nebylo ukončeno.

Do částky jsou zahrnuty materiální škody na pozemcích a stavbách, dále na tramvajových kolejích a přilehlých komunikacích, které propad způsobil. Propad si také vyžádal náklady navíc na zajišťovací a záchranné práce, na odstranění propadu a administrativní náklady. Do sumy je zahrnuto také poškození dobrého jméno Prahy.

Magistrát si kromě posudku na výši škod nechal vypracovat dvě další studie od zahraničních firem. Ty mají prověřit dosavadní postup prací, dokumentaci ke stavbě, zkontrolovat geologické průzkumy a geotechnologický monitoring.

Analýzy by měly být hotové na konci srpna, rada hlavního města se jimi bude zabývat na svém prvním zářijovém jednání.

Thumbs up Thumbs down

77 Naposledy upravil: P_V (20.08. 2010 17.59)

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Šok pro báňský úřad: Metrostav chce Blanku dostavět, pak teprve zjišťovat, proč spadla

Proč spadla Blanka se ještě dlouho nedovíme. K závalu se Metrostav prohrabe až příští rok.
Zřejmě ještě více než čtyři měsíce nebude známa pravá příčina, proč se v červenci již potřetí propadl tunel Blanka. Metrostav totiž hodlá zával u ministerstva kultury odstranit až poté, co prorazí zbytek tunelu.
"Tunely na Prašný most budou proraženy počátkem příštího roku. To bude i termín odhalení místa propadu, protože tam zřejmě dorazíme nakonec,“ uvedl pro server iHNed.cz mluvčí Metrostavu František Polák.
Metrostav se totiž k místu propadu hodlá dostat směrem od Prašného mostu – tedy druhou stranou, než jakou tunel razil počátkem července.
O tom, zda a jak bude pokračovat ražba tunelu Blanka a odstraňování závalu musí ještě rozhodnout Český báňský úřad. Stane se tak až poté, co mu Metrostav předá návrh dalšího postupu. "Dokumentaci předáme Báňskému úřadu příští týden,“ dodal Polák.
Překvapený báňský úřad
To, že Metrostav chce zbytek tunelu nejdříve dostavět a teprve poté odstranit zával, Český báňský úřad značně překvapilo. Podle něj je totiž nutné nejdříve zjistit příčiny propadu – a teprve poté je možné povolit pokračování ražby tunelu.
"My nejdříve musíme zjistit příčiny toho propadu a na ty příčiny se musí reagovat. A abychom mohli vědět příčiny, musíme se podívat za ten zával,“ říká místopředseda Českého báňského úřadu Dušan Havel, který ovšem nechtěl předjímat, jak na návrh Metrostavu jeho úřad bude reagovat a zda navržený postup schválí.
Úřad podle Havla předpokládal, že Metrostav nejdříve na místo prorazí průzkumné štoly. A teprve po odstranění závalu se bude pokračovat v ražení tunelů.
To by ovšem bylo podle Poláka příliš komplikované. „Nemůžeme prorazit průzkumou štolu a pak ji tam půl roku či déle nechat nezajištěnou. Ta půda pracuje,“ uvedl Polák, podle něhož sice opravdu začnou razit průzkumnou štolou, kterou však okamžitě budou rozšiřovat na normální tunel.
Zbývá prorazit 246 metrů
Tunel Blanka se propadl počátkem července. Kráter o rozměrech 20 krát 35 metrů vznikl za budovou ministerstva kultury, mezi ulicemi U brusnice, Milady Horákové a Jelení. Nejde však o první podobný případ spojený s budováním Blanky, v květnu a říjnu 2008 se propadla půda ve Stromovce.
Podle webových stránek tunelu Blanka, jehož celková délka je 5,5 kilometru, zbývá v severním tunelu úseku Brusnice prorazit ještě asi 68 metrů, v jižním tunelu stejného úseku pak asi 178 metrů.
Zbývající část bude podle Poláka vedena pod pozemky, které nejsou veřejně přístupné a kde není zástavba, takže by neměli být ohroženi lidé ani budovy.

