226

Re: Z tisku a médií

nic prekvapiveho:
http://www.ecf.com/3724_1

Tiskova zprava iniciativy Auto*Mat ze dne 24. listopadu 2009

Pro Prahu s moderni dopravni siti. Auto*Mat zacal sbirat podpisy pod namitky k uzemnimu planu

Thumbs up Thumbs down

227

Re: Z tisku a médií

problemy s odvozem hliny na skladky:
http://www.velke-prilepy.cz/docs/MF_09022008.pdf

Thumbs up Thumbs down

228

Re: Z tisku a médií

jannk napsal:

problemy s odvozem hliny na skladky:
http://www.velke-prilepy.cz/docs/MF_09022008.pdf

podle názvu to bude asi 9.2.2008

229

Re: Z tisku a médií

Auta v Praze válcují MHD. Miliardy míří na nové silnice http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot … ?id=656163
Pavel Baroch

Praha - Hlavní město plánuje, že příští rok investuje do rozvoje dopravy bezmála 11 miliard korun. Ovšem jen 1,5 miliardy je určeno na metro, tramvaje a autobusy; většina investic míří do rozšiřování silniční sítě - především do budování tunelového komplexu Blanka.

Thumbs up Thumbs down

230

Re: Z tisku a médií

v článcích vždy jen zmínka smile


Tunel Blanka má i své výhody http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=296 … ;c=1308222

21. prosince 2009 0:00

* Lidé od nás

Ivana Kyzourová historička umění

Ivana Kyzourová pracuje v městské části Praha 1 od roku 1987. Nyní je ředitelkou odboru památkové péče Kanceláře prezidenta republiky. V Praze 1 nejraději navštěvuje nejrůznější výstavy, koncerty, operu a má ráda také balet.

„Je tady nepřeberné množství výstav. Je to má práce a zároveň i koníček, ale ve volném čase zajdu nejraději do lesa,“ říká Kyzourová.

Z památek má nejraději Klementinum, a to hned z několika důvodů. „Je to krásný rozlehlý barokní komplex budov a nádvoří, symbol české vzdělanosti a snad poslední normální místo na Starém Městě, které ještě není zasažené turistickým kýčem. Mám ovšem obavy, co se s Klementinem teď stane. Plánované zásahy vypadají děsivě,“ popisuje památkářka. Zakázala by také nevkusné reklamy v centru Prahy. „Také se mi nelíbí prodejny s nesmyslným kýčovým zbožím pro turisty a hlavně by bylo potřeba mnohem více zvažovat všechny nevratné zásahy do historické podoby Starého Města,“ říká.

Vzhledem k tomu, že pracuje na Pražském hradě, poblíž kterého se staví vjezd do tunelu Blanka, našla i výhodu této stavby. „Jsem závislá na tramvaji číslo 22, která příliš dobře nefunguje. Dvacetiminutové čekání na Klárově patří k nejméně příjemným chvílím mého pracovního dne. Ovšem díky tunelu Blanka se situace změnila a kolem Hradu teď jezdí řada jiných tramvají. Pak že stavba tunelu nemá své výhody,“ dodává s úsměvem.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * (ap)

-----------------------------

Stromořadí místo parkoviště http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=296 … ;c=1308219

21. prosince 2009 0:00

Plány na zlepšení nelichotivého stavu náměstí má město vymyšlené, jejich uskutečnění vázne

Praha - Na začátek malý test. Co se vám vybaví, když se řekne Václavské náměstí? Magistrála, kasino, nevěstinec, parkoviště, neodbytní nadháněči nočních podniků, narkomani nebo bezdomovci?

Pokud jste si vzpomněli alespoň na jeden z těchto pojmů, pak nejspíš patříte mezi lidi, kteří centrální pražské náměstí příliš nemilují. Pražští politici už léta slibují, že jeho stav zlepší. V nejbližší době se však velkých změn dočkáme jen stěží.

1. Magistrála do tunelu Nový územní plán počítá s tím, že magistrála zmizí za Národním muzeem v tunelu a z náměstí povedou tramvajové koleje na Vinohradskou ulici. „Vše je závislé na dokončení severozápadní části městského okruhu s tunelem Blanka,“ prohlásil primátor Pavel Bém. Tu město původně plánovalo na rok 2011, nedávno však vyšlo najevo, že se o rok zpozdí a nebude hotova před koncem roku 2012. S magistrátem se navíc dohaduje Praha 2, která by chtěla tunel výrazně delší, jež by celou akci prodražil.

