676

Re: Z tisku a médií

V tv Polák řekl, že hned až jim dorazí peníze.

Nouza: pošlem, až dorazí "rozhodnutí"

677

Re: Z tisku a médií

Hlavně, že je znám výsledek, Metrostav nemusí hned začít stavět, bude úplně stačit, když si začně shánět lidi a techniku, kteří to potom budou dělat.

Thumbs up Thumbs down

678

Re: Z tisku a médií

Praha zaplatí za Blanku do pátku, stavaři se vrátí příští týden

   Praha 22. dubna (ČTK) - Praha do konce týdne odešle firmě Metrostav dlužné 2,7 miliardy korun za stavbu tunelu Blanka. Na základě pátečního rozsudku soudu o tom dnes rozhodla rada města, řekl ČTK náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09). Metrostav je podle mluvčího Františka Poláka připraven do dvou dnů od doručení peněz obnovit práce. Stát by se tak podle Nouzy mělo na začátku příštího týdne.
   'Od rady jsem dostal za úkol sejít se se zástupci Metrostavu a do konce týdne podepsat dohodu,' řekl Nouza. Na jejím základě Praha odešle dlužnou částku a stavební firma začne pravděpodobně od pondělí znovu stavět.
   Rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR v pátek po několika týdnech jednání uložil Praze povinnost zaplatit čtyři miliardy, mimo jiné za faktury z minulosti, s jejichž proplacením město kvůli možnému střetu se zákonem váhalo. Po zaplacení zmíněných 2,7 miliardy má Praha dalších 1,34 miliardy proplácet postupně v průběhu stavby.
   Stavební firma musí podle rozhodnutí arbitrů dokončit stavbu do pěti měsíců. Arbitráž tím ale nekončí. Metrostav totiž minulý týden rozšířil žalobu o další miliardu, mimo jiné za problematický Trojský most. Další soudní líčení bude 4. června.
   Spor se dostal k rozhodčímu soudu poté, co Metrostav 7. prosince loňského roku stavbu tunelu přerušil. Důvodem byly především neproplacené faktury, ale i to, že Praha jako investor neschválila další postup prací. Stavbaři tak podle Metrostavu nemohli pokračovat. Praha tvrdila, že peníze na faktury má, hledá ale zákonnou cestu, jak je uhradit. Do arbitráže vstoupila mimo jiné i kvůli obavě, že jsou smlouvy s Metrostavem neplatné. Arbitři ale v pátek rozhodli, že smlouvy platí.
   Pětiměsíční lhůta pro dostavu tunelu nemusí znamenat, že tunelem v září projedou první auta. Rozsudek se totiž týká pouze stavební části díla. Otázkou zůstává, zda bude v té době hotova i technologická část a zda bude mít dopravní stavba za sebou i nezbytné testy a zkušební provoz. Navíc klíčovou zakázku na stavbu velínů dnes rada znovu odložila. Už nyní některé zdroje neoficiálně mluví o tom, že se Blanka rozjede až na konci roku. Náměstek Nouza ale v rozhovoru s ČTK řekl, že se dá vše stihnout. Stále věří v zářijový termín zprovoznění tunelu.
   Důležitá dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), měla původně stát zhruba o deset miliard méně a sloužit řidičům už v roce 2011. Termín se později odsunul na jaro 2014, nyní Praha mluví o září. Opozice ale tento termín zpochybňuje. Náklady na stavbu tunelu se postupně vyšplhaly až na zhruba 36 miliard korun.

679

Re: Z tisku a médií

Studio 6 dnes ráno (kdyby nefungoval odkaz doprostřed pořadu, hledejte čas 139:45)

Pohled do rozestavěného tunelu Blanka
František Polák

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 … #t=139m45s

Thumbs up Thumbs down

680 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (24.04. 2014 14.31)

