Článek v DP - kontaktu (měsíčník DP Praha) k výlukám souvisejícím s výstavbou Městského okruhu. Hlavně závěr je zajímavý. Jinak viz http://www.dpp.cz/dp-kontakt/ a je to ten 02 Únor 2009.
Hradčanská na dlouho bez tramvají
Stavba Blanky, čili severozápadní části Městského
okruhu v úseku Malovanka - Pelc-Tyrolka,
pokročila do další fáze. V minulém roce se
DP KONT@KT věnoval této stavbě dvakrát a nyní
nastal čas údaje zaktualizovat, protože od října
2008 se několik věcí změnilo. Ing. Jan Šurovský, Ph.D., vedoucí jednotky Dopravní
cesta Tramvaje
Zásadní závěr revize harmonogramu výstavby, tj. že zkrátit tramvajové výluky lze tehdy, bude-li automobilová doprava z uspořádání 2+2 jízdní pruhy v ulici Milady Horákové redukována do uspořádání 1+1 na tzv. jižním koridoru, se stal realitou v sobotu 3. ledna 2009. Tento klíčový zásah byl původně očekáván již k 1. listopadu 2008, vlivem uzávěry Vyšehradského tunelu k tomu však tehdy nedošlo. Někomu by se mohlo zdát, že Letná s Vyšehradským tunelem nesouvisí, ale opak je pravdou. V obou případech totiž podstatné odklonové trasy vedou přes Smíchov a ten by tuto zvýšenou zátěž určitě nezvládl. Nadále platí, že díky současné výstavbě více stavebních celků v úseku U Vorlíků - Badeniho bude tedy možné relativně brzy (původní předpoklad byl v polovině května 2009) obnovit provoz po definitivní tramvajové trati mezi Spartou a smyčkou Špejchar. Vzhledem k výše uvedenému skluzu zahájení prací však tento stav nastane až s příchodem letošních letních prázdnin. Odloženo tím pádem bude i obnovení provozu tramvají v úseku smyčka Špejchar - Badeniho - Chotkovy sady z 1. září 2009 na pravděpodobně až 1. listopadu 2009.
Stavební práce také běží mezi Špejcharem a Prašným mostem. Tramvajový provoz mezi Prašným mostem, Hradčanskou a Chotkovými sady ustal v neděli 1. února 2009 a obnoven by měl být po prázdninách 2010. Dopravní podnik již koncem léta 2008 ustoupil od své podmínky současně dlouhodobě neuzavírat úseky Sparta - Špejchar a Špejchar - Prašný most, i když nakonec současná uzavírka obou úseků se protáhne na 5 resp. 9 měsíců, přesto nepůjde o souběžnou uzavírku v řádu roků, jak bylo původně připravováno. Pozitivní zprávou naopak je, že odříznutí vozovny Vokovice od ostatní sítě by mělo být pravděpodobně pouze 14 dní v průběhu podzimu. Během této výluky bude provedeno přepojení z dnešní trati na provizorní tramvajovou trať v prostoru
Prašného mostu. Velká výluka Prašného mostu tedy bude nejspíš odložena do roku 2010, o čemž však teprve proběhne řada jednání. Tyto práce bude nutno koordinovat také s počínající výstavbou metra V.A. O uzavírkách v prostoru Hládkova (z titulu stavby SAT 2B), která se dotkne hlavně autobusové dopravy, zatím nebylo rozhodnuto.
Koncem letošního léta také přijde čas pro přeložku tramvajové trati v Troji u mostu přes Vltavu. Řidiči tramvají i cestující v nich dobře vidí, že hloubené tunely již obklíčily naši trať. Ta bude formou jednokolejky provizorně přeložena na východní hloubený tunel. Severní část západního tramvajového mostu bude přizvednuta a v kombinaci s jednokolejným provizoriem bude trať v Trojské sloužit až do doby postavení nového Trojského
mostu přes Vltavu. Stavbu provizoria je nutno časově koordinovat s připravovanou rekonstrukcí tratě do Ďáblic, s rekonstrukcí kolejového uzlu u stanice metra Kobylisy a s rekonstrukcí dvora vozovny Kobylisy. O tom však až v některém z dalších čísel DP KONT@KTu.