2. Náměstí pro lidi Celé Václavské náměstí chce Praha 1 oživit a upravit podle návrhu architekta Jakuba Ciglera. Uprostřed má být pás pro tramvajovou trať, na každé straně náměstí vyroste nové stromořadí, chodníky se výrazně rozšíří, auta budou parkovat v podzemních garážích. Zatímco úpravy mezi ulicemi Na Příkopě a Vodičkova mají začít už příští rok, horní dvě třetiny náměstí budou čekat minimálně do dokončení tunelu Blanka. „Momentálně v horní části náměstí probíhají průzkumné práce, s úpravami se začne určitě výrazně později než v dolní části,“ řekl starosta první městské části Filip Dvořák.

3. Hazard? Věc ministerstva Na náměstí a v jeho nejbližším okolí se nachází řada kasin a heren, jejichž provoz však magistrát nemůže omezit. Takzvané videoloterijní terminály, jejich počet v tomto roce v centru Prahy prudce vzrostl, totiž povoluje ministerstvo financí. „Ta situace je nepřijatelná, připravili jsme návrh novely zákona, která by městu umožnila počet terminálů regulovat,“ uvedl náměstek primátora Rudolf Blažek. Poslanci by ji podle jeho představ mohli projednat ještě před jarními volbami. 4. Policistů prý přibylo Prostitutky už sice své služby na ulici nenabízejí, naháněčů okolních nevěstinců je však na náměstí stále dost. „Posíleny byly hlídky policistů i strážníků, řešení této situace ale není jednoduché, stále tu nelegálně vydělává dost lidí,“ řekl neurčitě mluvčí Prahy 1 Alexander Koráb. 5. Stánky zůstanou Jedinou jistotou v záplavě nekonkrétních slibů tak nejspíš je, že na náměstí zůstanou i po úpravách oblíbené stánky s občerstvením či tiskem. „Jejich počet i design se však změní,“ prohlásil architekt Jakub Cigler.

* Historie náměstí 1348 Karel IV. založil Nové Město pražské, jehož plán obsahoval i Koňský trh na místě dnešního náměstí.

1875 Zbořena Koňská brána, která trh ohraničovala coby součást městských hradeb.

1890 Na náměstí vyrostla budova Národního muzea.

1895 Poprvé se rozsvítily elektrické lampy na náměstí.

1927 Po rekonstrukci náměstí začaly tramvaje jezdit středovým pásem, vznikla parkovací místa pro auta. 1978 Náměstí od Národního muzea oddělila magistrála.

1980 Na náměstí byl ukončen provoz tramvají.

2005 Praha 1 vypsala soutěž na úpravu náměstí, vyhrál architekt Jakub Cigler * Budoucnost 2010 Praha 1 může už na jaře vydat stavební povolení na úpravu dolní části náměstí.

2012 Dolní část by mohla být hotova. 2013 Po dokončení tunelu Blanka by teoreticky mohly začít práce na přeložení magistrály a s nimi i úprava horní části náměstí.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * PETR KUPEC

231

Re: Z tisku a médií

No to je zas "článek", aktuální a plný přesných a pravdivých informací... sad

Metro 22.12.2009
Blanka zastaví tramvaje na Prašném mostě

PRAHA V tunelovém komplexu Blanka se měly již příští rok prohánět automobily. Dokončení tunelu se však nejmíň o rok protáhne, a Praha se tak dočká dalších výluk tramvají a omezení na hlavních tepnách.
Mezi nejkritičtější místa se zařadí Prašný most, na kterém bude příští rok zcela zrušen provoz tramvají. Kdy přesně k tomu však dojde, zatím není jasné. Není ještě ani vyřešen plán náhradní dopravy. "V tomhle okamžiku nikdo neví, jak bude náhradní doprava vypadat," říká mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený. Přestože nikdo nezná termín, kdy bude provoz tramvají na Prašném mostě zrušen, je již znám termín, kdy dojde k jeho obnovení. "V září tramvajový provoz na Prašné bráně zprovozníme," řekl František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která zodpovídá za stavbu tunelu Blanka.

Komplex Blanka

Dostavba tunelu byla ještě nedávno plánována na rok 2011. Problémy při ražení tunelů však způsobily, že se svého dokončení dočká nejdříve v roce 2012.
Po dostavění se Blanka stane největší podzemní stavbou v Česku.
Celková délka tunelu dosáhne 6382 metrů.
Celkové náklady projektu přesáhnou 21 miliard korun.
Do konce ražby Blanky zbývá ještě 266 metrů v úseku Královská obora a 994 metrů v úseku Brusnice.
Návrh na vybudování tunelu Blanka padl již v roce 1990. Realizace tak nejspíše potrvá přes 20 let.

