1 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (17.07. 2008 13.00)

Téma: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

V databázi EIA se pod kódem PHA397 objevila poměrně podrobná dokumentace k "obchvatu Vítězného náměstí" - kapacitnímu propojení Evropské a Svatovítské.

Thumbs up Thumbs down

2

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Na stejném místě jako loni v červenci najdete teď přepracovanou dokumentaci EIA po listopadovém vrácení.

Thumbs up Thumbs down

3

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Nová silnice uleví pražskému »Kulaťáku« http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domac … ataku.html
Foto: Vizualizace: Ateliér VHE

Dnes 06:22

Rušný pražský »Kulaťák« v Dejvicích může být za pár let klidným náměstím. Magistrát chce brzy začít stavět silnici, která napojí Evropskou třídu na tunelový komplex Blanka. Řidiči už při cestě od letiště nebudou muset projíždět přes Vítězné náměstí.
reklama

Čtyřproudová silnice má částečně vést po tunelu, v němž bude kolejiště rychlodráhy Praha – Kladno. Na Evropskou třídu se napojí u křižovatky s Gymnasijní ulicí a na druhém konci vyústí do Svatovítské ulice. Silnice bude dlouhá 800 metrů. Její podobu má dotvářet pruh zeleně, který plynule naváže na zelený pás Thákurovy ulice.

V obou směrech budou řidičům k dispozici dva pruhy, oddělit je má pás zeleně
Foto: Vizualizace: Ateliér VHE

„Nyní běží proces EIA, posuzování vlivu stavby na životní prostředí,“ uvedl Lukáš Kořínek ze společnosti PUDIS, která projekt pro magistrát zpracovává. Celá akce by měla stát téměř 180 milionů korun. Magistrát kvůli silnici počítá s demolicí několika staveb v areálu ministerstva obrany ve Svatovítské ulici.

Obyvatelům okolí ale vadí jiná věc: Silnice jim zhorší ovzduší a padnou kvůli ní desítky stromů. Projekt kvůli tomu počítá s výsadbou nové zeleně, která aspoň zčásti oddělí silnici od sousedních budov.

Letos budou úředníci zpracovávat dokumentaci k územnímu řízení, stavět by se mohlo začít už v příštím roce. První auta se po nové silnici projedou nejdřív v roce 2012.
Autor: kol, Petr Kupec

4

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Jen dodám, že vizualizace je z roku 2005. Blesk objevil kolo ... http://www.vhe.cz/scripts/project.php?l … bgc=B0C4DE

Thumbs up Thumbs down

5

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Nová silnice uleví "Kulaťáku"
http://www.praha6.cz/aktuality/aktualita.php?ID=1198

6

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Praha (Praha)
800 metrů silnice ztiší náměstí
velikost textu:
27. června 2009 0:00

Z PRAŽSKÝCH ČTVRTÍ Dnes přinášíme informace z městských částí Dejvice, Střešovice, Břevnov, Vokovice, Veleslavín, Nebušice, Liboc, Ruzyně, Přední Kopanina, Řepy, Zličín

Dejvice - Jarmile Kratochvílové by v době největší běžecké slávy stačily na zdolání chystaného obchvatu Vítězného náměstí dvě minuty. A to by se v cíli ještě zvládla vydýchat.

Odbor městského investora magistrátu a Praha 6 mají s těmi osmi sty metry plánované čtyřproudé silnice mnohem větší problémy. Mluví se o ní minimálně pět let, další dlouhé roky bude trvat, než na ni vjedou první automobily.

„Projektová příprava je hotová, teď čekáme na výsledek posuzování vlivu stavby na životní prostředí, tedy takzvané stanovisko EIA,“ načrtl vývoj Aleš Merta, generální ředitel společnosti Pudis, která zpracovává nový obchvat.

Až firma Pudis dostane zpátky svůj projekt s připomínkami, bude mít čtvrt roku na jejich zapracování. „Věřím, že to bude ještě letos, aby mohlo začít projednávání územního rozhodnutí,“ popsal Merta komplikované byrokratické řízení.