Thumbs up Thumbs down

78

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Hospodářské noviny:
Báňský úřad: Za propad tunelu Blanka může Metrostav. Pokuta? Až 5 milionů


Moje poznámka: Když bude pokuta za takové havárie 5 milionů korun, snahu zhotovitele o vyšší spolehlivost při výstavbě a bezpečnost stavby se zřejmě nezvýší.

Thumbs up Thumbs down

79 Naposledy upravil: obr (27.08. 2010 08.07)

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

pechusi - uvidíme, jaký bude závěr vyšetřování příčin.
K pokutě - pokud Metrostav protáhne pokutu/škodu až na konkrétní viníky, platí hmotná zodpovědnost  -

""
Pokud jste nedbalostí způsobil zaměstnavateli škodu, pak po vás může požadovat její náhradu až do výše 4,5 násobku průměrného výdělku, a to i když jste činný na základě dohody o provedení práce. (viz § 250 a 257 Zákoníku práce). ....
""

- takže skutečný viník může dostat k úhradě max. 4,5 násobek platu. tedy pokud se nejedná o trestný čin - tam by pak byly sazby dle trestního zákoníku.

Thumbs up Thumbs down

80

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Proč se propadla Blanka? Byla to řetězová reakce chyb, které dělali všichni
Zpráva supervizora již dříve upozornila, že na stavbě tunelu byl nedostatečný stavební dozor.
Pražský Metrostav a Český báňský úřad by měli nejpozději počátkem příštího týdne dostat na stůl předběžnou zprávu o příčinách červencového propadu pražského tunelu Blanka, kterou pro Metrostav zpracovává mezinárodní poradenská společnost ILF.
A firma přiznává, že konkrétní chyby odhalila. „Identifikovali jsme problémy v různých oblastech, které mohly způsobit ten propad,“ řekl serveru iHNed.cz jednatel českého zastoupení ILFu Roman Šabata. Jakékoliv podrobnosti ale sdělit odmítl s tím, že svoji zprávu musí předat nejdřív Metrostavu. Ten by ji měl dostat v nejbližších dnech.
ILF přitom zprávu zpracovává jen z dokumentů – kontroluje projektovou dokumentaci, stavební deníky, ale také geomonitoring a další podklady. Místo propadu je totiž stále nepřístupné.
Český báňský úřad je zakonzervoval a čeká nyní na to, až Metrostav předloží plán, jak chce zával odstranit.
„Zatím jsme žádný návrh nedostali,“ uvedl místopředseda úřadu Dušan Havel. Metrostav jej přitom slíbil předložit již minulý týden.
A i báňský úřad už přiznává, že má i bez odstranění závalu hrubý obraz toho, co se asi v tunelu stalo a proč propadl. „Samozřejmě na odstranění závalu trváme, ale není to pro naši práci stěžejní. Víme o celé situaci dost,“ říká Havel. I on však odmítl uvést podorobnosti. „Jako správní úřad musíme pochybení pojmenovat tím, že vydáme rozhodnutí. Dřív nemůžeme nic sdělit,“ řekl.
Co se asi stalo...
Podle informací HN jsou stěžejními problémy to, že v některých místech mohlo být zeslabené ostění (tedy vybetonování tunelu) či to, že Metrostav včas tzv. neuzavíral profil.