232

Re: Z tisku a médií

Nococo. Tramvaje projíždějící Prašnou branou do Celetné vypadaly vždycky tak romanticko-nostalgicky ;-)

Thumbs up Thumbs down

233

Re: Z tisku a médií

Moc hezký článek, autor dokonce optimisticky posunul původní předpoklad zprovoznění na rok 2010. Ale že Blanka povede Prašnou branou, jsem doteď netušil. A nikdo neví, jak bude náhradní doprava vypadat, ale "provizorní" tramvajová křižovatka, s asfaltem a perfektními obrubníkovými ostrůvky už se tvoří. Zajímavé.

Thumbs up Thumbs down

234

Re: Z tisku a médií

huberokororo napsal:

...autor dokonce optimisticky posunul původní předpoklad zprovoznění na rok 2010...

On už to psal z rezervou, kdyby to náhodou přišlo do tisku až po Novém roce big_smile

Thumbs up Thumbs down

235

Re: Z tisku a médií

a čemu pak věřit ? když si uvědomíte, že o Blance něco víte a tedy si můžete poskytovanou informoci nějak vyhodnotit.. a ted si uvědomte, že většina lidí o věci vlastně neví nic nebo málo a dostane takovou informaci. A ve stejné situaci neznalosti a závislosti na takových informacích je každý z nás snad ve většině toho, co je kolem nás...

Thumbs up Thumbs down

236

Re: Z tisku a médií

Štve mě, že nějaký novinář dokáže s klidem napsat takovou hovadinu, že i mým sedmiletým dětem, které o věci nic nevědí, to přijde nesmyslné. Ne tak onomu "novináři". Ještě víc mě štve, že to po něm přepapouškuje dalších 40 novin včetně jednoho televizního zpravodajství, aniž by se kdokoliv z nich namáhal ověřit si alespoň nejzákladnější fakta, nebo se prostě jen zamyslel.
Nejvíc mě ale štve záměrná manipulace, kdy v zásadě pravdivou, avšak neúplnou informací je otočen smysl celé věci o 180 stupňů. Obvykle ve smyslu: Všichni Vám lžou, ale My, redakce novin XYZ se bereme za Vaše práva! Čtěte Nás! Nevadí, že o věci víme prd!
A ze všeho nejhorší je, že jim to lidi baští i s navijákem.
Sorry za to rozhořčení, ale fakt mně to vadí.

Thumbs up Thumbs down

237

Re: Z tisku a médií

Pražský radní Milan Richter z ODS vyměnil oblast kultury, kterou měl až dosud na magistrátu na starosti, za oblast evropských fondů a protikorupčních opatření. Začíná - alespoň podle slov - rázně. V on-line chatu se čtenáři iDNES.cz vyzval k auditu stavby tunelu Blanka.

http://zpravy.idnes.cz/udelejme-po-open … _praha_bar


Tady jsem vytáhl přímo dotaz & odpověď:

OTÁZKA: Bude proveden audit megalomanske stavby tunelu Blanka? Zajímalo by mně, jaké firmy napojené na pražský magistrát si tam nakradli a kolik, když jen na Opencard to bylo 888 milionů.

ODPOVĚĎ: Rozhodně si myslím, že by se měl takovýto audit udělat, jelikož se jedná o významnou veřejnou zakázku a fakticky strategickou investici města. Právě takovýmito audity bychom se měli, v rámci protikorupčního boje, zabývat. Myslím, že právě takové věci chyběly ve strategii paní exnáměstkyně Reedové, a že jim nevěnovala dostatečnou pozornost.

Thumbs up Thumbs down

238

Re: Z tisku a médií

Pod Letnou nerazí

datum: 28. 12. 2009
médium: Právo, (trj)

PRAHA – Se Štědrým dnem měli dělníci Metrostavu přerušit důlní práce pod Letnou. Mluvčí společnosti František Polák uvedl, že práce v tunelech Blanka utichnou do 2. ledna.
Před Vánoci zbýval prorazit v severní tunelové troubě třicet metrů, v jižní 225 metrů. Potom se má ještě odstřelovat prostor pro vzduchotechniku.
„Na ostatních staveništích, které jsou vzdálenější od obytné zástavby, budou stavební práce dále pokračovat při dodržení všech předepsaných limitů,“ uvedl Polák.

http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak … il?id=2007

---

V roce 2O1O pokračujeme ve vlákně http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=497