Kolik přesně bude nový objezd stát, není úplně jisté. Součástí dokumentace, jež zatím Pudis zpracoval, totiž cena není. Mluví se však o 180 milionech korun.

Známý je aspoň směr obchvatu, který ztiší Vítězné náměstí a umožní autům vyhnout se centru Dejvic. Spojí Evropskou a Svatovítskou ulici, a to tak, že povede od hotelu Diplomat k ulici Pevnostní. Odtud navede auta podél jižní strany kasáren k ulici Generála H. Píky a nechá je vyjet u nového a rozšířeného Prašného mostu.

Zelený pás musí zůstat!

S navrženou trasou silnice, která bude mít v každém směru dva pruhy, radnice Prahy 6 souhlasí. Má však několik podmínek, které musel projektant společnosti Pudis Lukáš Kořínek dodržet. „Požadujeme připravovat pouze variantu, která reaguje na historický zelený pás Dejvic,“ napsal za městskou část ve svém vyjádření na konci května radní pro dopravu Jan Záruba.

Podle radních je také naprosto nutné, aby se obchvat stavěl ve stejný čas, jako budou železnice hloubit tunel pro modernizovanou Buštěhradskou dráhu. „Přípravu koordinujeme, jedna stavba totiž podmiňuje druhou. Musíme ale počkat, až bude hotova železnice,“ naznačil Merta obavy a možné problémy.

Úprava trati z Prahy do Kladna má začít v roce 2010, hotovo bude snad v roce 2013. Dřív tedy auta na novou silnici nevjedou.

„Požadujeme také zachovat val v ulici Buštěhradská kvůli přemostění ulice Pevnostní,“ připsal Záruba třetí požadavek radnice, která by ráda vedla v místě dnešní železniční tratě stezku pro chodce a pro cyklisty. Pěšiny by měly navíc lemovat aleje.

* Obchvat „Kulaťáku“ Co to bude?

Čtyřproudová silnice, jež umožní autům vyhnout se centru Dejvic.

Objezd bude mít v každém směru dva pruhy, jeho součástí je také pás zeleně.

Kudy povede?

Bude to spojnice ulic Evropské a Svatovítské, která povede od hotelu Diplomat k ulici Pevnostní, kolem kasáren k ulici Generála H. Píky a vyústí u Prašného mostu.

Kdy bude hotov?

Zřejmě nejdřív v roce 2013.

Kolik bude stát?

Přesné náklady nejsou jisté, mluví se o 180 milionech korun.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * MAGDALENA NOVÁ

7

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

S_M_Lomoz napsal:

V databázi EIA se pod kódem PHA397 objevila poměrně podrobná dokumentace k "obchvatu Vítězného náměstí" - kapacitnímu propojení Evropské a Svatovítské.

aktualizováno:
Text posudku:      PHA397__posudek.zip (12327 kB) - 21.08.2009 10:48
Informace o posudku:     PHA397__infPosudek.pdf (326 kB) - 21.08.2009 10:45

8

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Termín stavby obchvatu Vítězného náměstí v Praze stále není znám 
30.8.2009, Praha, Zdroj: ČTK
Termín stavby nové silnice, která by měla spojit Evropskou a Svatovítskou ulici a ulehčit výrazně dopravě v okolí dejvického Vítězného náměstí, zatím není známý. Podle původních plánů měla výstavba obchvatu začít již příští rok.

Termín zahájení stavby obchvatu pražského Vítězného náměstí je stále neznámý. Komunikace, která má propojit Evropskou a Svatovítskou ulici, se měla podle původních magistrátních plánů začít stavět příští rok. Hlavní město ale nyní podle posudku zveřejněného na informačním systému EIA upřednostňuje variantu, která nejprve předpokládá přestavbu takzvané Buštěhradské dráhy do Kladna.

