26

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

obr: Mám pocit, že Vám vůbec nezáleží na prostředí, ve kterém žijete, ale spíše o vlastní pohodlí a lenost. Obhajujete to přitom jako ekonomicky výhodné. Jenže celkové dotace do MHD činili méně než deset miliard za rok (letos je to kolem osmi). Přitom podle statistik útvaru dopravního inženýrství se 43% lidí přepravuje MHD, 33% auty (dle sčítání lidu v roce 2001 je to 62% MHD, 16% auta). Auta přitom dotace také potřebují, z čeho myslíte, že se opravují a staví silnice. Jen opravy po zimě se vyšplhají na půl miliardy, dalších 8 miliard za obligátní tunel Blanka (letos pětina peněz přesunuta na opravy silnic po zimě), další peníze jdou do dalších staveb (Vysočanská radiála, Jižní spojka) a na rekonstrukce současných úseků. Je pravda, že silnice využívají i autobusy mhd, přepravují ale nejméně lidí. Takže náklady na oba druhy dopravy se vyrovnávají. Jenže tou MHD jezdí lidí více. Jinak být zakázána IAD, tak metro D by v celé své délce kapacitně nestačilo ;-).

Jinak emise aut klesají, nicméně stále jsou docela značné. Většinou v Praze jezdí lidé v autě sami. Přitom autobus má kapacitu 100 lidí, kloubový asi 150. Takže v přepočtu 150 lidí = cca 130 aut. Nuselský most má délku 520 metrů, jedno auto dlouhé čtyři metry? (včetně rozestupu). Takže na Nuselský most se vejde za sebou 130 aut (= 150 lidí = 1 kloubový autobus). Místo aut v jednom směru na ucpaném Nuselském mostě by tak mohly vyjet pouze tři kloubové autobusy. Přestože emise kloubových autobusů nejsou nic moc, stále mi přijdou daleko ekologičtější než most plný aut, o hluku nemluvě.

A výnos do rozpočtu? Nebylo by lepší, kdyby lidé daně za benzín radši investovali do prostředí měst, ve kterých žijou? Samozřejmě auta ano, ale dojíždět s nimi po městě, na to se nehodí. A až budou mít auta nulové emise, budou moci mít nulové emise i autobusy. Stále bude lepší jeden autobus než hromada aut, už jen kvůli klidu v ulicích.

Thumbs up Thumbs down

27

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

pane KeckoS - mně jistě jde o životní prostředí. Dokonce i podporuju výstavbu prostředků pro MHD  (metro, Nové spojení či dráhu na letiště/Kladno).
Ale snažím se jen říci ta fakta, že MHD (a cyklostezky) jsou hodně velkým luxusem, vlastně z veřejných peněz nejdražším možným způsobem dopravy. Tedy opodstaněné jen tam, kde prostě technicky není jiná možnost.
To jsou jednoduché počty, možná máte lepší informace, kolik skutečně stojí 1 kmčlověk v MHD.
Jistě nejde postavit dálnice všude, ale kde je to možné vč. Blanky a údržby silnic, tak je to pořád levnější a hlavně pohodlnější nežli MHD.
Následky ideologického podceňování či omezování individuální dopravy je možno vidět nejen v zanedbání a opoždění výstavby dopravní sítě, ale třeba i na pražských sídlištích, kde nezaparkujete. Navzdory ideologům, skoro každý si koupí vlastní auto, ale ještě leckdo další hobby auta.
Vaše "Nebylo by lepší, kdyby lidé daně za benzín radši investovali do prostředí měst, ve kterých žijou?"  - vždyť investují, platí na to velké daně a automobilisté největší, stavby jako Blanka, SOKP či moderní silnice/dálnice životní prostředí zlepšují...víte jsem starší člověk a k tram či busu už ani nedojdu a ani nemám zájem, pokud nemusím. Prosím respektujte každého svobodu zvolit si, čím pojede...já kole jako vy už opravdu nemůžu a doma sedět nechci.

