1

Re: Z tisku a médií

odkazy... smile

2

Re: Z tisku a médií

Vysokorychlostní trať Praha - Beroun byla v ohrožení, pomohli poslanci http://zpravy.idnes.cz/vysokorychlostni … _praha_itu

11. září 2009  12:48
Lidé z Berouna jsou zase blíž tomu, že se do Prahy dostanou za jedenáct minut. Umožní jim to unikátní superrychlá trať, která má za devět let spojit obě města. Stavba však byla do včerejška v ohrožení. Ač měla územní rozhodnutí, nebylo jisté, že bude vydáno i stavební povolení.

3

Re: Z tisku a médií

Stavba tunelu do Berouna je ohrožena, podle EU je předražená
http://zpravy.idnes.cz/stavba-tunelu-do … domaci_abr

Thumbs up Thumbs down

4

Re: Z tisku a médií

Kvůli tunelu zaberou zahradu http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=291 … ;c=1304667

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - střední čechy (střed) 15. prosince 2009 0:00

V roce 2013 se má začít budovat vysokorychlostní železniční trať Praha - Beroun. Někteří lidé jsou proti

Beroun - Vlastní zrekonstruovanou usedlost na okraji Berouna, v níž se narodila a jen nerada by se jí vzdávala. Za čtyři roky jí možná nic jiného nezbude. Rodinný dům Ireny Chudobové se ocitne v těsné blízkosti nové rychlostní železniční tratě Praha - Beroun.

Unikátní trať, která umožní vlakové spojení mezi Prahou a Berounem za jedenáct minut, semá začít stavět v roce 2013. Stavba potrvá sedm let. Po tu dobu se ze zahrady Ireny Chudobové stane staveniště. „Nesouhlasím se záborem ani prodejem téměř 400 metrů čtverečních pozemku pro stavbu technologického objektu Portály Beroun. Kvůli hluku a nasvícení staveniště v noci nebudeme moci dům užívat, navíc ústí tunelu bude od domu jen 80 metrů,“ řekla Chudobová, která loni založila občanské sdružení Občané proti tunelu Beroun.

Sdružení se poprvé aktivně projevilo včera, kdy se jeho členové zúčastnili veřejného projednávání změn územního plánu Berouna. V rámci projednávaných změn vznesli námitku proti stavbě tunelu. Starosta Berouna Jiří Besser se tomu diví. „Projednáváme tu novou železniční trať od roku 1995 a najednou, když je to v konečné fázi, tak účelově založené občanské sdružení podá námitky. Na to má každý právo, ale vysokorychlostní trať, která má jednou vést až do Norimberka, je v zájmu Evropy, takže zájem jednotlivce asi bude muset ustoupit,“ reagoval Besser.

Námitku proti stavbě tunelu, který povede z Prahy od Malé Chuchle až k Berounu, kde vlaky překonají Berounku po mostní estakádě a znovu se vnoří do tunelu, bude řešit příští týden berounské zastupitelstvo. Občanské sdružení však prakticky nemá šanci stavbu zarazit.

„Středočeský kraj ten tunel schválil, je to zapracováno v takzvaném velkém územním celku Praha-západ. Ten musíme respektovat,“ podotkla Dana Vilhelmová, vedoucí odboru územního plánování a regionálního rozvoje v Berouně. Největší nadějí občanského sdružení tak zůstává možnost, že se na stavbu nakonec nenajde 33 miliard korun.

Pokračování na str. C2

Kvůli tunelu zaberou zahradu

Pokračování ze str. C1

Evropské unii, která má na trať dát peníze, se stavba zdá příliš drahá. Chce doložit, zda je zvolená trasa opravdu nejlepší a předložené náklady oprávněné.

„V současnosti projektant zpracovává tři různé varianty, hotovo musí být v únoru příštího roku. Varianty pak předložíme Evropské komisi, aby se vyjádřila, která z nich je nejvýhodnější,“ řekl za investora Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty.

