1,126

Re: Z tisku a médií

iDnes: Blanka nemá být sirotkem. Politici teď chtějí dobudovat Městský okruh

Už týden se jezdí tunelovým komplexem Blanka. Pražští politici si teď kladou otázku, co bude dál. Podle náměstka primátorky Petra Dolínka by dalším na řadě bylo být dokončení poslední třetiny Městského okruhu. Jenže peněz není mnoho.
„Udělám vše pro to, abychom se co nejrychleji přiblížili dobudování Městského okruhu a Blanka přestala být sirotkem,“ slibuje náměstek pražské primátorky Petr Dolínek.
Na tunelový komplex, který stál i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, by měla v Troji navazovat východní část Městského okruhu. Ta však léta existuje pouze v plánech projektantů. Situaci navíc neulehčuje ani fakt, že stát stále nedostavěl vnější okruh kolem metropole.
Dolínkovo předsevzetí je během na dlouhou trať s obrovským množstvím překážek. Tu první mohou do cesty postavit členové Trojkoalice, která je jednou z vládnoucích stran magistrátu. Uvnitř partaje aktuálně panují neshody o tom, zda se ke stavbě další části Městského okruhu vůbec přiklonit.
„Toto téma jsme ještě v Trojkoalici neuzavřeli. Nicméně představa, že bychom pokračovali podle původního plánu, což znamená výstavbu dalších kapacitních tunelů, je pro nás těžko akceptovatelná,“ vysvětluje místopředsedkyně Strany zelených Petra Kolínská.
Zároveň dodává, že je nutné řešit dopravní situaci v ulici V Holešovičkách v Praze 8. Tato městská část je přitom jednou ze čtyř, kterých se dostavba okruhu týká.
Pokračování Městského okruhu by mělo v první fázi vést od křižovatky Pelc-Tyrolka, která leží v blízkosti mostu Barikádníků, a končit na Balabence nedaleko stanice metra Palmovka. Na stole teď leží projekt se dvěma variantami řešení.
První počítá s novým tunelem v Bílé skále u Vltavy. Podle druhé by auta měla jezdit ulicí Nová Povltavská, která by se však nejprve musela výrazně rozšířit. Jakmile rada projekt jako takový odsouhlasí, vyhlásí Praha tendr, ze kterého by mohlo být jasnější, jaká varianta se definitivně zvolí.

S tunelem, nebo bez?

Na tři kilometry dlouhý úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Balabenkou by měla později navazovat stavba poslední části Městského okruhu, a to mezi Balabenkou a Štěrboholskou radiálou u lanového mostu. Také v případě této stavby se počítá s částečným zahloubením pod zem. Tunel by měl navíc vzniknout pod ulicí Zenklova.
Další soustavu tunelů však odmítají aktivisté. „Byli bychom radši, kdyby si město zvolilo jinou variantu, a to tu, kterou již naznačil Institut plánování a rozvoje města. Jde o takzvaný duální systém, kdy by se jako pokračování Městského okruhu použily dvě větvě komunikací. První větev by tvořila ulice Povltavská, dále by se jelo přes Balabenku, Jarov a Malešice. Druhá větev by vedla přes Kbelskou a Průmyslovou,“ vysvětluje Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.
Podle něj je navíc takzvané duální řešení výrazně levnější variantou. Plán, který počítá se soustavou tunelů, by pravděpodobně vyšel na víc, než kolik stál tunel Blanka.
Otázkou také zůstává, jak by Praha dokončení Městského okruhu platila. Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) je nutné, aby se do financování zapojil stát. Vedení metropole argumentuje mimo jiné tím, že jen v případě Blanky tvořilo více než šest miliard konečné ceny DPH.
Investice do Městského okruhu zkomplikuje také další dopravní stavba, a to výstavba nové linky metra D za desítky miliard korun.

Problematická místa

  • Kromě dostavby Městského okruhu plánuje vedení metropole přednostně řešit dopravní situaci v ulici V Holešovičkách. Ve spolupráci s radnicí Prahy 8 jedná o jejím možném zahloubení pod zem. Tímto opatřením chce ulevit od hluku a znečištění lidem, kteří v oblasti bydlí. Než se tak stane, zaplatí tamním obyvatelům výměnu oken za nová, která lépe těsní. To bude investice ve výši 77 milionů korun.