Thumbs up 0 Thumbs down

28

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

Před chvílí jsem skutečně potkal jedoucího cyklistu. Nejel ovšem po syklostezce, ale prostředkem ulice. Jednosměrkou v protisměru sad

Thumbs up +1 Thumbs down

29

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

obr napsal:

...víte jsem starší člověk a k tram či busu už ani nedojdu a ani nemám zájem, pokud nemusím. Prosím respektujte každého svobodu zvolit si, čím pojede...já kole jako vy už opravdu nemůžu a doma sedět nechci.

Jestli ta snížená pohyblivost nebude právě tím neustálým pohybem autem... Mám kolem sebe dost i hodně starých lidí a žádnému chůze na autobusovou a tramvajovou zastávku problém nedělá...

Thumbs up 0 Thumbs down

30

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

Jenik: Tak mě napadlo, že pravděpodobně jezdíte po ulicích, kde jezdí auta. A cyklista se snaží jezdit po ulicích, kde auta téměř nejezdí. Tím se tak nějak navzájem vyhýbáte. Jinak jízda v protisměru je samozřejmě problém. Pražská síť jednosměrek je v mnoha místech špatně vyřešená, to uzná snad každý řidič. Jenže cyklistovi těch několik objetých bloků navíc vadí podstatně více, než motoristovi, navíc je obratný a věří, že se vyhne. V některých místech to není problematické (a kvůli těmto místům je v nové vyhlášce nová dopravní značka: "průjezd cyklistů v protisměru povolen" :-) ), v některých to je horší. :-(

obr: Čísla mám jen veřejně dostupná, přesto ta ekonomičnost mi nepřijde výrazně nakloněna ve prospěch IAD. Svobodu vybrat si způsob neberu, ale "práva jedince končí tam, kde začínají práva jiného jedince". Takže tím, že vy využíváte právo zvolit si svůj dopravní prostředek (auto téměř vždy kvůli své lenosti; téměř vždy = pokud někdo opravdu není schopný využít MHD či opravdu potřebuje něco převést, není to kvůli lenosti a proti němu nemám námitek), tak zároveň by neměl porušovat má práva na životní prostředí, na zdraví apod. Je škoda, že lidé většinou takto zodpovědní nejsou a neuvědomují si, že za jejich chování, ohánějící se svobodami, doplácí ostatní. Lidí co nemůžou cestovat mhd (nebo by to pro ně bylo vysilující) znám jen velmi málo, ale žádného z nich bych rozhodně za volant nepustil. Tací lidé zpravidla nejsou schopni bezpečně řídit.

Výstavbu SOKP či dálnic také vesměs podporuji (mouchy se najdou vše, jak zde tak i v té MHD :-)), ale výstavba silničních tahů centrem Prahy už dle mého názoru ve svém důsledku k zlepšování životních podmínek nepovede. Auta sice zmizí na části své trasy pod zem, ale nějak se k tomu tunelu dostat musí, a naopak někde z něho musí vyjet. Navíc tímto zatraktivníme automobilovou dopravu, takže aut bude jezdit více. A ty pak na povrchu budou vytvářet ještě větší znečištění.

Thumbs up Thumbs down

31

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

KeckoS - roční dotace do pražské MHD je stejná jako cena za dva úseky SOKP 513+514 - to jsou ty od Zličína do Vestce, s dvěma tunely každý cca 1,6 km, estakádou přes Berounku a MUK Zbraslav. Snad uznáte, že tenhle úsek udělá pro zlepšení životního prostředí v Praze opravdu hodně.
A taky doklad k tomu, že MHD opravdu není žádná láce...

Thumbs up +1 Thumbs down

32

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

obr: Ano, bez výhrad uznávám, že tento úsek stejně jako celý SOKP Praze pomůže opravdu hodně. Už v minulém příspěvku jsem toto prohlásil. Nejsem ekoterorista, který by chtěl vše zakázat. Dálnice a obchvaty jsou v ČR opravdu nutné a cena nových úseků mi nepřijde nějak vysoká. Zde vás plně podporuji. Diskuzi jsem nicméně směřoval směrem k dopravě v Praze. Představte si, kdyby všichni lidé najednou jezdili auty namísto hromadné dopravy. Počet aut by se naráz zdvojnásobil. Nepřijde vám, že to za těch deset miliard ročně stojí? Kolik tunelů a podzemních garáží by se muselo vybudovat, kolik domů by se muselo zbourat kvůli novým silnicím (jinam se už nevejdou) a teď kolik by to celé stálo? Praha není nafukovací a každé auto musí jednou nad povrch. Můžete oponovat, že třeba podzemní garáže u Blanky tomu zamezí, jenže co pak udělají řidiči? Použijí mhd. A pokud by byli tunely všude? To už radši zaplatím mhd a nechám v tunelech jezdit metra.