Kvůli možnému sesuvu horniny se totiž mají obetonovat co nejdříve nejen stěny tunelu, ale i dno. A to proto, aby hornina neobtekla tunel po stranách a nedostala se dovnitř spodem, což se může stát především v sypkém podloží. A je také otázka, zda byl použit nejvhodnější způsob ražby.
Již dříve se přitom objevily informace, že na stavbě byl nedostatečný dozor a kontrola. Ty má na starosti firma IDS, kterou tím pověřil pražský magistrát jako investor. Jenže již počátkem roku upozornila Česká televize jako první na zprávu společnosti GRID, která pro magistrát dělala supervizi stavby – ta došla k tomu, že kontrola prakticky chyběla a stavební dozor byl naprosto nedostatečný.
„Supervize nezaznamenala žádnou činnost dozoru investora,“ uvedl GRID ve zprávě z října loňského roku s tím, že je nepřípustné, aby dozor za objednatele stavby dělal sám zhotovitel.
„Důsledkem neexistence dostatečné kompetentní a kapacitní kontroly pak mohou být nejen havárie stavby v důsledku nedodržování projektů, ale také, v případě problémů, neexistence dokladů které by mohly sloužit jako doklad k rozhodnutí o odpovědnosti za zavinění těchto problémů,“ dodává zpráva. (Jak IDS, tak město Praha se již dříve proti této zprávě ohradily a IDS ji označila za nekalý konkurenční boj).
Deset procent, dvacet procent...
I když představitel ILFu Šabata zatím to, k čemu jeho firma, došla nechce zveřejnit, z jeho prohlášení je patrné, že menší či větší chyby udělali prakticky všichni, kteří na stavbě působili. Tedy, jak projektant, jímž je Satra či samotný stavebník Metrostav, tak i IDS či sám investor – tedy hlavní město. A že bude velmi obtížné zjistit podíly jednotlivých viníků či jejich jednotlivých chyb na propadu.
„Budeme se snažit tomu nějakou váhu přiřadit, ale je to subjektivní hodnocení,“ upozorňuje Šabata s tím, že bude zřejmě nemožné říct, které z pochybení bylo to, kvůli němuž se nakonec tunel propadl. „Je to řetězová reakce skládající se z mnoha drobných článků. Jestli právě jeden konkrétní článek byl v tom procesu důležitý nebo ne nevím,“ řekl.
Jedna z verzí je ta, že "poslední kapkou" bylo odstraňování provizorní výztuže. To se sice má dělat speciálními nůžkami, ale je možné, že výztuže bagrista strhl lžicí bagru, aby si usnadnil práci. V dané době totiž neměl sám v tunelu co dělat. "Mohla to být jedna z příčin," připustil již dříve pro HN předseda báňského úřadu Ivo Pěgřímek, podle něhož bagrista podle předpisů v tunelu neměl být. Protože se ale vše zřitilo, je prakticky nemožné to dokázat.
Jak Satra, tak Metrostav zatím příčiny propadu odmítají komentovat, stanovisko IDS se nepodařilo serveru iHNed.cz získat. Mluvčí Metrostavu František Polák pouze uvedl, že stále platí stanovisko firmy, že propad zavinila jedna z dříve definovaných příčin - nedostatky v návrhu postupu, nedodržení předepsané technologie, náhlá změna geologických podmínek. „Nebo - a to nejpravděpodobněji - jejich vzájemná kombinace,“ řekl Polák

