1

Téma: Z tisku a médií III.Q 2010

navazuje na vlákno http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=18077#p18077

články související s nadvýlomem v STT Brusnice prosím do http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=682

2

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

na stránkách HZS Praha pár obrázků z nehody jeřábu na Svatovítské.
vypadá to,že neunesl vrtačku
http://www.hzspraha.cz/galerie/p100703/index.htm

3

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Historickou Prahu podle architekta Zdeňka Lukeše nejvíce poničila stavba metra a jeho těžké vlaky projíždějící tunely škodí památkám stále. Tunel Blanka památky přímo nepoškodil, prohlašuje architekt. Blanka nevede pod historickými čtvrtěmi jako pražská podzemní dráha.

http://www.estav.cz/zpravy/new/praha-po … =rdf_eStav

Thumbs up Thumbs down

4

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Poetické jméno Blanka a tolik problémů. Projděte si dílo krok za krokem
http://animace.ihned.cz/c1-44728830-poe … -za-krokem

Thumbs up Thumbs down

5

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Praha 12. července (ČTK) - Opoziční zastupitelé žádají radu hlavního města, aby nechala zpracovat nezávislý bezpečnostní audit tunelu Blanka, na kterém by se podíleli zahraniční odborníci. Žádost, kterou má ČTK k dispozici, dnes adresovala členům rady zastupitelka Petra Kolínská (ODS). Požadují rovněž informaci o tom, jak pokračuje supervize výstavby objednaná už dříve městem.
Opozice také chce, aby jí rada poskytla celkový harmonogram výstavby tunelu. "Přestože město deklarovalo ukončení uvedení tunelu do provozu do konce roku 2012, již před posledním propadem bylo zřejmé, že tento termín není reálný," poznamenala Kolínská. Podle zastupitelky totiž při hodnocení výběrového řízení přikládalo město 25 procent váhy délce výstavby a 20 procent sankcím za nedodržení harmonogramu výstavby.
Metrostav, který tunelový komplex staví, se zavázal, že stavbu dokončí za 1633 dnů, tedy necelých čtyři a půl roku, od zahájení stavby. Podle serveru www.tunelblanka.cz začaly první práce na staveništi Malovanka v prosinci 2007, od února 2008 se pak pracovalo také na Letné, v Troji a na protipovodňových opatřeních na trojském břehu.
Podle Kolínské činí pokuty za nedodržení termínu stavby 5,25 milionu korun za každý započatý den, za nedodržení termínu stavební připravenosti pak 2,2 milionu korun za každý započatý den.
Tunel Blanka se propadl před týdnem na zahradě ministerstva kultury v Praze 6. Mluvčí Metrostavu František Polák dnes ČTK řekl, že betonová plomba, která má místo zajistit, je dokončena. V příštích dnech chce firma začít vrtat další geologický průzkum. Jeho zpracování mu už minulý týden nakázal Český báňský úřad.
Propadem se bude v úterý znovu zabývat rada hlavního města. Už minulý týden si vyžádala od Metrostavu zprávu o tom, co se v místě nehody stalo. Se zněním dokumentu ale nebylo vedení města spokojeno a nařídilo Metrostavu zprávu doplnit.

Thumbs up Thumbs down

6 Naposledy upravil: Jenik (12.07. 2010 17.28)

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Kvalifikace: žena, mladá, hloupá, nevzdělaná, zelená. A komunální volby jsou už na podzim ...

P.S. ... Petra Kolínská (ODS). ..ČTK lže, jako když Rudé Právo tiskne. P.K. je zelená jak stovka s Gottwaldem.

Thumbs up Thumbs down

7

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Teď inzerovali, že prý "reportéři ČT" "trojnásobný propadák Blanka" od začátku na to upozorňovali. Já na tu Janečkovu komunistcko-milicionářskou sebranku nemám žaludek. Ale kdyby se někdo chtěl dívat...

Thumbs up Thumbs down

8

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

když se stane někde neštěstí, bohužel skoro vždy na tom parazituje spousta lidského šmejdu...

Thumbs up Thumbs down

9

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Jo, Blanka je vděčné téma bez ohledu na nějakou racionalitu.
iHned: Egypt plánuje pod Suezem levnější tunel, než kolik má stát pražská Blanka

Thumbs up Thumbs down

10

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

S_M_Lomoz napsal:

Jo, Blanka je vděčné téma bez ohledu na nějakou racionalitu.
iHned: Egypt plánuje pod Suezem levnější tunel, než kolik má stát pražská Blanka

Investovat bude asi rodina "bin Ládin" (skutečné náklady jsou státní tajemství) a tunel bude sloužit především pro dopravu humanitární pomoci (KA-47, SA-58, C4 atd) Ale takových tunelů už teď mají dost , tak proč?