Thumbs up Thumbs down

33

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

keckoS - já zase nepíšu, že MHD není třeba, určitě máte pravdu s těmi kapacitami a omezenými možnostmi IAD v historickém městě. Já jen píšu, že MHD/veřejná doprava je drahé řešení , mnohdy dražší a méně efetivní nežli řešení pro IAD.  Což se potvrzuje nejen v Praze, ale dennodenně se řeší i třeba na různých vesnicích.

Thumbs up Thumbs down

34

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

MHD je pro město životně důležitá a to mnohem víc jak IAD. Drahé nedrahé, jinak to udělat nejde. To že je v Praze tolik ztrátová je i díky tomu že je zbytečně levná. Jak napsal KecaS, všichni auty jezdit nemůžou, nevešli by se na silnice a neměli kde parkovat, navíc tu jsou lidi křeší si auto dovolit nemůžou, nebo to nejde (děti, zdravotní důvody, atd.)

Thumbs up Thumbs down

35

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

KeckaS napsal:

Jenik: Tak mě napadlo, že pravděpodobně jezdíte po ulicích, kde jezdí auta. A cyklista se snaží jezdit po ulicích, kde auta téměř nejezdí. Tím se tak nějak navzájem vyhýbáte. Jinak jízda v protisměru je samozřejmě problém. Pražská síť jednosměrek je v mnoha místech špatně vyřešená, to uzná snad každý řidič. Jenže cyklistovi těch několik objetých bloků navíc vadí podstatně více, než motoristovi, navíc je obratný a věří, že se vyhne. V některých místech to není problematické (a kvůli těmto místům je v nové vyhlášce nová dopravní značka: "průjezd cyklistů v protisměru povolen" :-) ), v některých to je horší. :-(

Ano, jezdím autem po ulicích, kudy jezdí auta smile Tou ulicí chodím i pěšky (sic), jsou tam po obou stranách více než třímetruvé chodníky. Toho zpropadeného cyklistu bych opravdu radši potkal pěšky na chodníku než autem v protisměru.
Jak jsem dříve uvedl, najezdil jsem po Praze jako cyklista dost a dost. Cyklista je stejný účastník silničního provozu jako automobilsta, takže MUSÍ dodržovat dopravní předpisy jako každý jiný (za jízdu v protisměru jsou snad 2000-5000 + 2 body). Jenže v poslední době spíš vidím, že cyklista místo zastavení na červenou objede auta , vjede na chodník, udělá si místo mezi chodci, přejede po přechodu a pokračuje dál.
..navíc je obratný a věří,.. Ano, takového jsem viděl před pár lety na Dlabačově. Ležel na boku, nohy v pedálech, ruce na řídítkách a nehýbal se. Nedobrzdil, když měl dát přednost a ani kombinéza ani přilba mu nepomohly. Dalšího podobného jsem nepřejel minulý týden, když se rozhodl, že objíždět kolonu zprava ho nebaví a tak vyjel mezi auty napříč do protisměru.
Protisměrnou cyklostezku jednosměrkou jsem už viděl v našem "zájmovém území" z Pohořelce do Myslbekovy (je to Keplerova?). Ulice je to dost široká, takže "půlpruh" pro cyklyity se tam v pohodě vejde, jinde nevím.

Thumbs up Thumbs down

36 Naposledy upravil: obr (01.07. 2010 07.36)

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

squishi "MHD je pro město životně důležitá a to mnohem víc jak IAD" - to je jen taková 100x omílaná ideologická mantra - vždy platí jak kdy, kde, a pro koho. Lidé se rozhodují "čím pojedou" podle účelu - asi použiji metro ze Stodůlek na Můstek (nedá se zaparkovat a zácpa), ale pojedu autem z Břevnova na Zbraslav.
Příznivcem IAD je i "zelený" Václav Havel - ted si koupil nový Meďák SUV se spotřebou 13,5 l/100 km. Dáše ho nepůjčí ta má svoje BMW...mimochodem jak se dopravuje Neela ?
Z centra Prahy kde není možná IAD se stává turistický skanzen hotelů a zůstávají státní úřady. Soukromé firmy, banky, výroba atd. se stěhují na okraj - (Pankrác, Stodůlky, Radlice, Dejvice atd.), tam kde se dá využít IAD...