Re: Z tisku a médií

Praha 24. dubna (ČTK) - Praha chce zahájit další arbitráž kvůli problematickému tunelu Blanka. V rozhovoru s ČTK to řekl náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09). K soudu hodlá město jít se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb, která už v lednu Prahu žalovala o dlužných 145 milionů korun. O tom, zda město skutečně vyvolá rozhodčí řízení, bude příští týden jednat rada města. Podle Nouzy je arbitráž nejrychlejším způsobem, jak vyřešit problémy. Rozhodčí soud řeší kvůli Blance i spory Prahy se stavební firmou Metrostav.
"Myslím si, že je to nejrychlejší řešení dané situace. Bez IDS bychom těžko Blanku uvedli do provozu," řekl Nouza. "Pokud bychom věc neřešili, ohrozili bychom přejímací řízení," doplnil. Praha už několik měsíců firmě neplatí za faktury. IDS chce víc, než bylo v původní smlouvě, protože se práce na stavbě protahují a jí narůstají náklady. Podle informací ČTK firma od města za své služby zatím inkasovala 202 milionů korun. Do dokončení Blanky by Praha měla zaplatit ještě 196 milionů korun, a to včetně žalované částky.
"Pracujeme již druhým rokem de facto zadarmo a pokud se věc v řádu několika týdnů nerozhodne, může se stát, že nebudeme schopni své služby nadále poskytovat a budeme nuceni odstoupit od smlouvy a odejít ze stavby," řekl ČTK mediální zástupce IDS Pavel Kočiš. 
IDS působí na stavbě Blanky jako stavební dozor, který mimo jiné v minulosti schvaloval problematické faktury za provedené práce. Z právní analýzy, kterou si už dřív nechala Praha vypracovat od společnosti White&Case, mimo jiné vyplynulo, že smlouva firmu IDS dostatečně nemotivuje, aby dohlížela na nezdražování stavby a na včasné dokončení díla. Firma totiž dostává odměny podle ceny stavby, která se ovšem v průběhu let prodražila o několik miliard. Analýza navíc poukázala na to, že IDS údajně zadávala vícepráce bez vědomí Prahy. Firma, o které média mluví v souvislosti s napojením na pražské politiky z TOP 09, to už dřív odmítla.
IDS má na starosti také kontrolu dostavby metra A do Motola, za kterou Praha zaplatí zhruba 22,5 miliardy. I v tomto případě se město prostřednictvím dopravního podniku vypořádává s problematickými vícepracemi.

Thumbs up Thumbs down

681

Re: Z tisku a médií

Praha 24. dubna (ČTK) - Pražští zastupitelé dnes schválili zakázku na ozelenění rušné křižovatky Malovanka v Praze 6. Předpokládaná hodnota zakázky je 48 milionů korun bez DPH. Křižovatka leží v místě napojení Strahovského tunelu na tunelový komplex Blanka.
Dodavatele by měla rada vybírat v srpnu. Vítězná firma pak vybuduje stěny z ocelových profilů vyplněné ocelovou sítí, v níž porostou popínavé rostliny. Řešení situace si vyžádalo vedení Prahy 6, které spolu s občanskými sdruženími upozorňovalo na ekologickou zátěž u ústí tunelu Blanka. Zeleň má zmírnit hlukové i emisní znečištění.

Thumbs up Thumbs down

682

Re: Z tisku a médií

Arbitráž s Metrostavem přišla Prahu na 35 miliónů

Náklady na arbitráž s firmou Metrostav jsou pro hlavní město zhruba 35 miliónů korun. Tvrdí to pražský primátor Tomáš Hudeček (TOP 09), podle něhož nebyla nejdražší samotná arbitráž, ale služby právníků. Dělníci by se na stavbu měli vrátit v nejbližších dnech.
Arbitráž na Blanku Prahu zatím stála kolem 35 miliónů korun. „Myslím, že soud už byl zaplacen a právníci byli schváleni a že nic dalšího tam není,“ řekl Právu primátor Tomáš Hudeček (TOP 09).
Více než rozhodčí soud si naúčtují právníci. „Platili jsme poplatek za zrychlené řízení v tom, co jsme navrhovali, tzn. za řádově 1,1 miliardy asi 11 miliónů korun,“ uvedl primátorův náměstek Jiří Nouza, podle něhož v případě právního zastoupení platí loňské usnesení radních. Právníci by měli podle ceníku Prahu stát do 20 miliónů bez DPH. Metrostav dle informací Práva rozhodčímu soudu zaplatil 17,5 miliónu korun.
Zda jsou to pro město konečné náklady za arbitráž, zcela jisté není. V sázce je penále a sankce za neplacení faktur.
„Metrostav asi bude žalovat příslušenství za neplacení faktur. Nechtěl bych ale předjímat,“ poznamenal Nouza s tím, že se podle smlouvy může jednat o promile z jednotlivých faktur, která ovšem naskakují v čase.

