Re: Cyklo lávky pod R1
jaký je povrch lávky? psali tam i o bruslařích, ale podle mne to bude spíš na to zout brusle, přejít nazout brusle a jet dál - bude tam "děrovatý" povhch, nebo se mýlím?
dík
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » CYKLOstavby » Cyklo lávky pod R1
jaký je povrch lávky? psali tam i o bruslařích, ale podle mne to bude spíš na to zout brusle, přejít nazout brusle a jet dál - bude tam "děrovatý" povhch, nebo se mýlím?
dík
Za 20 míčů jenom rampy... Na kolik by tak asi přišlo mýto, kdyby se to mělo uživit "samo od sebe"...
No a co teprv Blanka za 37 000 míčů plus 300 míčů roční náklady, a to je jen Blanka, co zbytek okruhu - Mrázovka, Strahovský t. atd. Kolik by stál asi tak jeden průjezd? Např. 500 kč?
Já jsem plně pro výkonový mýto na infrastrukturu, ale musí jí platit všechny druhy dopravy podle toho jak velké investice 'spotřebují'/vyvolají.
Pokud by v Praze zaplatilo za cykloinfrastrukturu 100 tisíc lidí např. jen 1 000 Kč ročně (např. roční známka), hned je to 100 míčů ročně (mnohem víc než kolik jde do cyklo dnes). Velmi rád to zaplatím a chci, aby stejně tak řidiči zaplatili za infrastrukturu pro IAD a její údržbu. Nechci se na ní podílet, protože ji nevyužívám a je mi k ničemu, naopak mi škodí. Navíc chci, aby každý platil za negativní externality, který jím zvolený způsob dopravy vytváří jako náklady uložený na okolí. IAD v současný podobě dělá z velký části města neobyvatelnou oblast, kde jsou pravidelně překračované limity znečištění prachem. Je to pasivně trpěno. Další náklady spojený s IAD je zábor veřejný plochy, který je dnes tolerován a umožněn v podstatě zadarmo.
Sice offtopic, ale když už někdo zmiňuje mýto za cyklolávku...
jsou tam rošty, ale už jich pár chybí
"betonový" povrch je přes Berounku
Na místě se intenzivně pracuje, ale s lávkou to asi nic společného mít nebude, spíš to vypadá, že spevňují ten svah, který po povodních ujíždí.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/446 … 714%2B.jpg
Nové vodorovné značení upozorňující cyklisty na možné nebezpečí číhající na cyklostezce.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/446 … 715%2B.jpg
Tak to s lávkou asi něco společného mít bude, přibyly informační cedule, označující stavbu jako
"Cyklo Lahovice - nájezdové rampy".
Nejspíš je to toto: http://www.vz24.cz/verejne-zakazky/deta … zka-24429/
Fakt by mě zajímalo, jak to bude ve finále vypadat. Tušíte někdo?
Po delší době jsem se vydal na Zbraslav. Nájezdová rampa má připravené patky pilířů (aspoň to tak vypadá) a je připravená i odbočka z cyklostezky. Nekvalitní mobilní fotky tady:
Cyklisté pojedou po staronové lávce v Lahovicích. Po čtyřech letech se otevře
Adam Váchal Metro.cz 4. února 2014 12:32
Cyklistům se po čtyřech letech otevře závěsná lávka v Lahovicích. V Hybernské zase město plánuje otevřít speciální obousměrnou cyklostezku
Už čtvrtým rokem je zavěšena pod Pražským okruhem v Lahovicích lávka pro cyklisty. Doposud se ale po ní nikdo na kole neprojel. Lávce totiž chybí nájezdové rampy. To se však již brzy změní. "Lahovická lávka se dokončuje, momentálně byly sice práce pozastaveny kvůli nepříznivému počasí, ale na jaře předpokládáme zprovoznění," říká primátor hlavního města Tomáš Hudeček.
http://www.metro.cz/cykliste-pojedou-po … e-deje_ava
zrovna v sobotu jsem na to koukal i něco vyfotil
Zrovna jsem chtěl napsat, že jsem tam jel na kole a od podzimu žádná změna, tak snad to během letošního roku konečně dodělají...
Hurá, už se montuje na levém břehu http://zbraslav.info/fotogalerie/catego … ky-02-2014
Jsem zvědavý jak moc se promítne to otevření na zvýšení rekreačního provozu na obou březích, myslím že přes hezké dny už nebude na A2 k hnutí a A1 se asi taky začne zaplňovat.
Lahovická rampa už má i podlahu, takže už lze přejít na druhý břeh
Komořanská rampa je hotova cca 2/3
na hlavní lávce chybí na komořanské straně 13 polí výplně zábradlí a cca 5 metrů podlahových roštů
pár podvečerních fotek mám
Mladá fronta DNES: Modrá lávka spojí oba břehy
http://praha.idnes.cz/lavka-pod-radotin … zpravy_kol
Cyklisté se v květnu konečně projedou po závěsné lávce přes Vltavu pod Radotínským mostem. Dělníci nyní dokončují nájezdové rampy
KOMOŘANY Letos v září to budou čtyři roky, co se první řidiči projeli po jižní části Pražského okruhu. Stejně dlouho visí pod Radotínským mostem u Komořan zavěšená modrá lávka pro cyklisty. Po té si však doposud nikdo cestu přes Vltavu nezkrátil. Důvod? K 225 metrů dlouhé ocelové lávce totiž nevedly nájezdové rampy.