Thumbs up Thumbs down

81

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Blanka se hroutila už týden před havárií. Na varovná data však nikdo nedbal
Červencovému propadu tunelu Blanka se možná dalo zabránit. Stačilo jen sledovat a správně vyhodnotit monitorovací systém Cubula.
Třetímu propadu pražského tunelu Blanka se možná dalo zabránit. Jak již server iHNed.cz uvedl, výstavbu tunelu Blanka zřejmě provázela řada pochybení, které nakonec vedly letos v červenci k jeho třetímu propadu.
Samostatně by se pravděpodobně nic nestalo – propad ale způsobilo to, že se těch chyb nashromáždilo víc. A jak nyní server iHNed.cz zjistil, není vyloučeno, že se havárii dalo zabránit. Stačilo jen sledovat a správně vyhodnotit geomonitoring – tedy měření deformací v již proražené části tunelu.
Geomonitoring je nástroj, který umožňuje sledování toho, co sedající hornina dělá. Měření vypadá tak, že se na strop a stěny tunelu dají odrazné plíšky a laserem se průběžně měří, zda nedošlo k jejich pohybu. Tato data, stejně jako průběžné fotografie, se následně vkládají do monitorovacího systému Cubula.
Hornina sedala a sedala....
„Výsledky z místa kolapsu jednoznačně indikují, že vážné statické problémy byly v kritickém místě již týden před kolapsem,“ řekl serveru iHNed.cz zdroj, který má údaje ze systému Cubula k dispozici.
Po vyražení tunelu je běžné, že u horniny dojde k deformaci, kdy si tzv. sedá. Tento propad je ale pouze dočasný a po čase se má zastavit.
„Měření ale ukazovalo, že se deformace den ze dne zhoršují. Sice se z toho nepozná, že tunel spadne zítra či pozítří či zda opravdu spadne, ale bylo vidět, že se chová nestandardně. A na to se mělo reagovat. Zastavit práce a rozhodnout zda zesílit ostění, dát další kotvy či něco jiného,“ dodává.
Jen jedno měření?
Geomonitoring u stavby Blanka provádí firma Inset, která data do systému Cubula vkládá. Její hlavní inženýr Jaromír Augusta ale popírá, že by naměřené hodnoty hrozící propad naznačovaly.
„Na jednom měření jsme sice měli signalizované deformace, ale vzhledem k tomu, že to byla jen jedna metodika měření a ty další problém nesignalizovaly, nebyl důvod to nějakým způsobem řešit,“ řekl serveru iHNed.cz Augusta.
„Obdobné chování bylo zaznamenané i na druhé tunelové troubě o pár set metrů dál a tam se nic nestalo,“ dodává.
Data v systému Cubula má v průběhu stavby sledovat rada monitoringu, v níž jsou zástupci všech firem, které se na stavbě podílí – tedy kromě Metrostavu také projektant Satra či IDS, která za metropoli jako investora dělá stavební dozor.
Varovné stavy? Nemáme o tom informaci
Rada monitoringu se sešla naposledy tři dny před propadem. A ti dokonce popírají i to, co přiznává Inset. „Inset nás seznámil s výsledky měření a ani na jednom zdaleka nebylo dosaženo varovných stavů. Práce proto pokračovaly standardním způsobem,“ uvádí mluvčí Metrostavu František Polák.
A problémy prakticky stejnými slovy odmítá i ředitel Satry Ludvík Šajtar. „Nemám žádnou informaci, že by tam byly nějaké varovné stavy. Až dostanu oficiální vyjádření někoho, tak k tomu zaujmeme pochopitelně stanovisko,“ uvedl Šajtar.
Stanovisko IDS se serveru iHNed.cz nepodařilo zjistit. Jak mluvčí firmy Josef Tomeček tak její zástupce v radě monitoringu Josef Kalíšek nebrali telefon a nereagovali ani na SMS.
Český báňský úřad, který propad vyšetřuje, nechce nic komentovat, dokud neukončí správní řízení a nevydá oficiální verdikt. „My všechy potřebné materiály máme, víme zhruba, co se stalo, ale nyní se k tomu ještě nemůžeme veřejně vyjádřit,“ uvedl místopředseda úřadu Dušan Havel.

Thumbs up Thumbs down

82

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

www.ceskenoviny.cz: Propad Blanky nebude asi do voleb uzavřen.

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/propad … ren/537797

Thumbs up Thumbs down

83

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Derilin napsal:

www.ceskenoviny.cz: Propad Blanky nebude asi do voleb uzavřen.

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/propad … ren/537797

u toho článku je tato reakce

Liga |anonym|: Hmmm, to je ovšem strašné, Blanka se jistě propadla z politických důvodů a já nebudu vědět koho volit 

smile smile

Thumbs up +1 Thumbs down

84

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Praha 15. října (ČTK) - Báňský úřad udělil firmě Metrostav za červencový propad pražského tunelu Blanka pokutu ve výši jeden milion korun. ČTK o tom informoval výrobně-technický ředitel Metrostavu Ivan Hrdina. Báňský úřad firmě údajně vytýkal porušení právních předpisů. Podle Hrdiny nyní bude možné znovu zahájit práce na ražbě posledních 150 metrů, které k dokončení tunelu zbývají.

Thumbs up Thumbs down

85

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Za propad tunelu Blanka mohou rychlí dělníci, Metrostav dostal pokutu milion
http://praha.idnes.cz/za-propad-tunelu- … -zpravy_ab

Podle plánu měli dělnici při bourání provizorní výztuže postupovat po kratších úsecích, aby beton stihl pořádně ztvrdnout a neprovalil se.

Ražba může být obvykle prováděna v maximálním záběru 2 až 2,5 metru. Dělníci ale při bourání postupovali po pěti metrech.

