126

Re: Radlická radiála

Satra asi aktualizovala web:
Průzkumná štola pro tunel Radlice
včetně fotek: Příklad

Thumbs up Thumbs down

127

Re: Radlická radiála

Na stránkách Prahy 13 se rozjíždí hlasování o prioritách místních obyvatel. Mezi možnostmi je i dostavba Radlické radiály.

http://praha13.cz/Ktera-opatreni-povazu … nejsi.html

Thumbs up +1 Thumbs down

128

Re: Radlická radiála

Průzkumná štola pro Radlickou radiálu Jihozápadní město-Smíchov (stav k 10.7.2015)
Na stavbě průzkumné štoly pro Radlickou radiálu bylo k 10. 7. vyraženo 560 m včetně třetí výhybny, tj. do vzdálenosti cca 50 m před signalizovanou geologickou poruchu. Z důvodů předpokládaných krasových jevů se provádějí v intervalu dvacet metrů průzkumné jádrové vrty profilu 80mm a délky 20m. Neprodleně po dokončení každého vrtu se provede jeho geofyzikální vyhodnocení, na jehož základě je určena technologická třída a stanoven další postup na ražbě. V současné době probíhá ražba v technologické třídě TT3 a TT4. Souběžně s ražbou štoly probíhají průzkumné práce na povrchu v rozsahu celé trasy plánované Radlické radiály.

http://www.ita-aites.cz/cz/aktuality/ak … blice.html

i nějaké fotky http://www.ita-aites.cz/cz/podzemni_sta … stola.html

Thumbs up Thumbs down

129

Re: Radlická radiála

Co ukázala průzkumná štola pro Radlickou radiálu?
Radlice – Celkem 850 metrů dlouhou průzkumnou štolu razí pracovníci fi rmy Subterra, aby zjistili geologické podmínky pro plánovanou výstavbu tunelu Radlice. Co odhalili, to Naší Praze 5 sdělil vedoucí projektu Ing. Jan Panuška: „Doposud provedená část průzkumné štoly a příslušných průzkumných prací potvrdila zamýšlené směrové a výškové vedení budoucího
tunelu Radlice. Podle zjištěných podmínek bude následně proveden optimální návrh pro ražbu i defi nitivní ostění včetně izolace.“ Radlická radiála má propojit Pražský a Městský silniční okruh, její část povede ve dvou hloubených tunelech o délce 299 metrů a v raženém tunelu
o délce 2,2 kilometru. (md)

http://www.nasepraha5.cz/data/USR_055_D … 15_web.pdf

Thumbs up Thumbs down

130

Re: Radlická radiála

....Třetí prioritou je pak podle Dolínka Radlická radiála.

"Nyní jsme to poslali k posledním připomínkám městským částem. Rád bych definitivní návrh předložil v lednu," uvedl.
....



http://domaci.ihned.cz/c1-64881760-blan … eho-okruhu

Thumbs up Thumbs down

131

Re: Radlická radiála

Je ale otázka, jestli ta druhá věta patří k první a nebo k té předchozí smile

132

Re: Radlická radiála

Stavba tunelů Radlické radiály si vyžádá další geologický průzkum

Praha 8. prosince (ČTK) - Plánovaná výstavba dvou tunelů Radlické radiály propojující dálnici D5 s městským okruhem si vyžádá další geologický průzkum. Přibližně polovina trasy 5,5 kilometru dlouhého úseku je plánovaná v tunelech. Nedaleko už vznikl zával při stavbě kanalizace v 80. letech. Rozšíření geologického průzkumu dnes schválili pražští radní, stavbu prodraží zhruba o deset milionů korun. Do září bylo vyraženo více než 700 metrů průzkumné štoly. Dalších plánovaných 180 metrů umožní další geofyzikální měření a vrtné práce z podzemí. "Severní a jižní tunel se nachází přímo pod přírodní památkou Ctirad a jakékoliv vrtné práce z povrchu jsou zde velmi komplikovaně realizovatelné, navíc by podaly pouze bodovou informaci o horninovém prostředí," píše se v důvodové zprávě k usnesení rady, kterou má ČTK k dispozici. Nově je v plánu ještě devadesátimetrový vrt z prostoru zahrádkářské kolonie. Asi 140 metrů západně od místa plánovaného tunelu vznikl zával a vytvořil se kráter na povrchu při ražbě splaškové kanalizace v roce 1981. Původní cena průzkumu včetně štol je 243 milionů korun. Jeho rozšíření vyjde na dalších 44,8 milionu korun, dosavadní část ale byla o 35,5 milionu levnější. Proto bude celková částka vyšší jen o necelých deset milionů korun. Více než polovina komunikace povede v tunelech - ražený tunel Radlice bude mít 2220 metrů a hloubené tunely Jinonice a Butovice shodně 299 metrů. Půjde o čtyřpruhovou komunikaci s pěti mimoúrovňovými křižovatkami. "Realizací radiály dojde k podstatnému snížení intenzity dopravy na dnes permanentně přetěžovaných komunikacích v jihozápadním segmentu města, k poklesu emisí výfukových plynů a snížení hlukové zátěže," píše se v důvodové zprávě. Urychlenou výstavbu spojky podporují i městské části Praha 5 a 13. van snm

