1

Re: Tunel Křížovnické náměstí

Praha zvažuje výstavbu tunelu, který by odvedl dopravu od Karlova mostu
http://zpravy.idnes.cz/praha-zvazuje-vy … _praha_abr

2

Re: Tunel Křížovnické náměstí

a to sem taky patří smile

Praha připravuje další nový tunel !
Vydáno dne 01. 04. 2009
http://www.izdoprava.cz/view.php?nazevc … 2009030028

3

Re: Tunel Křížovnické náměstí

to je humot, ono to vyšlo i tištěně!
copak má na nás pan Švec nachytáno na zítra? po úterním obřím výtahu pro 60 osob a dnešním aprílovém tunelu...

Thumbs up Thumbs down

4

Re: Tunel Křížovnické náměstí

P_V napsal:

to je humot, ono to vyšlo i tištěně!
copak má na nás pan Švec nachytáno na zítra? po úterním obřím výtahu pro 60 osob a dnešním aprílovém tunelu...

A já fakt měl za to, že se jedná o apríl!!! Není to snad tak ? :-D

Thumbs up Thumbs down

5

Re: Tunel Křížovnické náměstí

Proxy napsal:
Absolut napsal:

Na ten tunel byla studie na nějaký záměr financování EU, sice velmi obecná, ale byla, měl jsem ji v ruce a psal jsem na to posudek asi před rokem pro MD. Bylo tam víc variant, tahle byla minimální a ta maximální vedla od Husákova Ticha až k porodnici v Podolí s několika městodevastujícími výjezdy po cestě.

Jen se zeptám, zda je technicky možné poddolovat sloup podjezdu jako na té vizualizaci  :?:  :wink:

MOp napsal:

Pane Proxy, treba jsou objekty podsklepeny a tim bude i vystavba jednodussi.. :-) Prave kvuli tomuto detailu povazuji vizualizace za nerealne a aprilove.. Ale kdyz pan Absolut tvrdi opak..

Bobek napsal:

No, ono jde asi ledacos, jedna z největších úchylností, co si vybavuju, vznikla při rozšiřování dálnice A4 u (Saské) Kamenice.

6

Re: Tunel Křížovnické náměstí

Stačí sa pozrieť na foto z priebehu vástavby Paládia. Minulý týždeň tu bol bol kdesi odkaz na foto.

Thumbs up Thumbs down

7

Re: Tunel Křížovnické náměstí

ještě jeden článek, tentokrát na novinkách
http://www.novinky.cz/domaci/166427-cen … mostu.html

8

Re: Tunel Křížovnické náměstí

... a na IZDOPRAVA.CZ ;-)

Thumbs up Thumbs down

9

Re: Tunel Křížovnické náměstí

No ještě že mfDNES neinspirovala naším aprílem smile

http://www.novinky.cz/ už článek stáhly z titulky...

10

Re: Tunel Křížovnické náměstí

Absolut napsal:

Což o to, postavit by to asi šlo, ale mám obavu, že to bude brutální vana a že se to bude muset v případě povodní nechat řízeně zatápět (= přerušit provoz a objezd vrchem nebude existovat), protože by tam mohly vznikat hyrdostatické vztlakové síly jak sviňa (bo tam blízko spodní vody napereme velkej kus betonu a pak se zvedne hladina), což by mohlo mít za následek nějaký efekt na statice té fronty domů jak je klub Karlovy lázně, pokud by se to tam nechalo při povodni jako bublina vzduchu v betonovém bunkru....

Jo a ta vizoška ve směru od Staroměstský je trošku ČSN i reality úlet. Pokud bych tam lupnul zakružovák R=1000 a klesal 7 procenty od místa, kde klesá rampa ve vizualizaci, tak to nepůjde tak, aby bylo možné zastřešit tunel ještě před úzkým hrdlem před Křižovnickým náměstím, takže ty ponechané IAD pruhy na boku vedou do nikam. Dále je tunel na obrázku široký 6,5 metru, což jak odstupem osy koleje od stěny tunelu, tak šířkou jízdních pruhů a volných bočních prostor pro IAD nevyhovuje šířkově platným ČSN (leda tak pro obslužku bez tramvaje)... Čili tady bude rampa delší a/nebo nebude možné IAD projet na Křižovnické nám... Fyziku a geometrii pro základní školu obchcat nelze, i když architekti kreslící vizualizace se o to rádi pokoušejí. Kupodivu na té vizošce od Karlových lázní je všechno v pořádku, volná šířka kolem 8 metrů, sklon vychází OK (tam mu napomáhá terén)...