...Navíc mezi zmíněnou provizorní výztuží a tou definitivní, vznikl dutý prostor. Jednalo se zejména o nedostříkání míst spojů hlavního a provizorního rámu opěrových tunelů.

...Rozhodnutí úřadu je nyní platné a do jižního tunelu tedy mohou hned zítra vyrazit dělníci a začít znovu rubat.

...Severní tunelová trouba na posvěcení přepracovaného projektu zatím čeká. Schválen by ale měl být v nejbližších dnech.

86 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (15.10. 2010 15.47)

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Stejná zpráva ještě na ČT24, Českých novinách, Volném, Lidovkách, Týdnu, Novinkách, Aktuálně, Finančních novinách.

Thumbs up Thumbs down

87

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Praha 18. října (ČTK) - Metrostav před červencovým propadem pražského tunelu Blanka podcenil prevenci a neudělal dost pro zajištění bezpečnosti. Uvedl to dnes Český báňský úřad (ČBÚ), který potvrdil, že stavební společnosti za pochybení udělil milionovou pokutu. O pokutě informovala již v pátek sama firma, úřad to tehdy komentovat nechtěl s odůvodněním, že rozhodnutí zatím nenabylo právní moci.
Za propadem bylo podle ČBÚ víc faktorů. "Příčinou propadu nadloží bylo prolomení primární výztuže. Při hodnocení důvodů tohoto propadu nelze jednoznačně stanovit jedinou příčinu," uvedl ČBÚ v tiskové zprávě, kterou ČTK poskytl Dušan Havel z báňského úřadu. Metrostav podle něj neudělal včas potřebná preventivní opatření a nezajistil bezpečnost provozu při prorážení tunelu.
Chyba byla prý hlavně v tom, že výstavba primárního ostění severního tunelu v místě propadu nebyla "plně v souladu s projektovou dokumentací". Ve shodě s projektem nebyly podle úřadu ani některé další úkony. "Bylo nám vyčítáno, že jsme postupovali rychleji, než povolují technologické postupy," komentoval již v pátek závěry úřadu mluvčí Metrostavu František Polák. Pochybení se podle něj týkalo bourání podpěr.
ČBÚ píše mimo jiné i to, že Metrostav neseznámil zaměstnance se všemi změnami provozní dokumentace. Kromě toho bylo chybou i to, že na uvedeném pracovišti pracoval jen jeden člověk, ačkoli to tak být nemá. "Ten předák, co obsluhoval bagr, byl sám, a měli tam být aspoň dva," řekl ČTK Havel. Eventuálně podle něj mělo být v technologickém postupu nebo provozní dokumentaci stanoveno, za jakých podmínek tam být sám může. V tomto případě však pochybení nemá přímou příčinnou souvislost s propadem tunelu, uvedl.
(...)
Havel dnes zdůraznil, že báňský úřad zkoumal jen činnosti, které Metrostav prováděl hornickým způsobem. "Kontrola dodržování stavebního zákona a souvisejících předpisů nespadá do výkonu vrchního dozoru státní báňské správy," dodal báňský úřad.

Thumbs up Thumbs down

88

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142 … 801240041/

Šetří Metrostav na stavbě tunelu Blanka? Chtěl se na arbitráži Diag Human přiživit Tomáš Pitr nebo kdosi s jeho krycí adresou? Proč lázně vyhostily pacienta za nesouhlas s politickou agitací?
Metrostav šetří na stavbě tunelu Blanka

(Neumannová Jana)

Říká se do třetice všeho dobrého. To ale neplatí pro firmu Metrostav. Při stavbě tunelu Blanka se Metrostavu třikrát propadla země. Dvakrát v pražské Stromovce, jednou na zahradě ministerstva kultury. Muselo se to stát do třetice, aby začalo pořádné šetření. To odhalilo, jak šlendriánsky se největší český tunel staví. Metrostav nedodržuje předepsané postupy, dokonce šetří na materiálu, aby si usnadnil práci a více vydělal. Ostatně proč by to nedělal, když selhává i kontrola, kterou si najalo vedení magistrátu. Situací okolo tunelu Blanka se zabývala reportérka Jana Neumannová.