Obchvat, o kterém se mluví již několik let, měl podle původních plánů vést z Evropské ulice po ulici Gymnasijní a kolem železniční trati do Kladna ke Svatovítské ulici. Magistrát ale později přišel s variantou, podle které by čtyřproudá silnice byla postavena nad trasou Buštěhradské dráhy, která bude v rámci modernizace vedena pod zemí. Ovšem dokončení trati je plánováno asi na rok 2013.

K novému magistrátnímu návrhu se přiklání také Josef Tomášek, který zpracoval posudek na vliv stavby na životní prostředí (EIA). "Tato varianta se jeví jako účelná z hlediska optimálního využití území," uvedl Tomášek.

Podle ředitele magistrátního odboru městského investora Jiřího Tomana ještě není jasné, jaká z variant bude zvolena. Záležet bude jak na posouzení EIA, tak na pozdějším územním rozhodnutí. "V procesu EIA se vždy počítá se dvěma či třemi variantami, pak se vybere ta nejlepší," řekl Toman ČTK. Stavba podle něj bude dokončena nejdříve 2,5 roku po dokončení posudku EIA. Ten by mohl být hotový ještě letos.

Obchvat má ulevit dopravě v okolí dejvického Vítězného náměstí, napojí Evropskou ulici přímo na plánovanou křižovatku městského okruhu Prašný most. Automobilů by podle přání magistrátu mělo ubýt také v ulici Generála Píky a v obytné čtvrti Ořechovka. "My to samozřejmě vítáme, že se na to našly peníze, že si někdo konečně všiml, že to je potřeba," podotkl mluvčí Prahy 6 Martin Šalek.

Nová silnice bude dlouhá asi 825 metrů, protisměrné jízdní pruhy od sebe oddělí zelený pás. Ten bude podle některých návrhů široký 2,5 metru, podle jiného plánu až 22 metrů. Mezi Svatovítskou a Gymnasijní ulicí komunikaci doplní chodník, který od aut oddělí čtyřmetrová zeleň. Za oběť stavbě má padnout asi 124 kusů dřevin, za které bude vysázeno 156 stromů.

9

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

No a co takhle: prvně se postaví polovina komunikace vedle Buštěhradky a po její přestavbě druhá polovina nad ní. Podle mě se tam tak akorát vejde.

Thumbs up Thumbs down

10

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Rekonstrukce Buštěhradky je zabitá. Termín 2013 je naprosto, ale naprosto nereálný. Teď se terpve schánění podklady pro územní řízení. Největším problémem jsou ale investiční náklady. Bude to nejdříve v roce 2017. Z toho důvodu mi nepřijde logické s obchvatem Kulaťáku čekat na tuto stavbu. Musí se vybrat taková varianta, která nepotřebuje mít prvně postavenou modernizovanou Buštěhradku. Když budu mít čas, kouknu na ten posudek, ještě jsem se k tomu nedostal...

Thumbs up Thumbs down

11

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

přesunuto z Mostu Svatovítská

MP napsal:
pulsar napsal:

Počítá se při stavbě mostu Svatovítská nějak již s tím "obchvatem" kulaťáku? Jestli jsem to z tisku pochopil, tak ten obchvat má vést v trase dnešních kolejí, budoucí rychlodráhy,po "stropu" tunelu. Pak by tedy tento most byl vlastně jen jakýmsi prodloužením toho tunelu rychlodráhy a hlavně ta křižovatka (odbočka) se Svatovítskou by musela být umístěna na něm.

Obávám se, že ten obchvat je tak vzdálený, že dnes není možno utratit ani korunu na přípravu něčeho, co vůbec není jisté. Bohužel, o to více to bude stát v budoucnosti.

Mosquit napsal:

Tady je nejaky obrazek ukazujici na to napojeni, ze studie z roku 2005.
http://www.vhe.cz/data/p6-evropska-svat … 020000.jpg

Studie: http://www.vhe.cz/scripts/project.php?l … bgc=B0C4DE

S_M_Lomoz napsal:

Aktuálnější obrázky se snad najdou v dokumentaci EIA s tím, že město upřednostňuje variantu E. Podle ní je tam naprosto jednoduché napojení na Svatovítskou od západu a dál východně se to neřeší.

