201

Re: Metro - trasa D

Trsoku - mozna je to moje obava takova no :-)

No to je hnus velebnosti teda....ty dvere....jako proc ty dvere jsou podminkou? Kdyz bude chtit nekdo skocit, půjde na jinou trasu....nebo jaka je tam jina funkce??

Petr od Pankráce

202

Re: Metro - trasa D

Dveře na nástupiště eliminujou lidi, psy atd. v tunelu. To je nejčastější příčina, proč musí fíra v režimu automatického vedení vlaku zasáhnout. Jinak zavírá dveře a tím odstartuje soupravu ze stanice, až do další vede vlak ten automat.
Kde dveře budou, nebudou skokani a nemusí být fíra - a naopak. Elementary, dear Watson.

Thumbs up Thumbs down

203

Re: Metro - trasa D

Pankrác napsal:

Hmmmm....nevim nevim no....mozna jsem bojacnej, ale mam radsi pritomny lidsky faktor.....koukal jsem a doufam, ze na nastupistich nebudou ty hnusny dvere na okraji nastupiste....

Ono už dnes metro brzdí automaticky

Thumbs up Thumbs down

204 Naposledy upravil: mrmarkus (22.07. 2015 08.26)

Re: Metro - trasa D

Největším nebezpečím bude opět chování lidí. Kritickým místem je prostor mezi dveřmi nástupiště a dveřmi soupravy. Rozbité dveře v pražském metru jsem už zažil několikrát, včetně problému s nedovíráním. Stejně tak jsem zažil hovada (jinak se to nazvat nedá), co úmyslně nechali vystrčenou ruku z dveří busu MHD. Mimo mísu, v Bulharsku mě překvapilo, jak často busy s lidmi jezdí po městě s otevřenými dveřmi, tak daleko naštěstí nejsme.

Tady jsem našel nějaké příklady reálných neštěstí:

Pan Xiaomei, 33, was killed after she became trapped in between the two sets of doors and was dragged down on to the tracks.

http://www.scmp.com/news/china/article/ … as-dragged

The man was struggling to enter the packed train at the Shanghai Indoor Stadium station on Sunday afternoon when the platform doors closed behind him, leaving him unable to either get on the train or return to the platform, the Xinhua News Agency said.

The man fell to the tracks, and was crushed by the train, Xinhua said. Paramedics were called, but the man died on his way to a hospital, it said.

http://web.archive.org/web/200708181028 … cident.php

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

205

Re: Metro - trasa D

To je Čína... neutral
Nevím jak bych to trefně okomentoval, prostě tam mají mnohem vlažnější přístup k bezpečnosti a spolehlivosti čehokoli.

Thumbs up Thumbs down

206

Re: Metro - trasa D

týden starý článek, který by tu neměl chybět...

Zahájení stavby prvního úseku metra D je plánováno na rok 2018 a jeho výstavba bude stát 35,9 miliard korun

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se ostře ohrazuje proti tvrzení opozičních zastupitelů hl. m. Prahy, kteří mylně informovali o výši rozpočtu potřebného pro výstavbu nové trasy D a tuto jejich ničím nepodloženou informaci bohužel převzala i některá média. V tuto chvíli jsou předpokládány celkové náklady na výstavbu prvního úseku metra D ve výši 35,9 miliard Kč (v cenové úrovni roku 2015).

    22. červenec 2015

„Nevím, z jakého důvodu vypustil předseda pražské ODS Filip Humplík do médií nesmyslnou cifru 50 miliard korun. Když to zlehčím, tak zřejmě postupoval podle metodiky, kterou jeho strana uplatnila u stavby tunelu Blanka, který měl původně stát o mnoho méně, než bude muset Praha ve výsledku zaplatit. Rád bych ho ale upozornil, že ODS již v Praze nevládne. Co mě mrzí víc je, že tuto informaci převzala a publikovala bez ověření i řada seriózních médií,“ komentoval nepřesné výroky o výši rozpočtu metra D Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu.

