101

Re: Z tisku a médií

Nabídka cestování vlakem bez přestupu se má v metropoli brzy rozšířit
http://www.metro.cz/nabidka-cestovani-v … e-deje_jsk

Petr od Pankráce

102

Re: Z tisku a médií

Masarykovo a hlavní nádraží propojí podzemní tunel pro cestující

http://www.metro.cz/masarykovo-a-hlavni … e-deje_ava

Petr od Pankráce

103

Re: Z tisku a médií

Oprava haly pražského nádraží se o desítky milionů korun prodraží

Praha - Konstrukce haly pražského nádraží, kterou od začátku letošního roku opravuje společnost Metrostav, je v mnohem horším stavu, než se čekalo. Zrezlé jsou například nosné ocelové sloupy nebo dva z oblouků držících klenbu nad nástupišti.

Ve středu to řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský. Podle informací by tyto dodatečné práce měly vyjít na zhruba 80 až 100 milionů korun. SŽDC zatím částku oficiálně komentovat nechtěla, počká až na výsledky detailní obhlídky technického stavu. Původní náklady činily 470 milionů Kč.
Ocelová konstrukce stará přes sto let nebyla nikdy důkladně opravována, částečná oprava spočívající v odstraňování starých nátěrů a opětovném natření se uskutečnila v roce 1975. Nejvíce poškozené rzí jsou nosníky na krajích haly, které jsou rovněž nejvíce vystaveny povětrnostním vlivům.
„Jejich spodní část bude nutné vyříznout a vyměnit," řekl hlavní inženýr stavby Miroslav Matula. Během těchto prací bude nosník podpírat provizorní konstrukce a zbytek pilíře bude nutné hydraulicky nadzvednout.

Skla na zakázku

Zpozdit dokončení stavebních prací, které jsou naplánovány do května 2017, by ale nově zjištěné závady nutně nemusely, uvedl Ptačinský. Jde totiž o práce, které lze dělat souběžně s jinými. Co se ale pravděpodobně zhorší, jsou omezení pro cestující, která opravu haly za plného provozu provází. Kvůli nim například řada vlaků nezajíždí na hlavní nádraží, ale končí jízdu na nedalekém Masarykově nádraží.
Hlavní část stavebních prací za původně vysoutěžených 470 milionů korun spočívá ve výměně skleněných tabulí ve střeše haly. Ty jsou zanesené jak kouřem z parních lokomotiv, které na nádrží v minulosti jezdily, tak třeba ocelovými částečkami, které se uvolňují z kolejí a kol při brzdění vlaku.
Všechna tato skla musejí být vyrobená na zakázku. Jde totiž o tvrzené sklo, které má být z bezpečnostních důvodů odolné proti prasknutí a skládá se ze dvou skleněných vrstev, mezi nimiž je fólie, uvedl Matula. Část z těchto skleněných desek je navíc atypická, protože konstrukce není stoprocentně přesná, a tak musí být některá skla vyrobená přímo pro konkrétní okno v ocelové konstrukci. Jakmile totiž sklo vytvrdne, už jej není možné dále opracovávat.

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/o … 50812.html

Thumbs up Thumbs down

104

Re: Z tisku a médií

Nádraží Vyšehrad chátrá, k rekonstrukci nelze majitele donutit

Trnem v oku pražského magistrátu a městských částí jsou rozpadající se budovy, které vlastní zahraniční majitelé. Zákony v České republice jsou ale krátké na to, aby historické objekty dokázaly uchránit před jejich zničením. To se týká nepochybně i nádraží Vyšehrad.

http://www.novinky.cz/domaci/395929-nad … nutit.html

105

Re: Z tisku a médií

Vrcholí přípravy na rekonstrukci Fantovy budovy, dostane novou fasádu
14. dubna 2016  10:03

Křídla orlů se uvolňují a štukové plastiky praskají. Rekonstrukce Fantovy budovy na pražském Hlavním nádraží se brzy přesune ven. Podle restaurátorů budova nejvíce utrpěla nešetrnou rekonstrukcí v sedmdesátých letech. Oprava vyjde na devatenáct milionů korun.

http://praha.idnes.cz/vrcholi-pripravy- … zpravy_rsr


Rekonstrukce zastřešení haly žst. Praha hl.n. – 4. etapa

Vydáno: 4. Duben 2016

Po klimatické přestávce pokračuje rekonstrukce zastřešení haly pražského hlavního nádraží.

http://www.koridory.cz/archives/35786/

106

Re: Z tisku a médií

Desítkám seřaďovacích nádraží hrozí, že je zavřou. Nesplní přísné hlukové limity

Petr Koděra, Lenka Havelková   

28. 4. 2016 00:00 (aktualizováno 11:55)

    Ministerstvo dopravy nedokáže zajistit, aby se na padesáti seřaďovacích nádražích dodržely hlukové limity.

