226

Re: Tramvajové tratě

Tak most pro tramvaje na Dvorcích si představit umím a zdá se mi to jako dobrý nápad. Ale tramvaj v Jeremenkově ulici si tedy představit neumím, dle mého zbytečnost. To už je lepší nápad s tím vlakovým nádražím na Kačerově (Kačerov, Krč, Bráník, Modřany) to by mohlo být rychlé spojení. Jo a tramvaj na Budějovovickou zase zruší spoustu parkovacích míst, to ty auta jako budou parkovat na stromech??? Už teď tu není kde zaparkovat.:(

Thumbs up −1 Thumbs down

227

Re: Tramvajové tratě

Sibstr: v okolí je parkovacích míst dost jen nesmí bejt člověk línej to zaparkovat dál od baráku smile

Thumbs up Thumbs down

228

Re: Tramvajové tratě

Dneska jel známej tak sem si strčil kameru do kabiny , Vinohradská , počasí ale nepřálo hmm

http://www.youtube.com/watch?v=mIRSjFU4hfw

229

Re: Tramvajové tratě

Zastupitelé odmítli návrat tramvají na Václavské náměstí
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/zastup … sti/872098

Praha - Pražští zastupitelé dnes odmítli zahájení změny územního plánu, která by umožnila obnovu tramvajové trati mezi Václavským náměstím a Vinohradskou třídou. Proti se postavila opoziční ČSSD, ale i část ODS. Trať byla v těchto místech zrušena v 80. letech.
V současnosti tramvaje křižují Václavské náměstí v úseku mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí. Podle předkládaného materiálu, který už před časem schválila rada, by tramvaje z Vodičkovy a Jindřišské mohly jezdit také směrem k budově Národního muzea a na Vinohradskou třídu. Po cestě by musely překonat frekventovanou magistrálu. Na úseku, který je zhruba 650 metrů dlouhý, by byly tři páry zastávek. Zpracování změny územního plánu mělo trvat zhruba dva roky.
Podle primátorova náměstka Tomáše Hudečka (TOP 09) by trať odlehčila přetíženému dopravnímu uzlu na I. P. Pavlova. Obnovení trati mělo jít ruku v ruce se zklidněním magistrály. Návrh nepočítal s původně uvažovaným zahloubením magistrály do tunelu. Tramvaj by frekventovanou komunikaci překonávala prostřednictvím úrovňové křižovatky.
"Z dopravního hlediska tramvaj na Václavském náměstí má smysl," uvedl dnes náměstek pro dopravu Josef Nosek (ODS). Proti návrhu se ale postavila opozice. "Jsem přesvědčen, že bychom se měli zabývat rozvojem kolejové dopravy tam, kde opravdu chybí," řekl zastupitel za ČSSD Karel Březina. S návratem tramvají na náměstí nesouhlasí ani Praha 1.
Původně tramvaje jezdily až na Můstek a dále ulicemi Na Příkopě a 28. října. Taková obnova ale v plánu není, v místech je nyní pěší zóna.
O možném návratu tramvají na Václavské náměstí se mluví řadu let. S obnovou tratě mezi Vinohradskou třídou a náměstím počítal mimo jiné projekt přestavby Václavského náměstí, který v roce 2005 vypracovala společnost Cigler Marani Architects.

Autor: ČTK

Thumbs up Thumbs down

230

Re: Tramvajové tratě

je to silena prohra.....opet nezdar...uz pokolikate sad

Petr od Pankráce

231

Re: Tramvajové tratě

Praha chystá nové tramvajové tratě. Povedou na Dědinu a do Slivence

Zdroj: http://praha.idnes.cz/tramvaje-na-dedin … zpravy_sfo

232

Re: Tramvajové tratě

Jo, tam se to staví. Co takhle přemostění Vltavy na Dvorců? To není vůbec zmíněno sad

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

233

Re: Tramvajové tratě

Mladá fronta DNES napsal:

