něco z reakcí na k-repu po vložení odkazu na situačku http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1807807
Rzeczpospolita
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 15:54:23
Skutečně úžasně dopadla zase ta Hradčanská.
1) Při použití pěší trasy Hradčanská - Špejchar po jižním chodníku zůstává odsunutý přechod přes Badeniho. Přitom se podmínky pro chodce měly zlepšit. Žádný rozumný důvod kromě nějaké přiblblé normy o tom, že přechod nesmí být přes výhybku, pro zachování tohoto stavu nevidím. Mě pěkně štve, když musím při chůzi zacházet za roh aby nějaké mělo jednodušší cestu.
2) Kam zmizel přechod přes západní část křižovatky Badeniho x Milady Horákové?
3) Chodce čeká úžasná kličkovačka z vestibulu metra na Zast. tramvaje DC oproti původnímu stavu.
4) Proč vznikly 2 předimenzované výlezy na zast. autobusů, kde je poloviční frekvence cestujících a k tramvajovým zastávkám zůstaly zachovány výlezy ve stávající stísněné šířce a bez eskalátorů? Při mírných posunech by se tam širší výlezy i s eskalátory vešly.
5) Proč nebude podél TT na západ i na východ od zastávek alej stromů? Místo tam na ně je a IS tam nejsou.Od tvůrců filmů jako "Únik z Magistrátu", "Audit č. 47" a "BKV Consulting":
Každý 2. vlak do stanice Motol aneb Nemocnice na kraji metra. Coming soon... --summer 2014--
Martin_Šubrt
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 16:33:30
Rzeczpospolita: To není jen přecházením výhybek. Norma ještě uvádí, že signalizovaný přechod nemá být delší teď tuším než 12 (12,5) metru a to by tenhle byl. Tudíž tam chtěl někdo ostrůvky a ty šly dát až tam, kde jsou. Zároveň je na dělení přecvhodu tlak proto, aby chodci měli kratší volna a kratší vyklizovací časy a pak se těžko prosazují výjimky. Kvůli výhybkám je nicméně stejně blbě odsunut přechod na vjezdu do smyčky Špejchar - tam už je to skoro hotové.... Oboje tuším pár lidí rozporovalo, ale je to dle norem, tak to tak bude...
Na tramvaje dc to bude z eskalátorů čelem vzad, okolo kruhu, po schodech na povrch a čelem vzad... To lidi z Petřin časem zvládnou, než pochopí, že mohli jet jedničkou rovnou :-).
Nicméně mě zarážejí dvě signalizace s přechody na obou stranách. To bude maso, až tam budou na obou stranách lidi dobíhat tramvaje... Jsou tam dva pruhy, takže jsme opět u normy, přechod vyžaduje signalizaci... A je pak mnohem nebezpečnější, neb dobíhající lidi řidič jednoucí na zelenou moc nebere, že...
V každém případě měl být přechod jen na jedné straně a na druhé straně zastávek měly být krmě schodů třeba dva výtahy...Hradčanská taky bude mít někdy bezbariérový přístup, či ne? Ony ty schody na zastávku zc jsou totiž v místě největšího počtu lidí a když se zadilo tramvajové nádraží, tak tam lidiček nebude zrovna maličko...Se 133 až do Brna a nikdy jinak :-)
prag
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 16:52:03
Hm, aby chodci měli kratší volna a kratší vyklizovací časy .. to se při návrhu počítá, že budou přecházet dispiclinovaně na tři cykly, nebo se vzalo na vědomí, že když nic zrovna nejede, radši přejdou na červenou?
Ty schody na zastávky ani nekomentuju, zbytečnýho místa tam je v podchodu dost a postavit je trochu inteligentněji by snad v investicích stavby nestálo za řeč.
Pawel
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 17:38:53
aspoň že tam jsou cyklopruhy.
jinak bych, pokud vezmeme v potaz, že se jedná prakticky o novostavbu a že jsme v civilizované evropě, očekával:
-výtah z vestibulu k tram/busu, resp. někam do blízkosti přechodu
-lehce velkorysejší zastřešení nástupišť než 1-2x čekárna JCD
-informace o odjezdech
-zatravněné kolejiště v prostoru mimo zastávky (přesněji: zatravněný OKS s kolejnicí S49)
-přestup na zastávku S Hradčanská (a nejlépe ještě přejmenování stanice na Dejvice + a Dejvická->Vítězné náměstí nebo Evropská, ale to už nechme stranou)
-zeleň, zeleň a znovu zeleň
-user-friendly přechody, když máme ten tunel.
Martin
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 17:39:21
Hradčanská mě pěkně
A až bude Suchdol, přibude tam možná další linka. Pak teprve na radnici P-6 poznají, že jim to tramvajové nádraží chybí.
Pawel
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 17:53:20
nad tím nádražím zrovna nepláču. kdo tam jezdil často, ví, že poskakování tramvají přes výhybky ve výsledku spíš zdržovalo. taky bude konečně lidský přestup vítězné nám.<>břevnov/petřiny. a suchdol může mít klidně jednu z petřinských linek.
jinak, ví někdo, jaký bude ten typ kolejí a jak to bude s přestupem na vlak?
Rzeczpospolita
Odesláno Čtvrtek, 03. června 2010 - 23:40:51
Pawel: Jo, tak by to udělali u Vás v Berlíně, ale tady je ještě pořád pozdní Bémovsko - Chalupovská Praha a její klientelistické vazby.
2 pruhy mě pěkně štvou. Můžete mi říct, kdo je bude využívat, když město hrdě vyhlašuje, že auta půjdou pod zem? A tím myslím i třeba relaci Špejchar - Prašný most. Na Hradčanské měl být jeden průjezdný a jeden parkovací pruh pro případ mimořádných událostí. Pak by tam žádné SSZ být nemusely.
MŠ: Ostrůvky by posunout šly, holt by si auta víc najela.
Jako uvědomuje si někdo že po Blance bude v profilu Hradčanské i Patočkovy vlastně 10 jízdních pruhů?(z toho 6 v Blance) Třeba na Jižní spojce je to pouze 6 (8 kdybychom započítali Branickou ulici, která ale slouží pouze místní obsluze).Od tvůrců filmů jako "Únik z Magistrátu", "Audit č. 47" a "BKV Consulting":
Každý 2. vlak do stanice Motol aneb Nemocnice na kraji metra. Coming soon... --summer 2014--
Pawel
Odesláno Pátek, 04. června 2010 - 01:06:31
rz.: bohužel máte asi pravdu. já už jsem se s tunelem smířil, ale nejvíc mě mrzí právě to, že na povrchu se to z hlediska dopravního uspořádání vůbec neprojeví. vše bude sice postaveno znovu, ale +- stejně, jako to bylo dřív. podle mě se tak promrhává veliká šance (podobně v malém např. stanice tram nádraží holešovice + přilehlé okolí) proměnit město k lepšímu. celá ulice MH nad blankou mohla být přeměněna v krásnou, zelenou alej s uspořádáním 1+TT+1, obklopená z každé strany parkovacím pruhem cyklostezkou (na úrovni chodníku) a i klidně bruslařskou drahou protaženou z letné.. místo toho bude kapacita prakticky totožná s předchozím stavem a charakter ulice jakbysmet.