    Ministerstvo zdravotnictví chce navíc limity ještě zpřísnit.

    "Pokud přísnější limity budou platit, devět z deseti nádraží budeme muset zavřít," varuje ministr dopravy Dan Ťok.


http://archiv.ihned.cz/c1-65269420-desi … zi-zavreni

107

Re: Z tisku a médií

Penta přestaví za miliardy centrum Prahy, komplex navrhla Zaha Hadid

Fotogalerie

Centrum Prahy mezi Masarykovým nádražím a Florencem se v příštích sedmi letech změní k nepoznání. Zásluhu na výstavbu nového komerčního komplexu přirovnávaného k londýnské finančnické čtvrti City budou mít miliardy korun od investiční skupiny Penta a proslulá světová architektka Zaha Hadid. Je to jeden z posledních projektů, na němž se před svým nedávným úmrtím podílela. Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/reality-a-s … n=copylink

108

Re: Z tisku a médií

No jsem jen zvedavej, kdyz tam tohle postavi, jak se bude resit doprava v oblasti.....(nove TT, svetelne krizovatky, průjezdnost centra a okoli, atd.)

Petr od Pankráce

109

Re: Z tisku a médií

Nákladové nádraží Žižkov změnilo developera, ten plánuje stavět byty
    6. června 2016  11:38

    Pozemky v severní části nákladového nádraží Žižkov, kde se počítalo se stavbou bytů, kanceláří i obchodů, nově patří developerské společnosti Central Group. Ta chce na získaném prostoru budovat převážně byty. O prodeji informoval deník E15 s tím, že cena transakce přesáhla miliardu korun.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/nadrazi-zizkov-no … zpravy_rsr

110

Re: Z tisku a médií

http://zpravy.idnes.cz/z-prahy-na-letis … domaci_kop

Nebylo by prodl. metra levnější? Radši bych tam metro....chápu, že se pojede až na Kladno, ale....

Petr od Pankráce

111

Re: Z tisku a médií

VIDEO: Hlavní nádraží je v polovině oprav, prodraží je rozsáhlá koroze
    23. června 2016  10:53

    Oprava sto let staré ocelové konstrukce, která kryje nástupiště pražského hlavního nádraží, je ve druhé polovině. Kvůli rozsáhlé korozi bylo nutné vyměnit několik nosných částí a dva ocelové oblouky držící klenbu nad nástupištěm. Zcela hotovo bude v listopadu příštího roku.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/hlavni-nadrazi-je … zpravy_rsr

112

Re: Z tisku a médií

Tunel a lávka. Pěší spojení Hlavního nádraží nabírá obrysy

02.07.2016 14:00

Propojení pražského Hlavního nádraží se Žižkovem a s Vinohrady, po kterém volají pěší už několik let, nabírá konkrétnější obrysy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánuje podzemní tunel do ulice Italská a lávku kolem magistrály. Do tří měsíců požádá o vydání územního rozhodnutí, řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Pěší přístup mezi Vinohrady a Žižkovem na jedné straně a Prahou 1 na straně druhé přeťala před lety frekventovaná magistrála. Pro chodce to znamená vážit cestu na vzdálené přechody buď u Národního muzea nebo u Bulhara. Přímá cesta neexistuje. Lidé si proto cestu zkracují. Od Vinohradské ulice chodí po úzkém obrubníku Legerovy ulice. Nedaleko Seifertovy ulice zase hlavně studenti Vysoké školy ekonomické (VŠE) používají služební železniční přechod a "na černo" překonávají rozsáhlé kolejiště. Nejhlasitěji se pro vybudování podchodu vyjadřují právě studenti. Při happeningu, který se uskutečnil před dvěma lety, uvedli, že koleje každý den nelegálně překročí až 1800 lidí.

"Zatím je jasné pouze to, že podchod by měl být prodloužený pod celým hlavním nádražím a ústit by měl v prostoru ulice Italská velkým atriem," uvedl mluvčí SŽDC. "Současně s podchodem chceme také vybudovat lávku pro pěší, která by kopírovala magistrálu směrem do centra a ústila by v prostoru domu Nad Muzeem, kde by se pěší mohli napojit na chodníky směrem do Vinohradské ulice," doplnil. Víc se k projektu nechtěl vyjadřovat.

