26

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

martini napsal:

Ta podoba nové Hradčanské je proti původnímu Kotasovu návrhu pěkně zmršená, hlavně ta průhledová loď do rychlodráhy vysloveně utrpěla tím, že jí sebrali ty krajní části...

To je otázka... Takhle to je sice menší, ale také kompaktnější a možná lépe vynikne křivka zakrytí průhledu. Protože ta původní hmota, předělená na tři části, je sice efektní půdorysně a na nadhledové vizualizaci, ale nejsem si jistý, zda by byla také tak postřehnutelná pro chodce přímo z prostoru náměstí. A toto se v současnosti děje velice často (zajímavé při prezentaci na výkresech, ale v reálu z chodníku nic moc...). Ale zakrytí těch dvou samostatných výstupů z podchodu by tam zůstat mělo.

Thumbs up Thumbs down

27 Naposledy upravil: martini (01.11. 2009 10.32)

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

tomis napsal:

naopak, myslím, že řešení dvojitých, když vždy tramvaje z daného směru odjížděli dvěma směry (letná vs bádeniho, vozovna vs kulaťák) a není mezi těmi rozbočkami další stanice mi přišla ideální, zvlášť při tom provozu který tam byl. Chápu, že některí byli zmateni, ale proto tam byli ty přechody mezi.
Ale to je věc subjektivního názoru...

Pro někoho, kdo tam jezdil denně to určitě bylo velmi výhodné řešení, zvláště při tom množství lidí, ale jako občasného uživatele mě to velmi mátlo.

Btw: nevíte, zda li zůstane po dokončení Blanky na Hradčanské ten busák nebo se už počítá s tím, že busy budou končit někde jinde? Ale pak kde? Bohužel nás asi čeká "dočasný" busák na Veleslavíně (ale to nejdříve Q4/2013) i když výhledově má být v definitivní poloze až na Dlouhé míli, ale to by musela být rychlodráha. Nedovedu si představit metrem se přes tu Chalupoidu se táhnout každý den 20 minut jen na Dejvickou.

Thumbs up Thumbs down

28

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

Takže přátelé. Jak jsem slíbil, slepené nové schéma povrchů Hradčanské, které jsem dneska - vlastně včera - nafotil v IC, sem ukládám. Bohužel jsem měl minimum času na focení, takže slepení nedopadlo nic moc, ale obrázek to jednomu dá.

Thumbs up Thumbs down

29

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

S_M_Lomoz: podle výkresu už Hradčanská nebude Tramvajově řešená jako před blankou? takže pouze klasické dvě koleje? vidím dobře? sad

Thumbs up Thumbs down

30

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

no ono by tam uz nemelo jezdit tolik tramvaji, zejmena po dostavbe metra, takze 2 koleje jsou ok. Me spise prekvapil navrat parkoviste vedle koleji: vsude ukazovali parcik.
+ navrat asfaltu na chodniky (tusim obr si tady pochvaloval, ze asfalt konecne zmizi  a vrati se prazska dlazba - jaka je ted vlastne nakonec i okolo letne.). Vlastne - okolo Letne daji kostky a okolo Hradcanske, kde je hodne siti a bude se drive nebo pozdeji znovu kopat nechali asfalt ... divne ...

Thumbs up Thumbs down

31

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

Bohužel jsem nenafotil legendu. To, co je tam psáno šedě a popsáno šedým textem, se vztahuje k původnímu stavu, nový stav je barevně. To, co je vyznačené žlutě, je mozaiková dlažba.

Thumbs up Thumbs down

32

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

hodil jsem to na stránku o Hradčanské...
http://mo.ttnz.cz/wordpress/wp-content/ … 100901.jpg

33

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

aha - to je zasadni informace :-)
potom je porad otazka, co je puvodni parkoviste (zelena - mozna fakt zatravnena plocha)
cervena je asi asfalt (vozovka), seda bude sterk pod kolejemi. A taky predpokladam, ze to pokracuje dal az k Badeniho (tezko zbytek chodniku udelaji jinak)

kazdopadne dik, za fotku - vim, na tyhle informace ceka dost lidi zijicich v okoli, snad to nekdy daji na tunelblanka.cz

Thumbs up Thumbs down

34

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

Zelená byla popsaná jako "úprava terénu". Co to znamená, buď sůh, ale předpokládal bych tu trávu.

Thumbs up Thumbs down

35

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

mě by zajímalo o kolik méně tramvají by tam mohlo jezdit, přeci jen metro pojede na Motol a co obslužnsot břevnova (malovanka - vypich)? No hlavně mi nepřijde úplně štastné řešení směru do centra - výstup z metra - otočka o 180 - výstup po schodech - otočka o 180  - jít na tramvaj...

