Re: Libeňský most & IAD vs. MHD :)
stanley - ano, ROPID by měl vypisovat výběrová řízení a dávat lícence na provoz linek. Ale proboha - proč by měl něco platit ? naopak, za licenci by ještě mohl případně něco chtít !
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Pražské mosty » Libeňský most & IAD vs. MHD :)
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
stanley - ano, ROPID by měl vypisovat výběrová řízení a dávat lícence na provoz linek. Ale proboha - proč by měl něco platit ? naopak, za licenci by ještě mohl případně něco chtít !
Stanley: Nepochopil jsem, k čemu bude dobré (co se podle Vás změní), když na jedné lince bude jezdit soukromník a na zbývajících sto padesáti DP hl. m. Prahy.
Stanley, baggins: Pořád nevidím žádné objektivní argumenty, proč by zadání provozu soukromé firmě mělo zlevnit dotaci do MHD. Prosil bych sepsat konkrétní položky, o kterých se domníváte, že je jiný dopravce zvládne dodat levněji než DP. Mě tedy žádná nenapadá, naopak si myslím, že soukromník bude zejména zpočátku zatížen investicemi do vybavení, které DP už dávno má (pěkný příklad jsou ty vozovny), a tedy celkové náklady budou ještě vyšší.
Jinak doporučuju seznámit se např. s efekty privatizace železniční přepravy v Británii, kde se také původně očekávalo, že dojde k zefektivnění a úsporám. Výsledek je, že se dotace za deset let ztrojnásobily:
http://en.wikipedia.org/wiki/Privatisat … itish_Rail
např. s efekty privatizace železniční přepravy v Británii, kde se také původně očekávalo, že dojde k zefektivnění a úsporám. Výsledek je, že se dotace za deset let ztrojnásobily:
http://en.wikipedia.org/wiki/Privatisat … itish_Rail
Pokud vím, tak v GB fungoval tzv "válečný socialismus" (zestátněné kdeco, než se do toho obula baronka Thatcherová ) do relativního nedávna. Výsledek byl podobný jako u nás - "stát" neinvestuje, neudržuje (kromě havárií), jenom do úplného rozpadu vykořisťuje to, co soukromníci investovali před válkou.
OT: podobně "válečně zestátněně" prý dosud funguje britské zdravotnictví - drahé a obtížně dostupné
IMHO je transparentni reseni vstupu konkurence jednoduche:
ROPID jakozto organizator by se mel starat o vytvareni grafikonu a linkoveho vedeni, vypisovat vyberova rizeni na zajisteni provozu na techto linkach na dobu urcitou a platit za to smluvenou cenu. Jedinym kriteriem pri vyberu by mela byt cena a predpoklad dodrzeni prisnych standardu kvality prepravy. Pro vstup konkurence na jednu linku rozhodne neni potreba dopravce schopny prepravit 3,5 milionu osob denne.
V pripade autobusovych linek je to jednoduche a funguje to jiz dnes v ramci primestskych linek a trosku i uvnitr Prahy, jen je to potreba dotahnout do konce a nechat dopravce operovat uvnitr Prahy ve vetsi mire.
V pripade tramvaji je pravda, ze by uchazecu ve vyberovem rizeni bylo zatracene malo, zpocatku asi jen DP, ale zase pokud si nekdo spocita, ze se mu vyplati postavit vozovnu, nakoupit vozy a jezdit tramvajove linky a ze to dokaze levneji nez DP, tak to urcite ten nekdo udela.
V pripade metra je situace nejslozitejsi, protoze zde je infrastruktura a zarizeni potrebne k provozu tak drahe, ze je nikdo nemuze byt schopen nabidnout jako alternativu. Z tohoto duvodu by mely byt trasy metra, stanice, depa a vozove soupravy brany jako soucast infrastruktury a byt majetkem ROPIDu nebo mesta. Vyberove rizeni by se vypisovalo jen na zajisteni provozu a udrzby s timto vybavenim. To uz by mohlo byt pro moznou konkurenci DP mnohem schudnejsi a zajimavejsi.
Na udrzbu zastavek, tramvajovych trati a dalsi pridruzene cinnosti by mel ROPID vypisovat vyberova rizeni uz davno, to ze spoustu techto veci dodnes dela vyhradne DP je tragedie.
Jo, souhlasím s tím, že by to takto mělo být.
Ale (zatím) není pravda, že se na příměstských linkách obecně dělají výběrová řízení. I tyto linky jsou zadány soukromým firmám bez výběrových řízení, bohužel.