Trojský most snad bude otevřen dříve
Celkovou cenu Blanky by to však ohrozit nemělo. Podle Nouzy v případě celé Blanky platí schválená a v osmém dodatku ke smlouvě zakotvená konečná částka do 37 miliard korun, a to včetně Trojského mostu. U něho městu zbývá zaplatit zhruba půl miliardy korun, pokud bude určujícím podkladem posudek ČVUT. Ten říká, že to, co bylo postaveno, má hodnotu asi miliardu korun. Původně se cena mostu měla pohybovat okolo 450 miliónů korun.
„Někdo roku 2007 dovolil postavit něco jiného, než bylo objednaného, zhotovitel to postavil a nikdo mu neřekl, nestav to,“ popsal stav Nouza. I o mostu budou jednat rozhodci.
Je možné, že Trojský most začne lidem sloužit dříve než tunel. Objevit by se na něm co nejdříve měly tramvajové koleje. „Vzhledem k tomu, že je objem prací výrazně nižší, si umím představit, že půjde do provozu dříve než Blanka,“ poznamenal Nouza.
Dělníci Metrostavu by se na stavbě Blanky měli objevit v nejbližší době. Praha a stavební firma se dohodly, že nebudou čekat na písemný verdikt rozhodčího soudu. „Získáváme jeden měsíc náskoku před tím, než kdybychom čekali na písemné vyhotovení rozhodčího nálezu,“ řekl Nouza.

Arbitráž je nejrychlejší
V případě Inženýringu dopravních staveb (IDS) se Praha rovněž hodlá vydat cestou arbitráže o 145 miliónů korun. Důvodem podle Nouzy je, že rozhodčí řízení je nejrychlejší a IDS by mohl činit potíže při předávání stavby.
„Má všechny podklady, přejímací řízení z titulu správce stavby musejí odsouhlasit, i ty předávací protokoly,“ poznamenal Nouza. Podle něho firma čeká na peníze od města už skoro dva roky. „Přestali jsme platit někdy v polovině roku 2012,“ poznamenal Nouza s tím, že analogicky u celé Blanky město nemělo jistotu, že když IDS zaplatí, neporuší zákon.

http://www.novinky.cz/domaci/334420-arb … lionu.html

Thumbs up Thumbs down

683 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (25.04. 2014 13.55)

Re: Z tisku a médií

Praha 25. dubna (ČTK) - Praha týden po rozhodnutí soudu odeslala stavební firmě Metrostav dlužné 2,7 miliardy korun za stavbu tunelu Blanka. Na dotaz ČTK to dnes řekl náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09). Metrostav se tak podle mluvčího Františka Poláka na stavbu vrátí příští týden ve středu. Město a stavební firma se na tom dohodly ještě předtím, než rozsudek z minulého týdne nabyl právní moci. Obě strany se shodují, že nechtějí dokončení stavby zdržovat.
Praha a Metrostav dnes podepsaly dohodu o tom, že se stavaři k práci vrátí tři dny po obdržení dlužné částky. "Banka platební příkaz akceptovala. Částku bude mít Metrostav na účtě v pondělí," řekl Nouza. Pokud se tak stane, ve středu se podle Poláka dělníci na stavbu vrátí.

http://praha.idnes.cz/praha-zaplatila-z … zpravy_mav

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … odu_o.html

Thumbs up +1 Thumbs down

684 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (28.04. 2014 09.46)

Re: Z tisku a médií

Praha 28. dubna (ČTK) - Stavební firmě Metrostav dnes dopoledne přišly na účet 2,7 miliardy korun, které jí Praha dlužila za stavbu tunelu Blanka. Dělníci se ve středu po téměř pěti měsících vrátí na stavbu. Na dotaz ČTK to řekl mluvčí Metrostavu František Polák. Spory mezi stavaři a městem řeší od začátku roku rozhodčí soud. Nedávno rozhodl, že Praha musí zaplatit, Metrostavu uložil
povinnost problematickou stavbu dokončit.
Město a stavební firma se dohodly ještě předtím, než nedávný rozsudek rozhodčího soudu nabyl právní moci. V pátek podepsaly dohodu, na základě které město odeslalo platbu na účet Metrostavu. Obě strany se shodují, že nechtějí dokončení důležité dopravní stavby zdržovat.