Situace se však rychle mění. Letošní teplá zima totiž urychlila práce a rampy tak budou brzy dokončeny. „Podle posledních informací by měla být lávka kompletně hotová v dubnu,“ říká zastupitelka Monika Krobová Hášová, jež má cyklodopravu na magistrátu na starosti.
Lávka po dokončení stavebních prací musí ještě projít kolaudačním řízením u dvou stavebních úřadů. Každý z protilehlých nájezdů totiž spadá pod jiný.
Technická správa komunikací (TSK), která má stavbu na starosti, odhaduje, že by tak první cyklisté mohli po závěsném mostku přejet na druhý břeh v květnu. „Nyní jsou již na místě vytvořeny betonové základy s podstavci. Na ty do konce března umístíme ocelové podstavce a na ně nakonec přijdou samotné nájezdové rampy,“ vysvětluje mluvčí TSK Barbora Lišková.
Zloději kovů chodí pravidelně
Stavbařům však komplikují práci zloději. „Protože je lávka přístupná, tak se neustále kradou železné konstrukce,“ popisuje Krobová Hášová. Části lávky mizely již dříve. Na podzim 2012 řešil magistrát sérii případů, kdy nenechavci využívali vyvýšeného terénu na komořanské části lávky k tomu, aby se na ni dostali. Tehdy ukradli hned několik kovových podlahových roštů, které musely být následně doplněny. I přesto, že část ocelové konstrukce zmizela pravděpodobně ve sběrných dvorech, město za samotnou stavbu oproti prvotním předpokladům ušetří. „Pokud jde o nájezdové rampy, podařilo se nám u nich snížit cenu o miliony korun,“ říká Krobová Hášová.
Původně se počítalo, že město za dvě nájezdové rampy zaplatí přibližně 50 milionů korun. Nakonec se mu cena podařila srazit na dvacet milionů korun.
Magistrát odkoupil pozemky
Přesto se i nadále jedná o jeden z nejdražších cyklistických úseků metropole. Jen samotná závěsná lávka bez nájezdů totiž stála přibližně 60 milionů korun. Magistrát navíc musel odkoupit soukromý pozemek, na který měli cyklisté z lávky sjíždět. Právě kvůli jeho koupi se otevření lávky o několik let zpozdilo. Vlastník totiž odmítal prodat pouze jeho malou část, vedení radnice tak nakonec bylo nuceno koupit celou parcelu.
Nová lávka ušetří cyklistům několik kilometrů šlapání. V současnosti se musí přes Vltavu dostávat buď přívozem v Modřanech, nebo přes most Závodu míru na Zbraslavi. Mostek propojí dvě frekventované cyklostezky A1 a A2, které vedou po obou březích Vltavy.
Letos navíc město slibuje cyklistům prodloužení cyklostezky, která vede od nové lávky na Zbraslav, až na Jarov. Zde se dále napojí na plánovanou cyklostezku do Vraného nad Vltavou, kterou chce ještě letos vybudovat Středočeský kraj. Původně měly být lávka i prodloužená cyklostezka dokončeny již loni, oba projekty zbrzdily povodně.
***
FAKTA Co letos čeká cyklisty 1. Hybernská ulice bude pro jezdce na kolech průjezdná v obou směrech v úseku mezi Opletalovou a Senovážnou ulicí. 2. Rokytka dostane novou lávku pro chodce a cyklisty. Bude zhruba 12 metrů dlouhá a 2,5 metru široká. Vznikne na místě původní lávky v Hrdlořezích, kterou zničily povodně. 3. Nový most přes Botič využijí cyklisté mezi ulicemi Ukrajinská a Přípotoční. O jeho vybudování místní dlouho usilovali. 4. Ortenovo náměstí v Praze 7 by mělo být pro cyklisty bezpečnější. Na místě, kde na náměstí ústí ulice Vrbenského, vzniknou nové cyklopruhy. Pozn.: Jde o výběr staveb.
„Cenu nájezdových ramp se nám podařilo snížit o miliony korun.“ Monika Krobová Hášová zastupitelka (TOP 09)
Foto popis: Konec objíždění Cyklisté, kteří se chtějí dostat na druhý břeh Vltavy, dnes musí z Komořan dojet až k mostu na Zbraslav nebo použít přívoz v Modřanech. V květnu by složitá cesta přes řeku měla skončit. Z pravého břehu řeky půjde vyjet po šikmé rampě na ocelovou lávku a zhruba po dvou stech metrech sjet na druhém břehu Vltavy. Pak lze pokračovat po cyklostezce A1 ve směru na Smíchov či do Černošic.