Podle dřívějších informací SŽDC by stavba vyšla na 100 až 300 milionů korun. O propojení dlouhodobě usilují radnice Praha 2 a 3.

Foto: ČTK , Kyzlink Pavel

Autor: ČTK

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dopr … 89465.html

113

Re: Z tisku a médií

Na Masaryčce začíná proměna za miliony

Praha - Už příští týden bude spuštěna oprava Masarykova nádraží. Za plného provozu budou obnoveny fasády, přemístěny pokladny i toalety a vzniknou také nové prodejny. Rekonstrukci za 135 milionů korun zaplatí společnost Penta, která se chystá zastavět okolní pozemky.

Zdroj: http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/n … 60913.html

114

Re: Z tisku a médií

Italové musí vyklidit pražské hlavní nádraží. Hrozí miliardovou žalobou
6. října 2016  12:31,  aktualizováno  13:12

Na pronájmu komerčních prostor na hlavním nádraží v Praze už nebude vydělávat italská společnost Grandi Stazioni. Správa železniční dopravní cesty oficiálně oznámila, že dlouhodobá smlouva končí. Dodala, že za 13 let se nepodařilo Italům prostory kompletně zrekonstruovat. Firma však chce investici vymáhat soudně. Jednání o prodloužení termínu pro opravu budovy navíc podle Italů stále pokračují.

http://ekonomika.idnes.cz/italove-vykli … oprava_fih



I. TŽK: Poslední stavba dokončena!
MODERNIZACE TRATI BĚCHOVICE–ÚVALY
Michal Mečl / foto autor

ŽELEZNIČNÍ ESTAKÁDA VÝMOLA
Jiří Elbel / foto autor a Vladimír Fišar (VF)

http://www.sudop.cz/o-nas/sudop-e-revue … load-force

115

Re: Z tisku a médií

Vlakem vjel na perón a zranil tři lidi. Vyvázl bez trestu

Obvodní soud pro Prahu 2 podmíněně zastavil trestní stíhání strojvůdce (59), který vjel loni v červenci vlakem City Elefant na nástupiště pražského Masarykova nádraží. Ve středu to uvedla mluvčí soudu Marcela Pröllerová. Muž se přiznal, omluvil se poškozeným a domluvil se na úhradě škody. Byla mu stanovena maximální zkušební doba dva roky. Rozhodnutí soudu je od letošního srpna již pravomocné.

...

Podle inspektorů měl muž zaregistrovat, že vlak sám nebrzdí a jede nástupištěm dál, i když se nedíval na monitor, jenž mu signalizoval opak. Inspekce proto provedla pokus, ze kterého následně vyplynulo, že strojvedoucí měl asi 16 sekund na to, aby začal brzdit, než bylo pozdě.

K možným příčinám obžalovaný sdělil, že při manipulaci s ovladačem stěračů mohl nechtěně ohrnutým rukávem zavadit o páčku ovladače režimu jízdy, a deaktivovat tak funkci cíleného brzdění. Celou cestu pak údajně jel v domnění, že systém je zapnutý, a nesledoval proto obrazovku monitoru, která ho přitom na nečinnost systému upozorňovala.

https://www.novinky.cz/krimi/417342-vla … restu.html

116

Re: Z tisku a médií

Italská éra hlavního nádraží končí, Grandi stazioni chce miliardu
15. října 2016  17:24

Prostory nejrušnější české železniční stanice přebere v neděli ve čtyři odpoledne do své péče od italské firmy Grandi Stazioni Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Nejde o rozvod v dobrém. Spor o nádraží bude zaměstnávat právníky a soudy ještě dlouho.

http://ekonomika.idnes.cz/szdc-prebira- … nomika_san

117

Re: Z tisku a médií

"dopravní závada" jsem snad nikdy neslyšel...

Dopravní závada u sunutého vlaku ve výhybně Praha-Vyšehrad.
Probíhá vyšetřování dopravní závady.

Mimořádnost: Praha hl.n. - Praha-Smíchov - Praha-Radotín

Naposledy aktualizováno: 10.11.2016 09:37
Od 10.11.2016 09:15
Do do odvolání
Dotčené linky S7
Druh události Odklon, Neobsloužení zastávky
Důvod Dopravní závada
Dotčené zastávky (úsek) Praha hl.n. • Praha-Radotín • Praha-Smíchov • Praha-Velká Chuchle
Opatření

Z důvodu přerušení provozu mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Smíchov jsou vlaky linky S7 a dálkové vlaky ve směru Plzeň v úseku Praha hl.n - Praha-Radotín obousměrně odkláněny mimo stanici Praha-Smíchov.