Nejdražší je právě tunelová varianta, proti níž mají někteří obyvatelé Berouna námitky. Levnější varianta počítá s tím, že by vlaky jezdily jinudy, a to výhradně po povrchu. „Nová trasa by kopírovala dálnici D5, nepočítá s žádným tunelem, který je vždy drahý. Nevýhodou je, že by vedla hustě obydleným územím, což by vyžadovalo výkupy pozemků,“ dodal Halla.

Třetí varianta by nechala vlaky jezdit po stávající trati přes Řevnice. I toto řešení má velkou nevýhodu: vlak jede podél klikatého koryta řeky, což mu nedovolí vyvinout velkou rychlost. Česko se však v rámci Evropské unie zavázalo k budování vysokorychlostních tratí.

Pouze třetí varianta by Beroun ušetřila stavebních zásahů. „Ostatní varianty počítají u berounského úseku s tím, co je navrženo v tunelové variantě,“ prohlásil hlavní projektant stavby Miroslav Krsek ze společnosti Sudop Praha.

Lidé z Berouna se obávají i toho, že jejich domy, které většinou stojí na pískovém podloží, by během stavby mohly začít praskat nebo by mohla být narušena jejich statika. Poukazují na podobný případ z pražské Letné, kde takové poruchy vyvolává stavba dopravního tunelu Blanka.

* Kudy povede trať Praha - Beroun Navržená varianta s tunelem dlouhým 25 kilometrů za 33 miliard korun je drahá, umožňuje však rychlost vlaku 270 kilometrů v hodině. Nyní se zpracovávají dvě další varianty, které jsou levnější. Jedna počítá s povrchovou tratí, kopírující dálnici D5. Vede však obydleným územím. Třetí variantou je jezdit po stávající trati Praha - Řevnice - Beroun.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - střední čechy (střed)
Autor:

    * MARTINA KLAPALOVÁ

5

Re: Z tisku a médií

iHned: Stát hledá cestu, jak zachránit obří projekt tunelu pro vlaky do Berouna

Thumbs up Thumbs down

6 Naposledy upravil: martini (14.05. 2010 07.53)

Re: Z tisku a médií

Televizní noviny (hledání nové varianty): http://archiv.nova.cz/multimedia/televi … 0.html?s=0 Od času: 10:00

Thumbs up Thumbs down

7

Re: Z tisku a médií

Bárta nedá peníze na dlouhý železniční tunel z Prahy do Berouna. Je moc drahý

Pětadvacetikilometrový železniční tunel z Prahy do Berouna, který měl zkrátit cestu vlakem do Plzně, stát nebude. Ministr dopravy Vít Bárta dnes v Plzni uvedl, že s touto investicí nepočítá. Třiatřicet miliard mu připadá moc. Správa železniční dopravní cesty teď musí najít levnější řešení...

Thumbs up Thumbs down

8

Re: Z tisku a médií

a o kousek dál... smile


Bártův slib: Do tří let vlakem z Prahy do Plzně za 70 minut
http://www.ct24.cz/doprava/102405-bartu … -70-minut/

Plzeň - Podle ministra dopravy Víta Bárty (VV) je strategickou stavbou v Plzeňském kraji III. železniční koridor. Po jednání s náměstkem hejtmana Plzeňského kraje Jaroslavem Bauerem a plzeňským primátorem Pavlem Rödlem navíc slíbil, že cesta osobním vlakem z centra Prahy do Plzně se nejdéle do tří let zkrátí ze 140 na 72 minut. Plzeňský kraj dnes také, zřejmě jako první v ČR, navrhl, aby vybrané krajské silnice II. a III. třídy podléhaly placení mýtného. Důvodem je, že tyto tepny jsou v regionu specificky velmi silně přetíženy nákladní silniční přepravou.