Thumbs up Thumbs down

11

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Metrostav má podle platné smlouvy dokončit stavbu do 21. března 2011. Podle výrobně technického-ředitele společnosti Ivana Hrdiny by likvidace havárie neměla mít vliv na konečný termín stavby.

"I přes nutné vyšetření havárie je možné dodržet dané termíny. Do dokončení ražeb v daném úseku chybí v severním tunelu 130 metrů a v tunelu jižním 180m. Vedení společnosti se domnívá, že urychlit zjištění příčin závalu by mohlo i provedení doplňujícího geologického průzkumu, pomocí průzkumných štol z prostoru Prašného mostu," napsal radním ve zprávě Metrostav.

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/502803

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot … ?id=672753

Thumbs up Thumbs down

12

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Rada chce bezpečné dokončení Blanky v dohodnutých termínech
http://magistrat.praha-mesto.cz/84370_R … -terminech

13

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Za propad Blanky může voda, nebo lidské selhání
Krátce - PRAHA Voda, lidské selhání nebo špatný projekt. To jsou ve zkratce tři možné příčiny, proč se před několika dny propadla část budovaného tunelu Blanka v úseku Brusnice v Praze...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=161 … dc=1416696

14

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Výměna dodavatele Blanky by nebyla snadná
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/v … 00714.html

15

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Metrostav: „Pojďte s námi do tunelu, nebojte se!“
TROJA, HRADČANY Podívat se do tunelu Blanka, který se před pár dny propadl na Hradčanech, by se zřejmě mnohým nechtělo. Skupinka novinářů se však včera do útrob tunelu vydala, a to...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=162 … dc=1417279

16

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Projeďte se s kamerou pražským tunelem Blanka
http://www.novinky.cz/ekonomika/206045- … lanka.html

17

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

iHned: Blanka a zpupný Metrostav

Thumbs up Thumbs down

18

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

S_M_Lomoz napsal:

iHned: Blanka a zpupný Metrostav

Ať dělám co dělá, kromě titulku se mi článek nezobrazí. Je chyba mezi mou židlí a klávesnicí nebo jinde?

Thumbs up Thumbs down

19

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

iHNed se snad zlobit nebude smile

Blanka a zpupný Metrostav


Sledovat komunikaci společnosti Metrostav po vytvoření třetího kráteru při hloubení pražského tunelu Blanka je opravdu zábavné. Vlastně celé se to dá vysvětlit jen dvěma způsoby. Buď v Metrostavu panuje značné pohrdání médii a arogance vůči okolí, anebo jen zmatek, který je v důsledku více než impozantní. Důkazem budiž úryvky ze zprávy, kterou si vyžádali pražští radní. Ale postupně. Nejzajímavější je, že pod zprávou pro pražské radní je podle serveru Aktuálně.cz podepsaný tiskový mluvčí, a ne ředitel této firmy – nebo třeba kombinace ředitele a nějakého z náměstků pověřených vyšetřením této události. Dost možná to ale v Metrostavu funguje tak, že za komunikaci s investorem a za realizaci celé této stavby je odpovědný tiskový mluvčí. Je to netradiční postup svěřit člověku, jehož hlavní kompetence je komunikace s novináři, takovou zakázku, ale jak říkám – možné to je.

Jednou z oblíbených metod v krizové komunikaci je kus s názvem Přiznej a vyvázni. V praxi ho většina z nás také používá. Třeba v případě, že se vrátíme z večírku později než obvykle a s větší mírou alkoholu v krvi. Partnerovi pak obvykle přiznáme opilost a omluvíme ji setkáním s kamarádem z dětství. Co na tom, že kamarád byl ve skutečnosti kamarádka, kavárna byla hotelem... Stejnou strategii nyní zvolil i Metrostav, když operativně s patřičnou dávkou kajícnosti a upřímnosti přiznal, že jedním z důvodů propadu mohlo být i „lidské selhání“. Pokud se nyní radujete, že konkrétní viník bude brzy znám, asi vás zklamu. Metrostav si vytvořil ve zprávě dostatek prostoru pro další změnu, která ukáže, že žádná lidská selhání (přece jen by to mohlo naznačovat, že je ve firmě nepořádek) nebyla hlavním důvodem. Tím najisto nakonec bude selhání nějaké té techniky. Kombinace Přiznej a vyvázni spolu s druhou technikou Chaos zaručí elegantní únik z problému. Příslušné události nebo trestné činy v technice Chaos označíte jako neuvěřitelně komplikované a pravdu ve své podstatě za definitivně nepoznatelnou. Pokud se vám to povede a získáte trochu času, bude to v pohodě. Média se většinou unaví, postupně zprávy o události přestanou být zajímavé a nakonec skončí jen malou notickou na nejméně sledovaných zpravodajských serverch v levém spodním rohu monitoru. Důkazem budiž věta ze zprávy pro investora: „Podle interního šetření, které bylo do této chvíle realizováno, jsou celkem tři možné příčiny havárie či jejich vzájemná kombinace.“