Sorry za technický OT, ale nemohl jsem si pomoct...

11

Re: Tunel Křížovnické náměstí

http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/vi … &t=704

martyn napsal:

Musím se Petra Švece a našeho plátku lehce zastat, dneska jsem s ním mluvil, jak to vzniklo. Fór je v tom, že magistrát opravdu něco podobného plánuje (viz celá tisková zpráva MHMP níže). A teď nevím, jestli izodoprava o tom magistrátním projektu věděla nebo ty vizualizace vytvořila k apílu nezávisle na něm. Každopádně jejich převzetí je docela humorná záležitost...

Cituji a omlouvám se za magistrátní délku.

1. TZ magistrátu

Jednání primátora a ministra odstartovalo zajímavé projekty

Primátor hl. m. Prahy Pavel Bém a ministr kultury Václav Jehlička dnes dopoledne jednali o revitalizaci pražského Klementina a jeho budoucím funkčním využití, možnostech využití historických objektů v širší oblasti jeho okolí, rekonstrukci Karlova mostu a dalších otázkách.

„Diskuse se zatím vždy soustředila na řešení Národní knihovny nebo jiná dílčí témata. To je podle mne jedním z důvodů, proč jsme se zatím prakticky vždy dostali do patové situace. Základním zlomem je, že jsme dnes konečně začali společně  diskutovat Klementinum, centrální depozitář, dopravu a další otázky, které  nejen řeší jednotlivé problémy, ale mohou změnit celkový přístup Prahy, resortu, Pražanů i návštěvníků města k prostoru Klementina, nábřeží jako předpolí Karlova mostu a Mariánského náměstí. Jde v této chvíli většinou o otevřené věci, v základním přístupu se ale shodujeme a s ministerstvem kultury budeme postupovat společně. V první řadě dostanou prostor odborníci, poté široká veřejná diskuse, to vše bez zbytečného zdržování, protože chceme rychle přejít k realizaci přinejmenším těch částí záměru, na nichž bude odborná i veřejná shoda“, řekl primátor Pavel Bém. 

Rekonstrukce Klementina je jasnou prioritou státu. Zástupci města a ministerstva kultury dnes jednali o společném projektu budování nového centrálního depozitáře a archivu pro využití organizacemi zřízených hlavním městem Prahou. „Národní knihovna má prostorové problémy s umístěním svých fondů, Praha je na tom s moderním archivem lépe, ale do jisté míry máme tyto starosti také a společný postup by byl výhodný pro obě strany. Znamenal by nejen snížení nákladů, ale především trvalé uživatelské pohodlí pro lidi, kteří budou dokumenty studovat,“ řekl Pavel Bém.

Primátor ovšem přišel za Prahu s dalším návrhem, který  rekonstrukci Klementina dává nový rozměr. Navrhl spojit s ní další prostory a především zvážit zásadní změnu dopravního režimu v oblasti ulice Křižovnické a ulice Platnéřské, která by do budoucnosti umožnila v daleko větší míře otevřít funkční prostory Klementina a následně i Mariánského náměstí.

„V tomto případě jde o věc částečně řešitelnou administrativním dopravním opatřením, další krok už je investičně náročný. Naším cílem je změnit nastavené stereotypy návštěvníků města Prahy a nabídnout překrásné historické prostory Klementina, Mariánského náměstí společně s budovami Nové radnice a Rezidence primátora pro daleko širší využití,“ upřesnil první část záměru. Součástí revitalizace Klementina se tak stává i prostor Anenského náměstí, Křižovnického náměstí atd.