Thumbs up Thumbs down

37 Naposledy upravil: ElWapp (01.07. 2010 14.02)

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

obr napsal:

Z centra Prahy kde není možná IAD se stává turistický skanzen hotelů a zůstávají státní úřady. Soukromé firmy, banky, výroba atd. se stěhují na okraj - (Pankrác, Stodůlky, Radlice, Dejvice atd.), tam kde se dá využít IAD...

A co byste jako chtěl? Samozřejmě že se výroba a banky pakují z města ven, kde jsou pro ně vhodné podmínky. To byste snad chtěl místo Staromáku parkoviště, na Václaváku šestiproudovku a na Malostranském náměstí Tesco? Nebo centrum rovnou vybourat? A všiměte si, že tato centra vzkvétají jen tam, kde je kvalitní spojení MHD - třeba na Novodvorské v OC není ani noha a kino to tam už zabalilo.

Takže co by se podle vás mělo s centrem udělat?

A řekněte mi - píšete, že MHD má smysl jen tam, kde se autům nenabízí dobré technické řešení. Jak se podle Vás mají pohybovat lidé, kteří nemají auto, nemají řidičák (ať už děti nebo důchodci, kterým ho vezmou), nebo cizinci? Byl jste někdy za hranicemi, v jiném městě? Jak jste se tam pohyboval?

Thumbs up Thumbs down

38

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

pane EIWappe - je prostě konstatuju, že úřady a firmy potřebují dostupnost autem a proto jdou z historického města ven. Nikde nepíšu, aby na z královské cesty v Celetné byla dálnice.
Na Novodvorské je stejný problém jako na všech socialistických sídlištích,  - nelze zaparkovat protože ideologové "omezovali IAD a propagovali MHD".  Nákupní/kino centra vzkvétají tam, kde lze dobře zaparkovat a je to dostupné autem - viz Smíchov, Letňany či Zličín nebo Čestlice. MHD do každého místa nelze, je to drahé a leckde nesmysl a taková Troja třeba nechce ani tramvaj.
Jak se mají pohybovat ti, kdo nemají auto - přeci MHD, která  funguje nebo je má někdo svézt (děti vozí rodiče a ty starce jejich děti ve většině vilových  čtvrtí a satelitů a stěhují se tam s tímto vědomím) nebo taxi. Nebo se přestěhovat - Že je drahé, aby jezdil autobus každou chvíli do nějaké "zadele" na to přišel už i Dr. Rath smile

Thumbs up +1 Thumbs down

39

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

2obr: ještě jste zůstal dlužen odpověď na otázku "...Byl jste někdy za hranicemi, v jiném městě? Jak jste se tam pohyboval?...". wink

Thumbs up Thumbs down

40

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

MP - jak jsem se pohyboval v cizím městě za hranicemi ? jak v kterém a podle toho, čím jsem se tam dostal. Ale nikde nebyla, pokud byla, MHD jen za 1 euro, myslím na Západě smile  Pokud jsem jel autem, tak skoro všude se dalo zaparkovat, samozřejmě  většinou za peníze..a skoro všechny novější domy a hotely měly svoje garáže

Thumbs up Thumbs down

41

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

obr napsal:

Pokud jsem jel autem, tak skoro všude se dalo zaparkovat, samozřejmě  většinou za peníze..a skoro všechny novější domy a hotely měly svoje garáže

Tohle ale platí pro Prahu taky. Když Vám nejde o peníze, zaparkujete i v centru Prahy. wink

Thumbs up +1 Thumbs down

42

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

MP - jo, dnes se v centru Prahy za peníze parkuje lépe nežli na sídlišti zadarmo smile

Thumbs up Thumbs down

43 Naposledy upravil: jannk (01.07. 2010 16.56)

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

obr napsal:

Ale nikde nebyla, pokud byla, MHD jen za 1 euro, myslím na Západě smile

Madrid, Nice (jen kde se byl behem posledniho roku)
v obou mestech je nekdy potreba drazsi jizdenka, ale pasmo za €1 je dost velke - minimalne srovnatelne s prazskym metrem. Fakt, ze v Nice metro neni (obecne tam jezdi hlavne busy). V Madridu se naopak za euro da ujet peknych par kilometru.