Pokud by snad někdo proti této interpretaci Metrostavu protestoval, tak si můžeme být jistí, že dojde na metodu Zpochybni motivy (kritikům ve skutečnosti nejde o nalezení pravdy, ale pouze sledují partikulární politické cíle nebo svůj hmotný prospěch) anebo na variantu Pověst (názory oponentů jsou jen nepodložené dohady, protože naše zpráva říká...).

Suma sumárum prostě musíme uznat, že Metrostav je společnost, která má své jisté a svou moc dává značně zpupně na vědomí. Co by ji asi stálo, kdyby ve své tiskové zprávě poděkovali všem, kteří jí pomáhali zachránit zasypaného bagristu? Co by se asi muselo stát, aby se Metrostav omluvil všem, kterým tato událost zkomplikovala život? A kolik slušnosti by muselo přitéct do Metrostavu, aby tato firma vyjádřila lítost nad tím, co se stalo, i když za to třeba nemůže? Vypadá to všechno jako maličkost, ale právě toto dělí moderní firmy od těch, které se jen tak tváří. Je to škoda. Při tom rozpočtu, jenž má Metrostav k dispozici, by si mohl najmout někoho, kdo by za něj alespoň tento dojem vytvářel, když už toho sám není schopen.

Thumbs up Thumbs down

20

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

V místě zřícení Blanky pod zem míří sondy
PRAHA - Pracovníci Metrostavu v těchto dnech provádějí průzkumné vrty, které směřují do místa závalu, a zjišťují, co se stalo. Až budou sanační práce dokončeny, přijde na řadu odtěžování...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=163 … dc=1417927

21

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Praha 6: Tramvaje už u Blanky jezdí rychleji
V místě třetího propadu tunelu Blanka v úseku U Brusnice už mohou tramvaje opět jezdit rychleji. Nedaleko sesuvu musel být provoz z bezpečnostních důvodů omezen na maximálně 10 km/h. „Statik ve spolupráci se společností Metrostav, která je zhotovitelem Blanky, provedli kontrolu a v Jelení ulici už nyní mohou tramvaje mířící na Bílou Horu projíždět rychlostí 20 km/h,“ potvrdila mluvčí pražského dopravního podniku Ilona Vysoudilová. Zajištění bezpečného průjezdu MHD byl jeden z úkolů, které město tento týden udělilo Metrostavu. (luk)

22

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

No, média... "otázky a odpovědi" Prahy 6.

obracím se na Vás s dotazy, které se týkají harmonogramu výstavby nadřazeného komunikčního systému v naší městské části.
V tiskových zprávách se nyní uvádí, že předpokládaný termín dokončení Městského okruhu mezi Malovankou a Pelc-Tyrolkou má být cca k 12/2012. Součástí stavebního povolení k úseku MO 0079 (č.j. MHMP 141756/2005/SP/DOP-O1/Ar) je však podmínka (bod 83.): "Stavba bude koordinována s výstavbou MO SAT 2a, SAT 2b, stavbou 9515 Myslbekova - Prašný most, stavbou 0080 Prašný most - Špejchar a se stavbami PO č. 518 a 519 tak, že citované stavby PO musí být zprovozněny nejpozději se zprovozněním uvedených staveb MO".
Výstavba Pražského okruhu však nabírá další zpoždění, již dnes uváděný rok dokončení realizace 2015 se jeví jako velmi optimistický.
Chápu tedy dobře, že legislativně správně se ve skutečnosti rozestavěný úsek MO dá do provozu až někdy po roce 2015? Bude v tomto čase (2012-2015, 2016, ...) MO pouze ve zkušebním provozu? V čem by byl zkušební provoz pro automobilisty odlišný? Nebo se předpokládá dodatečná změna stavebního povolení?
Předem děkuji za Vaše odpovědi.
S pozdravem
Ing. Jiří Zeman