Thumbs up Thumbs down

685

Re: Z tisku a médií

Praha zadala tendr na vybudování velínů pro Blanku za 114 milionů

   Praha 29. dubna (ČTK) - Praha po několika týdnech váhání zadala zakázku na vybudování a technologické vybavení dočasných řídicích středisek pro provoz tunelu Blanka. Zakázku za 114 milionů získala ČKD Praha DIZ. Podle informací ČTK o tom dnes rozhodla rada. Bez velínů by se provoz v problematickém tunelu, který město vyjde na 36 miliard korun, nemohl rozjet. Zatím není jasné, jak dlouho práce potrvají. Náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09) věří, že hotovo bude do září. Někteří kritici ale termín zpochybňují. Opoziční ODS tvrdí, že se tunel otevře na konci roku.
   Zprovoznění tunelu závisí nejenom na vybudování velínů. Klíčovou roli hraje především arbitráž mezi Prahou a stavební firmou Metrostav. Rozhodčí soud nedávno Metrostavu nařídil, aby stavbu dokončil do pěti měsíců. Praha má naopak stavební společnosti zaplatit přes čtyři miliardy korun. Metrostav stavbu zahájí ve středu. Kolik času si vyžádá technologické vybavení, ČKD Praha DIZ dosud neuvedla.
   ČKD Praha DIZ, která je dodavatelem technologické části tunelu Blanka, získala zakázku na stavbu velínů v jednacím řízení bez uveřejnění, v němž je osloven jen jeden dodavatel. To je sice podle vedení Prahy i firem legitimní způsob zadávání zakázek, někteří pražští radní ale za obdobný postup při výběru dodavatele čelí návrhu na obžalobu. A nynější vedení města se kvůli možnému střetu se zákonem užšího výběru obávalo. 'Je třeba přijmout zodpovědnost,' řekl už dříve ČTK Nouza, který problematiku Blanky řeší.
   Podle některých kritiků především z řad opozice ale potrvá vybudování a zkoušky nutné k provozu velínů několik měsíců. ODS tvrdí, že to bude 290 dnů. Termín zprovoznění Blanky stanovený na konec léta proto považují za nereálný. 'Město nebylo od února schopno zajistit zahájení výstavby řídicího centra Blanky, které je centrálním mozkem tunelu,' řekl bývalý primátor a opoziční zastupitel Bohuslav Svoboda (ODS). Zprovoznění tunelu proto odhaduje na přelom roku. Nouza to odmítl, podle něho se zářijový termín stihnout dá.
   Důležitá dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), měla původně stát zhruba o deset miliard méně a sloužit řidičům už v roce 2011.


http://praha.idnes.cz/tendr-na-veliny-p … zpravy_kol

686

Re: Z tisku a médií

Metrostav po téměř pěti měsících obnoví stavbu tunelu Blanka

   Praha 30. dubna (ČTK) - Stavební firma Metrostav dnes po téměř pěti měsících obnoví práce na tunelovém komplexu Blanka. Mluvčí společnosti František Polák ČTK řekl, že dělníci se na stavbu vrátí v časných ranních hodinách. Práce se zastavily na konci loňského roku kvůli sporu Metrostavu s Prahou. Neshody od té doby řeší rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR. Problematická stavba, která Prahu vyjde na 36 miliard korun, by měla být dokončena do září.
   Spor Prahy a stavařů se dostal k rozhodčímu soudu poté, co Metrostav 7. prosince loňského roku stavbu tunelu přerušil. Důvodem byly především neproplacené faktury, ale i to, že Praha jako investor neschválila další postup prací. Praha tvrdila, že peníze na faktury má, podle radních ale hledala zákonnou cestu, jak je uhradit. Do arbitráže vstoupila mimo jiné i kvůli obavě, že jsou smlouvy s Metrostavem neplatné.
   Arbitři nedávno otevřeli cestu k dokončení tunelu. Rozhodli, že Praha musí zaplatit zhruba čtyři miliardy korun, mimo jiné za faktury z minulosti, s jejichž proplacením město kvůli možnému střetu se zákonem váhalo. Část dlužných peněz přišla v pondělí Metrostavu na účet. Stavební firmě soud uložil, aby dokončil práce do pěti měsíců. Soud zároveň konstatoval, že smlouvy platí.
   Praha předpokládá, že tunel bude zprovozněn v září. Některé zdroje ale neoficiálně mluví o tom, že první auta Blankou projedou až na konci roku. Dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), si vyžádá 36 miliard korun. Původně měla stát zhruba o deset miliard korun méně a sloužit řidičům už v roce 2011.