9

Re: Z tisku a médií

Konec snění o tunelu Praha - Beroun. Brusel nedá miliony na jeho přípravu
http://byznys.lidovky.cz/konec-sneni-o- … oprava_rce
28. října 2010  8:00

BRUSEL - Evropská komise odebrala Česku přislíbených 360 milionů korun dotací pro přípravu projektu rychlejšího železničního spojení mezi Prahou a Berounem. Součástí stavby měl být i pětadvacetikilometrový tunel mezi oběma městy, vláda projekt kvůli finanční úsporám zastavila.

Ministerstvo dopravy proto na rozhodnutí komise reagovalo vlažně. "Pan ministr Bárta podle svých dřívějších vyjádření stejně s tunelem do Berouna nepočítá. Obecně probíhá revize všech připravovaných staveb a jejich objektové skladby s cílem nalézt úspory oproti původním finančním plánům," řekl mluvčí úřadu Karel Hanzelka.

Celkové náklady na výstavbu se měly podle odhadů "vyšplhat" až na 33 miliard korun. Peníze unijního rozpočtu měly plynout na podrobný geologický průzkum v oblasti a na přípravu samotného projektu. "Chceme, aby finanční prostředky, kterých v současnosti není dostatek, byly naprosto jasně spravovány. Pokud existují projekty, které již déle neplní svůj cíl, unijní dotace musí být odebrány a přesunuty tam, kde je možné je co nejlépe využít," řekl novinářům eurokomisař pro dopravu Siim Kallas.

Zastavených projektů je více
Železniční spojení mezi Prahou a Berounem je pouze jedním ze třech projektů, u nichž komise úplně zrušila financování. Projektů, které jsou součástí takzvaných transevropských sítí, je celkem 92. Mezi třemi zrušenými projekty se nachází hned dva české. Kromě spojení mezi Prahou a Berounem přišly o 25 milionů korun i České dráhy.

Unijní dotace tentokrát měly směřovat na vybavení, které je součástí evropského systému řízení železniční dopravy. Úplně o finanční prostředky přišel ještě jeden z německých projektů.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) jako investor v současnosti hledá levnější řešení pro zrychlení železničního spojení mezi Prahou a Berounem.

Nahradní řešení příliš nepomůže
Náhradní projekt by měl být hotový poměrně rychle, ale dobu cesty mezi oběma městy výrazně nesníží.

Samotná trať je součástí železničního koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu, který bude podle ministra dopravy Bárty hotový nejdéle do tří let a zkrátí jízdu centra Prahy do centra Plzně osobním vlakem i rychlíkem na polovinu.
Lidovky.cz
ČTK

10

Re: Z tisku a médií

Stavba rekordního tunelu z Prahy na jihozápad se vrací. Mohl by mít 24 kilometrů

Na stavbu mezi hlavním městem a Berounem se pomalu zapomnělo, ale stavitelé obnovují plány.

Stát oživuje plány na stavbu nového železničního tunelu z Prahy do Berouna.

Na stavbu, kterou připravoval už na přelomu tisíciletí, se pomalu zapomnělo, ale nyní se k ní stavitelé vracejí.

Tunel by mohl mít na české poměry rekordní délku 24 kilometrů a v polovině letošního roku chce Správa železniční dopravní cesty vypsat soutěž na takzvanou studii proveditelnosti.

https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/sta … ;source=hp

11

Re: Z tisku a médií

Požár kabelového kanálu v Berouně hasiči likvidovali střední pěnou, dva dělníci se nadýchali zplodin hoření
20.04.2017 14:10
Zásahy | Středočeský kraj

K nevšednímu zásahu poblíž berounského železničního nádraží byli ve čtvrtek 20. dubna 2017 krátce po 14. hodině povoláni profesionální hasiči ze stanice Beroun, dobrovolná jednotka z Králova Dvora a hasiči SŽDC.