Vážený pane inženýre,
ve svém podání z 12.7.2010 pokládáte dotazy k harmonogramu výstavby Městského okruhu v Praze (MO) a citujete podmínku stavebního povolení č.83, kterým byla povolena část stavby MO-stavba 0079 Špejchar –Pelc Tyrolka (Blanka), týkající se koordinace a vzájemné podmíněnosti při zprovoznění stavby MO a Pražského okruhu-(SOKP)-části stavby- č. 518 a 519 a ptáte se na legislativní význam uvedené podmínky.
Odbor dopravy MHMP jako speciální stavební úřad, který vydal výše uvedené stavební povolení vycházel ve stavebním řízení z rozhodnutí o umístění stavby, vydané pod č.j. MHMP 131247/01(OUR/ DI/Š z 8.7.2002, kterým Magistrát hl.města Prahy, odbor stavební umístil stavbu „Městský okruh Myslbekova-Pelc-Tyrolka, stavba č. 9515 Myslbekova - Prašný most, stavba č. 0080- Prašný most-Špejchar a stavba č. 0079 -Špejchar-Pelc Tyrolka“. Předmětné územní rozhodnutí stanovilo v podmínkách věcnou a časovou koordinaci stavby s dalšími stavbami a stanovilo termín pro zahájení výstavby – t.j. 07/2004 a pro ukončení stavby termín 12/2012 .

Pro výstavbu Pražského okruhu –stavby č.514, 513 a 512 je v územním rozhodnutí stanoven termín duben 2010, který je nyní posunut na září 2010. Stavby, které jsou uvedeny v podmínce stavebního povolení-č. 518 a č.0 519 v současné době ještě nemají pravomocné územní rozhodnutí.

Uvedená podmínka pravomocného stavebního povolení je z legislativního hlediska závazná. K jejímu splnění v současné době může odbor dopravy Magistrátu hl.m. Prahy pouze zkonstatovat známé skutečnosti, že v důsledku havárií při výstavbě tunelu Blanka může dojít ke skluzu v termínu dokončení stavby MO a že severní část Pražského okruhu nemá pravomocné územní rozhodnutí v důsledku neukončeného odvolacího řízení proti územnímu rozhodnutí, nelze odhadnout termín zprovoznění stavby SOKP č. 518 a 519. Jedná se o zásadní nepředvídatelné změny, ke kterým došlo v průběhu výstavby obou okruhů, proto nelze vyloučit, že podmínka č. 83 nebude splněna tak, jak je stanovena a že v zájmu zlepšení dopravy v Praze v uvedené oblasti bude zvolen jiný režim zprovoznění.
K otázce, zda bude MO do zprovoznění PO pouze ve zkušebním provozu, upřesňujeme, že podle podmínky stavebního povolení požádá stavebník MO o povolení zkušebního provozu k ověření funkčnosti projektovaných parametrů technologických zařízení a po jeho vyhodnocení a předložení dalších dokladů požádá o kolaudaci stavby. Zkušební provoz může plynule přejít do užívání stavby a provoz automobilistů neovlivní.
K dotazu, zda se předpokládá dodatečná změna stavebního povolení sděluje stavební úřad odbor dopravy MHMP, že v současné době investor nežádal o žádnou změnu stavby před dokončením.

Ing. Jan H e r o u d e k
ředitel odboru dopravy

Thumbs up Thumbs down

23

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Proč se Blanka propadla?
http://www.ct24.cz/domaci/96229-proc-se … -propadla/

24

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Praha 23. července (ČTK) - V neděli v hlavním městě Brazílie začíná desetidenní zasedání Výboru pro světové dědictví, na kterém se bude jednat i o zimní kontrole Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO) v Praze. Očekává se, že bude projednána zprávu inspektorů o jejich návštěvě Prahy na konci ledna, kdy se zajímali o vliv některých staveb na památkovou rezervaci české metropole. ČTK to dnes řekl Josef Štulc z české pobočky ICOMOS (Mezinárodní rada památek a sídel).

Thumbs up Thumbs down

25

Re: Z tisku a médií III.Q 2010

Blanka působí městu zatím zejména trable
PRAHA Tunel Blanka je pro město problémové „dítě“. Během výstavby se totiž objevilo hned několik problémů. - 1. Na Letné začaly lidem praskat domy Domy nad tunelem začaly kvůli otřesům...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=170 … dc=1422175