Tramvaje by mohly jezdit po zastřešené Spořilovské ulici
Město rozhodlo, že zastřeší Spořilovskou ulici, kudy jezdí mnoho kamionů. Útvar rozvoje města mezitím zkoumá, kudy půjde vést tramvajovou trať na Jižní Město. Možností je víc, zvažuje se umístit koleje právě na střechu Spořilovské či pod ní.

pokračování zřejmě později na idnes.cz


edit: http://praha.idnes.cz/tramvaje-po-spori … zpravy_sfo

234

Re: Tramvajové tratě

Na potíže na křižovatce ulic Francouzská a Moskevská upozornil v neděli řidič jedné z pravidelných linek tramvaje. Aneta Řehková z dopravního podniku uvedla, že projíždějící tramvaj se na nestabilním místě výrazně naklonila. Nelze tudy proto projíždět ani sníženou rychlostí.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/prohnute-koleje-v … zpravy_kol

235

Re: Tramvajové tratě

Sibstr napsal:

Tak most pro tramvaje na Dvorcích si představit umím a zdá se mi to jako dobrý nápad. Ale tramvaj v Jeremenkově ulici si tedy představit neumím, dle mého zbytečnost. To už je lepší nápad s tím vlakovým nádražím na Kačerově (Kačerov, Krč, Bráník, Modřany) to by mohlo být rychlé spojení. Jo a tramvaj na Budějovovickou zase zruší spoustu parkovacích míst, to ty auta jako budou parkovat na stromech??? Už teď tu není kde zaparkovat.:(

Zbytečnost TT v  Jeremenkově určitě není. Naopak při vzrůstající frekvenci na l.118 je velmi potřebná. Ještě by to chtělo i napojení do kdysi uvažované TT v ul. M. Pujmannové, která by ústila u vestibulu metra Pražského povst. a napojila se na souč. trať v ul. Na Pankráci. Parkovací dům, který by nahradil zrušená stání na středovém pasu Budějovické by se krásne vyjímal na parkingu v Hanusově a Přímětické, kde je už nyní živičný povrch oraništěm

Thumbs up Thumbs down

236

Re: Tramvajové tratě

Ve finiši Pujmanové ulice by to ovšem chtělo zubačku smile

Thumbs up Thumbs down

237

Re: Tramvajové tratě

Tak magistrát/ROPID v Jeremenkově tlačí na místní, aby se nebránili tramvaji. Prodloužením linky 118 na Smíchov jim tam teď jezdí MHD lidé, kteří tam dříve necestovali a místní se mají do busů linky 118 vůbec problém narvat. Řešení je jasné, na lince 118 budou jezdit klouby. O spojení Smíchov - Budějovická bude i nadále vzrůstat zájem,  nakonec tam bude jezdit kloub ve špičkách každých 5 minut. Pro klouby se zvětší zastávky a možná udělají další preferenční opatření, parkovacích míst bude méně. Praha 4 chystá parkovací zóny a místní si naivně myslí, že to je opatření pro ně. Oni si snad opravdu myslí, že tam budou parkovat oni a ne služební auta firem tam sídlících roll Všechno to směřuje k tomu, aby tramvaj vycházela jako logické řešení s podporou místních, kterým prostě nic jiného nezbyde.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

238

Re: Tramvajové tratě

náhodou dobré řešení jak tam tu tramvaj prosadit. poté se i bude muset řešit nový most pro tram. na Smíchov. jedině dobře wink

Thumbs up Thumbs down

239

Re: Tramvajové tratě

jo to je ten most o který se praha 4 a 2 hádá už poměrně dlouho (co tam mají jet i auta)...

Thumbs up Thumbs down

240

Re: Tramvajové tratě

neměl to být původně jen most pro MHD + cyklo a pěší?

