276

Re: Metro - trasa D

kromě obsloužení jihu byla vždy jedna ze zásadních vuvažovaných funkcí metra D převzetí dopravy v případě výpadku/rekonstrukce C (plánovaná odstavka Nuselského mostu...)

Thumbs up Thumbs down

277

Re: Metro - trasa D

Nuselský most je ovšem již vyřešen, několikaletá oprava je u konce.

Thumbs up Thumbs down

278

Re: Metro - trasa D

ano, aneb když to neprotlačíme poradíme si jinak big_smile

Thumbs up Thumbs down

279

Re: Metro - trasa D

P_V napsal:

Nuselský most je ovšem již vyřešen, několikaletá oprava je u konce.

Obávám se, že to je jen "nejnutnější udžení v chátrání" a kompletní rekonstrukce se tím pouze oddálila.

Thumbs up Thumbs down

280

Re: Metro - trasa D

Presne tak, aby to nebyla "díra nikam" :-)

Petr od Pankráce

281

Re: Metro - trasa D

Na tom mostě podle mě nemá co chátrat, když se bude dobře udržovat. Nyní se opravila hydroizolace, udělala se sanace betonu. O 10 let předtím se vyměnil roznášecí rošt metra. Tak už jen hlídat stav a závady opravovat hned.

Thumbs up Thumbs down

282

Re: Metro - trasa D

K potřebnosti metra D bych podotknul, že na jih od Prahy je asi nejvíc železnice-prostá oblast aglomerace. Takže středočeští dojížděči tam jezdí do Prahy autem, i když nechtějí. Tam by to chtělo metro v nadzemně-tunelové železniční podobě protáhnout přes Jesenici co nejdál na jih, nejlíp až k Sázavě. Pásmovalo by se dle poptávky. Alternativa je aspoň BRT, ze kterého by se přestoupilo co nejpohodlněji na metro v Písnici.
Na sídlištích jižně od JS žije přes 200 tisíc lidí, takže tam je metro naprosto opodstatněné.
O vedení na sever nemám jasný názor, současné trasování přes hlavák na republiku asi není ideální, ale ostatní jsou spíš horší.

Thumbs up Thumbs down

283

Re: Metro - trasa D

....k tomu prodlouzeni na sever - slysel jsem i o variante na Zizkov...

Petr od Pankráce

284

Re: Metro - trasa D

200 000 lidi? Jaky sidliste myslis? Pokud nepocitam Jiznak (tam je trasa C, ktera sice nestiha obcas.....jinak sidliste Krc, Pisnice, Libus...Lhotka...Novodvorska...tam 200 000 ani nahodou. A s tou Jesenici, to vidim dost blede...myslim, ze je to neprotlacitelny....ale pravdou je, ze tam bydli silene lidi, ty Busy z Budejarny byvaji pekne narvane ve spickach.

Petr od Pankráce

285

Re: Metro - trasa D

Jo, 200 tisíc to nebude, to jsem přestřelil, započítal jsem tam celou Prahu 4.
S Jesenící uvidíme. Napsal jsem mojí představu řešení, nečekám, že se tím bude někdo řídit smile. Koleje tam imo velmi chybí, vlak už skrz město postavit nejde, prodloužené metro k Sázavě by to řešilo.

Thumbs up Thumbs down

286

Re: Metro - trasa D

Po Hudečkově zásahu, když zarazil koncept metra s trolejí a vyšším napájecím napětím, by se metro do takové dálky prodlužovalo dosti draho. Nutnost kompletního oplocení a možná i dohledu, žádné přejezdy a přechody, neprakticky vysoká nástupiště, dražší napájecí systém. V předchozí podobě by to prostě jezdilo jako obyčejný příměstský vlak.

Další věc je, že příměstská dráha požaduje jiné parametry co do kapacity vlaků, intervalu a časové tolerance, že by se něco takového jen obtížně vmezeřovalo mezi běžným metroprovozem, který musí jezdit na sekundu přesně. Spíš by to byla samostatná trasa se společným vozovým parkem a přestupem v Písnici či Jesenici.

Poslední věc, kudy byste to vedl dál za tou Jesenicí, aby to mělo co nejlepší pokrytí? Ta oblast je hodně rozlezlá a i když je tam hodně obyvatel, návozem k metru by se jim mnohdy cesta dost prodloužila, než kdyby dojeli k nějakému terminálu v Praze. A jak pokrýt samotné obce - uprostřed koridor nemají, a po okraji by se proti autobusu velmi prodloužila docházka, že by silně klesl zájem o nějakou hromadnou dopravu.