  • S otevřením Blanky se zhoršila dopravní situace v okolí Vítězného náměstí. Praha 6 již v minulosti apelovala na hlavní město, aby vybudovalo čtyřproudou spojnici ulic Evropská a Svatovítská. Podle původních plánů měl být tento 850 metrů dlouhý obchvat dokonce otevřen spolu se zprovozněním tunelového komplexu. To se však nestalo a „Kulaťák“ tak zůstává nadále problematickým místem. Podle aktuálních odhadů by stavba mohla odstartovat v roce 2018.

http://praha.idnes.cz/politici-chteji-d … zpravy_bur

Thumbs up Thumbs down

1,127

Re: Z tisku a médií

"Blanku si rozvracet nenecháme"

datum: 25. 9. 2015
médium: ECHO 24, Dalibor Balšínek, vydavatel a šéfredaktor ECHO24.cz

Zapomeňte na mediální balast, protikorupční hysterii a projeďte si tunel Blanka. Je to úžasná stavba, možná na dlouhou dobu poslední, která v Praze vznikla.
Možná, s pravděpodobností hraničící s jistotou, se na ní někdo pěkně napakoval. Možná je předražená, podle původního rozpočtu se cena z plánovaných 21 miliard zvedla na 43 miliard. Otevřela se veřejnosti se čtyřletým zpožděním a neustále byla torpédována stížnostmi obyvatel území, kde se Blanka budovala, pověst jí kazily dva nečekané krátery ve Stromovce a u Pražského hradu, i když podobné lapálie se stávají při stavbě každého rodinného domu. Samozřejmě nelze čekat, že by výstavbu, navíc organizovanou administrativou primátora Pavla Béma, mohl někdo veřejně pochválit – to se rovná zločinu, protože přece Bém a jeho parta jsou zločinci a jakákoliv pozitivní zmínka se rovná schvalování zločinu korupce. A to je přece ten největší mor, se kterým se naše společnost potýká.

V této atmosféře asi nemá valnou cenu zmiňovat, jak se v Berlíně vyrovnávají se stavbou letiště Willyho Brandta. Plánovali, že nové letiště otevřou v roce 2011. Němečtí stavitelé ale zahájení provozu odsunuli na rok 2018, tedy o sedm let. Stavba měla stát v přepočtu asi 68 miliard korun, nyní se náklady na dokončení odhadují na 178 miliard. Samozřejmě i v Německu je stavba letiště terčem zdrcující mediální kritiky, součástí politického a mocenského boje. V Blance už auta jezdí. A je to zážitek. Kdo trochu cestuje po Evropě, ví, že nejlepší tunely – bezpečnost, kvalita, technologie, čistota – jsou ve Švýcarsku. Jen kousek za nimi jsou ty v Rakousku nebo v Německu, pak už je to všechno Itálie nebo hůř.
Blanka je ale nejvíc. Možná taky proto, že je úplně nová, ale mohla vypadat jako nové tunely v Itálii. A ten nový most spojující Troju s Holešovicemi je také krásný. Možná je zbytečný, ale je krásný. Hlavně si však člověk uvědomí, že v atmosféře, kterou tady vytvářejí všechny ty protikorupční fondy, rekonstrukce státu, se tady pěkně dlouho nic nepostaví. U nás ale vládne mantra: levně, a tedy často špatně a hnusně. Je to prostě ode zdi ke zdi. Posuzování ceny je vždycky složité. Každý, kdo si jen rekonstruoval koupelnu, zažil, že si ji lze pořídit velmi levně, a podle toho to taky může vypadat. Pokud se chcete v nové koupelně cítit dobře, něco to obvykle stojí.
Každá veřejná stavba v minulosti, ať to bylo za bolševika, za okupace, za první republiky, nebo za císaře, byla spojena s korupčními čachry. Ty nejcennější, byly často i na tehdejší poměry drahé, ale přežívají dodnes a jsou předmětem našeho obdivu.
Tunel Blanka je úžasná stavba, která s napojením na ty ostatní – Strahovský tunel, Mrázovku a Pražský okruh – zlepší život v metropoli, a ještě je co obdivovat.