89

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Tak jsem si právě poslechl tu reportáž a zůstávám sedět s pusou otevřenou ... Rozhodně netvrdím, že tam probíhalo vše, jak mělo, ostatně ty nedostatky a pochybení zjistil báňský úřad při svém šetření. To je v pořádku, ať ty chyby pojmenují a někdo ať si je zodpoví. Ale přístup paní "redaktorky", která jde po každém slůvku jako husa po flusu je akorát honem za senzací. Očekával jsem zajímavou a objektivní reportáž, ale bohužel jsem se nedočkal ... :-( V posledním konkrétním případu to vypadá na jasné pochybení bagristy a nepomohlo by asi 100 lidí, co budou počítat kotvy nebo kubíky nastříkaného betonu - ano, pomohl by jeden, který by mu řekl "neblbni, nemůžeš to strhávat jako prase, počkej, až se vrátí s těma nůžkama" ...

Thumbs up Thumbs down

90

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

To Abattre: Průšvih při konání nebezpečné činnosti jen zřídkakdy mívá jedinou příčinu. Na to je příliš jištěná. Tady se prostě potkalo povícero průserotvorných faktorů najednou. Jen namátkou: místo přechodu z relativně dobré geologie do špatné (asi na to bagristu nikdo neupozornil, ač měl), pravděpodobně lokálně ještě horší geologie (viz. historické mapy), náhlé zvodnění nadloží (den předtím velká průtrž mračen + neodvodněné parkoviště), menší počet kotev než bylo navrženo projektem ("voni ti čmáralové to maj stejně předimenzovaný, aby se jistili"- že je tam rezerva právě kvůli věcem výše uvedeným, nikdo neřešil), nedostříkaný vršek tunelu ("když vono to ve velký vrstvě padá, přece to nebudem dělat natřikrát!"), nedodržená délka "záběru" ("střídat každejch 2,5 m mašiny a furt jen čistit čerpadlo, to je strašnej vopruz! To bysme dělali do vánoc! A toho zmršenýho betonu!"). Tohle všechno se sečetlo a průšvih byl doslova na spadnutí. A v tenhle nejhorší možný moment se dělníkovi pokazí hydraulický nůžky. "No tak to strhnu bagrem, vo co de. Norma je norma a nedělám to poprvý, to bych si nevydělal ani na slanou vodu, kdybych furt na někoho čekal!" Jenže tady to bylo to nejhorší možné místo a nejhorší možná chvíle, a násilí páchané na Bretexu byla ta pověstná poslední kapka.
Reakci páně kontrolora z IDS, který měl zajistit, aby k tomuhle sejítí nepříznivých okolností nikdy nedošlo, nebudu raději komentovat. To jsem zůstal sedět s otevřenou pusou.

Thumbs up Thumbs down

91

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Metrostav Praze zaplatil 6,5 milionu korun za propad Blanky
http://regiony.impuls.cz/zpravy/metrost … nky/547644

92

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Spíše to započte na cenu za stavbu a vezme si to někde jinde na vícepracech. Takže habaďůra.

Thumbs up Thumbs down

93

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

to JK2: naprostý souhlas. Uznávám, že jsem to hooodně zjednodušil, mě šlo hlavně o to, jak se tam redaktorka senzacechtivně vrhala na každou věc, aniž by tušila ty souvislosti, co jsi v jednom odstavci pěkně shrnul. Takhle kdyby to tam bylo fundovaně řečeno, tak to beru a reportáž bude mít hlavu a patu. To, co zaznělo patřilo spíše do zpráv na Novu nebo do Blesku ...

Thumbs up Thumbs down

94 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (22.11. 2010 11.38)

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Praha 22. listopadu (ČTK) - Policie odložila případ třetího propadu tunelu Blanka, který se stal letos v červenci. Údajně nebyl spáchán trestný čin. Uvedla to Česká televize. V závalu tehdy uvízl bagrista, po několika hodinách byl zachráněn. Za tento propad dostala stavební firma Metrostav milionovou pokutu od Českého báňského úřadu (ČBÚ). Podle ČBÚ firma podcenila prevenci a neudělala dost pro zajištění bezpečnosti.
"Policie případ odložila, protože nebyla naplněna skutková podstata trestného činu," řekla ČTK bez bližších podrobností mluvčí pražské policie Jana Rösslerová.