687

Re: Z tisku a médií

Metrostav se po téměř pěti měsících vrátil do Blanky, rozebírá zábrany

Zdroj: http://praha.idnes.cz/metrostav-obnovil … zpravy_bur

688

Re: Z tisku a médií

Práce na tunelu Blanka znovu začaly, hotovo má být v září
Ve středu ráno se Metrostav vrátil ke stavbě tunelu Blanka. Firma tak obnovila práci téměř po pěti měsících. Spor Metrostavu s Prahou začal koncem loňského roku a s ním přišla dlouhodobá přestávka. Neshody řeší Rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR. Zakázka za 36 miliard korun má být dokončena v září.
http://www.novinky.cz/domaci/334963-pra … -zari.html

Thumbs up Thumbs down

689

Re: Z tisku a médií

    Dokončení tunelu Blanka? Zákon jde stranou.

    Na povrchu vypadá schéma z dílny vedení města, jak dostavit tunelový komplex Blanka za 37 miliard, nezávadně, v jádru však může znamenat nebezpečný precedent. Pražští politici totiž vytvořili nevyzpytatelný mechanismus a návod, jak se bez soutěže dostat k veřejné zakázce.

    Zdroj: http://ceskapozice.lidovky.cz/dokonceni … -tema_paja

690 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (05.05. 2014 13.28)

Re: Z tisku a médií

Praha 5. května (ČTK) - Metrostav dokončí stavební část tunelu Blanka do 30. září. ČTK to dnes řekl mluvčí Metrostavu František Polák. Přesný termín otevření chce náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09) znát do tří týdnů. Je přesvědčen, že se tunel do konce září podaří zprovoznit celý, tedy včetně instalace a zprovoznění technologií, řekl novinářům na dnešní prohlídce stavby.
V tunelu dělníkům zbývá dokončit pouze drobné stavební práce, například spárování nebo nalepit chybějící dlaždičky. Je jím proto již v současné době možné bez potíží projet po novém asfaltu, na kterém jsou částečně namalovány i dopravní čáry, nainstalovány jsou i informační tabule nebo signalizace. Kvůli dělníkům je ale omezena rychlost pracovních aut na 30 kilometrů v hodině.
Hlavní stavební práce se v současné době odehrávají především na Trojském mostě, bez kterého není zprovoznění tunelového komplexu možné. Dokončit je potřeba mimo jiné jeho odvodnění nebo osvětlení.
Podle Poláka se na stavbě v těchto dnech pohybují desítky až stovky dělníků. Svou práci by měli dokončit do 30. září, na kdy je naplánováno předání stavby městu. Do té doby Metrostav plánuje upravit i stavbou dotčený park na Letné nebo další parky, které v souvislosti s výstavbou Blanky vzniknou.
Zprovoznění Blanky by ale ještě mohlo oddálit dokončení technologické části a velínů, které Praha zadala teprve nedávno. I když většina technologií je již v tunelu osazena, bude je nyní ještě nutné komplexně vyzkoušet, tedy například nastavit vzduchotechniku. Zkoušky bude podle Nouzy možné spustit až ve chvíli, kdy budou v tunelu dokončeny veškeré stavební práce.
Nouza je přesvědčen, že se vše dá do konce září stihnout. Den, kdy by se tunelovým komplexem měli projet první lidé, chce náměstek znát do tří týdnů. Do té doby bude sestaven harmonogram všech potřebných prací souvisejících s výstavbou technologií. Kritici například z řad opozice namítají, že zářijový termín je nereálný. První auta prý podle nich tunelem projedou nejdříve na konci roku. Tunelový komplex by měl stát 36 miliard korun. Stavba měla být původně o deset miliard levnější a sloužit řidičům už v roce 2011.
Po oficiálním otevření budou řidiči v tunelu jezdit ve zkušebním provozu. Ten bude podle Nouzy trvat déle než jeden rok a Praha během něj bude moct uplatňovat garance na případné závady. Až poté bude moci komplex získat kolaudaci.

http://www.financninoviny.cz/zpravy/met … ri/1075578

(P.S.: v návazné galerii je pořád obrázek s propadem, který nebyl: http://i3.cn.cz/1278409263_4-tunel-blanka.jpg)

Thumbs up Thumbs down

691

Re: Z tisku a médií

Řekl bych, že reálný je tak leden až únor 2015, vzhledem k nutnosti zkoušek všech technologických celků...