1,128

Re: Z tisku a médií

iDnes: Otevření Blanky dva týdny poté: nejvíc trpí Strakonická a „Kulaťák“

http://praha.idnes.cz/otevreni-tunelu-b … zpravy_nub

Thumbs up Thumbs down

1,129

Re: Z tisku a médií

... a konečně jsme se dočkali i nových Novin Metrostavu, které jsou věnovány pochopitelně hlavně Blance. Mimochodem - je tam snad první fotka z podzemních garáží!

http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/182015.pdf

Thumbs up Thumbs down

1,130

Re: Z tisku a médií

Lidovky: Nebezpečná ‚móda‘ v Blance. Každý den tam řidiči jezdí v protisměru

http://byznys.lidovky.cz/nebezpecna-mod … prava_pave

Thumbs up Thumbs down

1,131

Re: Z tisku a médií

Auto.CZ (i jinde): Tunel Blanka bude pokryt mobilním signálem, rozhodla Praha

http://www.auto.cz/tunel-blanka-bude-po … raha-89491

Thumbs up Thumbs down

1,132

Re: Z tisku a médií

S_M_Lomoz napsal:

Auto.CZ (i jinde): Tunel Blanka bude pokryt mobilním signálem, rozhodla Praha

http://www.auto.cz/tunel-blanka-bude-po … raha-89491

Ten článek je dost mimo, protože ten mobilní signál (2G+3G+4G) v tom tunelu je už od loňského listopadu.

Thumbs up +1 Thumbs down

1,133

Re: Z tisku a médií

Také tomu nerozumím. Dnes jsem tam jel a ověřoval jsem si to na telefonu - LTE přítomno.

1,134

Re: Z tisku a médií

zas novináři a jejich titulky smile smile

O pokrytí tunelu Blanka signálem elektronických komunikací se starají tři mobilní operátoři

Městská rada dnes schválila uzavření nájemní smlouvy technického zázemí v Tunelovém komplexu Blanka s mobilními operátory Vodafone Czech Republic, a.s., T-Mobile Czech Republic, a.s., a Česká telekomunikační infrastruktura, a.s. (O2).

    6. říjen 2015

/zpráva z 34. jednání Rady hl. m. Prahy 6. října 2015/

„Nájemní smlouva s těmito operátory se týká pronájmu místností a dalších součástí tunelového komplexu potřebných pro provoz, údržbu a úpravy zařízení pro přenos signálů zejména veřejné mobilní sítě elektronických komunikací. K dohodě jsme dospěli po poměrně zdlouhavých jednáních, pokrytí mobilním signálem se podařilo zajistit již před uvedením tunelového komplexu do provozu,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek.

Nájemní smlouva bude uzavřena na dobu určitou – 15 let, nájem byl dohodnut ve výši 150 000,- Kč/rok. Spotřebované energie budou hrazeny paušálem ve výši 288 000,- Kč/rok. Dohodnutá cena byla ověřena znaleckým posudkem.

http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi … nalem.html

1,135

Re: Z tisku a médií

Blanka umí tvořit kolony na druhé straně Prahy. Stojí se i před Mrázovkou

http://byznys.lidovky.cz/proc-se-stoji- … prava_pave

Výsledky se dostavují: Kapacita a tím atraktivita automobilové dopravy ve městě roste, lidé používají auta pro přesuny po městě ještě víc než dříve, ulice se ucpávají, doprava kolabuje, parkuje se kde je místo, je potřeba stavět další dálnice skrz město za desítky miliard. Až bude vše postavené a budeme auty jezdit po městě všichni, nastane teprve dopravní nirvána.
Někteří to pochopili už dávno, někteří to nechápou dodnes https://youtu.be/LSJbUSjN8pw

Thumbs up Thumbs down

1,136

Re: Z tisku a médií

V měsíčníku Vaše Praha 6, září, 29.9.2015 vyšla aktualita. Na webu ji nemůžu najít, proto přepisuji.
Týden mobility zkomplikoval dopravu
Finále Evropského týdne mobility proběhlo 21. a 22. září v Dejvické ulici. Akce, která proměnila ulici v pěší zónu a neměla nijak velkou návštěvnost, však značně zkomplikovala dopravu v Praze 6. A to pouhé dva dny poté, kdy byla otevřena Blanka. Už tak přetížená Praha 6 tak čelila dalším komplikacím. Řidičům byla už od nedělní noci za vysoké pokuty odtahována auta. Akce přitom měla poradit, jak po Praze cestovat rychle a ekologicky.

Thumbs up Thumbs down

1,137

Re: Z tisku a médií

Pod Letnou se díky Blance otevřou podzemní garáže pro stovky aut

datum: 7. 10. 2015
médium: ct24.cz Regiony

Na jaře příštího roku se pod Letenskou plání a nedaleko Prašného mostu otevře dvojice velkokapacitních podzemních garáží, které vznikly v souvislosti s budováním tunelu Blanka. Česká televize jako jedna z prvních uvnitř garáže pod Letnou natáčela.

