Re: Z tisku a médií
já slyšel taky o problému profilu tunelu
ono celá ta trať přes Krč až do Vršovic ranžíru měla být dvoukolejná, ale není
viz třeba most přes Záběhlickou... http://mapy.cz/s/a0is
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Mosty » Z tisku a médií
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
já slyšel taky o problému profilu tunelu
ono celá ta trať přes Krč až do Vršovic ranžíru měla být dvoukolejná, ale není
viz třeba most přes Záběhlickou... http://mapy.cz/s/a0is
zajímavé, na idnes píší
Položena je totiž jen jedna kolej. Druhá půlka mostu je prázdná.
To proto, že oblouk, ústící z mostu do tunelu na chuchelské straně, má příliš malý poloměr a tím i pro vlaky příliš ostrý úhel vybočení. Výrazným problémem je však také nestabilní geologické podloží tunelu a průsaky podzemní vody.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/vlaky-po-mostu-in … zpravy_bur
Dnes asi ten profil tunelu bude nedostatečný, i kdyby dříve dostatečný byl, protože se od té doby přijaly nové standardy pro průchodnost. Například nelahozevské a děčínské tunely se kvůli tomu neslavně vyškrtly z koridoru. Sice jsou dvoukolejné, ale nesplňují onu normu.
Podle mých pamětnických informací je vše projektované jako dvoukolejné (projekt Basoprojekt, stavba Basostav = nespolehliví pro budování socialismu). A že chiuchelský tunel je v profilu pro přímou trať, a protijedoucí vlaky by se "zadřely". Podle mě tedy má pravdu medvid i P_V.
Doplním ještě kuriozitu: most byl původně míněn pokrokově jako patrový silničně-železniční, avšak kdybychom vystavěli takovýto dopravní uzel, tak by nám imperialistický útočník přerušil silniční i železniční dopravu, pročež takové řešení bylo generalitou zamítnuto.
(rozhodně vám nechci bořit aktuální téma, jen poprosím, jestli víte, hoďte nějaké info o tom mostu co jsem psal já : "mostu z Prahy 5 do Podolí" - tohle předpokládám nebude Dvorecký most a nějak mi uniklo, že by se o tom dříve mluvilo, díky).
Rail2005 Odesláno Pondělí, 07. září 2015 - 09:22:49
Rekonstrukce dvoukolejného žel. mostu na trati Reims - Épernay za 96 hodin:
http://youtu.be/HYs8kJDzcU0Cena? 3,9 mil. EUR
Na webu SUDOPu je nové číslo Sudop Revue 4/2015, kde je něco o chystané rekonstrukci Negrelliho viaduktu.
http://www.sudop.cz/o-nas/sudop-revue
Stavba mostu ve Skotsku:
http://bbc.in/1MrQUlH
https://www.youtube.com/channel/UC2GKRi … QI9QJVXX8A
VIDEO: Jeřáb stavěl nový most na pražské tepně v Korunovační
7. října 2016 9:09
Už druhým dnem pokládali dělníci s pomocí těžkého jeřábu nosníky na nově budovaném mostě v pražské Korunovační ulici. Ve čtvrtek jich bylo položeno pět, dalších pět následovalo v pátek dopoledne. Pracuje se v pauzách mezi jízdami vlaků, takže výluka na trati nebyla nutná.
V Číně otočili most jak ručičku na hodinách. Stačilo jim 90 minut
13. listopadu 2016 1:00
Pokud v Číně něco dokážou postavit, tak jsou to mosty. Drží hned několik rekordů. Při posledním „kousku“ se jim povedlo otočit část mostu o hmotnosti téměř 25 tisíc tun o téměř 82 stupňů. Stačilo jim na to 90 minut.
Neuvěřitelný šesnáctinápravový stroj staví mosty jednoduše jako lego
VIDEO: Děs i fascinace. V Číně otevřeli nejdelší skleněný most na světě
25. prosince 2017 10:49
V čínské provincii Che-pej v neděli otevřeli nejdelší skleněný most na světě. Turistům nabízí díky své průhledné nášlapné vrstvě netradiční pohled na přírodu v oblasti Chung-ja-ku. Někteří však pobíhání ve velké výšce nezvládnou. V panice je musí do bezpečí odvádět jejich kamarádi a známí.
Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/video-skleneny- … anicni_ert
Místo nášlapná vrstva (čímž se obvykle rozumí patkety, lino, dlažba) bych tedy použil slovo mostovka. Také mě trocho zarazila vanadová lana, spíš je to chromvanadová ocel. Ale mostek je to pěkný, nehodilo by se něcfo takového do Troje ?
P.S. i další nabízené články jsou zajímavé
V Číně vznikla jedna z nejúchvatnějších silnic světa, skýtá fascinující scenérie
12.1.2019 | Mirek Mazal
V Číně vznikla jedna z nejúchvatnějších silnic světa, skýtá fascinující scenérie
Když mezi dvěma místy leží velmi nehostinný terén, silnice je obvykle spojuje oklikou. Ne tak v Číně. Stačí aby se do údolí zařezávala řeka a silnici lze ráme vést přímo po ní, kilometry.
http://www.autoforum.cz/fascinace/v-cin … -scenerie/
Nevím, jestli to patří pod mosty, ale je to nádherná estakáda podél řeky
P.S. A uváděnou cenou bych se nezabýval, pravděpodobně jde o přepočet z juanu (silně podhodnoceného)
VIDEO: Hydraulika v Olomouci přesouvá nad řeku třistatunový kus mostu
10. prosince 2020 18:45
V Olomouci začalo nasouvání více než padesát metrů dlouhého a téměř tři sta tun těžkého kusu konstrukce mostu nad jedno z ramen řeky Moravy. Nový most zde po polovinách staví v rámci budování protipovodňových opatření, starý by totiž působil jako zúžení, který by komplikovalo snadné převedení větších záplav přes město.
Zdroj: https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olo … zpravy_stk
Hezký most (nevím proč konstrukci dovezli z Italska, to neumíme ve Vítkovicích či jinde?)
Ve videu jsou detaily posunu, celková situace až v posledních vteřinách.
Kamenný most přes plavební komoru u Hořína se po modernizaci poprvé zvedl
16. dubna 2021 16:52
Ve čtvrtek se poprvé zvedl 116 let starý kamenný most přes velkou plavební komoru na zdymadle Hořín u Mělníka, který se dva roky opravoval. Nová konstrukce umožní proplutí až sedm metrů vysokých lodí. Projekt bude uveden do zkušebního provozu, první lodě pod ním proplují v červnu.
A tyhle mostní časosběry si neodpustím
Incredible Fastest Bridge Construction Technology - Biggest Crane Heavy Equipment Machines Working
https://www.youtube.com/watch?v=bP51ohdjGd0
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Mosty » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.308 s, vykonaných příkazů: 31.