Thumbs up +1 Thumbs down

287

Re: Metro - trasa D

Máte pravdu (a děkuji za ujasnění technické záležitosti metra), nebudu ty úvahy rozvíjet, Stč. kraj má v ZÚR akorát VRT do Benešova a pro nereálné úvahy nových kolejí je spíš K-report, kde to už určitě někdo promýšlel. smile

Thumbs up Thumbs down

288

Re: Metro - trasa D

Sportoviště TJ Pankrác se rušit nebude. Výstavba metra D začne na pozemku před nákupním centrem Arkády

  • Stavba metra D začne na pozemku před nákupním centrem Arkády na Pankráci.

  • Po dokončení prací uvede Dopravní podnik pozemek do původního stavu.

  • Sportoviště TJ Pankrác, které bylo původně zamýšleno, se tak rušit nebude.

Stavba trasy pražského metra D by měla začít na pozemku před nákupním centrem na Pankráci. Tady budou do podzemí dopraveny razicí stroje. Zrušeno tak nebude sportoviště TJ Pankrác, jak se původně plánovalo. Novinářům to ve středu řekl generální ředitel DPP Martin Gillar. Stavba metra D by měla začít částí trasy mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Stavbě bude předcházet doplňující geologický průzkum, který začne v létě 2018. První část trasy má spojit Pankrác s Písnicí a odlehčit metru C, následně bude prodloužena z Pankráce na náměstí Míru.
"Pro přístup pod stanici Pankrác nebudeme využívat pozemky TJ Pankrác, ale přišli jsme s novým způsobem, jak se razící štít může dostat do stanice," řekl Gillar.
Před nákupním centrem Arkády Pankrác je pozemek částečně blokovaný stavební uzávěrou a částečně v soukromém vlastnictví. "Tento prostor využijeme, abychom zepředu stanice i zezadu stanice zkonstruovali zařízení, které dovede razící štít pod stanici, aby se mohl nastavit a nakonfigurovat směrem nové trasy a do stanice Olbrachtova," řekl Gillar.
Poté, co DPP dokončí práce, uvede pozemek do původního stavu. "Pokud není dohoda jiná, děláme to tak vždy," řekl Gillar. Od jednání s TJ Pankrác podle Gillara podnik již ustoupil. Klub prý požadoval například vytvoření nového sportoviště, kam by se mohl na 10 let přestěhovat, a následně finance na opravu místa, na které se vrátí.
O stavbě úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu rozhodla minulý týden dozorčí rada DPP. Důvodem je, že v tomto úseku je nejsnazší získat potřebné pozemky. Město má totiž potíže s výkupy zejména v Krči. Až letos se podařilo s vlastníky vyjednat znění dohody, kdy oni umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí uskutečnit developerské projekty. "Jednáme s majiteli a jsme na dobré cestě. Detaily jednání nesdělím, protože v průběhu jednání se nesdělují," řekla primátorka Adriana Krnáčová (ANO).
V případě, že se DPP a Praha s vlastníky domluví, na úsek Pankrác-Olbrachtova má navázat další část vedoucí až ke stanici Nové Dvory. Tento úsek by mohl být hotov v roce 2023. Pokud by se podmínky s vlastníky v Krči nepodařilo vyjednat, podle Gillara by DPP otočil směr výstavby a zahájil stavbu trasy z Pankráce na náměstí Míru. "Významný blok v Krči ale nyní nepředpokládáme," řekl.

http://domaci.ihned.cz/c1-65708870-spor … rem-arkady

Thumbs up Thumbs down

289

Re: Metro - trasa D

a KTEREJ POZEMEK U aRKAD TO JE? tO JE TEN NA ROHU U KRIZOVATKY hVEZDOVA X nA pANKRACI? s TIM OTOCENIM VYSTAVBY JE TO ÚSMEVNE.....

Petr od Pankráce

290

Re: Metro - trasa D

spíš to bude ten roh k poště wink

291

Re: Metro - trasa D

Jeno kecy, že makají.

Thumbs up Thumbs down

292

Re: Metro - trasa D

http://byznys.lidovky.cz/nova-podoba-kl … prava_pave
Přestup na Pankráci s novou tváří. Za pár měsíců se může stanice úplně změnit
PRAHA Na posledním návrhu přestupní stanice Pankrác zdobí strop nad nástupištěm hodinový stroj ze Staroměstského orloje. Převládající barvou na vizualizaci je modrá, která symbolicky provází celou připravovanou linku metra D. Přitom ale ještě letos můžou hodiny i barva z návrhu dočista zmizet.