Podle redaktora České televize Martina Tyburce vznikly garáže jako vedlejší produkt obrovské stavební jámy hloubené v části tunelu Blanka. Menší garáž pro asi 350 aut je na Prašném mostě v Praze 6. Větší má tři patra a pojme 825 aut.

První patro o kapacitě asi 300 míst zatím město plánuje nabídnout jako placené parkoviště pro širokou veřejnost. Poloprázdných garáží se magistrát nebojí. Počítá s tím, že je využijí i návštěvníci sportovních akcí na Letné nebo blízkého Zemědělského či Technického muzea.Ušetří držitelé parkovacích karet Prahy 7

Prostřední patro, do kterého se vejde až 350 aut, by mohli využívat obyvatelé Prahy 7. Místní radnice chce po otevření garáží postupně redukovat některá nebezpečná místa na povrchu. Modrá zóna totiž kvůli nedostatku míst často končí například až u hranice přechodu pro chodce. Nejmenší spodní patro bude vyhrazené pro blízké úřady. Jedná se například s přilehlým ministerstvem vnitra.


Ceny pro veřejnost a rezidenty se budou lišit. Ušetří držitelé parkovacích karet Prahy 7. Podle předběžných výsledků probíhajících jednání by měsíčně platili mezi devíti až dvanácti sty korunami. Praha 7 by ale ceny chtěla ještě nižší. Představuje si částku kolem pěti až sedmi set korun.

Pro veřejnost bude platit klasická hodinová sazba, která se bude snižovat v závislosti na délce parkování. Hodina by stála v řádech desetikorun, celý den pak v řádu několika stokorun. O konkrétní částce se stále jedná.

http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak … il?id=3029

1,138

Re: Z tisku a médií

Hledá se druhý život pro beton, který nechala Blanka na povrchu

datum: 7. 10. 2015
médium: Mladá fronta DNES Praha Jana Fleglová

Blanka není jen silnice vedená podzemím nebo po novém mostě. Spolu s komplexem vyrostly i technické stavby, které změnily tvář Prahy. Městské části a někteří Pražané teď přemýšlejí, zda jim nevdechnout příjemnější vzezření i účel.

PRAHA Sotva se dostavělo, už se bourá. Po očekávaném otevření tunelového komplexu Blanka začaly z pražského horizontu mizet provizorní budovy a stany, které sloužily jako zázemí firmám stavějícím Městský okruh.
Stejný osud čeká v nejbližších dnech i dočasné letenské informační centrum, které si dávalo za cíl bořit mýty a zlepšovat pověst stavby tunelu Blanka. Kvádrovou budovu, která stojí na okraji Letenské pláně naproti ulici U Sparty, navštívilo od roku 2008 skoro patnáct tisíc lidí. „Chodili tam nejen pražští občané, ale i české školy na exkurze, studenti na praxe nebo cizinci,“ říká mluvčí Metrostavu František Polák, který tam návštěvníky vítal.

Informační svatostánek tunelu Blanka nejspíše srovnají bagry

Firma Metrostav ale budovu na příkaz magistrátu do několika týdnů srovná se zemí a začne odvážet suť. A do konce roku po informačním centru nezůstane na Letenské pláni ani leták. „Teď, když Blanka jezdí, veřejnost už informace o výstavbě nepotřebuje. Já osobně si myslel, že by z toho domu mohlo být například zázemí pro letenské in-line bruslaře,“ dodává Polák.
Radnice Prahy 7 nad využitím budovy sice uvažovala, ale kolaudovat stavbu pro jiný účel by se jim nevyplatilo. „Kdyby Praha 7 měla o tu budovu zájem, tak by byl stejně jen dočasný,“ říká starosta Prahy 7 Jan Čižinský. „Sečetli jsme, kolik bychom museli investovat do přestavby, jak dlouho by tam budova stála a výdaje na její konečné zbourání. Nevyplácí se to,“ vysvětluje starosta. Radnice se navíc obává zástavby Letenské pláně. „Jakmile tam je jedna stavba, tak přistavit k ní druhou je mnohem nenápadnější než stavět do prázdné pláně. Principu ukrajování Letenských sadů jsme byli svědky v minulých letech. Třeba vedle Letenského zámečku je ohrada a budova, které tam nemají co dělat,“ dodává Čižinský.