Některé mediální výstupy také nepřesně informovaly o délce trvání stavebních prací na prvním úseku nové trasy metra D ze stanice Pankrác do stanice Depo Písnice. Tyto práce jsou podle schváleného harmonogramu výstavby nastaveny na časové období 4 - 5 let, přičemž stavba prvního úseku nové linky metra bude zahájena v roce 2018.

„Dopravní podnik počítá v případě trasy D s vybudováním takzvaného automatického bezobslužného metra, kde předpokládáme využití třívozových souprav. Díky tomu by měly být náklady související s celkovým provozem na této trase nižší. Jedná se zejména o personální náklady, soupravy na nové trase by totiž nepotřebovaly obsluhu strojvedoucím. Zároveň by měl s využitím třívozových souprav být optimalizován provoz i v návaznosti na přestup na trasu C,“ doplnil k chystané variantě nové trasy Jaroslav Ďuriš, předseda představenstva a generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy.

Po dokončení výstavby prvního úseku trasy metra D by měla následovat prodloužení této nové trasy až na stanici Náměstí Míru.

http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi … _d_je.html

207

Re: Metro - trasa D

Povede metro D na Žižkov? Praha zvažuje různé trasy.
Vedení Prahy začalo znovu diskutovat o možnostech pokračování plánovaného metra D z náměstí Míru do centra města. Varianty počítají s napojením na Hlavní nádraží. Dál by pak metro mohlo vést buď na náměstí Republiky nebo na Žižkov a do Vysočan. Pražský institut plánování a rozvoje (IPR) dostal od rady za úkol jednotlivé možnosti do konce roku prověřit. Vyplývá z magistrátních podkladů.
http://zpravy.e15.cz/domaci/politika/po … sy-1214883

Thumbs up Thumbs down

208

Re: Metro - trasa D

Kde skončí nové metro? Možností je víc
http://www.metro.cz/kde-skonci-nove-met … e-deje_hyr

http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi … ru_na.html

Malinko předčasné, ne? smile

Petr od Pankráce

209

Re: Metro - trasa D

Jak se to vezme. Budovat systémy po kouskách je nesmysl, vždy se musí budovat po dostatečně velkých částech, kdy jsou něčemu dostatečně užitečné, kdy mají přínos. Delší trasou vedenou do správných míst (na to musí přijít plánovači města kde to je) může "přínos na kilometr" narůst, v širším centru bude přínosů asi nejvíce. Je na městě, aby si to spočítali.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

210

Re: Metro - trasa D

A jedeme dál, s další stavbou.
Soud zrušil jednu ze změn územního plánu nutných pro stavbu metra D

Městský soud v Praze zrušil jednu ze změn územního plánu nutných pro stavbu metra D. Důvodem je, že magistrátní odbor životního prostředí v dokumentaci ke změně z roku 2012 opomněl vysvětlit, proč nepožadoval vypracovat posudek SEA, který posuzuje vliv koncepcí staveb na životní prostředí.

Potvrdil to náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Zda rozhodnutí soudu zbrzdí stavbu, není jasné, Praha ale už proti rozhodnutí podala kasační stížnost.
Stavba metra D je tak nyní kompletně zanesena v dokumentu nazvaném zásady územního rozvoje, v územním plánu změna v tuto chvíli ale není, právě kvůli zrušení soudem.  Oba dokumenty jsou tak v rozporu.
„V platných zásadách územního rozvoje je aktuálně trasa metra D obsažena, a tím, že je to nadřízený dokument územnímu plánu, tak si jako Praha myslíme, že můžeme pokračovat v přípravě stavby metra D,“ řekl ČTK Dolínek s tím, že příprava stavby by neměla být ohrožena.
Důvodem rozhodnutí soudu je fakt, že magistrátní odbor životního prostředí do dokumentace nenapsal, proč nepožaduje ke změně vypracování posudku v rámci SEA. „Jedná se o procesní problém,“ uvedl Dolínek. Původní změna plánu byla schválena v dubnu 2012 za vlády ODS a TOP 09.

