Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...
Co se dalo v Praze udělat za 7 miliard (prodražení tunelu Blanka):
5 nových železničních zastávek (Kačerov, Rajská Zahrada, Výtoň, Podbaba, Depo Hostivař) za 3 mld.
10 km nových tramvajových tratí včetně Dvoreckého mostu (dále Suchdol, Dědina, Václavské náměstí a Lihovar . – Budějovická – Pražského povstání) za 2,5 mld.
Rekonstrukce 100 světelných křižovatek za 200 mil.
Nové nebo bezpečné přechody pro chodce na 500 místech za 100 mil.
Dokončení sítě cyklotras (500 km cyklotras a cyklostezek včetně pěti nových mostů pro pěší a cyklisty) za 1,2 mld.
Dost mimo. S budováním tramvajové a železniční infrastruktury od vstupu do EU není problém finanční, ale administrativní - projít všemi řízeními a NIMBY. Světelné křižovatky bují měrou až nezdravou a jsou tak komplikované, že dopravu včetně té hromadné spíš zdržují. Ohledně těch cyklotras, než strkat cyklisty do vozovky na sběrné komunikace místo hledání cesty klidnější lokalitou, nebo budovat takovéhle hověziny, tak radši nic.