Jednalo se o požár v 17 metrů dlouhém plastovém kabelovém kanálu (kabelovodu) o průměru 1,6 metru, který byl 4 metry pod úrovní okolního terénu. Hasiči v dýchací technice prostor zapěnili pomocí jednoho proudu C s pěnotvornou proudnicí na střední pěnu a přenosného zařízení na výrobu pěny PRO/pak. Díky tomu došlo k uhašení požáru.

Lokalizace byla provedena za 29 minut od příjezdu prvního vozidla k zásahu, definitivní dohašení pak trvalo 66 minut.

Požár vznikl nedbalostí při svařování. Dva dělníci se při tom intoxikovali zplodinami hoření. Po poskytnutí kyslíkové terapie byli předáni přivolané záchranné službě k transportu do nemocnice. Vzniklá škoda byla vyčíslena na 400 tis. Kč, uchráněné hodnoty na 100 tis. Kč.

https://www.pozary.cz/clanek/161034-poz … in-horeni/

12

Re: Z tisku a médií

Cestující mezi Prahou a Berounem čekají týdny přestupů a odkloněných vlaků
    26. dubna 2017  15:33

    V noci na čtvrtek začne plánovaná výluka vlaků jedoucích z Prahy do Berouna. V úseku z hlavního nádraží do Radotína a opačně pojedou některé vlaky po objízdné trase a nebudou stavět na Smíchově. Důvodem je údržba a oprava trati. Výluka potrvá do 7. června.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/vyluka-vlaku-prah … zpravy_nub

13

Re: Z tisku a médií

Průtrž mračen podemlela trať Praha - Plzeň, po opravě ji zasypal svah
Sledujeme on-line 29. června 2017  9:06,  aktualizováno  17:06

Přívalové deště ve středních Čechách v noci vyřadily z provozu vlakovou dopravu na hlavní trati mezi Prahou a Berounem, kde je silný příměstský provoz a jezdí tudy i rychlíky na západ Čech a do Německa. Ve čtvrtek odpoledne opravy zbrzdil sesuv svahu.
http://praha.idnes.cz/silny-dest-dobric … zpravy_rsr

Thumbs up Thumbs down

14

Re: Z tisku a médií

Stát slibuje lepší a tišší trať kolem Berounky, mají z ní zmizet nákladní vlaky
Září 27, 2017 15:29
Jan Sůra

Jedna z nejhorších a přitom nejvytíženějších tratí v české železniční síti se má dočkat v příštích letech výrazného zlepšení. Trať z Prahy do Berouna má projít rekonstrukcí, do budoucna ji má pro dálkové vlaky nahradit tunel a zmizet z ní mají nákladní vlaky.

Vyplývá to z memoranda, který dnes podepsalo ministr dopravy Dan Ťok, hejtmanka Středočeského kraje a starosta Černošic za Filip Kořínek za Svazek obcí – Region Dolní Berounka.

„Chceme podpořit maximální využití dotačních programů z evropských i národních fondů na modernizaci brzdných systémů nákladních železničních vozů a dosáhnout vyřazení starých vozů s litinovými špalíky. Pokud to bude nutné, finanční prostředky ještě navýšíme. Současně chceme zavést motivační systém plateb za využití tzv. tichých nákladních vozů, systémem bonus/malus,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

http://zdopravy.cz/stat-slibuje-lepsi-a … laky-2283/

15

Re: Z tisku a médií

Trať kolem Berounky zrychlí na 140. Projekt SŽDC rozdělila na 3 části kvůli povolení

16. 11. 2017 5:00
Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty pokročila s přípravou modernizace rozpadající se trati 171 Praha – Beroun.
Za 13,3 milionu korun připraví sdružení firem Sudop EU a Prodex záměr projektu a přípravnou dokumentaci pro úsek Karlštejn – Beroun. Vyplývá to z informací ve věstníku veřejných zakázek.

http://zdopravy.cz/trat-kolem-berounky- … leni-4402/