S trochou nadsázky lze říct, že vizuální podoba budoucích stanic čtvrté linky metra budí mnohem větší emoce než datum jejich otevření. I proto se pražští politici rozhodli nenechat konečnou podobu vestibulů a nástupišť jen na firmě Metroprojekt (kterou za to hlavní město platí), ale určí ji vítězové výtvarné soutěže.

Už se těšým na nové, sqělé a pokrokové dyzajny ve stylu černé jeskyně s lehce svítivým tenkým modrým vodicím páskem - viz zmiňované návrhy "zveřejnění semestrálních prací studentů architektury", už si nevzpomenu, jestli prvního či druhého ročníku

Thumbs up Thumbs down

293

Re: Metro - trasa D

Hlavní město vykoupí od soukromých vlastníků pozemky nutné pro výstavbu metra D z Pankráce do Písnice. Za parcely v katastru Písnice a Kunratic zaplatí zhruba 15 milionů korun. Na pozemcích bude stát depo. Stavba metra D má spojit centrum metropole se sídlišti na jihu a odlehčit přetížené trase C.

Více na http://praha.e15.cz/praha/novinky/praha … nu-1339481

294

Re: Metro - trasa D

2. ledna 2018 • 13:28

Nejpozději na podzim má v Praze začít geologický průzkum předcházející výstavbě linky metra D.
Hodnota tendru na geologické práce nebude daleko od jedné miliardy korun.

Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/reality-a-s … -d-1341687

295

Re: Metro - trasa D

markus napsal:

Příprava metra D už bude vidět. V Praze vzniknou šachty pro průzkum i štoly
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/pr … 1466601409

Geologický průzkum: "Staveniště mají být předána letos 1. června a práce mají skončit nejpozději 31. srpna 2019."

- první šachta jihovýchodně od křižovatky ulic Na Strži a Budějovická
- druhá hloubená šachta bude mezi ulicí 5. května a nájezdovou rampou ulice Na Strži
- poslední šachta bude vyhloubena na křižovatce ulic Na Strži a Antala Staška

https://www.metroweb.cz/diskuze/viewtop … 776#p85776

296

Re: Metro - trasa D

Město chce kvůli trase metra D vyvlastňovat

23. ledna 2018  8:38 Filip Jaroševský Metro.cz
Rychlejší výkup pozemků pro novou linku metra D, dostavba silnic navazujících na Pražský okruh i jednodušší budování tramvajových a železničních uzlů. To má v hlavním městě umožnit chystaná změna zákona, po jejímž schválení bude možné budovat už během vyvlastňovacího procesu.

Podle náměstka primátorky a poslance Petra Dolínka nyní takzvanou novelu zákona o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury chystají poslanci a ministerstvo dopravy.


http://www.metro.cz/mesto-chce-kvuli-tr … -praha_jsk

Thumbs up Thumbs down

297

Re: Metro - trasa D

Metro D možná povede podkopaným Žižkovem, odborníci ale radí jinou trasu

22. února 2018  17:41

Radnice Prahy 3 a 9 usilují o vedení metra D přes jejich městské části, které čeká velký rozvoj a tramvajová síť je na maximu. Tvůrci nového Metropolitního plánu ale preferují, aby metro D vedlo ze stanice Náměstí Míru přes Hlavní nádraží na Náměstí Republiky.

https://praha.idnes.cz/metro-d-vystavba … zpravy_rsr

298

Re: Metro - trasa D

Podobu stanic metra D výtvarníci nezmění. Projektanti nechtějí ustoupit
    5. března 2018  9:14
    Praha chtěla vyhlásit výtvarné soutěže na podobu stanic metra D, aby výsledná díla reprezentovala pražskou architekturu podobně jako oceňované stanice ze sedmdesátých a osmdesátých let. Město se však nedohodlo s Metroprojektem a šance na architektonickou výjimečnost je mizivá.

    Zdroj: https://praha.idnes.cz/metro-d-stanice- … zpravy_nuc
   
  Vypadá to, že z.s. Kolínká nedostane provizi

Thumbs up Thumbs down

299

Re: Metro - trasa D

Vláda dnes schválila novelu zákona o drahách, která má umožnit na českých kolejích provoz vlaků bez strojvedoucího. Návrh předložil poslanec a pražský radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD), podpořil jej i ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Dolínkovým primárním zájmem je chystaná linka metra D, kde se počítá se čtyřvozovými soupravami bez řidiče. „Zákon umožní, aby dopravní podnik mohl uvést požadavek na bezobslužnost ve specifikaci k výběrovému řízení na nové soupravy,“ řekl deníku Zdopravy.cz Dolínek. Podle něj je ale novela obecná a týká se železnice jako celku, nikoliv pouze metra.

https://zdopravy.cz/novela-o-autonomnic … o-d-13245/