Thumbs up Thumbs down

44

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

obr napsal:

Nákupní/kino centra vzkvétají tam, kde lze dobře zaparkovat a je to dostupné autem - viz Smíchov, Letňany či Zličín nebo Čestlice. MHD do každého místa nelze, je to drahé a leckde nesmysl a taková Troja třeba nechce ani tramvaj.
Jak se mají pohybovat ti, kdo nemají auto - přeci MHD, která  funguje nebo je má někdo svézt (děti vozí rodiče a ty starce jejich děti ve většině vilových  čtvrtí a satelitů a stěhují se tam s tímto vědomím) nebo taxi. Nebo se přestěhovat - Že je drahé, aby jezdil autobus každou chvíli do nějaké "zadele" na to přišel už i Dr. Rath smile

K těm nákupním centrům a ke smyslu celé této diskuze obecně: Zličín, Čestlice, Letňany nebo Černý Most, to pro mě už není město, to je periferie, navíc vše u dálničních křižovatek, které je zásobí zákazníky až až. Ale podívejte se blíže k centru. Novodvorskou jsme už zmínili, ale co třeba takový Anděl, který je perfektně dostupný MHD a metrem, proti Edenu, kde metro není a tak tam chcíp pes? Co takhle Arkády Pankrác, kde se ještě nedávno nedalo pořádně nakoupit a dnes tam lidé na nákupy dojíždí odjinud - a překvapivě metrem? A jakto, že na magistrále, která je autem dostupná snad nejideálněji, co může být, nebují obchody a výlohy nepraskají pod tíhou zboží?

K MHD do každého místa. To máte jednoduché. Když vám někam nejede ani autobus, tak tam těžko prodáte byty a tedy hned si rozmyslíte, jestli tam vůbec stavět. Přiznám se ale, že o takovém místě u Prahy nevím, všude něco chytnete. Jiná otázka je nastavení nejen výše, ale i systému jízdného, ale jsem přesvědčen, že je v nejlepším zájmu města, aby byla MHD cenově výhodnější než automobilová doprava, už proto, že čím více lidí jede MHD, tím volněji mají řidiči na silnicích.

Mimochodem podle mě je naprostý nesmysl hádat se, jestli má smysl veřejná doprava nebo auta. Sám obě varianty kombinuji a rozhodně obě možnosti chápu jako vzájemné doplňky, ne jako konkurenci. Do historického centra Prahy ale zásadně jezdím MHD a tam bych auta opravdu škrtil co to jde.

A teď mi prosím řekněte, po vzoru jakého města jste si to tady vysnil. Protože pokud váš model opravdu někde funguje ke spokojenosti většiny, rád bych takové město poznal.

Thumbs up Thumbs down

45

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

Ale zpět k vysněným cyklostavbám. Zacelení díry na A2 je asi největší sen. To by šlo realizovat že by se autům nábřeží zjednosměrnilo nebo omezilo úplně. Další pro mě je omezení a magistrály na dva pruhy v celé své délce a zbylý prostor vyhrazen kolům. Vznikla by tak cyklomagistrála smile

Thumbs up Thumbs down

46

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

Jen technický rýpavý dotaz smile

Cyklomagistrálu si nějak nedokážu představit. To by auta jezdila "vlevo" a na sjezdech by se drala zkrz cyklisty jedoucí vpravo (resp. naopak cyklisti jedoucí vlevo by se snažili pro sjezd prokličkovat na výjezd proudem aut)?

Thumbs up Thumbs down

47

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

jannn: Jeden pruh pro cyklisty, který prakticky s ničím nekoliduje, lze udělat na Sokolské už od IPP (marginální odbočení na Karlov není problém, stejně by tam auta měla jezdit "obytnězónovou" rychlostí. Cyklostezka může pokračovat přes Nuselák a u metra Vyšehrad plynule přejít na lávku přes Kongresovou a pokračovat ulicí Na Pankráci.