Thumbs up Thumbs down

692 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (06.05. 2014 15.15)

Re: Z tisku a médií

Vždy vtipný Havranpírko Ludvík Hradilek a jeho fotogalerie (Soud potvrdil, že tunel Blanka bude stát dvakrát tolik, než nám politici slibovali)
První auta v Blance. Tak ožívá tunel za 36 miliard

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/tunel- … 5900fea04/

Thumbs up Thumbs down

693

Re: Z tisku a médií

Pár záběrů z Prašného mostu a Troje:
Reportáž z magazínu Video: Metropole (ČT1)

Thumbs up Thumbs down

694 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (13.05. 2014 14.09)

Re: Z tisku a médií

Praha 13. května (ČTK) - Praha půjde do další arbitráže kvůli tunelovému komplexu Blanka. Rada města dnes schválila znění rozhodčí smlouvy, čímž k arbitráži otevřela cestu. Zjistila ČTK od zdrojů z jednání. Soudit se Praha bude se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která už v lednu město žalovala o dlužných 145 milionů korun. Rozhodčí soud řeší kvůli Blance i spory Prahy s firmou Metrostav. Problematická stavba vyjde na zhruba 36 miliard korun. Otevřít by se podle vedení města měla v září.
Praha už několik měsíců firmě IDS neplatí za faktury. IDS chce víc, než bylo v původní smlouvě, protože se práce na stavbě protahují a jí narůstají náklady. Hrozí odchodem ze stavby. Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) připustil, že bez ní pravděpodobně nebude možné Blanku dokončit. "Myslím si, že je to nejrychlejší řešení dané situace. Bez IDS bychom těžko Blanku uvedli do provozu," tvrdí náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09).
Podle informací ČTK firma od města za své služby zatím inkasovala 202 milionů korun. Do dokončení Blanky by Praha měla zaplatit ještě 196 milionů, a to včetně žalované částky. "Pracujeme již druhým rokem de facto zadarmo, a pokud se věc v řádu několika týdnů nerozhodne, může se stát, že nebudeme schopni své služby nadále poskytovat a budeme nuceni odstoupit od smlouvy a odejít ze stavby," řekl už dřív ČTK mediální zástupce IDS Pavel Kočiš.
Spor Prahy a Metrostavu se dostal k rozhodčímu soudu poté, co stavební firma 7. prosince loňského roku stavbu tunelu přerušila. Důvodem byly stejně jako u IDS především neproplacené faktury. Praha tvrdila, že peníze na faktury má, hledá ale zákonnou cestu, jak je proplatit. Do arbitráže vstoupila mimo jiné i kvůli obavě, že jsou smlouvy s Metrostavem neplatné. Po čtyřech měsících arbitři nedávno rozhodli, že Metrostav musí stavbu dokončit do pěti měsíců. Praha má zaplatit přes čtyři miliardy. Soud zároveň potvrdil platnost smluv. Arbitráž bude pokračovat v červnu.
IDS působí na stavbě Blanky jako stavební dozor, který mimo jiné v minulosti kontroloval problematické faktury za provedené práce. Z právní analýzy, kterou si už dřív nechala Praha vypracovat od společnosti White&Case, mimo jiné vyplynulo, že smlouva firmu IDS dostatečně nemotivuje, aby dohlížela na nezdražování stavby a na včasné dokončení díla. Firma totiž dostává odměny podle ceny stavby, která se ovšem v průběhu let zvýšila o několik miliard. Analýza navíc poukázala na to, že IDS údajně zadávala vícepráce bez vědomí Prahy. Firma, o které média mluví v souvislosti s napojením na pražské politiky z TOP 09, to odmítá.
IDS má na starosti také kontrolu dostavby metra A do Motola, za kterou Praha zaplatí zhruba 22,5 miliardy. I v tomto případě se město prostřednictvím dopravního podniku vypořádává s problematickými vícepracemi.

