126

Re: Z tisku a médií (SJM)

Já mám o trošku jiný názor a to jak na dopravu v centru tak na mýto. Mýto ano a ihned poté co se odstěhují úřady s celostátní působností za vnější hranici mýta někam, kam lze rozumně dojet a zaparkovat- nelogické ?? neřekl bych. Proč trestat všechny co na celostátní úřady musí mýtem, ucpanými komunikacemi a PRAŽSKÝM provozem (a navíc ještě štvát místní obyvatele tím, že si tam nějakej vidlák dovolí dojet a dokonce i zaparkuje) pražské úřady si nechte kde chcete. Kdo namítá, že tam pracují téměř výhradně místní, pro toho je odpovědí MHD (ikdyž pochybuju o tom, že nějakej vyšší úředník než sekretářka vrátnýho letos dojel do práce jinak než autem) :-). Pokud jde o dopravu v centru souhlasím že je to děs a běs. Na druhou stranu si Pražští občané nevolí zastupitelsvo SAMI??? Že je stále na přetřesu že SE TO NEBO TO DĚLÁ ŠPATNĚ???  Ano komunisté udělali SJM , ale pokud dobře počítám, tak 2013 - 1990 =23 ano necelých souhlasím. Není to dost času na změnu?? (Jen podotknu, že socik tu byl let 42.) Někde jsem četl studii, že na SJM je 80% provozu vnitropražského. Pokud jde o moji trasu Podbaba-Horní počernice je jedno kolik je hodin prostě ve dne se to pod 70 minut nedá ničím. Velmi rád pojedu po obchvatu ikdyž o 10 km delším , ale pojedu v klidu a troufám si říci že se mnou tam spokojeně pojede výrazná většina mimopražských v praze nekončících - ano na silnici jsou i řidiči, kteří do prahy opravdu , ale opravdu nemusí a nechtějí. Byl to a je to jen Pragocentrismus pražáků co je k tomu nutí. Pro ty co namítnou MHD , tak se o náklad rád podělím ale musí nás být dost , krosny půjčím.

Thumbs up Thumbs down

127

Re: Z tisku a médií (SJM)

Ach jo, vážení odpůrci metra. Je vidět, že jste moc mladí na to, abyste si pamatovali, co to byl za děs jezdit v předmetrovských dobách z jednoho konce Phy na druhý tramvají či autobusem. Těch 70 minut (viz jeden příspěvek výše) bylo zbožným přáním. O prázdninách jsem dělal průvodčího (oblíbený přivýdělek študáků) a jedna trasa tram byla v průměru cca 50 minut. Pokud se nejelo přes centrum. To bylo samo o sobě noční můrou. Ještě, že byly električky bez dveří, protože hrozny lidí, co visely na schůdcích, se prostě do tramvaje nevešly. Metro má přece jen vyšší kapacitu a není zdržováno pouliční dopravou. A to Praha byla o mnoho menší (nebyla ještě sídliště - teprve se začínala stavět nebo se o nich uvažovalo). Praha končila třeba na Pankráci - dál byla pole a třeba Staré Strašnice už byly někde v "divočině".
Autotunely - podle mne jich pořád není dost. Kdo nebydlí na Smíchově si nedovede představit jak se zklidnila doprava kolem Anděla vybudováním SAT a Mrázovky. Už aby byla hotova Jinonická spojka. Až bude hotová Blanka, tak Dejvice a Holešovice si řeknou, předevčírem bylo pozdě.

Závěr: Zaplať pánbu za metro, městský a pražský okruh.

Co se týče mýtného, tak to je opravdu otázka pro diskuzi.

Poučení: Centrum Prahy bylo dopravně vždy problémem. To není pouze nynější situace. MHD se doufám, podařilo vyřešit metrem. Průjezd IA možná vyřeší Městsky okruh po celém dobudování. Pevně ovšem věřím, že se určitě najde v budoucnu nějaký jiný zádrhel v centru (třeba provoz a parkování helikoptér). Jinak by to potom snad ani nebyla Praha. wink

Thumbs up Thumbs down

128

Re: Z tisku a médií (SJM)

http://www.lidovky.cz/promena-prazske-m … kce=otazky
Můžete pokládat otázky architektce z Centrum pro středoevropskou architekturu ohledně magistrály.