Hlavně bych ale dopravnímu podniku jakožto jednomu z dopravců v systému sebral tisk a prodej jízdenek. Dopravci na příměstských linkách by zas měli být motivováni, aby si řidiči nevybírali do vlastní kapsy, a neokrádali tak daňové poplatníky (ale na to by snad stačilo neplatit "prokazatelnou ztrátu", ale vysoutěženo u cenu a dopravci by dostávali podíl z předem zakoupených jízdenek).
Další obtížnou (ale neříkám nezvládnutelnou) věcí je to zajišťování provozu a údržby metra jinou firmou, než vlastníkem. Taková firma (a myslím, že se to stalo i v Londýně, ale opravte mě) má tendenci neinvestovat, takže to nějak doudržuje po dobu své smlouvy, a po vypršení smlouvy se objevuje jedna zanedbaná věc za druhou, do které je potřeba investovat velké částky.
Zato u autobusů jsou výběrová řízení bezproblémová, a třeba v Lucemburku je většina busů MHD provozována soukromými dopravci s kvalitním vozovým parkem.
andy napsal:např. s efekty privatizace železniční přepravy v Británii, kde se také původně očekávalo, že dojde k zefektivnění a úsporám. Výsledek je, že se dotace za deset let ztrojnásobily:
http://en.wikipedia.org/wiki/Privatisat … itish_RailPokud vím, tak v GB fungoval tzv "válečný socialismus" (zestátněné kdeco, než se do toho obula baronka Thatcherová ) do relativního nedávna. Výsledek byl podobný jako u nás - "stát" neinvestuje, neudržuje (kromě havárií), jenom do úplného rozpadu vykořisťuje to, co soukromníci investovali před válkou.
OT: podobně "válečně zestátněně" prý dosud funguje britské zdravotnictví - drahé a obtížně dostupné
Nezlobte se, ale z toho, co píšete, je vidět, že jste se neobtěžoval ten článek o privatizaci železnice ani rozkliknout, natož přečíst. Zkuste si schválně přečíst aspoň kousek a jsem zvědavý, jak budete mluvit pak. (Samozřejmě netvrdím, že ten článek je 100% objektivní a dává jediný správný pohled na věc. Má však jednu nespornou přednost - na rozdíl od mnoha příspěvků v tomto threadu popisuje konkrétní efekty skutečné privatizace, nikoliv jen zbožná přání podložená triviálními ekonomickými poučkami.)
Po třech letech zřejmě další rekonstrukce:
Výluka tramvajové trati Komunardů – Palmovka
Dopravní podnik hlavního města Prahy a. s. bude v době od 25. 7. do 31. 8. 2012 provádět rekonstrukci tramvajové trati Libeňský most a Dělnická, v jejímž průběhu bude vyloučen tramvajový provoz v úseku Komunardů – Palmovka. Po dobu výluky tramvajové trati bude zavedena náhradní autobusová doprava X25.
Náhradní autobusová linka X25 bude vedena po trase Palmovka, Libeňský most, Jankovcova, Jateční, Komunardů, U průhonu a zpět přes Libeňský most na Palmovku.
Po dobu provozu náhradní autobusové dopravy bude zjednosměrněn automobilový provoz v ulici U průhonu ve směru od ulice Komunardů k ulici Jankovcova.
na mostě to bude zas jen záplatování a uvedení do havarijního stavu (z katastrofálního)
To jo, chce to opravit CELY most.....
Jenom opravit? Obávám se, že bez postavení repliky to už nepůjde.
Myslis zbourat? No, to by bylo drahy....to oni to radsi budou porad zaplatovat, jde o to, jestli se vyplati to porad opravovat, nebo vyhodit do luftu a postavit novej....
Jenom opravit? Obávám se, že bez postavení repliky to už nepůjde.
Projekt na "opravu" opravdu spočívá v totální demolici a a výstavbě nového mostu na (snad) původních pilířích. Tato akce v cenách před 4-5 lety byla rozpočtovaná na cca 2,5mld.
Především chtěli "nový" Libeňský most realizovat až po rekonstrukci "tankodromu" Hlávkův most, což je záležitost taktéž odložena na neurčito.
Reko Hlávkova mostu zas závísí na výstavbě kolektoru, kam by se přeložila potrubí a vedení, nyní zavěšená pod mostovkou.
a kolektor závisí na blance a blanka třeba na libeňském mostu a tím jsme se pěkne dostali do kruhu
....
Podle nějakých článků jsem měl za to, že kolektor pod Vltavou se staví už od roku 2010. Víte o tom někdo něco?
Článek z roku 2010, kde se píše:
Nově se má ještě v letošním roce, v posledním čtvrtletí, začít stavět další tunel. Ten povede pod vltavským dnem, souběžný s Hlávkovým mostem.
V časopise Tunel 2/2013 je zmínka o tom, kterak město prošvihlo možnost mít kolektor pro přeložky sítí z Libeňského mostu. Pražská teplárenská razila pod řekou štolu pro teplovod, stavební povolení bylo vydáno na tunel rozměru kolektoru. Ale pak se stalo NĚCO, co v časopise diplomaticky není rozvedeno, a teplárny to následně vybudovaly v menším rozměru pouze pro teplovod.
To je obdobné jak u kolektoru centrum-Smíchov, kde město tak dlouho odkládalo stavbu, až si PRE postavila svůj kabelový tunel...
Praha vypíše tendr na opravu Libeňského mostu za 2,1 miliardy
http://www.metro.cz/praha-vypise-tendr- … e-deje_rab
bude se rozšiřovat, přibude nějaký inundační most, termíny nezmíněny
Stejné, jen jiný zdroj:
Libeňský most se dočká rekonstrukce
Rada hl. m Prahy dnes schválila materiál, kterým se navrhuje odsouhlasit odůvodnění významné veřejné zakázky s názvem Rekonstrukce souboru mostních objektů a komunikací ul. Libeňský most v Praze 7 a 8. Konečné rozhodnutí, aby Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) mohla tuto nadlimitní zakázku vypsat, přísluší Zastupitelstvu hl. m. Prahy.
Praha spěchá s tendrem na Libeňský most, odpůrci bijí na poplach
17. 9. 2014 18:10, autor: kul
Praha – Praha v úterý schválila vypsání veřejné zakázky na rekonstrukci Libeňského mostu, který je dlouhodobě ve velmi špatném stavu a hrozí mu uzavření. Obnova by měla podle odhadu města stát maximálně 2,1 miliardy korun, přesná částka vzejde z výsledku tendru. Proti projektu se ale dlouhodobě staví občanská sdružení, mezi nimi třeba "Klub za Starou Prahu". Záměr magistrátu podle nich znamená v podstatě demolici historické konstrukce.
Co? Jaka historicka konstrukce?? Cim drive ho opravi, tim lip......
"Oprava" tak, jak ji magistrát zamýšlí, je zbourání komplet starého a postavení nového širšího mostu se stejným architektonickým pojetím. O opravu by šlo, kdyby se most nerozšiřoval, ale ani tak nevím, co ze staré konstrukce by po těch desetiletích neúdržby bylo ještě použitelné - asi jen pilíře.
Už před časem jsem psal, a předpokládeám, že projekt se od té doby nezměnil, že "oprava" Libeňského mostu spočívá v jeho kompletní demolici. Na zbytcích původních pilířů (na holešovické straně dokonce ani to ne) pak "ve stylu původního" kompletně nový obloukový most. Tedy po krycím názvem "oprava" demolice a novostavba.
Ještě článek: Rekonstrukce mostu v Libni? Předražená radikální přeměna, bouří se odpůrci
http://www.lidovky.cz/rekonstrukce-most … n_domov_ml
Plán na "rekonstrukci" na 2x2 je už starý, v současném platném územním plánu jsou ovšem pořád věci jako tunel pod Synagogou na Palmovce, t.j. přímé spojení mostu s ulicí na Žertvách a dálniční křižovatku na Balabence. A co vím, tak třeba Pleskot, který to území řeší a staví tam novou radnici, s tímhle pořád počítá (prý projektovaná intenzita 20 tisíc aut za den). Koutský asi taky není v rozporu, když chce mít ten dlouhý bulvár spojující dvě letiště... Místní o tom zatím moc nevědí a pokud by věděli, budou určitě proti. Doufám že to stavební povolení propadne a IPR to území začne řešit z gruntu a otevřeně.
Dnes přišlo z TSK:
K významným investičním akcím TSK bude v letošním roce patřit rekonstrukce Libeňského mostu, který je v havarijním stavu a kompletní rekonstrukce se dočkají také ulice Bělehradská, Kodaňská, Bubenská a první etapou začne rozsáhlá oprava Vršovické ulice. Dále je v plánu celá řada protihlukových opatření, jako je příkladně stavba protihlukové stěny na Spořilovském plácku, na Cínovecké ulici nebo mobilní protihluková stěna v ulici Spořilovská.
Trochu mi k tomu nesedí částka, viz:
Pro letošní rok jsou plánovány investice v celkové hodnotě 1.102,641 mil. Kč a na opravy a souvislou údržbu komunikací TSK vynaloží až 500 mil. Kč.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Pražské mosty » Libeňský most & IAD vs. MHD :)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.508 s, vykonaných příkazů: 37.