Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)
EIA podruhé?
Aha. Ona propadla a navíc je to předělávka na dvoupruh.
Obchvat Kulaťáku? Nejdřív za čtyři roky
Praha - Radnice Prahy 6 rozhodla zúžit léta chystanou objízdnou trasu Vítězného náměstí v Dejvicích. Kvůli úpravám projektu se vrátil proces přípravy na začátek.
Autům valícím se z tunelu Blanka v Praze 6 zoufale chybí návazná komunikace. Po tisících tak každodenně zahlcují Vítězné náměstí. Řešení přitom existuje. Už patnáct let se připravuje plán na obchvat Kulaťáku, který by měl řidiče odvést ze Svatovítské ulice přes areál kasáren až ke křižovatce Evropské a Gymnazijní. Zprovozněn měl být společně s Blankou, místo toho stále narůstá zpoždění. Projektovou přípravu má na starosti radnice Prahy 6, investorem je ale pražský magistrát.
Oproti původnímu návrhu došlo ke změně
Původně se počítalo s tím, že téměř kilometr dlouhý úsek bude vysokokapacitní, parametry se ale nakonec podstatně změní. „Městská část připravila svou představu o úpravě projektu a doplnila ji o požadavky od Institutu pro plánování a rozvoj Prahy. Oproti původnímu návrhu došlo ke změně z čtyřproudé na dvouproudou komunikaci opatřenou mimo jiné prvky městské zeleně," prohlásil mluvčí Prahy 6 Martin Churavý. Přitom první varianta měla už od roku 2010 kladné stanovisko posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA), jeho platnost ale loni vypršela. Radnice musela podat žádost znovu, tentokrát ale na řešení se dvěma pruhy.
Opozice kritizuje současné vedení šestky
Nový proces právě probíhá a pravděpodobně potrvá až do jara příštího roku. Následně by měl magistrátní odbor strategických investic formálně zahájit proces územního rozhodnutí. Churavý odhaduje, že by k realizaci mohlo dojít přibližně v roce 2020. Podle opozice v Praze 6 ale právě současné vedení městské části nese zodpovědnost za to, že se stavba obchvatu stále odkládá. „Nebyl žádný důvod projekt přehodnocovat, přípravy jsou proto znovu na úplném začátku. Pokud radnice chtěla realizovat silnici dvouproudovou, měla využít už připravenou variantu a následně sáhnout k úpravě, například vytvořit z části parkovací místa," myslí si předseda ODS v Praze 6 a zastupitel Jakub Stárek. Podle něj vedení radnice posunulo realizaci do budoucna minimálně o několik let.