Thumbs up Thumbs down

129

Re: Z tisku a médií (SJM)

Na Nuselském mostě vítr poškodil zábrany proti sebevrahům

Silný vítr ze čtvrtka na pátek poškodil na Nuselském mostě zábrany, které mají odradit případné sebevrahy před skokem. Do pořádku je proto dávali zaměstnanci firmy, kterou má najatou Technická správa komunikací (TSK). Novinkám to potvrdil mluvčí TSK Tomáš Mrázek.

http://www.novinky.cz/domaci/321352-na- … rahum.html

130

Re: Z tisku a médií (SJM)

TSK pokračuje v rekostrukci Nuselského mostu

V letošním roce bude Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) pokračovat v celkové rekonstrukci Nuselského mostu. V roce 2013 proběhla oprava středního dělícího pasu a výměna stožárů veřejného osvětlení. Letos má TSK v plánu provést instalaci nová izolace mostovky a nový povrch vozovky ve středních a rychlých jízdních pruzích v obou směrech.

„Celková rekonstrukce Nuselského mostu je plánována s výhledem kompletního dokončení v roce 2016. Jedná se o jednu z nejdůležitějších dopravních cest, kterou Praha má, proto celou rekonstrukci rozdělujeme do více etap, abychom zachovali maximální možnou průjezdnost,“ uvedl Ladislav Pivec, šéf TSK.

V 1. etapě bude uzavřen levý a střední jízdní pruh ve směru do centra, doprava ve směru z centra bude vedena ve dvou jízdních pruzích, doprava do centra bude vedena v 1 jízdním pruhu ve svém jízdním pase a v 1 jízdním pruhu v protisměru. (termín: 2.5. – 29.6.2014)

Ve 2. etapě bude uzavírka levého a středního jízdního pruhu ve směru z centra, doprava ve směru do centra je vedena ve dvou jízdních pruzích, doprava z centra bude vedena v 1 jízdním pruhu ve svém jízdním pase a v 1 jízdním pruhu v protisměru. (termín: 30.6. – 28.8.2014)

„Po celou dobu rekonstrukce budou vždy zachovány minimálně dva jízdní pruhy pro oba směry,“ dodal Pivec.


Termíny:
1. etapa: 2.5. – 29.6.2014
2. etapa: 30.6. – 28.8.2014

V předstihu od 29. 4. – 30. 4. 2014 bude uzavírka levých jízdních pruhů v úseku Táborská – Lounských z důvodu výstavby přejezdů.

Demontáž přejezdu se bude realizovat v termínu 29.8. – 30.8.2014.

131

Re: Z tisku a médií (SJM)

Doprava na Nuselském mostě zhoustne, kvůli opravě přijde o dva pruhy

    29. dubna 2014  10:45
    Řidiči jezdící přes Nuselský most musejí v příštích dvou měsících počítat kvůli další etapě plánované rekonstrukce s dopravními omezeními. Aby oprava, která začíná v pátek, nezpůsobila dopravní kolaps, rozdělí Technická správa komunikací práce do několika etap. Už dnes tak most přijde o dva jízdní pruhy.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/oprava-nuselskeho … zpravy_bur

132

Re: Z tisku a médií (SJM)

V Holešovičkách se začíná s výměnou asfaltu. Opraví se i most
http://www.metro.cz/v-holesovickach-se- … e-deje_rab

Petr od Pankráce

133

Re: Z tisku a médií (SJM)

Jak do města: jezdíme po magistrále
Vratislav Filler

Severojižní magistrála je ikonou pražské automobilové dopravy. S 90-100 tisíci vozidly za den je magistrála neopominutelnou dopravní tepnou, reflektovanou dokonce i ve známé divadelní hře Blaník (“Všichni kolem té sochy budou muset jezdit, třeba zezadu.“). Zřízení Magistrály padl za oběť urbanismus Těšnova (byť ne přímo těšnovské nádraží, to bylo nesmyslně zbořeno až později).