Druhým zmíněným krokem, se kterým primátor na jednání přišel, jsou již řešení ze všech pohledů náročnější. Jde o úvahy o  projektovém záměru zapustit dopravu v oblasti Křížovnické ulice a Karlových lázní pod úroveň terénu.

„Je to věc, která již byla v obecnější rovině diskutována kdysi a příležitostně se periodicky vynořuje znovu jako tunelové vedení příbřežní komunikace. Karlovy lázně tvoří tradiční a nepříjemné úzké hrdlo pro dopravu, a i když počítáme s tím, že problém z velké části vyřeší  komunikační okruhy a následná administrativní omezení dopravy v centru, je projekt nadále zajímavý. Pokud bychom povrchovou dopravu v oblasti Křížovnické ulice, náměstí a Karlových lázní dostali pod úroveň terénu, získáme nesmírně atraktivní veřejný prostor v nejexponovanější historické části města,“ uvedl primátor.

Prvním krokem nyní bude zřízení komise složené z odborníků v oblasti architektury, památkové péče a zástupců hlavního města Prahy i ministerstva kultury, kteří do dvou měsíců předloží projektovou studii včetně finanční nákladů. „Za dva měsíce tedy budeme mít základní podklady, které nám umožní rozhodnout, zda a jak pokračovat“, řekl Bém.

Ministerstvo kultury a Praha dnes také potvrdily předběžné dohody o další rekonstrukci Karlova mostu. „Seznámili jsme se s aktuální situací a stavem prací, upřesnili jsme si některé věci a potvrdili jsme si, že budou zpracovány tři expertní studie. Pracovní tým ke Karlovu mostu se poprvé sešel již před měsícem, podle dnešního jednání budou první výstupy do konce března. Nemáme žádné třecí plochy, Praha i ministerstvo chtějí maximálně spolupracovat a uděláme společně vše pro to, aby rekonstrukce pokračovala v plánovaném tempu, ale současně v maximální kvalitě. Pokud kdokoli přijde s jakýmkoli nápadem jak práci  zlepšit, mohu za Prahu přislíbit naprostou vstřícnost. Je to jedna z nejnádhernějších památek naší historie, všichni chceme, aby byla opravena co nejlépe,“ konstatoval primátor.

Obě strany dnes diskutovaly a hledaly společně i řešení některých problémů pražských kulturních institucí s ohledem na aktuální hospodářskou situaci.

V Praze 18. 3. 2009

2. odpověď z magistrátu


Pane redaktore,

jak již jsme informovali, do dvou měsíců budou zpracovány podklady, které umožní dále rozhodovat o tom, zda se záměr na dopravní řešení této oblasti bude dále zpracovávat a v jaké podobě. Jde o více věcí, nejen o toto řešení v nějaké variantě, ale dopravní režim v okolí Mariánského náměstí tak, aby se prostor kolem Klementina více otevřel návštěvníkům atd. Na zpracování řady těchto věcí se dohodla Praha s ministerstvem kultury. V této chvíli proto můžeme pouze říci, že se zvažují různé varianty a připravují podklady pro další rozhodování, jakmile budou k dispozici, město je představí.


Jinak myšlenka není nová, o různých řešeních tohoto úzkého dopravního hrdla, případně celé příbřežní komunikace, se uvažovalo v různých časech i různých podobách už dříve.

Pěkný den
Jiří Wolf, tiskový mluvčí MHMP

MOp napsal:

Cili je to tak, jak jsem si myslel - Chtel po nejakem politikovi potvrzeni, zda se neplanuje na nabrezi nejaky tunel a odpovedi bylo ANO. Tak pouzil to, co se nabizelo na izdoleva..

martyn napsal:

Nikoliv, pane MOpe, základem článku byla ta magistrátní informace a editor textu po něm chtěl obrázek stavby. Tak se autor pídil, neexistuje-li někde veřejná vizualizace projektu. Bohužel narazil na izodopravu a nevšiml si data. V tomhle světle se mi ta chyba jeví alespoň částečně jako ospravedlnitelná.

P_V napsal:

Každopádně se autorovi na izdoprava podařil husarský kousek a apríl³, který vyvedl každého, včetně autora samotného  big_smile>