V úseku Praha-Radotín - Praha-Smíchov jezdí kyvadlově 1 elektrická jednotka.

V úseku Praha hl.n. - Praha-Smíchov využijte linky metra B a C s přestupem na Florenci.


dle fcb to byla souprava od Rx 773, která se sune kvůli omezení na hlaváku "otočit" na Smíchov

Z výhybny vyjel prázdný vlak proti obsazenému, dělily je desítky metrů
10. listopadu 2016  10:57,  aktualizováno  13:22

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku s pasažéry. Nesrazily se, nikdo není zraněn. Incident ale zastavil vlakovou dopravu na Smíchov, obnovena byla krátce po poledni

Posunovaný vlak krátce po deváté projel návěstidlo, které mu zakazovalo jízdu.

„Soupravový vlak bez cestujících vjel do cesty osobnímu vlaku z Berouna na hlavní nádraží, ve kterém seděli pasažéři,“ sdělil pro iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Ke srážce vlaků nedošlo.

„Událost mohu potvrdit, na výhybce na Vyšehradě jedna souprava projela návěstidlo ‚stůj‘ a pak oba vlaky zastavily bez následků,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

http://praha.idnes.cz/posunovany-vlak-v … zpravy_nub

118

Re: Z tisku a médií

Ve zúženém vchodu na Masarykově nádraží vzniká tlačenice, spoje ujíždějí

Filip Jaroševský Metro.cz 23. listopadu 2016  11:35
Rekonstrukce Masarykova nádraží přináší cestujícím další komplikace. Kvůli zúženému hlavnímu vchodu tam pravidelně vzniká tlačenice, kvůli níž řadě lidí ujíždějí navazující spoje.

http://www.metro.cz/misto-bloudeni-je-u … -metro_jsk

119

Re: Z tisku a médií

Opravy Fantovy budovy skončí za pět let, vyjdou na tři čtvrtě miliardy
19. ledna 2017  10:16

Rekonstrukce historické Fantovy budovy pražského hlavního nádraží bude dokončena zřejmě v roce 2022. Správu železnic vyjde na 730 milionů korun. V únoru vypíše výběrové řízení na výběr projektanta pro první fázi oprav, která zahrnuje opravu historické fasády, oken, dveří, zastřešení nebo úpravu a opravu veřejných ploch. Stavět by se mělo začít v roce 2018.

http://ekonomika.idnes.cz/oprava-fantov … oprava_lve

120

Re: Z tisku a médií

Koleje jsou plné. Praha plánuje tunely v centru

Cestujících vlaky po metropoli přibývá. Kratší intervaly mezi spojeními ale nejsou možné, koleje jsou plně vytížené. Jedním z řešení je dobudovat tunely v centru.

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/k … 70123.html

121

Re: Z tisku a médií

Penta začala stavět byty za pražským hlavním nádražím
Září 11, 2017 9:00
Jan Šindelář

Za kolejištěm pražského hlavního nádraží směrem k Italské ulici jsou už několik dní k vidění pracující bagry. Provádějí zde první rýpnutí do země v projektu zvaném Churchill square. Pod taktovkou investiční skupiny Penta zde vzniknou dvě budovu, administrativní a rezidenční.

„Začínají tam stavební úpravy terénu pro první budovu. V tomto konkrétním případě jde o rezidenční objekt se zhruba 70 byty. Na administrativní část projektu prozatím nemáme stavební povolení ,“ sdělil mluvčí Penty Ivo Mravinac.

Pro oba propojené projekty existují už více než deset let účelově založené společnosti CR City a CR Office, kde kromě Penty (reprezentované kyperskou WDHL) drží podíly i České dráhy (34 procent) a Sudop Group (33 procent). Penta koupila WDHL loni, podle médií od anglických investorů. Přitom se netají tím, že chce hrát v projektu první housle.

Dokončení celého projektu za 90 milionů eur (cca 2,34 mld. Kč) je naplánováno na konec roku 2019. Investiční podíl Penty činí necelých 60 milionů eur (1,56 mld. Kč). Projekt počítá i s napojením nádraží na Žižkov díky prodloužení podchodů pod nástupišti. Do jejich přestavby se chce Správa železniční dopravní cesty pustit v roce 2019. Problémovým bodem je protiatomový kryt Českých drah, který leží v sousedství stavby. Dráhy by se ho rády zbavily jako nepotřebného majetku, nikdo ho ale nechce.

http://zdopravy.cz/penta-zacala-stavet- … azim-1583/


mám vlastně pár fotek http://kasme.rajce.idnes.cz/praha-srbsk … 253626.jpg