Thumbs up Thumbs down

36

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

první otočka není o 180 smile smile - eskalátory jsou "šikmo" smile

37

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

no fakt, ze presne nechapu, pro zastavky posunuli o tolik na zapad (potom uz cesty pro chodce moc lepe vymyslet nejde)

Thumbs up Thumbs down

38

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

já bych se ptal na Praze 6 smile

39

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

Ohledně tramvají si nemyslím, že bude nějaký problém. Když si vezmete kolik jezdí tramvají třeba na I.P. Pavlova, tak na Hradčanské to bude stačit bohatě. Dříve mě pěkně štvalo, že jsem musel přebíhat z ostrůvku na ostrůvek a na každém jezdila "jedna linka". Výstupy na nástupiště budou v novém provedení malinko v jeho středu, tak to nebude tak strašné.

Thumbs up +2 Thumbs down

40

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

Včera jsem k poledni zrovna psal na kontakt tunelblanka.cz s dotazem na situaci povrchového řešení Hradčanské, teď je mi jasné, že mě odkážou do IC, pokud by ale poslali digitální podobu, což pochybuji, tak jí sem pošlu :-)

41

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

ano chápu, není to 180, ale jen jsem se snažil udělat pointu :-)
mě se dva ostrůvky líbily, protože z nich vždy vyjížděli tramvaje se společným směrem - směr dejvická, směr vozovna, směr badeniho a směr letná...
takže to dobře navigovalo když člověk věděl... ale chápu pro ty kteří nevědeli...
i tak jsem zvedavej jak to bude kdyz to bylo dost siroke pro dva ostruvky

Thumbs up Thumbs down

42 Naposledy upravil: Pavel3 (03.06. 2010 22.39)

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

tomis napsal:

..., protože z nich vždy vyjížděli tramvaje se společným směrem - směr dejvická, směr vozovna, ...

Vždycky to tak nebylo. Pamatuji, že z jednoho ostrůvku jezdily tramvaje směr Petřiny (tedy 1 a 18) a z druhého vše ostatní (tedy směr Dejvická a Vypich). A protože už tenkrát jezdila na Petřiny i dvojka z Dejvic, tak lidi, kteří potřebovali jet na Petřiny, kličkovali mezi tramvajemi z jednoho ostrůvku na druhý (aby přestoupili na Prašném mostě). A stejně tam pobíhali ti co potřebovali k vozovně na autobus. A bylo to tak dost dlouho.

A koneckonců podobně nesmyslně to bylo i v druhém směru - z jednoho ostrůvku jezdily tramvaje končící na Špejchaře (tenkrát myslím dvě linky) a zbytek z druhého, před kterým se tvořily dlouhé fronty.

A pří kreativitě ROPIDu, kdo ví, jak by to vypadalo po obnovení provozu.

Thumbs up Thumbs down

43

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

něco z reakcí na k-repu po vložení odkazu na situačku smile http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1807807

Rzeczpospolita
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 15:54:23               

Skutečně úžasně dopadla zase ta Hradčanská.

1) Při použití pěší trasy Hradčanská - Špejchar po jižním chodníku zůstává odsunutý přechod přes Badeniho. Přitom se podmínky pro chodce měly zlepšit. Žádný rozumný důvod kromě nějaké přiblblé normy o tom, že přechod nesmí být přes výhybku, pro zachování tohoto stavu nevidím. Mě pěkně štve, když musím při chůzi zacházet za roh aby nějaké  mělo jednodušší cestu.
2) Kam zmizel přechod přes západní část křižovatky Badeniho x Milady Horákové?
3) Chodce čeká úžasná kličkovačka z vestibulu metra na Zast. tramvaje DC oproti původnímu stavu.
4) Proč vznikly 2 předimenzované výlezy na zast. autobusů, kde je poloviční frekvence cestujících a k tramvajovým zastávkám zůstaly zachovány výlezy ve stávající stísněné šířce a bez eskalátorů? Při mírných posunech by se tam širší výlezy i s eskalátory vešly.
5) Proč nebude podél TT na západ i na východ od zastávek alej stromů? Místo tam na ně je a IS tam nejsou.Od tvůrců filmů jako "Únik z Magistrátu", "Audit č. 47" a "BKV Consulting":
Každý 2. vlak do stanice Motol aneb Nemocnice na kraji metra. Coming soon... --summer 2014--

Martin_Šubrt
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 16:33:30               

Rzeczpospolita: To není jen přecházením výhybek. Norma ještě uvádí, že signalizovaný přechod nemá být delší teď tuším než 12 (12,5) metru a to by tenhle byl. Tudíž tam chtěl někdo ostrůvky a ty šly dát až tam, kde jsou. Zároveň je na dělení přecvhodu tlak proto, aby chodci měli kratší volna a kratší vyklizovací časy a pak se těžko prosazují výjimky. Kvůli výhybkám je nicméně stejně blbě odsunut přechod na vjezdu do smyčky Špejchar - tam už je to skoro hotové.... Oboje tuším pár lidí rozporovalo, ale je to dle norem, tak to tak bude...