http://prahounakole.cz/2015/08/jak-do-m … agistrale/

134

Re: Z tisku a médií (SJM)

Rekonstrukce části ulice Wilsonova ve směru na Pankrác
18.09.2015
Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) zahájí v úterý 22. září 2015 rekonstrukci povrchu části ulice Wilsonova a nájezdové rampy od ulice Hybernská. Jedná se o souvislou údržbu vozovky v úseku od začátku nájezdové rampy po výjezd z parkoviště Hl. nádraží ve směru na Pankrác. Rekonstrukce bude ukončena do 26. října 2015.

Rekonstrukce, dlouhá zhruba 500 m v šíři komunikace, zahrnuje kompletní odfrézování vozovky a následnou výměnou živičného povrchu.  V plánu je ošetření trhlin a propadů v konstrukci vozovky. Dále dojde k rektifikaci nebo výměně uličních vpustí a ostatních povrchových znaků inženýrských sítí. Bude obnoveno vodorovné dopravní značení. V rámci souvislé údržby proběhne také oprava zastávkového zálivu pro autobus.

Dopravním omezením je částečná uzavírka komunikace po fázích:
Od 22. do 24. září bude uzavřena nájezdná rampa od křižovatky U Bulhara na magistrálu ve směru k Národnímu muzeu. Objízdná trasa bude vedena po trase: Hybernská - Opletalova - Politických vězňů.

Od 25. září do 4. října bude rampa otevřena a omezení na magistrále bude znamenat krátké zúžení do jednoho jízdního pruhu.

Od 5. do 26. října bude rampa otevřena a provoz na magistrále zachován ve dvou jízdních pruzích.

135 Naposledy upravil: Jenik (29.06. 2017 17.10)

Re: Z tisku a médií (SJM)

Nevím jestli je ten odkaz správně, mně se místo článku (upoutávací věta se mi zobrauje) opakovaně vnutí pouze fotogalerie
http://byznys.lidovky.cz/foto.aspx?c=A1 … oprava_ELE

Jak by mohla vypadat pražská magistrála? Více zeleně i méně parkovacích míst
Návrh chce zrušit parkovací místa po obvodu náměstí, aby mohl vzniknout... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Podoba pražské magistrály je předmětem dlouhodobých debat. Dánští architekti z kanceláře Gehl Architects v úterý představili svou vizi proměny...  sad

Takže zakážeme auta, vysázíme místo ulic stromečky, a bude nám krááásně zeleně a sluníčkově.

Edit: Tady je správný odkaz na článek
    PRAHA Podoba pražské magistrály je předmětem dlouhodobých debat. Dánští architekti z kanceláře Gehl Architects v úterý představili svou vizi proměny pražské Severojižní magistrály, která se soustředí na vizuální kultivaci a implementaci zeleně.

    Zdroj: http://byznys.lidovky.cz/jak-ma-v-budou … oprava_ELE

Thumbs up Thumbs down

136

Re: Z tisku a médií (SJM)

Takže zakážeme auta, vysázíme místo ulic stromečky, a bude nám krááásně zeleně a sluníčkově.
Tohle musí snad psát nějaký bot, je to v každé diskuzi pod článkem o rekonstrukci nějaké ulice v Praze.

Thumbs up Thumbs down

137

Re: Z tisku a médií (SJM)

Tak to asi nevyjde...

Magistrála může jít mezi Vyšehradem a Pankrácem pod zem
Zdroj: https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ … 71018.html

Petr od Pankráce

138 Naposledy upravil: P_V (19.10. 2017 15.09)

Re: Z tisku a médií (SJM)

Konečně na to někdo přišel. Teď ještě taky oprášit ten tunel na severní straně mostu, a můžeme si povrch bulvarizovat, pruhy rušit a podjezdy zarovnávat tak, že z toho budou mít dobrý pocit i voliči jiných stran než zelených.

jen tedy, kdo to zaplatí hmm

Thumbs up Thumbs down

139

Re: Z tisku a médií (SJM)

To jsou blázni...

Thumbs up Thumbs down