Thumbs up Thumbs down

241

Re: Tramvajové tratě

Ta TRAM uz mela byt v Jeremenkove davno, vůbec nechapu, co mistnim vadi - Ta 118 fakticky nestaci.....jsem zasadne PRO tramvaj do Jeremenkove a postavit most pres Vltavu pro MHD+cyklo+pesi

Petr od Pankráce

242

Re: Tramvajové tratě

Tramvajová zastávka Botanická zahrada je bezbariérová
20.05.2013
Zastávka tramvají Botanická zahrada v Praze 2 je nově bezbariérově upravena také ve směru do centra. Ke změně došlo v rámci oprav ulic Vyšehradská a Na Slupi. Změnu bylo možné provést díky přípravě ze strany Dopravního podniku hl. m. Prahy, který již při rekonstrukci tramvajové trati v roce 2010 nechal koleje položit takovým způsobem, aby vyhovovaly novému řešení. "Je potřeba myslet na budoucnost a každou rekonstrukci tramvajových tratí připravovat tak, aby bylo možné později bez dalších úprav kolejí bezbariérové zastávky jednoduše dobudovat. Tento postup šetří peníze za jinak nutné vícenáklady," uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Josef Nosek. Investorem akce byla Technická správa komunikací hl. m. Prahy, která za úpravy zaplatila cca 400 tisíc korun. Zastávka v opačném směru už byla bezbariérově upravena o tři roky dříve. Nyní podobnou přípravu DPP realizuje ve Francouzské ulici v Praze 10.

http://www.tsk-praha.cz/

243

Re: Tramvajové tratě

Cca včerejška je snížená rychlost na 10km mezi zastávkou Radošovická - Na Padesátém. Minulý rok se tu zlomila kolej, trať se provizorně opravila, nyní se propadla kolej o pár desítek metrů níže směrem do centra :-D Je to tam úplně vymleté a čekám, kdy to rupne úplně ... docela hezká díra, panel se doslova houpe smile Tak že by už konečně tu trať ve více než havarijním stavu opravili? :-D

Thumbs up Thumbs down

244

Re: Tramvajové tratě

...jestli se jim podaří dotáhnout veřejnou zakázku... smile smile

245

Re: Tramvajové tratě

Tramvaje v Praze pojedou od června kvůli letním opravám kolejí jinak

Zdroj: http://praha.idnes.cz/letni-vyluky-v-mh … -zpravy_eb

246

Re: Tramvajové tratě

Nevím, jestli se to tu už dříve neobjevilo, ale narazil jsem na zajímavý dokument z loňského září o možnostech rozvoje tram v Praze.

http://arnika.org/soubory/dokumenty/mes … 8-31_m.pdf

Thumbs up Thumbs down

247

Re: Tramvajové tratě

Jak se stavíte k návrhům, které navrhují novou trať nedaleko jiné? Například Na Florenci, skrz nové Bubny, dvě větve v Bohnicích, nebo prodloužená Olšanská. Podle mě to bude znamenat, že stávající linky se rozdělí mezi obě trati a tak vzroste interval na každé z nich, teoreticky na dvojnásobek. Pochybuji že by se provoz posílil nebo přidaly další linky, aby ke zhoršení nedošlo. Takže to lidi budou mít na tramvaj blíž, ale o to déle si počkají a budou muset víc přestupovat.

Thumbs up Thumbs down

248

Re: Tramvajové tratě

Na Florenci - dle mého názoru se jedná pouze o úvahy manipulační tratě bez pravidelného provozu.
Bohnice - kapitola sama o sobě, bohničtí nejspíš vůbec tramvaj nechtějí, bus každé 2 nebo 3 minuty na metro jim myslím postačuje.

Thumbs up Thumbs down

249

Re: Tramvajové tratě

Tramvaje do pražských Hlubočep se zastavily, vlivem horka praskla kolej

Zdroj: http://praha.idnes.cz/praskla-kolej-zas … zpravy_sfo

250

Re: Tramvajové tratě

Komunardů http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr … ce/130619/