Na tramvaje dc to bude z eskalátorů čelem vzad, okolo kruhu, po schodech na povrch a čelem vzad... To lidi z Petřin časem zvládnou, než pochopí, že mohli jet jedničkou rovnou :-).

Nicméně mě zarážejí dvě signalizace s přechody na obou stranách. To bude maso, až tam budou na obou stranách lidi dobíhat tramvaje... Jsou tam dva pruhy, takže jsme opět u normy, přechod vyžaduje signalizaci... A je pak mnohem nebezpečnější, neb dobíhající lidi řidič jednoucí na zelenou moc nebere, že...

V každém případě měl být přechod jen na jedné straně a na druhé straně zastávek měly být krmě schodů třeba dva výtahy...Hradčanská taky bude mít někdy bezbariérový přístup, či ne? Ony ty schody na zastávku zc jsou totiž v místě největšího počtu lidí a když se zadilo tramvajové nádraží, tak tam lidiček nebude zrovna maličko...Se 133 až do Brna a nikdy jinak :-)

prag
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 16:52:03               

Hm, aby chodci měli kratší volna a kratší vyklizovací časy .. to se při návrhu počítá, že budou přecházet dispiclinovaně na tři cykly, nebo se vzalo na vědomí, že když nic zrovna nejede, radši přejdou na červenou?

Ty schody na zastávky ani nekomentuju, zbytečnýho místa tam je v podchodu dost a postavit je trochu inteligentněji by snad v investicích stavby nestálo za řeč.

Pawel
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 17:38:53               

aspoň že tam jsou cyklopruhy.

jinak bych, pokud vezmeme v potaz, že se jedná prakticky o novostavbu a že jsme v civilizované evropě, očekával:
-výtah z vestibulu k tram/busu, resp. někam do blízkosti přechodu
-lehce velkorysejší zastřešení nástupišť než 1-2x čekárna JCD
-informace o odjezdech
-zatravněné kolejiště v prostoru mimo zastávky (přesněji: zatravněný OKS s kolejnicí S49)
-přestup na zastávku S Hradčanská (a nejlépe ještě přejmenování stanice na Dejvice + a Dejvická->Vítězné náměstí nebo Evropská, ale to už nechme stranou)
-zeleň, zeleň a znovu zeleň
-user-friendly přechody, když máme ten tunel.

Martin
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 17:39:21               

Hradčanská mě pěkně 
A až bude Suchdol, přibude tam možná další linka. Pak teprve na radnici P-6 poznají, že jim to tramvajové nádraží chybí.

Pawel
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 17:53:20               

nad tím nádražím zrovna nepláču. kdo tam jezdil často, ví, že poskakování tramvají přes výhybky ve výsledku spíš zdržovalo. taky bude konečně lidský přestup vítězné nám.<>břevnov/petřiny. a suchdol může mít klidně jednu z petřinských linek.

jinak, ví někdo, jaký bude ten typ kolejí a jak to bude s přestupem na vlak?

Rzeczpospolita
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 23:40:51               

Pawel: Jo, tak by to udělali u Vás v Berlíně, ale tady je ještě pořád pozdní Bémovsko - Chalupovská Praha a její klientelistické vazby.
2 pruhy mě pěkně štvou. Můžete mi říct, kdo je bude využívat, když město hrdě vyhlašuje, že auta půjdou pod zem? A tím myslím i třeba relaci Špejchar - Prašný most. Na Hradčanské měl být jeden průjezdný a jeden parkovací pruh pro případ mimořádných událostí. Pak by tam žádné SSZ být nemusely.
MŠ: Ostrůvky by posunout šly, holt by si auta víc najela.