„Chceme pod Trojským mostem skatepark“

Některé stavby vzniklé spolu s Blankou ovšem musí součástí pražské architektury zůstat. Jde především o betonové výdechy, které odvádějí z tunelového komplexu zplodiny. Nevzhledné tubusy dosahují výšky přes dvacet metrů a vyčnívají například nad střechy domů ve Střešovicích a Bubenči.
Městské části si přejí betonové výdechy vizuálně zpříjemnit. Třeba v Praze 6 vyhlásila radnice soutěž, ve které vyzývala občany, aby předložili návrhy, jak by si s komíny poradili. Mezi vítězné návrhy patřila například horolezecká stěna, vyhlídka, zatravnění nebo abstraktní strom s železnými větvemi.
Podobný projekt prosazuje občanská iniciativa pod Trojským mostem. Podle nich by to bylo ideální místo pro zřízení skateparku. Pokud se jim návrh podaří dovést do konce, mohlo by pod mostem, který je součástí Městského okruhu, vzniknout jedno z největších sportovišť tohoto druhu v Evropě. „Chceme navrhnout park, který bude jednoduchý. Sloužil by jak zkušeným sportovcům, tak začátečníkům a laikům, které k tomuto místu přivede místní cyklostezka a bruslařská stezka,“ uvádí za iniciativu Chceme skatepark pod Trojským mostem Jindřich Kodíček.
Nejbizarnějším přeživším výstavby tunelu Blanka se stala osamělá chata, která stojí uprostřed parku Maxe van der Stoela. Střešovická zeleň vyrostla zčásti na bývalém staveništi tunelu a částečně nahradila zahrádkářskou oblast. Všechny chatky v kolonii zanikly až na jedinou. Jeden z majitelů odmítl pozemek se svou chatou prodat, tudíž v parku stojí dodnes.

http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak … il?id=3027

1,139

Re: Z tisku a médií

Blankou projel milion aut. O víkendu se tunel zavře kvůli kontrole

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/dva-tunely-v-blan … zpravy_nub

Thumbs up Thumbs down

1,140

Re: Z tisku a médií

Křižovatky za Blankou ladí policisté 'ručně'. Slíbený řídicí systém stále chybí

    PRAHA S tunelem Blanka měla Praha dostat automatický systém, který by řídil dopravu na tazích propojených s touto stavbou. To se dosud nestalo. Na problém si stěžují hlavně policisté, kteří musí například intervaly na semaforech nastavovat „ručně“.

    Zdroj: http://byznys.lidovky.cz/krizovatky-za- … prava_pave

1,141

Re: Z tisku a médií

Není to sice úplně k tématu, ale i tak si myslím že se to sem hodí"

Nejen Praha má svou Blanku. Podívejte se na stavební fiaska Evropy
12. října 2015  9:58
Po mnoha odkladech a velkém předražení je pražský tunel Blanka konečně v provozu. Nejen Česko má však problémy s megastavbami, které se ukáží být zfušované, předražené nebo zbytečné. Podívejte se na další evropské „Blanky“.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/nejvetsi-stav … anicni_ozr

Thumbs up Thumbs down

1,142

Re: Z tisku a médií

No jo, bulvár idnes se bude v Blance ještě dlouho rochnit, protože se nic zajímavého (jako která celbrita byla nevěrná, či utekla s jinou a pod.) neděje. Takže o čem asi tak mají psát? smile Něčím přece musí senzacechtivé pitomce, pro něž vrcholem informovanosti je, která domovnice dostal za pomluvu flastr, nakrmit. A na Hradě už žádné trenýrky nevisí..., informační boom s uprchlíky taky poklesl... Ano, je to bída být dneska chudákem novinářem, zvlášť když u lopaty nebo u popelnic je to ještě těžší. hmm

Thumbs up +2 Thumbs down

1,143

Re: Z tisku a médií

Podívejte se do řídícího mozku tunelu Blanka
Desítky tlačítek, velké tablo s pohledy z kamer a ostražití dispečeři, kteří 24 hodin denně bdí nad monitory a nákresy technologického bezpečnostního vybavení tunelu. Tak to teď vypadá v řídícím středisku na Strahově, které muselo projít kvůli tunelovému komplexu Blanka radikální modernizací.
http://www.novinky.cz/domaci/382586-pod … lanka.html