Thumbs up Thumbs down

695

Re: Z tisku a médií

Tunel Blanka bude otevřený po prázdninách

Portál Praha

Publikováno 19. 5. 2014

Jiří Nouza, náměstek primátora / tisková konference 13. května 2014 /

https://www.youtube.com/watch?v=ZiOfr2fopmc

696 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (21.05. 2014 15.17)

Re: Z tisku a médií

Praha 21. května (ČTK) - Praha a firma Inženýring dopravních staveb (IDS), která je správcem stavby tunelu Blanka, zatím nemají dohodu ohledně nezaplacených faktur. V rozhovoru s ČTK to dnes řekl mediální zástupce firmy Pavel Kočiš. Město sice nedávno rozhodlo o arbitráži. Podle Kočiše se ale zatím žádná jednání neuskutečnila. IDS hodlá počkat do konce měsíce. Poté zváží odchod ze stavby. Aktuální vyjádření města ČTK zjišťuje. Už dřív ale uvedlo, že bez IDS nebude možné Blanku za 36 miliard dokončit. Otevřít se přitom má v září.
Praha už několik měsíců firmě IDS neplatí za faktury. IDS chce víc, než bylo v původní smlouvě, protože se práce na stavbě protahují a jí narůstají náklady. Podle informací ČTK za své služby zatím inkasovala 202 milionů korun. Do dokončení Blanky by jí Praha měla zaplatit ještě 196 milionů, včetně 145 milionů, o které ji IDS žalovala v lednu.
Praha nedávno rozhodla o tom, že půjde s IDS do arbitráže. Soudí, že to bude nejrychlejší cesta k řešení problémů. "Dosud jsme ale nedostali od města jedinou informaci. Zatím nás nikdo neoslovil," tvrdí Kočiš. IDS je ochotna čekat do 31. května. "Neříkáme, že ze stavby hned odejdeme, ale může se stát, že budeme muset přistoupit ke krajnímu řešení," doplnil.
Arbitráž vede Praha i se stavební firmou Metrostav. Důvodem byly stejně jako u IDS především neproplacené faktury. Praha tvrdila, že peníze na faktury má, hledá ale zákonnou cestu, jak je proplatit. Arbitři nedávno rozhodli, že Metrostav musí loni přerušenou stavbu dokončit do pěti měsíců. Praha má zaplatit přes čtyři miliardy.
IDS působí na stavbě Blanky jako stavební dozor, který mimo jiné v minulosti kontroloval problematické faktury za provedené práce. Z právní analýzy, kterou si už dřív nechala Praha vypracovat od společnosti White&Case, mimo jiné vyplynulo, že smlouva firmu IDS dostatečně nemotivuje, aby dohlížela na nezdražování stavby a na včasné dokončení díla. Firma má totiž dostávat odměny podle ceny stavby, která se ovšem v průběhu let zvýšila o několik miliard, uvádí analýza. Firma, o níž média mluví v souvislosti s napojením na pražské politiky z TOP 09, to odmítá.
IDS má na starosti také kontrolu dostavby metra A do Motola, za kterou Praha zaplatí zhruba 22,5 miliardy. I v tomto případě se město prostřednictvím dopravního podniku vypořádává s problematickými vícepracemi.

Thumbs up Thumbs down

697

Re: Z tisku a médií

Stavba Blanky zkomplikuje dopravu v Troji. Dotkne se i cesty do zoo
http://www.metro.cz/stavba-blanky-zkomp … e-deje_jbs

Petr od Pankráce

698

Re: Z tisku a médií

GRATULUJEME!! smile

Hlavní strana > Lidé
Ocenění

Mluvčím roku je František Polák z Metrostavu

Absolutním vítězem soutěže Mluvčí roku 2013 se stal František Polák z Metrostavu. Od poroty současně získal zvláštní ocenění za mimořádný výkon v loňském roce za komunikaci k pražskému tunelu Blanka. Cenu Anny Veverkové, jak je nově přejmenována kategorie Síň slávy, převzal mluvčí Státní veterinární správy Josef Duben.

