MP napsal:Váš původní návrh zněl "zakázat", "regulovat", "zpoplatnit". Najednou je z toho "Praha nemusí hledat ... okopírovat". To skutečně v těch zdrojích kopírování použili metodu "zakázat", "regulovat" a "zpoplatnit"?
Každá organizace dopravy nebo čehokoliv jiného ve veřejném prostoru je regulace. Za zábor veřejného prostoru se platí peníze a všem to přijde logické a správné = když někdo využívá něco co mu nepatří, vlastně si to půjčuje a měl by za to zaplatit. Proto se regulují třeba počty a plochy zahrádek na ulici, aby chodníky zůstaly průchozí. Majitel za zábor přispívá do obecní pokladny. Proto by se i za parkování měla platit tržní cena.
A ano, na Západě existují i centra měst zcela s vyloučením IAD, i tam museli nějak regulovat = rozhodnout kudy povede čára mezi chodníkem a vozovkou. Pokud Praha rozhodla, že na magistrále budou např. čtyři pruhy a ne dva, opět musela regulovat (například šířku chodníku).
Osobně považuju za největší dopravní problém a příčinu denních kolon v centru nedostatečnou regulaci parkování. Praha 1 nemá žádnou možnost, jak omezit počet parkujících abonentů v modrých zónách a musí jim přidělovat karty jen na základě splnění kritérií daných magistrátem.
Navíc historické centrum nemá stop stav na počet parkovacích míst, která zde neustále přibývají. Opět by stačilo okopírovat systém např. Curychu, kde počet všech stání zastropovali na úroveň roku 1990 (ve vašem slovníku zakázali a zregulovali počet parkovacích míst).