Foto autor: Foto: Michal Šula, MAFRA
Regionální mutace: Mladá fronta DNES - Praha
Cyklisté se dočkají otevření lávky Lahovice - Komořany
09.04.2014
V sobotu 12. dubna 2014 se dočkají cyklisté otevření zavěšené cyklolávky mezi Lahovicemi a Komořany. Slavnostně lávku otevře náměstek primátora Jiří Nouza, ředitel TSK Ladislav Pivec a další významní hosté.Poslední co donedávna bránilo cyklistům k vjezdu na lávku byly chybějící nájezdové rampy, které řeší napojení zavěšené lávky pro chodce a cyklisty na mostě Pražského okruhu Komořany - Lahovice a napojení na stávajících a projektovaných cyklostezek na obou březích Vltavy.
„Výstavba nájezdových ramp na zavěšenou lávku byla bezpodmínečně nutná pro možnost využívání lávky a jsem velmi rád, že ji můžeme v sobotu slavnostně předat do plného užívání cyklistům i chodcům,“ uvedl náměstek primátora Jiří Nouza.
Od zavěšené lávky je cyklostezka vedena po rampách, které mají shodnou konstrukci s lávkou podvěšenou na mostě. Jedná se o ocelovou konstrukci se dvěma hlavními nosníky na krajích. Tyto nosníky jsou podepírány štíhlými ocelovými stojkami, které se v hlavě rozvětvují do čtyř trubkových podpor, které podporují vlastní vodorovné nosníky lávky.
„Úprava povrchu lávky je tvořena ocelovými rošty s výplní z hustého pletiva. Jedná se o velmi unikátní konstrukční řešení, které je na lávce z důvodu minimální tíhy konstrukce, která je podvěšena pod dálniční most. Na přístupových rampách je tento konstrukční systém z estetického i provozního hlediska zachován. Tento systém minimalizuje nároky na údržbu a úklid a to zejména v zimních měsících,“ řekl šéf TSK Ladislav PivecZákladní údaje:
- Termín realizace ramp: zahájení 08/2013, dokončení 31. 3. 2014
- Celková délka lávky: 225 m
- Délka ramp: Komořany – 170 m, Lahovice – 250 m
- Šířka mostu a ramp: 3, 5 m
- Výška mostu (max. nad terénem: cca. 18,5 m
Tuto sobotu 12.4. bude otevřena lávka pod estakádou mezi Modřany a Lahovicemi
Zavěšená lávka (rampa) pod mostem Pražského okruhu přes Vltavu bude slavnostně otevřena v 11 hodin. Ceremoniál proběhne na lahovické straně lávky.
Zdroje:
http://zbraslav.info/aktualne/sport/17- … lahovicemi
http://prahounakole.cz/zpravicky/v-sobo … ahovicemi/
a odpoledne opravdu otevřeno...
Ještě jedno video POV
http://youtu.be/Hz-MDuov51o
jsem si pořád říkal "kurnik jak to chtějí odsud zatočit nad ty koleje a připojit to nahoře a ejhle kujoni to udělali "v půlce"
máte ponětí jestli to připojení k patě mostu pak někam povede nebo je to ztracený případ?
jsem si pořád říkal "kurnik jak to chtějí odsud zatočit nad ty koleje a připojit to nahoře a ejhle kujoni to udělali "v půlce"
máte ponětí jestli to připojení k patě mostu pak někam povede nebo je to ztracený případ?
aktuálně to nahoru není moc kam... dalo se tam "vyšplhat" na Komořanskou
Nevím, jak to tam v poslední době dopadlo s oplocováním... nějak se tam šoupaly i ty koňské výběhy...
Proc je tam tolik tech šikan? :-)
děsně prudké klesání... to by bylo dole namotaných cyklistů a bruslařů v zábradlí...
tomis napsal:jsem si pořád říkal "kurnik jak to chtějí odsud zatočit nad ty koleje a připojit to nahoře a ejhle kujoni to udělali "v půlce"
máte ponětí jestli to připojení k patě mostu pak někam povede nebo je to ztracený případ?aktuálně to nahoru není moc kam... dalo se tam "vyšplhat" na Komořanskou
Nevím, jak to tam v poslední době dopadlo s oplocováním... nějak se tam šoupaly i ty koňské výběhy...
V budoucnu by to mělo pokračovat do Komořan. V současnosti končí dláždění hned vedle mostu. Jinak projet to na Komořanskou jde normálně přes louku, zkoušel jsem to v sobotu.
teď mě napadlo... že by tam jezdili čtyřkolky? Nahoře na kraji lávky totiž byly sloupky, ale už nejsou. Patky jsou označeny sprejem, trochu je to vidět na fotkách.
a tohle je zas co?
To je z důvodu, že si to přes tu lávku zkracovali lidi na motorkách a na čtyřkolkách. Na vlastní oči jsem viděl, jak tam debil na čtyřkolce najel do 5ti letého dítěte na kole, přímo na mostě, ani nezastavil a rychle ujížděl pryč:(
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » CYKLOstavby » Cyklo lávky pod R1
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.241 s, vykonaných příkazů: 57.