12

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Bylo vydáno souhlasné stanovisko EIA, k realizaci se doporučuje jakákoliv aktivní varianta (B, D nebo E) popsaná v dokumentaci. Z hlediska vlivů na životní prostředí nejsou mezi aktivními variantami podstatné rozdíly.

Thumbs up Thumbs down

13

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

http://www.vhe.cz/data/p6-evropska-svat … 020000.jpg
proc tenhle obrazek neodpovida realite jizne od Ustavu leteckeho zdravotnictvi? tj pobliz zelene sipky na
http://maps.google.com/maps?q=50.096876 … 7&z=17


to tam planuji prestavet i okolni domy??

Thumbs up Thumbs down

14

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Neodpovídá tam toho víc. Jedná se zjevně o dopravně-urbanistickou studii, tedy o námět na celkovou úpravu či přestavbu území, včetně budov.

Thumbs up Thumbs down

15

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Tak podle této studie by silnice vedla přes pozemky armády, asi se počítá s tím, že některé padnou za vlast.

Thumbs up Thumbs down

16

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

huberokororo napsal:

Tak podle této studie by silnice vedla přes pozemky armády, asi se počítá s tím, že některé padnou za vlast.

jj, přeně tak armáda a i kasárna gen. Píky počítají už několik let s tím že nejbližší objekty k žel. trati padnou.... (za vlast)

Thumbs up Thumbs down

17 Naposledy upravil: Jirka (08.01. 2010 22.23)

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Ty pozemky jsou již několik let převedeny do majetku Prahy 6 za účelem výstavbu dotčené komunikace.  V dotčeném areálu bude zbourána budova  ke které vedla železniční vlečka a část garáží u železničního mostu kde se vozovka bude stáčet k EVROPSKÉ. Vzhledem k navržené variantě že železnice bude svedena do tunelu tak dojde k minimálnímu záboru vojenského objektu. Část zmiňované komunikace zabere prostor kde je nyní železniční trať. Budov ÚVLZ se to nedoktne protože mezi komunikací a těmito budovami zůstanou stávající objekty....

http://www.vhe.cz/data/p6-evropska-svat … 020000.jpg

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domac … ataku.html

Thumbs up Thumbs down

18

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

vondr napsal:

Tunel pod Dejvicemi uleví „kulaťáku“, lidé se ho bojí http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=016 … ;c=1321818

20. ledna 2010 0:00

Dejvice - Kruhový objezd na Vítězném náměstí v Dejvicích policisté považují za jednu z nejnebezpečnějších křižovatek v Česku. Je přetížená auty, do toho tramvaje a chodci - policie tu vyšetřuje zhruba stovku nehod každý rok.

Přetíženému náměstí má pomoci obchvat. Počítá s ním návrh územního plánu, který nyní mají na stole pražští zastupitelé a schválit by jej měli možná ještě letos. Urbanisté nakreslili do mapy silnici, která odkloní auta jedoucí po Podbabské ulici u Vltavy až k právě budovanému silničnímu tunelu Blanka. Dopravní zatížení tak výrazně poklesne v ulici Jugoslávských partyzánů i na samotném Vítězném náměstí.

A kudy má obchvat vést, když je prakticky každý metr Dejvic zastavěný? Tunelem. Ten by začínal u železničního podjezdu v Podbabské ulici u zastávky autobusu Hydrologický ústav a dostal by se na povrch v parku v Šárecké ulici kousek před křižovatkou s ulicí Evropskou.

Za ní by vozidla pokračovala po nové silnici kopírující železniční trať až k Prašnému mostu.

Plánovaná výstavba se však nelíbí obyvatelům, kteří v okolí bydlí. A nikdo se jim nemůže divit. Tam, kde je dnes park a nedůležitá křižovatka, najednou povede hlavní tah, po němž budou jezdit všechna auta, která se budou chtít dostat z celého severozápadního okraje metropole do centra.