A pro představu nabízím tuto fotografii z Lucemburku: http://www.prahounakole.cz/wp-content/p … 00x225.jpg .

48 Naposledy upravil: obr (01.07. 2010 18.00)

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

EIWapp - k těm nákupním centrům - prvotním předpokladem úspěchu centra je to, aby lidé mohli z nákupního vozíku nákup odvézt domů. Což u většiny nakupujících v taškách v MHD není dost možné, v kufru auta ano.
Nový Smíchov má garáže na 3h zdarma, Arkády neznám.

Thumbs up Thumbs down

49

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

Předběžné výsledky sčítání realizované Oživením (technické zajištění autor příspěvku osobně): Sčítalo se dvakrát ve středu, vždy od 7:00 do 9:30 a od 15 do 18 hodin (tj. dopravní špičky) na patnácti křižovatkách převážně v centru Prahy. Počasí bylo téměř optimální, první den trochu chladněji, intenzity byly v průměru asi o 5% nižší. Na většině křižovatek přímo nasčítáno 200-500 cyklistů. Ranní počty jsou asi 4/5 odpoledních, dopravní režim je tedy velmi výrazný. Z těchto nasčítaných hodnot se dá extrapolovat odhad pro celý den (je to asi dvojnásbek počtu nasčítaného v oněch špičkových 5,5 hodinách).

Pro křižovatky zatím (není vyhodnoceno vše) vychází takto (zaokrouhleno na padesátky):

Pod viaduktem (Vršovice, Pod Vinným potokem x Petrohradská): 350
Na Slupi x Horská:    750
Libušina + nábřeží:    750
Náplavka pod Výtoní:    1300
Náplavka + nábřeží u Výtoně:    2050
Výtoň jih    750
Výtoň sever    850
Výtoň nahoře celkem    1300
Palackého nám.    650
Újezd x Vítězná    500
Vítězná x Šeříková    650 (Průjezd Šeříkovou do centra, tj. v protisměru, je téměř dvojnásobkem průjezdu aut touto ulicí po směru).
Národní divadlo    1400
Národní divadlo u odb. do Divadelní    1450
Alšovo náb. x Mánesův most    900
Klárov    750
křižovatka s Badeniho    350
Lávka přes Chotkovu    350
Střešovická     150
Výstaviště    700
Kpt. Jaroše     550
Elsnicovo nám.    750
U Bulhara    350
Fügnerovo nám.    250

Podrobné vyhodnocení včetně popisu chování cyklistů dodám, jakmile to všechno zpracuju - tak za 14 dní, materiálu je hodně a času málo.

50

Re: Vysněné stavby (Janáčkovo nábřeží, Olšanská...)

Jannn: aha, nečetl jsem celou diskusi, myslel jsem, že mluvíte o cyklomagistrále na magistrálě ;-)

Pokud jde o ten problémový úsek mezi náplavkami: Skutečně obtížně řešitelný je jen poměrně krátká část, v podstatě od Karlových lázní po Platnéřskou - všude jinde je dost místa na nějaké víceméně použitelné řešení.
Dovedu si představit takové věci jako cyklostezku místo pruhu dc. mezi Myslíkovou a Divadelní, pak protisměrný cyklopruh v podjezdu Divadelní, čímž se dostáváme až na úroveň Betlémské. Na druhé straně se pouhou legalizací průjezdu po Alšově nábřeží (a řekněme ještě přejezdem pro cyklisty přes předmostíá Mánesova mostu) dostávám až na Platnéřskou. Mezi Platnéřskou a Betlémskou zbývá slabých 400 metrů průjezdního profilu pro dvě vozidla, který se dá (jistě i ke spokojenosti turistů na Křížovnickém nábřeží) řešit například dvojicí světel dávkujících vjezd tak, aby byl zmíněný úsek volný pro tramvaje a snesitelný pro cyklo a kolony na výjezdu tam nezasahovaly.

Pak je tu ještě řešení pomocí nízkovodní lávky podél nábřežní zdi od náplavky k náplavce. Idea existuje, ale realizace je značně nepravděpodobná.