Jako uvědomuje si někdo že po Blance bude v profilu Hradčanské i Patočkovy vlastně 10 jízdních pruhů?(z toho 6 v Blance) Třeba na Jižní spojce je to pouze 6 (8 kdybychom započítali Branickou ulici, která ale slouží pouze místní obsluze).Od tvůrců filmů jako "Únik z Magistrátu", "Audit č. 47" a "BKV Consulting":
Každý 2. vlak do stanice Motol aneb Nemocnice na kraji metra. Coming soon... --summer 2014--

Pawel
Odesláno Pátek, 04. června 2010 - 01:06:31               

rz.: bohužel máte asi pravdu. já už jsem se s tunelem smířil, ale nejvíc mě mrzí právě to, že na povrchu se to z hlediska dopravního uspořádání vůbec neprojeví. vše bude sice postaveno znovu, ale +- stejně, jako to bylo dřív. podle mě se tak promrhává veliká šance (podobně v malém např. stanice tram nádraží holešovice + přilehlé okolí) proměnit město k lepšímu. celá ulice MH nad blankou mohla být přeměněna v krásnou, zelenou alej s uspořádáním 1+TT+1, obklopená z každé strany parkovacím pruhem cyklostezkou (na úrovni chodníku) a i klidně bruslařskou drahou protaženou z letné.. místo toho bude kapacita prakticky totožná s předchozím stavem a charakter ulice jakbysmet.

44 Naposledy upravil: jannnn (03.06. 2010 23.28)

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

Nojo, teď na to koukám podrobněji a ono opravdu zmizelo komplet to zastřešení v jednotném stylu a jsou tam jen JCD přístřešky..no to se teda zas šetří sad sad

Ale zas narozdíl od poslední(?) vizualizace to vypadá, že ty oválný výlezy budou zastřešený, což hned působí líp, než jen díra do země..

Thumbs up Thumbs down

45

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

jen bych připoměl, že je stále v plánu postavit druhý východ/vchod vestibul metra/dráhy z letiště v prostoru u mostu Svatovítská/dnešního nádraží Dejvice.
A vůbec s výstavbou dráhy z letiště se celý prostor, zejména podzemní změní.

Thumbs up Thumbs down

46

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

to jannnn: to s těma přístřeškama si ani neměl psát ;-) . Jsem se těšil na podobnou architekturu jako na Barandově a nic. Ale na rozdílnost prvních vizualizací a skutečnosti jsem si už zvykl.
U nás teď rekonstrujou trať do Řep a tam budu rád u i za ty JCD přístřešky :-)

Thumbs up Thumbs down

47

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

Tak mi přišla odpověď, jak jsem tušil, E-podklad k finálnímu řešení Hradčanské prý není (mohl by, kdyby chtěli), tudíž jsem byl nasměrován do IC

Ad zastávky: tak původně na Hradčanské taky nebylo žádné "celoplošné" zastřešení, myslím, že to bychom chtěli moc...zase tak reprezentativní stanice to není, nehledě na to, že takhle to funguje na všech stavbách, vizualizace a vize jsou nabobtnalé, velkolepé až luxusní a jakmile se udělá rozpočet stavby, je to na X mega, která se za to prostě nechtějí a nemůžou dát, osobně i mě se ale zdá ten výstup z vestibulu dost krkolomný, ale budiž, konstrukčně to za přiměřené náklady ani jinak vyřešit asi nešlo (na točitém by se přeráželi důchodci, výtah by byl dražší kvuli technologiím a malé kapacitě, obrácení a posunutí schodiště po směru jízdy by navýšilo náklady na zemní práce atp. Aspoň, že ten pruh vedle schodiště je trochu širokej (cca 3m), aby jim nepadali tram cestující do kolejí

48

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

urorkinator napsal:

...

No, nevím... Bavíme se o stavbě za desítky miliard, to by se tam pár set tisíc na pořádný zastřešení nenašlo? Když to šlo na bezvýznamném Střížkově...

Thumbs up Thumbs down

49

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

jk2 napsal:
urorkinator napsal:

...

No, nevím... Bavíme se o stavbě za desítky miliard, to by se tam pár set tisíc na pořádný zastřešení nenašlo? Když to šlo na bezvýznamném Střížkově...

Evidentně ne :-) ono jsou i stavby, kde se šetří pár tisíc jen aby se to záhy pláclo do něčeho, kde to vážně není třeba, tak to občas chodí...ono by takové 2 přístřešky vyšly tak na 2-3 miliony, alespoň to je můj odhad ...přeci jen antivandalová úprava, samotná konstrukce, prosklení apod. to udělá své, nehledě na to, že vandalové by přišli na to jak to ničit, možná proto do přístřešků neinvestovali + údržba by taky něco stála

50 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (04.06. 2010 10.57)

Re: Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu

Co jsem mluvil s pramenem někdy v březnu, plánované přístřešky mi popisoval. Nějaká extrémně dlouhá zavěšená střechu držící konzole nad hlavami cestujících a tak. A pak taky říkal "no a možná nebudou peníze a bude JCDecaux". Jestli tam padlo i "zatím", to už si nepamatuju.

Thumbs up Thumbs down