Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Notice: Undefined variable: pattern_callback in
/home/hluze/www/www.ttnz.cz/mo/forum/include/parser.php on line
820
1 Odpověď zaslal anasazi 13.09. 2009 15.23 Naposledy upravil: anasazi (13.09. 2009 15.24)
- Bydliště: Karlovy Vary
- Registrován: 02.11. 2008
- Příspěvky: 1,122
- User Karma: 19
Re: Mostovka
Mám dotaz na odborníky - techniky. Jak se při různém rozpínání matriálů snese mostovka z ocelového rámu s betonovou deskou, jako je to např na Lochkovském mostě nebo mostě přes Slavičí údolí. Nemůže to časem praskat? My jsme s kamarádem řešili v menším podobný problém při stavbě krbu s udírnou. Báli jsme se použít ocelové překlady, aby se při zahřátí šamotky od překladů netrhaly. To bylo něco ze života stavitele - amatéra 
P.S. My to nakonec vyřešili pracnějším vyzděním kleneb bez použití železa.
Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré
kostelsedlec.cz
2 Odpověď zaslal Kubajsu 13.09. 2009 18.06 Naposledy upravil: Kubajsu (13.09. 2009 18.08)
- Bydliště: Praha
- Registrován: 25.06. 2009
- Příspěvky: 495
- User Karma: 30
Re: Mostovka
Právě proto se používá železobeton - ocel a beton mají velmi blízký koeficient teplotní roztažnosti, ocel má mnohem lepší pevnost v tahu a beton je výrazně levnější, takže se optimálně doplňují a působí jako celek...
Další věc je ocelová deska - ocel má výrazně vyšší tepelnou vodivost, takže se zahřeje celá ve studeném betonu a dělá to neplechu... Ocelový rošt je na tom přeci jenom líp (taky většinou nikde nekouká, aby ho ohřálo slunce). Beton také plní ochrannou funkci před okolními vlivy (koroze atp.)
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.