Při udělení zvláštní ceny porota zmínila kauzu, která loni hýbala všemi médii, tedy události kolem tunelového komplexu Blanka. "Za město se k tomu vyslovovalo více lidí, ale za Metrostav vždy jenom Franta Polák," podotkl jeden z moderátorů Jiří Wolf. Pořadatelé ocenění předali dnes v rezidenci primátora hlavního města Prahy.

http://mediamania.tyden.cz/rubriky/lide … 08460.html

699

Re: Z tisku a médií

Praha předloží soudu poslední práce nutné k dokončení Blanky

   Praha 30. května (ČTK) - Praha předloží rozhodčímu soudu seznam posledních prací nutných pro dostavění tunelu Blanka. Jde o dodatečné práce za zhruba 40 milionů korun. Soud by měl potvrdit, že město může částku proplatit. Text takzvaného třetího vzájemného návrhu dnes na mimořádném zasedání schválila rada města. Na dotaz ČTK to potvrdila mluvčí magistrátu Petra Hrubá. Další kolo soudního jednání se uskuteční příští týden. Metrostav se bude domáhat údajně poslední dlužné miliardy korun. Tunelem Blanka, který Prahu vyjde na 36 miliard, by se první řidiči měli projet na konci září. Opozice termín zpochybňuje.
   Soud v dubnu po několika týdnech sporů stavařům uložil povinnost do pěti měsíců dokončit stavbu a Praze povinnost za práce zaplatit čtyři miliardy korun. Spor se dostal k arbitrům poté, co Metrostav 7. prosince loňského roku stavbu tunelu přerušil. Důvodem byly především neproplacené faktury, ale i to, že Praha jako investor neschválila další postup prací. Praha tvrdila, že peníze na faktury má, hledá ale zákonnou cestu, jak je proplatit. Cena tunelu se totiž v průběhu stavby navýšila o vícepráce za miliardy. Praha do arbitráže vstoupila mimo jiné i kvůli obavě, že jsou smlouvy s Metrostavem neplatné. Soud ale nakonec potvrdil platnost smluv.
   Důležitá dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), měla původně stát zhruba o deset miliard korun méně a sloužit řidičům už v roce 2011. Termín se později odsunul na jaro 2014, nyní Praha mluví o září. Pětiměsíční lhůta pro dostavu tunelu však nemusí znamenat, že se tunel na konci léta skutečně otevře. Rozsudek se totiž týká pouze stavební části díla. Otázkou zůstává, zda bude v té době hotova i technologická část a dispečinky a zda bude mít dopravní stavba za sebou i nezbytné testy a zkušební provoz. Město se navíc chystá do arbitráže se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb. Za nezaplacené faktury jí město dluží 196 milionů.

700

Re: Z tisku a médií

Rozhodčí soud nerozhodl o další části sporu ohledně tunelu Blanka

   Praha 4. června (ČTK) - Rozhodčí soud dnes nerozhodl o další části sporu mezi Prahou a stavební firmou Metrostav kvůli problematickému tunelu Blanka. Jednání odročil na 20. června. Na dotaz ČTK to řekl náměstek pražského primátora Jiří Nouza (TOP 09). Metrostav se tentokrát domáhal údajně poslední dlužné miliardy korun. Praha předkládala seznam prací asi za 40 milionů korun, které jsou nutné k dokončení stavby.
   Tunelem Blanka, který Prahu vyjde na 36 miliard, by se první řidiči měli projet na přelomu září a října. Opozice termín zpochybňuje.
   Soud v dubnu po několika týdnech sporů uložil Praze povinnost zaplatit Metrostavu dohromady čtyři miliardy korun, Metrostavu pak povinnost dokončit Blanku do konce září. Přesný termín zprovoznění klíčové dopravní stavby ale zatím stále není znám. Zásadní bude, jak dlouho potrvají instalace technologií nezbytných pro provoz tunelu.
   Důležitá dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), měla původně stát zhruba o deset miliard méně a sloužit řidičům už v roce 2011. Termín se několikrát posouval.
   Praha rovněž chystá další arbitráž se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb. Důvodem jsou stejně jako u stávající arbitráže neproplacené faktury za takzvané vícepráce. Vedení města tvrdí, že bez IDS Blanku nelze dostavět. Do dokončení Blanky by Praha měla IDS zaplatit 196 milionů.