http://www.rukojmi.cz/novinky/2068-stav … ky-pruzkum

133

Re: Radlická radiála

Nic nového:
http://www.milujuprahu.cz/2015/12/radli … -pod-zemi/

Thumbs up Thumbs down

134

Re: Radlická radiála

Právo:
Radlickou radiálu lze vést podle plánu

Průzkumná štola v trase Radlické radiály, která spojí konec Rozvadovské spojky se Zlíchovem a uleví přetíženým ulicím Smíchova a Radlic, ukázala, že tuto významnou dopravní stavbu lze provést v plánované trase.

Thumbs up Thumbs down

135

Re: Radlická radiála

Jaký smysl má ukončit D5 na Zlíchově na Strakonické, když už to tam dnes ve špičkách totálně kolabuje?

Thumbs up Thumbs down

136 Naposledy upravil: P_V (09.12. 2015 15.39)

Re: Radlická radiála

Kolabuje to kvůli buspruhu, který byl nedávno neuváženě zřízen za účelem zdržování autobusů před tím, než k němu dojedou.
Ale jako dlouholetého návštěvníka fóra mi nedá se nezeptat, to si jako myslíte že nápad s RR je cosi okamžitého, co Dolínek předevčírem vytáhl z nosu?

Thumbs up Thumbs down

137

Re: Radlická radiála

vlakno napsal:

Jaký smysl má ukončit D5 na Zlíchově na Strakonické, když už to tam dnes ve špičkách totálně kolabuje?

A kde by podle tebe měla končit? Ty auta tam dneska už jezdí, ale přijíždí  po Radlické, Plzeňské, Klikaté a K Barrandovu.

Thumbs up Thumbs down

138 Naposledy upravil: vlakno (09.12. 2015 16.24)

Re: Radlická radiála

Nekolabuje to kvůli buspruhu, ale kvůli nárůstu dopravy po otevření Blanky. Ten buspruh se tam zřídil právě kvůli té kolabující dopravě, nikoliv naopak. Možná byste také mohl vědět, že kapacita komunikace je dána nejméně propustným místem a počet pruhů před tímto místem nemá na kapacitu vliv (snad jen takový, že čím více pruhů, tím pomaleji doprava protéká úzkým hrdlem, protože se řidiči musí zipovat, což jim nejde, další negativum je, že kolona ve dvou pruzích popojíždí 2x pomaleji než kolona v jednom pruhu, což má vliv jednak na exhalace, jednak na celkovou plynulost, protože řidiči v pomaleji jedoucí koloně reagují pomaleji).
Asi nejlepší by bylo někde před Prahou instalovat světelnou závoru a pouštět do města jen tolik vozidel, aby se netvořily v intravilánu města kolony. Busy by měly svůj prioritní pruh už na R4. Ale nejsme v Curychu, takže se nebojím, že by tady na to někdo přišel.
Co se týká dopravního plánování v Praze, to je oproti zahraničí naprosto v troskách. To co se dnes plánuje vůbec neodpovídá realitě, jsou to jakási torza původních plánů na 3 okruhy a 11 dálničních radiál. V době kdy to plánovali neznali takové věci jako P+R a intermodální doprava. Neexistoval masový automobilismus a problémy s ním spojené. Jestli opravdu protáhnou za 15 miliard D5 na Zlíchov, bude to pouze důkaz o totální ztrátě jakékoliv racionality ve vedení tohoto města. Případně triumfální vítěztví stavebního lobbingu.