Co lidem vadí? „Nešetrné zaústění u Evropské ulice, písčité podloží s prameny v okolí Kotlářky, problematický výduch na Hanspaulce,“ vyjmenovávají členové občanské iniciativy „Praha 6 ztrácí tvář“.

Magistrát se ale obává, že bez obchvatu by se situace na Vítězném náměstí po dokončení tunelu Blanka a dostavbě okruhu přes Suchdol ještě zhoršila. Viz Čtvrtím... str. C3

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * (peš)

obr napsal:
Mosquit napsal:

... jednu z nejnebezpečnějších křižovatek ...

Pamatuje si nekdo z vas nejakou nebezpecnou nehodu na kulataku ? Nehod se tam stava asi dost, ale ze by byly zvlast nebezpecne...

v každým případě je ta křižovatka Kulaťák přetížená. Pořád tam jsou v pohybu auta, busy, tram, chodci atd. nerad tam jezdím, vyžaduje to "postřeh". Už aby byl ten připravovaný obchvat, vzhledem k tomu jak je kulaťák přetížen, nějaká jiná organizace provozu by asi nepomohla.
A k nehodám - statistika/údaje jistě jsou někde k dispozici.

jannk napsal:

Jiri Wimmer 25.1.2001? (no to asi neni ten pravy priklad)
ale je fakt, ze na kulataku jde spise o plechy (auta vs tram) - ale kazdy takovy karambol spolehlive zablokuje vetsinu Dejvic  ...

Medvěd napsal:

To asi fakt není ten pravý :  ...Srazil ho autobus ve chvíli, kdy jako obvykle přelézal zábradlí na pražském "Kulaťáku" v Dejvicích, které odděluje chodník od frekventované silnice. V krvi měl 2,4 promile alkoholu....(zdroj CSFD).

Jinak spíš co jsem viděl a mluvil s Dejvickejma : bus MHD vs. auto cca 1 x týdně.

19

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Po dvou letech od zahájení územního řízení bylo konečně svoláno veřejné ústní jednání – na den 7. ledna 2014 (úterý) v 9,00 hodin se schůzkou pozvaných v zasedací místnosti OV ÚMČ Praha 6, III. patro, č. dv. 343.

http://www.praha6.cz/system/file.php?Fi … 5987110689

Thumbs up Thumbs down

20

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Budeme dělat studii etapizace stavby, takže příprava stavby tak nějak bude zřejmě pokračovat...

Thumbs up Thumbs down

21

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Co se na tom dá etapizovat, nikam jinam po cestě mezi Svatovítskou a Gymnazijní se to napojit nedá... Leda snad v druhé etapě udělat ze svatovítského mostu MÚK, až se dráha přesune pod zem smile

Thumbs up Thumbs down

22

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

A co "navazující" tunel z Podbaby někam do prostoru Evropská/Gymnazijní/Šárecká ? Opráší ho občas někdo? smile

Thumbs up Thumbs down

23

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Zřejmě bude 1. etapa Evropská-Pevnostní a 2. etapa Pevnostní-Svatovítská (problém s "rychlodráhou").

Thumbs up Thumbs down

24 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (18.09. 2015 18.59)

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Územní řízení bylo zastaveno, žadatel v termínu (30.6.2015) nedoplnil dokumentaci ani nepožádal o další prodloužení. Takže jsme na začátku.

https://www.praha6.cz/system/file.php?F … b91d0f130d

Někdy se taková věc dělá i úmyslně (myslím, že to tak bylo u SOKP 518/519). A tady by to dávalo smysl: když nevím, jak a kdy povede dráha na letiště, nezbývá než to hodit do kanálu.

Thumbs up Thumbs down

25

Re: Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

Vyhlášena EIA na Komunikace Evropská-Svatovítská (obchvat Vítězného nám.)

http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1035

Thumbs up Thumbs down