Soud rozhodoval o pozemcích kolem Thomayerovy nemocnice

Zamítnutá změna územního plánu se týká pozemků v okolí Thomayerovy nemocnice v Krči a pozemků mezi budoucími stanicemi Nové Dvory a Písnice, kde změna na do té doby pozemcích vedených jako územní rezerva umožnila budovat metro.
Rovněž soud zrušil usnesení, že stavba metra je veřejně prospěšná stavba. Podnět k soudu podali majitelé pozemků u Thomayerovy nemocnice. U soudu je navíc napadeno celé územní rozhodnutí, rozsudek v této věci ještě nepadl.
Praha kvůli rozhodnutí soudu již podala kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Tady chce podle informací ČTK argumentovat tím, že šlo o pouhou procesní chybu. Navíc metro je podle Prahy prokazatelně stavba zvyšující kvalitu životního prostředí, proto posudek SEA nebyl třeba.
Metro D spojí centrum s jižní částí města. Nejprve se začne stavět úsek z Pankráce do Písnice.
V další fázi pak zbylé dvě stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun. Jezdit v něm budou automatizované soupravy bez řidiče. Nedávno otevřené stanice metra A do Motola vyšly na zhruba 20 miliard korun.

http://praha.idnes.cz/soud-zrusil-jednu … zpravy_bur

Thumbs up Thumbs down

211

Re: Metro - trasa D

Metro D má problém, soud zrušil jednu ze změn územího plánu
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l … nu-1219065

Thumbs up Thumbs down

212

Re: Metro - trasa D

...zatímco v Praze 3 se řeší o něco napřed...
Žižkovská radnice žádá pokračování metra D přes Prahu 3

Praha - Žižkovská radnice bude žádat, aby pokračování plánované trasy metra D vedlo přes Prahu 3. Na úterním jednání se na tom shodli zastupitelé městské části. Vyprojektovaná trasa metra D povede z Písnice na náměstí Míru. Už nyní se diskutuje o tom, že by v budoucnu mohla pokračovat přes Hlavní nádraží buď na náměstí Republiky, nebo na Žižkov a do Vysočan.
Jako první se začne stavět část ze stanice Depo Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Další pokračování ve směru do centra, o kterém dnes diskutovali zastupitelé Prahy 3, je zatím ve fázi úvah. Pražský institut plánování a rozvoje (IPR) nedávno dostal od rady hlavního města za úkol jednotlivé možnosti do konce roku prověřit.
Podle starostky Vladislavy Hujové (TOP 09) má Žižkov velký potenciál rozvoje, obyvatel přibývá, městská část proto metro potřebuje. Zastánci varianty metra vedoucího na náměstí Republiky ale tvrdí, že metro D má smysl pouze při propojení s ostatními linkami metra a s železnicí. Stanice Hlavní nádraží by byla přestupní na linku metra C a stanice Náměstí Republiky na linku metra B.
Metro D spojí centrum s jižní částí města. Stavba první části by měla být hotova do roku 2022. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů. Dopravní podnik (DPP) nyní řeší výkup pozemků. Radní nedávno rozhodli, že na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Pro cestující se nedávno otevřely nové stanice metra A do Motola za zhruba 20 miliard korun.


http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/z … 50922.html

Thumbs up Thumbs down

213 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (30.09. 2015 10.48)