Thumbs up Thumbs down

139

Re: Radlická radiála

medvid napsal:
vlakno napsal:

Jaký smysl má ukončit D5 na Zlíchově na Strakonické, když už to tam dnes ve špičkách totálně kolabuje?

A kde by podle tebe měla končit? Ty auta tam dneska už jezdí, ale přijíždí  po Radlické, Plzeňské, Klikaté a K Barrandovu.

Měla by končit u parkovišť P+R napojených na MHD, aby lidé z vesnic u Prahy měli možnost pokračovat do města jinak než autem. To že je to dnes rozložené do více ulic je žádoucí, protože se tak zátěž rozloží, místo toho aby všechno přijelo do jednoho místa, kde už to dnes stojí.
Pokud se to opravdu postaví, tak to bude k ničemu, protože v tunelu kolona stát nesmí, takže to stejně bude všechno jezdit okolo jako dnes.

Thumbs up Thumbs down

140

Re: Radlická radiála

zpravodaj Subterra ročník XXXIX, 6/2015 | str. 3

Průzkumná štola tunelu Radlice vyražena

Divize 1 dokončila práce na průzkumné štole pro dostavbu Radlické radiály, jejíž poslední úsek povede z poloviny pod zemí. I po provedení ražby o celkové délce 850 metrů bude inženýrsko-geologický průzkum lokality pokračovat.     

Radlická radiála bude spojnicí Pražského a Městského silničního okruhu. Plánovaná část komunikace o délce 5,5 kilometru povede složitým terénem a přibližně zpoloviny bude tvořena tunely, dvěma hloubenými a jedním raženým. Výstavbě proto předchází inženýrsko-geologický průzkum, jehož zásadní součástí je vybudování štoly v úseku budoucí trasy.

Ražba bez komplikací
Na jaře 2015 byla vyražena asi polovina štoly a panovaly obavy, že v její následující části mohou proměnné geologické podmínky působit problémy. „To se naštěstí nepotvrdilo, ražby nebyly zastiženými podmínkami negativně ovlivněny. Práce pokračovaly standardním postupem dvou záběrù za 24 hodin,“ říká vedoucí projektu Jan Panuška.

Náročná koordinace prací
Ražba průzkumné štoly probíhala za složitých okolností, zapříčiněných inženýrsko-geologickou situací i podmínkami na povrchu. 
„Z pohledu technologie ražeb bylo náročné především nastavení trhacích prací, a to hlavně v polohách velmi tvrdých vápenců s pevností až 130 MPa. Nelze opomenout ani obtížné začátky při podchodu ulice Ke Sklárně a Městského okruhu. Zajímavou zkušeností bylo i propojení stavebních prací s pracemi průzkumnými, které byly prováděny subdodavatelsky, a to nejen v samotné štole, ale i v rámci celé trasy budoucí Radlické radiály,“ shrnuje Jan Panuška.
Subterra na tuto ražbu nasadila zvláštní strojní sestavu tvořenou hydraulickým vrtacím strojem Boomer T1 D a průběžným nakladačem s pásovým dopravníkem Häggloader 7HR-B. 

Další tři měsíce průzkumných prací
Inženýrsko-geologický průzkum pro Radlickou radiálu zahájili pracovníci společnosti PUDIS se započetím realizace průzkumné štoly. „Veškerá zjištění jsou objednateli předávána v kvartálních zprávách. Práce potrvají ještě další tři měsíce, až poté a po následném zpracování závěrečné zprávy bude k dispozici definitivní a kompletní popis zastižených geologických podmínek,“ dodává vedoucí projektu. Výsledky průzkumu budou využity pro bezpečný a ekonomický návrh všech objektù budoucí Radlické radiály. Samotná štola je umístìna v profilu severního tunelu Radlice.

http://www.subterra.cz/Modules/Magazine … -07_CS.pdf

141 Naposledy upravil: medvid (13.12. 2015 10.38)

Re: Radlická radiála

Po Blance přijde výstavba Radlické radiály. Uleví jižní části města

13. prosince 2015  10:18 

Výstavba metra D i městského okruhu je v nedohlednu. Magistrát proto svoji pozornost zaměřil jinam. Chystá se na projekt Radlické radiály, která by mohla pomoci Strakonické, Jižní spojce i Modřanské ulici od náporu aut, která přijíždějí z Blanky. Stavba by mohla odstartovat v roce 2018.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/magistrat-chce-po … zpravy_nub

Thumbs up Thumbs down

142

Re: Radlická radiála

Spojení Stodůlek se Zlíchovem prověřila průzkumná štola

5. ledna 2016  9:36 

Blanka je hotová, stavba trasy metra D má problém s pozemky, pozornost magistrátu se tak obrací k jiné velké dopravní stavbě, která se intenzivně připravuje. Pod metropolí se chystá další velký městský tunel.

Průzkumná štola pro výstavbu Radlické radiály.

Tuneláři ze společnosti Subterra dokončili práce na průzkumné štole budované pro uvažovanou dostavbu Radlické radiály, jejíž velká část bude vedená pod zemí. Radiála bude spojnicí Pražského a Městského okruhu. Pět a půl kilometru dlouhá komunikace spojí dálnici vedoucí od Plzně, která nyní končí na křižovatce v Bucharově ulici ve Stodůlkách, s novou křižovatkou, která vznikne u podjezdu na Zlíchově. Skoro polovina její trasy povede v podzemí, a to hloubenými tunely Butovice a Jinonice, tunel Radlice bude ražený. Součástí stavby je i pět mimoúrovňových křižovatek.

Kvůli tunelům předchází stavbě náročný geologický průzkum, který má prověřit podmínky trasy radiály. „Při dosavadním průzkumu se neobjevily žádné zásadní skutečnosti, které by si vynutily změnu zamýšleného trasování radiály včetně všech plánovaných tunelových staveb,“ uvedl Jan Panuška ze společnosti Subterra, která má práce na starosti.

Radlická radiála by měla navazovat na konec, resp. začátek Rozvadovské spojky.

I když je štola už hotová, průzkum dále pokračuje. „Navrhli jsme, že by bylo vhodné provést průzkumné práce i v části druhého tubusu,“ přiblížil další postup Panuška.


Radlická radiála má v budoucnu převzít část dopravního zatížení zejména z Radlická, Plzeňské a ulice K Barrandovu. Ulevit má i Strakonické, tedy místu, kde se nejvíce zhoršila doprava po otevření tunelu Blanka.


Průzkumná štola, která bude v budoucnu součástí jedno z tubusů tunelu, zatím přišla magistrát zhruba na sto dvacet milionů korun. Podle náměstka pro dopravu Petra Dolínka má radiála ze všech plánovaných velkých dopravních investic nejblíže k realizaci. Termíny, kdy by se mohlo začít stavět nebo do kdy by mělo být hotovo, zatím ale nebyl stanoveny.


Autor: Robert Oppelt Metro.cz

Zdroj: http://praha.idnes.cz/spojeni-stodulek- … e-deje_jsk

Thumbs up Thumbs down

143

Re: Radlická radiála

Radlická radiála: Přípravy pokračují

2. února 2016 15:58

Pražští radní dnes schválili záměr na realizaci veřejné zakázky „Dopracování DUR pro stavbu č. 9567 Radlická radiála JZM – Smíchov“. Původní dokumentace byla zpracována pro územní řízení o umístění stavby, které bylo zahájeno v roce 2012 a v roce 2014 zastaveno.

„Abychom mohli znovu podat žádost o územní rozhodnutí, je třeba dokumentaci upravit vzhledem k připomínkám občanských iniciativ a občanů. A to přesto, že tato dokumentace vycházela z dokumentace EIA a byla řádně projednána a odsouhlasena. Z důvodu ochrany výhradních práv může být zakázka na dopracování dokumentace splněna pouze původním dodavatelem, proto bude zadána v režimu jednacího řízení bez uveřejnění,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek.

Radlická radiála by měla propojit Rozvadovskou spojku (JZM) a Městský okruh (Smíchov). Trasa radiály nahradí stávající kapacitně nedostačující povrchové vedení dopravy ulicí Radlickou a přilehlými zastavěnými oblastmi.

http://www.prazskypatriot.cz/radlicka-r … pokracuji/

Thumbs up Thumbs down

144

Re: Radlická radiála

Subterra dokončila štolu tunelu Radlice

V souvislosti s plánovanou dostavbou Radlické radiály ukončila divize 1 Subterra loni v listopadu ražbu průzkumné štoly, která je součástí inženýrsko-geologického průzkumu lokality. Jeho výsledky poslouží k bezpečnému a ekonomickému návrhu objektů v trase komunikace. Radiála, která dokončí propojení vnějšího Pražského okruhu a dálnice D5 s vnitřním Městským okruhem, je z poloviny navržena v tunelech. Dostavba o délce 5,5 kilometru naváže na Rozvadovskou spojku, na Smíchově vyústí do Zlíchovského tunelu.

Ražba štoly Novou rakouskou tunelovací metodou probíhala za složitých okolností zapříčiněných nejen neznámým složením hornin, ale v úvodní části ražeb i situací na povrchu. Tunel Radlice totiž povede pod přírodní památkou Ctirad a brzy po vstupu do podzemí těžní šachtou v oblasti Zlíchova musela stavba podejít ulici Ke sklárně a Městský okruh. Když byla na jaře 2015 vyražena přibližně polovina z 850metrové štoly, obávali se pracovníci divize 1 problémů způsobených proměnnými geologickými podmínkami. „Naštěstí se nepotvrdily a práce pokračovaly standardním postupem dvou záběrů za 24 hodin,“ říká vedoucí projektu Ing. Jan Panuška.

„Technologicky náročné bylo nastavení trhacích prací zejména v polohách velmi tvrdých vápenců s pevností až 130 MPa. Zajímavou zkušeností bylo i propojení stavebních prací se subdodavatelskými průzkumnými pracemi v samotné štole i v rámci celé trasy budoucí Radlické radiály,“ shrnuje Ing. Panuška průběh více než roční práce. Inženýrsko-geologický průzkum prováděla společnost PUDIS do závěru letošního ledna, komplexní popis zastižených geologických podmínek pak dodá na konci března.

Divize 1 Subterra na ražbu průzkumné štoly tunelu Radlice s profilem nepřesahujícím 13,5 m² (u výhybny 23,5 m²) navrhla a nasadila speciální strojní sestavu tvořenou vrtacím strojem Boomer T1D s teleskopickou lafetou, kolovým rypadlem s vynášecím dopravníkem Häggloader 7HR-B (foto) a dalšími stroji. Sestavu je možno efektivně použít na všech dílech malých rozměrů, například u průzkumných, odvětrávacích a únikových štol, kolektorů či propojek mezi velkými tunely.

Průzkumná štola tunelu Radlice v Praze však není jedinou stavbou firmy Subterra, která předznamenává výstavbu důležité komunikace v některé z evropských metropolí. Její dceřiná společnost SBT Sverige AB, zaměstnávající rovněž české specialisty, zahájila v lednu 2016 ražbu přístupových tunelů Skärholmen a Sätra v Stockholmu. Díla ražená skandinávskou metodou umožní vybudování hlavního tunelu Skärholmen, tvořícího jižní větev automobilového obchvatu hlavního města Švédska.

Zdroj Subterra

http://metrostav.cz/pdf/noviny/032016.pdf

145

Re: Radlická radiála

VIDEO: Radlická radiála má vlastní štolu. Postupem času se z ní stane tunel
    13. dubna 2016  16:10

    V místech, kudy povede Radlická radiála, tedy spojnice vnějšího a vnitřního pražského městského okruhu, zatím probíhá inženýrsko-geologický průzkum. Pod zemí ale už je vyražena 850 metrů dlouhá průzkumná štola, která posloužila k podrobnému popsání geologických podmínek.

    Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/hloubeni-pruz … nomika_rts

146

Re: Radlická radiála

...
Jediná připravená stavba je Radlická radiála, která by ulevila Plzeňské, ze které by se mohl stát městský bulvár, a ne výpadovka z Prahy. Odlehčila by i Andělu. To je ale asi jediná stavba zralá na soutěž.
...
http://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha … 5900fea04/

Thumbs up Thumbs down

147

Re: Radlická radiála

Co si tak paní Primátorka představuje pod pojmem "připravená stavba zralá na soutěž" ? Pokud vím, máme v druhé polovině roku aktualizovat ( či spíše přepracovat) DUR...

Thumbs up Thumbs down

148

Re: Radlická radiála

ale je dobré, že Krnda o té stavbě ví smile

149

Re: Radlická radiála

Co mají pořád s těmi městskými bulváry? Zrovna Plzeňská to nikdy nebude.

Thumbs up Thumbs down

150

Re: Radlická radiála

Já myslím, že o stavbě neví vůbec nic. Ale Dolinek RR tlačí, tak jí asi řekl, že je to ready. Spíše bude problém paní Kolínská.

Thumbs up Thumbs down