Thumbs up Thumbs down

1,144

Re: Z tisku a médií

Dolínek: Praha nejspíš směřuje k další arbitráži ohledně Blanky

Praha - Praha pravděpodobně směřuje k další arbitráži kvůli tunelu Blanka. Firmě ČKD Praha DIZ totiž opakovaně odmítla zaplatit faktury za 600 milionů korun, firma proto Prahu nejspíš zažaluje. ČTK to na dnešním jednání magistrátního kontrolního výboru řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). "Předpokládám, že ČKD Praha DIZ vyvolá smírčí řízení, které zřejmě vyústí v žalobu u rozhodčího soudu," uvedl Dolínek. Firma odmítla informaci komentovat. Kvůli Blance se v minulosti odehrály už dvě arbitráže.
Šestikilometrový tunel se otevřel letos v září po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba, která je součástí vnitřního okruhu města, i s napojením na Strahovský tunel stála městskou pokladnu 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno.
Nevypořádané platby za stavbu a technologie tunelu Blanka jsou dlouhodobým problémem. O možnosti arbitráže mezi Prahou a firmou ČKD Praha DIZ se poprvé začalo veřejně mluvit vloni, kdy firma po městu žádala právě 600 milionů korun. Znovu o případné žalobě diskutovala v březnu rada města, a to v souvislosti s výměnou vodou poškozených kabelů v tunelu. Po sérii smírčích řízení nakonec obě strany podepsaly memorandum, v němž se zavázaly, že společně dovedou stavbu k otevření.
Rozhodčí soud řešil už vloni spory mezi Prahou a stavební firmou Metrostav o nezaplacené miliardové faktury za Blanku. Stejný soud vynesl v létě rozsudek i ve sporu se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).
Šestikilometrovým tunelovým komplexem projel na začátku října již milion aut. Strana zelených a neziskové organizace trvale kritizují magistrát za to, že chybí návazná dopravní opatření. Problémy s dopravou jsou mimo jiné v Praze 6.

http://www.ceskenoviny.cz/regiony/zprav … ky/1269612

Thumbs up Thumbs down

1,145

Re: Z tisku a médií

Mnozí Pražané se Blanky bojí, jezdí raději po povrchu

Pražský tunel Blanka zkrátil řidičům čas v kolonách asi o desetinu. Ukazují to data ze satelitů a ze systému RODOS v prvních týdnech jeho fungování. Zároveň ale naznačují, že část aut se tunelu záměrně vyhýbá a městem raději jezdí jinudy.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/160313 … po-povrchu

1,146

Re: Z tisku a médií

Tunelem Blanka jezdí 70 tisíc aut denně. Je to víc, než se čekalo

Tunel Blanka řidiči využívají víc, než se předpokládalo. Měsíc po jejím otevření to ukazují statistiky. Na některých místech došlo ke zhoršení dopravy. Město doufá, že se situace změní po skončení uzavírek.

http://praha.idnes.cz/provoz-v-tunelu-b … zpravy_nub

1,147

Re: Z tisku a médií

U Blanky vznikají podzemní stání, otázkou je zájem řidičů

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/u … 51019.html

Thumbs up Thumbs down

1,148

Re: Z tisku a médií

Měsíc po otevření tunelu: Praha reklamuje první kabel v Blance

http://byznys.lidovky.cz/mesic-po-otevr … prava_pave

Thumbs up Thumbs down

1,149

Re: Z tisku a médií

Pořad na Stream.cz - Gebrian vs: Tunel Blanka
Blanka z architektonicko-urbanistického hlediska

https://www.stream.cz/gebrianvs/10007853-tunel-blanka

Thumbs up Thumbs down

1,150

Re: Z tisku a médií

(

S_M_Lomoz napsal:

Pořad na Stream.cz - Gebrian vs: Tunel Blanka
Blanka z architektonicko-urbanistického hlediska

https://www.stream.cz/gebrianvs/10007853-tunel-blanka

Ach bože můj!! Další chytrolín, který je po bitvě generálem. Pan redaktor je ale korunovaný ... ! Ovšem je za to placený, takže co se divím i když to prezentuje s takovým nadšením (nestudoval on takhle náhodou herectví?).

Nejvíc mne ovšem pobavily jeho úvahy nad množstvím aut vyjíždějících z tunelu. Nejlepší by bylo podle něj asi bylo, kdyby do Blanky auta pouze vjížděla a žádné nevyjelo ven. Je to chyba projektantů, že na toto nepomysleli! Přitom je řešení velice jednoduché. Uprostřed tunelu vykopat hlubokou jámu, pokud možno až do středu země, no a daný problém je vyřešen.

Thumbs up 0 Thumbs down