1

Téma: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

Pozvánka na výstavu 11. salon architektů a inženýrů http://www.urm.cz/cs/clanek/138/pozvank … a-inzenyru

a samozřejmě jsem nafotil ukázku toho nejzajímavějšího http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 2/vystava/
To je i návrh informačního systému pražského metra

model Prahy je vystaven stále http://www.urm.cz/cs/vystavy?article_id=75-model-prahy

2

Re: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

Děkuji za fotky z výstavy, je to moc poučné.
něpříjde vám, že je na všech plánech metra A prohozena stanice Na Groši a Zahradní město(teda pokud tam nechtějí udělat nějakou smyčku:-)
tak logicky mi daleko více sedí pořadí nádraží strašnice, zahradní město, na groši, nádraží hostivař, nežli prostřední prohozené...

Thumbs up Thumbs down

3

Re: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

tomis : Ne, takto je to správně. Podívej se na mapu. Sídliště Na Groši je opravdu před podjezdem na ZM. Samotná stanice ZM by mohla být umístěna u Shopping Parku.

Thumbs up Thumbs down

4

Re: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

Zastávka Na Groši je přece u multikina...

Thumbs up Thumbs down

5

Re: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

Zpět. Zase si pletu dvě sídliště : Na Groši a Na Padesátém. Na to, že jsem na ZM bydlel ..... Omlouvám se.
Nicméně debata je čistě filozofická.
Pokud vím, tak stanice by měly být někde mezi nádražím Strašnice a kostelem v Kolovratské, pak u křižovatky Průběžná/Švehlova (někde pod viaduktem), potom Švehlova/Práčská (u multikina) a u konečný. Ale plány se mění a ani zatím není rozhodnuto, kde přibližně budou. Jestli třeba víc u ZM, nebo Na Padesátém, víc Na Groši nebo víc u multikina nebo víc ve starý Hostivaři. A o konečný se předpokládá v jedněch plánech že se buď prodlouží smyčka, nebo bude bus metro-tramvaj.

Thumbs up Thumbs down

6

Re: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

no co já si pamatuju, tak na groši je tak nějak mezi multikinem a hostivaří, zatímco ZM je na druhou stranu
a co si pamatuju podle úúúplně původních plánů, tak měla být stanice na ZM někde na kopci u obchodního centra, nebo polikliniky(jedna nebo druhá strana Jabloňové) a to je skutečně blíž ke strašnicím než groš.
Ale jak pravil Medvěd, je to čistě teoretická úvaha, ale dost mě to zaujalo:)

Thumbs up Thumbs down

7

Re: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

jinak tady je to z čeho jsem kdysi čerpal info, konečně jsem to našel
http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj.gif

Thumbs up Thumbs down

8

Re: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

Mám doma podobný obrázek se stanicemi jako Budovatelů, Kosmonautů, Gottwaldova, Moskevská atd. Tomisův popis popis umístění stanic ZM odpovídá jedněm z plánů, kdy stanice Zahradní Město měla být umístěna mezi OD Cíl a polikliniku ZM. Viděl jsem i nějaké zákresy výstupů do fotografií. Jak se na tuto část Áčka tváří právě vytvářený ÚP hl.m.Pr. nevím, každopádně se zdá že jde o hudbu vzdálené budoucnosti.

Thumbs up Thumbs down

9

Re: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

Ha! Našel jsem na web.archive.org nějaká schémata z historie webu Praha10.cz.
celkové schéma
Nádraží Strašnice
Zahradní město
Na Groši

Thumbs up Thumbs down

10

Re: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

Někde jsem zaslech o nové vyhledávací studii propojení ulic Průběžná - Švehlova včetně řešení celého prostoru železničních tratí s novou zastávkou vlaků a snad i něco na téma P+R. To by v tom byl čert, aby se tam nezakomponovalo i metro...

Thumbs up Thumbs down

11

Re: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

Zast. Pha-Strašnice by mohla být posunuta směrem ke křižovatce Průběžná/Na Padesátém/Švehlova (v souvislosti s přestavbou TÚ Pha-Hostivař/Pha-Vršovice). Do tohoto prostoru by šlo jistě zakomponovat i stanici metra. Poté by další stanice mohla být mezi multikinem a křižovatkou a konečná u obratiště. Zastávka nahoře na kopci je sice krásná věc, ale současná strategie mého chlebodárce ( www.DPP.cz ) je : 1) hodně spojů na kratších linkách, 2) metro je páteř a tak musí vést mimo = soustavným přibližováním se přiblíží BK (Běžný Kaštan) na metro, tím přejede na nejbližší jinou stanici a přibližuje se dál, až k místu nejbližšímu k místu cílovému. Tím dostaneme do jedné věty dostatek slov o základu -bliž- a vykážeme spokojenost všech.

Thumbs up Thumbs down

12

Re: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

Medvěd napsal:

Tím dostaneme do jedné věty dostatek slov o základu -bliž- a vykážeme spokojenost všech.

Předpokládám že stanice metra v Letňanech je první výrazný výsledek této teorie. Tam se po půl roce provozu stále téměř nikdo nepřibližuje ani na to P+R.

Thumbs up Thumbs down

13

Re: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

pp21 : přesně tak ....
Četl jsem jakýsi (vím, ale nenapíšu - zlobil by se) článek a rozhovor s naším generálním. Závěr : "průzkum mezi cestujícími potvrdil zvyšující se dobré mínění o službách DP Praha mezi cestujícími", takže žádné zhoršování neexistuje a současný management je ten nejlepší a nejchytřejší jaký můžeme mýt. Proto vám (zaměstnancům) nezvýšíme platy jak je psáno v kolektivní smlouvě, ale naopak vám přidáme práci a některé vaše kolegy vyhodíme.
Připouštím že je to OT, ale takhle se v DP pracuje. Nedivím se, že bývalý gen. ředitel Ing. Jílek (dlouholetý dopravní náměstek) je v současné době na pražském ředitelství ŘSD.

Thumbs up Thumbs down

14

Re: 11. salon architektů a inženýrů - 2008

pp21 napsal:
Medvěd napsal:

Tím dostaneme do jedné věty dostatek slov o základu -bliž- a vykážeme spokojenost všech.

Předpokládám že stanice metra v Letňanech je první výrazný výsledek této teorie. Tam se po půl roce provozu stále téměř nikdo nepřibližuje ani na to P+R.

To byl ale také častý argumet, když začalo jezdit Béčko na Zličín, dnes tam vystupuje na metru lidí hafo a na P+R už nezaparkujete v 6:45... Pravda, také je to takové P+R na ho... má asi 100 míst, ale zkrátka to metro si k sobě ty lidi přitáhne a to vždy!

Sorry, trochu O-T, ale velmi mě zaujala trasa E metra, protože to je přesně to, co si myslím, že v budoucnu, která je ale opravdu ještě hodně vzdálená bude zapotřebí. Jen stanice Stadion Strahov by musela být asi tak 100 metrů pod povrchem a to už je opravdu hloubka... A konečná E na Pankráci mě také nepřijde jako šťastné řešení. Raději bych ho viděl přes Vyšehrad a ukončení na náměstí Bratří Synků, tři linky v jedné stanici už jsou dost složité na orientaci i co se týče kapacity.

Thumbs up Thumbs down