Re: Metro - trasa D

E15: Výkupy pozemků pro nové metro stojí, DPP získal sedm metrů čtverečních

Stavba první části nové trasy metra D začíná pořádně drhnout a to se ještě ani nekoplo do země. Dopravnímu podniku Praha (DPP) se v přípravné fázi zatím podařilo vykoupit jediný ze zhruba osmi set pozemků potřebných pro postavení „déčka“. Získaná parcela v Kunraticích má podle katastru sedm metrů čtverečních.
Stavba prvního úseku z Pankráce do Písnice má začít v roce 2017. Celá trasa bude stát kolem 50 miliard korun. Avšak DPP u strategického projektu dosud neví, jaké parcely bude muset vykupovat. Nepomohla ani žádost zaslaná podle zákona o svobodném přístupu k informacím.
„Pravomocné územní rozhodnutí stanoví seznam pozemků, na nichž bude umístěna stavba metra I. D, ale povinná osoba není ke dni podání žádosti schopna závazně a přesně specifikovat, zda a v jakém rozsahu dojde k odkupu těchto pozemků, zda nebude v některých případech postačovat zřízení věcného břemene či nájemní smlouvy takzvaný dočasný zábor,“ sdělila deníku E15 vedoucí právního odboru DPP Vlasta Kotrbová.

Časový problém

„Skutečnost, že DPP ještě nezačal s přípravou majetkového vypořádání pozemku pro stavbu metra D, vidím jako problém z časového hlediska, jelikož tento proces může trvat i několik let,“ soudí advokát Bystrík Bugan, který se zabývá občanským právem.
Situace kolem přípravy metra D nenahrává řediteli dopravního podniku Jaroslavovi Ďurišovi. Pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO) se v pátek nechala slyšet, že ho chce kvůli fungování firmy vyměnit.

Nášlapná mina

Některé výkupy pozemků budou pro DPP problematické. Při přípravě první části trasy D z Pankráce do Písnice číhá na dopravní podnik nášlapná mina mezi stanicemi Nádraží Krč a Nemocnice Krč. Velkou část parcel nad metrem tam zmrazila policie. Pocházejí z kontroverzní restituce majetku po prvorepublikovém velkostatkáři Juliu Bečvářovi. Její okolnosti vyšetřuje Útvar pro boj s organizovaným zločinem.
Bude-li DPP chtít tyto parcely vykoupit, nyní neuspěje. Majitel je až do zrušení policejní plomby nesmí prodat. „Pokud jsou pozemky zajištěny v rámci trestního řízení, vlastník s nimi nemůže libovolně disponovat. Je to podobné, jako by na pozemky byla nařízena exekuce,“ vysvětlil právník Miroslav Hájek z poradenské společnosti Vilímková Dudák & Partners.
Pozemky vlastní přes firmu Bečvářova Krč společnost Bečvářova. Z veřejných zdrojů není zřejmé, kdo ji vlastní. K podílu se přihlásil jen někdejší liberecký zastupitel za ODS spjatý v minulosti se skupinou Syner Jaroslav Mejstřík. V představenstvu Bečvářovy Krče je další bývalý vrcholový manažer Syneru Igor Horník.
Výstavbu metra torpédují i majitelé parcel před Thomayerovou nemocnicí v Krči. Soudně napadli změny územního plánu potřebné pro stavbu trasy D. Soud jednu z těchto změn v srpnu zrušil. Praha se tomu brání kasační stížností.

Metro přitáhne výstavbu za miliardy

Plánovaná trasa metra D pomůže majitelům okolních pozemků hodně vydělat. Budoucí stanice na sebe totiž nabalí nové realitní projekty za desítky miliard korun, jak vyplývá z urbanistické koncepce zpracované sdružením renomovaných architektů.
Jen u čtveřice stanic Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory a Libuš vyčísluje studie objem možných realitních investic na 21 miliard korun. V okolí zastávek vznikne množství nových bytů, kanceláří a obchodů. Nové využití tam čeká na desítky hektarů parcel.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l … ch-1231657

Thumbs up Thumbs down

214

Re: Metro - trasa D

Žižkov se hlásí o napojení na metro D, vytipoval tři místa pro stanice
    23. listopadu 2015  19:03

    Radnice Prahy 3 se hlásí o své místo na mapě trasy D pražského metra, která by se mohla začít stavět už v roce 2017. Podle starostky Vladislavy Hujové se na nutnosti protáhnout nové spojení až na Žižkov shodli politici ze všech stran. Mají i tipy na umístění stanic.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/metro-d-zizkov-na … zpravy_rsr

215

Re: Metro - trasa D

No ty turnikety....to snad neeeee.....to strasne bude zdrzovat, podle me.....