Za propad pražského tunelu Blanka nikdo nemůže. Policie případ odložila
http://praha.idnes.cz/za-propad-prazske … -zpravy_ab

Thumbs up Thumbs down

95

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

Propad tunelu policie stíhat nebude

datum: 23. 11. 2010
médium: Právo, (trj)

PRAHA zával tunelů Brusnice na parkovišti – Za červencový budovy ministerstva kultury nebude policie nikoho stíhat. Trestný čin se podle vyšetřovatelů nestal, přestože hornina uvěznila bagristu Metrostavu odstraňujícího výztuž tunelu, k němuž se záchranáři dostávali skoro celou noc z 5. na 6. července.
„Bagrista při výslechu uvedl, že neutrpěl žádnou újmu na zdraví,“ řekla Právu pražská policejní mluvčí Jana Rösslerová s tím, že proto se nepotvrdilo podezření z trestného činu ublížení na zdraví.
Kriminalisté zavrhli i možnost trestného činu obecného ohrožení, protože parkoviště u ministerstva kultury bylo a je veřejnosti nepřístupné.
„Mysleli jsme si to od začátku a jsme rádi,“ reagoval pro Právo na zprávu o odložení vyšetřování mluvčí Metrostavu František Polák. Pro policii, která musela řešit tři trestní oznámení (podalo je sdružení Arnika, magistrát a primátor Pavel Bém), bylo důležité, že zával vyšetřoval Český báňský úřad a stanovil za to miliónovou pokutu. Dalších necelých 10 miliónů korun za poškození dobrého jména a vyvolané náklady fakturovalo Metrostavu město.

Škoda nebyla ani 1 Kč

„Škoda vlastně nepřesáhla ani korunu, protože se propadla hlína, která se pak odvezla,“ poznamenala Rösslerová. Ani za předchozí dva závaly ve Stromovce pražská policie nikoho z ničeho neobvinila.
I severní trouba tunelů Brusnice, jejíž nadloží se propadlo, se znovu razí. „Podmínky další ražby byly postaveny na odstraňování závad a nedostatků,“ řekl Právu mluvčí Českého báňského úřadu Bohuslav Machek.
Podle Poláka se postupuje opatrněji. „Razíme pomalu, ale razíme,“ řekl Právu Polák s tím, že harmonogram prací by se posouvat neměl.
Způsob ražby se podle něho zásadně nezměnil, pořád jde o tzv. novou rakouskou tunelovací metodu.
Důležité je, že při odstřelech jsou od sebe čelby jižní a severní tunelové roury vzdáleny desítky metrů. Dokončení ražeb se předpokládá v prvním čtvrtletí 2011. Nyní se ještě razí dva menší vzduchotechnické kanály pod Letnou.
Metrostav také začal s přípravou stavby nového Trojského mostu. Ve Vltavě pro něj betonuje provizorní opěry. Na ně se podle Poláka příští rok vysune mostovka, která později bude viset na oblouku ukotvením ke břehu pomocí ocelových lan. Stavbu by neměla ovlivnit nová dělba moci na magistrátu.

96

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

huberokororo napsal:

Spíše to započte na cenu za stavbu a vezme si to někde jinde na vícepracech. Takže habaďůra.

Nechci říkat, že jsem to říkal, ale říkal jsem to, už 26:10:2010, že se někde ta pokuta musí vrátit, a ona hned několikatisícinásobně!!!

Thumbs up Thumbs down

97

Re: Nadvýlom v STT tunelu Brusnice v tisku a médiích

huberokororo napsal:
huberokororo napsal:

Spíše to započte na cenu za stavbu a vezme si to někde jinde na vícepracech. Takže habaďůra.

Nechci říkat, že jsem to říkal, ale říkal jsem to, už 26:10:2010, že se někde ta pokuta musí vrátit, a ona hned několikatisícinásobně!!!

Koukám, že téma "10 miliard" se nám vloudilo i do vlákna NADVÝLOM. Už nevím, co mám číst, abych na to nenarazil.

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz