1

Téma: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Nenašel jsem odpovědný chlíveček na toto téma a jelikož mám nějaké snímky z této stavby, tak aby bylo škoda kdyby byly někde zasuté :-)

fotogalerie ze dne 05.06.2008 : http://flickr.com/photos/rodenn/sets/72157605451458233/

fotogalerie ze dne 10.06.2008 : http://flickr.com/photos/rodenn/sets/72157605534759292/

Pro pohodlnější a přehlednější zobrazení použijte prosím nabídku v pravém rohu galerie " Slideshow" a ještě můžete přepnout mod svého internetového prohlížeče do celoobrazového režimu klávesou F11.

Zde je též odkaz na můj blog, kde jsou též další stavby i mapy : http://rodenneo.blogspot.com/

Budeli to nevhodné téma prosím webmastra aby to smáznul,

2

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Mojmír 28.6.2008 opět fotil na Rohanském nábřeží http://www.ttnz.cz/mo/album/v/stavby/si … ke/080628/

3

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Na novém úseku už jsou nakreslené čáry, osazeny semafory a dopravní značení. Soudě podle přeškrtnutí některých cedulí se nejspíš v nejbližších dnech chystá nějaké částečné zprovoznění (nejspíš směrů centrum - Zenklova), aby se nějak dokončila či napojila ulice "Nové Švábky". Taky v oblasti Libeňského mostu panuje čilý stavební ruch, napojuje se tam ta nová pobřežní + nový hypekmarket Kaufland.
Kdyby měl někdo chuť to vyfotit, tak jedinečnej pohled na část nový trasy je z Vítkova (zhruba odsud). Ale dlouho ten výhled nebude, stavba administrativní budovy na Invalidovně už má dvě patra a rychle roste a roste...

Jo a abych nezapoměl, ta nová Pobřežní má mírně odlišnou trasu než je všude zakresleno, asi před měsícem úředně proběhla "změna stavby před dokončením".

Thumbs up Thumbs down

4

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Další úsek nového Rohanského nábřeží je otevřen
    Řidiči mohou již využívat novou pražskou komunikaci. Auta mají k dispozici novou část Rohanského v pražském Karlíně, která vyústí ve Voctářově ulici u Libeňského mostu, řekl mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek. Jezdit po ní ale zatím budou jenom ve směru do centra.

    Na jízdy opačným směrem si budou muset Pražané počkat nejdéle do konce září, kdy by ji podle plánu měli dělníci dokončit. Podle Mrázka by to ale mohlo být dříve. Z centra se bude moci jezdit po dokončení druhé stavební fáze, která zahrnuje výstavbu křižovatky k ulici Sokolovská a Pod Krejcárkem. Nová komunikace má zklidnit automobilový provoz v Sokolovské ulici.

    V říjnu minulého roku byl zprovozněn čtyřproudý úsek od Šaldovy k ulici Za Invalidovnou. Stavba začala v listopadu 2006, přípravy zabraly několik let.

     

    Zdroj: ČTK a http://www.tsk-praha.cz/
    Vytvořeno: 11.August.2008

5

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

A konečně, díky Mojmírovi,  máme i fotky http://www.ttnz.cz/mo/album/v/stavby/si … ke/080820/

6

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Dnes došlo ke změnám ve vedení dopravy v oblasti Švábky. http://www.ttnz.cz/mo/album/v/stavby/si … ke/080912/

podrobnosti budou za chvíli… http://mestskyokruh.cz/2008/09/rohanske … -x-svabky/

7

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Pobřežní ulicí již jezdí auta
23. září 2008 0:00
Libeň - Řidiči jezdící mezi Karlínem a Libní už nemusí podivně kličkovat po provizorních silničkách v oblasti kolem Libeňského mostu. Lidé, kteří míří přes Karlín do centra nebo naopak...

Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00. http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=224 … ;c=1052852

8

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

odpolení kolaps na Rohaském nábřeží - Pobřežní http://www.ttnz.cz/mo/album/v/stavby/si … ke/080926/

9

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

řidiči si těžko zvykají na nové dopravní řešení oblasti, také cykly některých SSZ nejsou optimální. Nejhorší je zbytečné a neúměrné zdržování tramvají SSZ "Švábky" http://www.ttnz.cz/mo/album/v/stavby/si … ke/081003/

10

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

prazsketramvaje.cz: Fotožurnál - 12.10.2008 Řádění bezmozků na Invalidovně (dole) http://foto.prazsketramvaje.cz/2008/rij … /index.php

11

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

To jsou zase věci - kdo nezažil neuvěří...

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … ke/081104/

12

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Čekal jsem, že se výrazně zlepší propustnost křižovatky Švábky (především od Holešovic na Ohradu, páč na Balabenku už dávno jezdím přes druhou stranu Libně) a musím říct, že nic moc, spíše je to horší.

13

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Prochaine napsal:

Čekal jsem, že se výrazně zlepší propustnost křižovatky Švábky (především od Holešovic na Ohradu, páč na Balabenku už dávno jezdím přes druhou stranu Libně) a musím říct, že nic moc, spíše je to horší.

jj je to horší, kolikrát fronta i kilometr...

14

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

To je opravdu příšernost. Jaký mají smysl ty slepé zbytky Sokolovské? Pochybuju, že byl dobrý nápad ji takto zalepit! To z ní měli aspoň udělat cyklostezku a ne cpát cyklisty na Pobřežní!

Dá se někde zjistit, zda to má takto zůstat nebo co se s tím bude dělat dál?

Thumbs up Thumbs down

15

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Dnes seděli na křižovatce tři důchodci a počítali vozidla.
Podle mě je nová křižovatka Švábky zralá na předělání na kruhový objezd.

16

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Teď by tam ten KO byl "dočasně" asi lepší řešení, ale po dokončení celého projektu Pobřežní až na Balabenku by tam zase už překážel a navíc ty cyklopruhy na kruháku taky nic moc... Každopádně nějaké řešení to tam chce vymyslet, protože toto je špatně funkční.

Thumbs up Thumbs down

17

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Martini: Existuje nějaký obrázek, jak je to vlastně zamýšlené? Měl jsem za to, že toto už je finální řešení.

18

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

dočasně finální smile

19

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Něco jsem zahlédl na územním plánu, ale přišlo mi to příliš odvážné než aby to bylo v nejbližší době realizovatelné. Ale slibují rok 2010.

20

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Bude se to každopádně realizovat až po dostavbě MO na Balabenku, max. současně s tím, takže je to spíše jak říká kasme. Dočasně finální... uvidíme, jak na tom bude Praha s penězma po dostavbě Blanky, zda-li se do navazujícího úseku MO pustí hned nebo bude nějaká prodleva. Každopádně dříve jak 2012 se se stavbou nezačne.

Thumbs up Thumbs down

21

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

martini napsal:

Bude se to každopádně realizovat až po dostavbě MO na Balabenku, max. současně s tím...

Magistrát zřejmě přehodnotil priority. V oznámení záměru Stavba č. 8265 Pobřežní IV - severní a jižní větev se píše:

Dle slov projektanta a investora stavby bude realizace záměru vzhledem k dalším dopravním stavbám v území následující:
1. Pobřežní IV – jižní větev I. etapa, II. etapa a III. etapa (etapy jsou na sobě nezávislé, ale realizace III. etapy bez předchozích by byla nesmyslná).
2. Pobřežní IV – severní větev.
3. Stavba č. 0081 MO Pelc Tyrolka – Balabenka a 0094 Balabenka – Štěrboholská radiála.
4. Vysočanská radiála.

Záměr je opravdu velkolepý a má hodně specifik (např. to, že se skládá ze dvou jednosměrek). Pod krycím názvem Pobřežní IV – jižní větev, 2. stavba se dokonce skrývá nový nájezd na MO z Českomoravské ulice (navržený dle „Vyhledávací studie Pelc Tyrolka – Balabenka“, ale v případě dřívější realizace je možné napojení i na stávající trasu Městského okruhu). Škoda jen, že záměr neodstraní úrovňové křížení tramvajové trati v křižovatce Sokolovská x Pod Plynojemem - to je podle mě dost velká slabina.

Thumbs up Thumbs down

22

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Závěr zjišťovacího řízení: Záměr bude dále posuzován podle zákona č. 100/2001 Sb. Hl. m. Praha doporučuje v případě jižní větve redukovat navrženou šířku jízdního pruhu 3, 5 m na 3, 25 m, tj. MS 8, 5/50 (původně MS 9/50). Napojení na MO hl. m. Praha zatím nepovažuje za nutné realizovat, jelikož řešení MO je ve fázi studijního ověření, tj. pro potřebu vzájemné koordinace obou staveb zatím není dostatečně stabilizované.

Thumbs up Thumbs down

23

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Tunel pod Palmovkou se Praze 8 nezamlouvá. Hledá jiné řešení
Adam Váchal Metro.cz 14. října 2012  6:00
Dopravní situace v Libni je neúnosná. Řešení, které plánuje město, je však příliš nákladné. Praha 8 hledá jiné.

http://www.metro.cz/tunel-pod-palmovkou … e-deje_ava

24

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Na to jsme v roce 2006 dělali studii...jedná se o "Pobřežní IV - sevení větev", vycházelo to na cca 750MKč.

Thumbs up Thumbs down

25 Naposledy upravil: Prochaine (28.05. 2014 13.03)

Re: Prodloužení komunikace Rohanské nábřeží (Pobřežní)

Praha 8 otevřela diskusi o urbanisticko-dopravním řešení Dolní Libně

Osmá městská část otevřela diskusi o urbanisticko-dopravním řešení Dolní Libně. Prvním krokem je návrh architekta Josefa Pleskota, k němuž proběhl v úterý 2. října v Libeňském zámečku diskusní panel, jehož se zúčastnili mj. zástupci bytových družstev z přilehlých domů. K návrhu architekta Josefa Pleskota zároveň radnice zadala vypracování oponentního návrhu, který by měl pomoci hledat další alternativy řešení.

„Chceme otevřít diskusi, hledat varianty a dobrat se k řešení, které bude pro Libeň přínosné. Ostatně návrh na podtunelování Palmovky je již svým způsobem přežitý, navíc s ohledem na financování je tato varianta více než nejistá,“ uvádí starosta Jiří Janků, který má v kompetenci rozvoj městské části, a dodává: „Dolní Libeň nutně potřebuje urbanistickou koncepci, jejíž nezbytnou součástí jsou dopravní vazby a zpřístupnění lokality. Bez vyřešení dopravy není možné očekávat další vývoj, takže hrozí, že tato lokalita zůstane zakonzervovaná v současném, nebál bych se říci polomrtvém stavu. A to včetně všech neduhů, které takovýto stav doprovází.“

Návrh architekta Pleskota vychází ze zrušení uvažovaného tunelového spojení mezi ulicí Na Žertvách a Libeňským mostem, s nímž dlouhodobě počítá územní plán. Podle architekta Pleskota by tranzitní svedení dopravy do tunelu této lokalitě z urbanistického hlediska nijak nepomohlo – i nadále by zůstala dopravně nedořešená a nepřístupná, čímž by nedocházelo k další výstavbě a rozvoji, která je s dopravním řešením bezprostředně svázaná.

„Původně plánované zahloubení je vzhledem k obrovské nákladnosti a současné politické neochotě způsobené aférami provázejícími výstavbu tunelu Blanka nereálné,“ dodává k „tunelovému“ řešení místostarosta MČ Prahy 8 Michal Švarc, který má v kompetenci dopravu. „Chceme podpořit smysluplné a schůdné řešení, proveditelné v dohledné době. Měření prašnosti, hluku a zplodin v této oblasti se pohybují hluboko nad hranicí hygienické snesitelnosti. Libeň a Karlín nutně potřebují řešení.“

Návrh architekta Pleskota počítá se zavedením automobilové dopravy do ulice Na Žertvách, která by spolu se Sokolovskou a Libeňským mostem tvořila spojení mezi západní a východní částí Prahy. Právě toto řešení by mělo dopravně zpřístupnit Dolní Libeň a umožnit její urbanistický rozvoj. Hlavním předpokladem pro navržené řešení je fakt, že ulice Na Žertvách je po odstranění železniční dopravy dostatečně široká na to, aby zde mohly projíždět tramvaje, automobily, vznikla zde parkovací místa, přestupní uzly, zeleň a samozřejmě se sem bezpečně a komfortně vešli i chodci.

Zvažovanou variantou by mělo být i řešení jižního obchvatu ze Švábek přes Krejcárek do Vysočan, které by podle architekta Pleskota mělo umožnit rozvoj Mezihoří, tzn. nejen zajistit průjezd tranzitní dopravy, jak v současné době řeší územní plán.

Studii architekta Pleskota odmítl přijmout jako relevantní Útvar rozvoje hl. města Prahy. „Zadali jsme proto oponentní posudek a počkáme na jeho výsledek,“ dodává místostarosta Švarc.

PDF zde: http://www.praha8.cz/file/WAkUAk/4-KOMP … -NAVRH.pdf a http://www.praha8.cz/file/p9m1/URBANISM … NAVRHY.pdf