Petr od Pankráce

216

Re: Metro - trasa D

Pankrác napsal:

No ty turnikety....to snad neeeee.....to strasne bude zdrzovat, podle me.....

Turnikety a zdržovat? proč když v jiných městech s velkým počtem obyvatel to funguje a byl jsem toho i sám svědkem v dopravní špičce....

Thumbs up Thumbs down

217

Re: Metro - trasa D

No já toho byl svědkem v Francii a musím řící, že to byl děs....stál sjem ve frontě asi 15 minut....a to večer, dopoledne to bylo taky hrozný, ale lepší....mimochodem jsem držitelem karty ZTP/P a dopravu mám zdarma, jak bude toto vyřešeno? Stejně tam bude někde průlez asi pro tyto lidi, doufám....nevím, jak budu z mým zrakem někde hledat a lušit, jak mám kamsi strčit nějakou čipovou kartu.....

Petr od Pankráce

218

Re: Metro - trasa D

Tak to nezávidím tuto zkušenost.
Byl jsem na Ukrajině v Kijevě a v Austrálii v Sydney v obou městech v centru a ve špičce a průchod do/ze stanice v pořádku bez čekání. V Kijevě mají žetony a pak i čipové karty na přiložení a v Sydney buď vložit jízdenku a nebo také čipové karty na přiložení.
Hlavně se mi líbilo, že v obou městech byli vždy u turniketů pracovníci přepravní služby a kolikrát doplněni i o policisty. Takže předpokládám že zde 99% cestujících zaplatí za přepravu metrem :-) .

Thumbs up Thumbs down

219

Re: Metro - trasa D

Zatímco v Praze slavnostně ruší čipové karty a zavádějí papírové kupony.

Thumbs up Thumbs down

220

Re: Metro - trasa D

Mar3ek napsal:

...v obou městech byli vždy u turniketů pracovníci přepravní služby a kolikrát doplněni i o policisty...

Teď jen, jestli mzdové a další náklady na ty pracovníky nejsou mnohem větší, než ztráty z pár černých pasažérů...

Thumbs up Thumbs down

221

Re: Metro - trasa D

Výstavba metra D se asi odloží, dopravci se nedaří vykoupit pozemky
Zdroj: http://praha.idnes.cz/stavbu-metra-d-me … zpravy_kol

222

Re: Metro - trasa D

No jo, jak jinak...

Petr od Pankráce

223

Re: Metro - trasa D

Žižkovu mají stačit tramvaje, metro D tam podle plánovačů vést nemusí
Plánovaná linka pražského metra D nemá ve své druhé fázi vést přímo na Žižkov, ale z náměstí Míru přes hlavní nádraží na náměstí Republiky. Vyplývá to z analýzy, kterou vytvořil Institut plánování a rozvoje (IPR). Důvodem je lepší využitelnost trasy D při vedení na náměstí Republiky, navíc Žižkov podle dokumentu lépe dopravně obslouží tramvaje. Novou trasu chystá město řadu let, kdy ale vznikne a v jaké variantě, není jasné. V první fázi se má stavět mezi Písnicí a Pankráci.
http://zpravy.e15.cz/domaci/zpravy-z-pr … si-1286196

Thumbs up Thumbs down

224

Re: Metro - trasa D

Jsem stejného názoru, na žižkově TRAM fakt stačej.....

Petr od Pankráce

225

Re: Metro - trasa D

Na dnešní Žižkov tramvaj stačí. Ale jak na ten budoucí (výstavba na NNŽ a okolo)? Navíc, aspoň v doposud platném územním plánu, ta trasa měla pokračovat až do Vysočan, kde je rovněž podchyceno velké rozvojové území. Byla by škoda neudělat aspoň přípravu na větvení.

Thumbs up Thumbs down