426

Re: Z tisku a médií

Z pražské Blanky rovnou do kolony? Z tunelu povede auta jen jeden pruh
5. března 2013  16:28
Na výjezdu z budovaného pražského tunelu Blanka na Pelc-Tyrolce se mohou řidiči obávat velkého problému, varují odborníci. Na výjezdové rampě bude pouze jeden jízdní pruh, takže se tam mohou tvořit kolony popojíždějících aut.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/tunel-blanka-cy9- … -zpravy_ab

427

Re: Z tisku a médií

Tunel Blanka se prodražuje, peníze chtějí po Praze i stavební dozorci
11. března 2013  18:30
Po stavební firmě si pro peníze přišla na pražský magistrát také firma IDS. Ta provádí dozor na stavbě tunelu Blanka. Po městě chce zhruba 200 milionů korun. Zároveň město hledá způsob, jak peníze vyplatit a neporušit zákon.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/tunel-blanka-cy9- … -zpravy_ab

428

Re: Z tisku a médií

Peníze na Trojský most chybí, práce ale dál pokračují

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p … 30320.html

Petr od Pankráce

429

Re: Z tisku a médií

Nový Trojský most v Praze se poprvé postavil na vlastní „nohy“
Zdroj: http://praha.idnes.cz/trojsky-most-uz-j … -zpravy_eb

Petr od Pankráce

430

Re: Z tisku a médií

To isté z noviniek:
Unikátní Trojský most už stojí sám bez podpěr
Zdroj: http://www.novinky.cz/domaci/296708-uni … odper.html

Thumbs up Thumbs down

431

Re: Z tisku a médií

Novy Trojsky most poprve ve vzduchu fotoreportaz aktualne.cz
http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotog … e-vzduchu/

Thumbs up Thumbs down

432

Re: Z tisku a médií

Totéž na iHned se samozřejmou douškou "jeho cena se zvýšila trojnásobně".

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5955325 … nel-blanka

Thumbs up Thumbs down

433

Re: Z tisku a médií

Praha převede z loňského rozpočtu na tunel Blanka 2,26 miliard korun
ČTK 21. března 2013  13:50
Praha převede z loňského rozpočtu na výstavbu tunelu Blanka 2,26 miliardy korun. S převodem peněz do letošního rozpočtu dnes souhlasilo zastupitelstvo. Loni mělo město na stavbu vyhrazeno 5,4 miliardy korun, vyčerpalo ale jen 3,19 miliardy. Převod souvisí s tím, že Praha Metrostavu neproplácí od loňského jara faktury.
http://www.metro.cz/praha-prevede-z-lon … e-deje_rab


PortalPrahaEu nahrál(a) video
Zastavení stavby tunelového komplexu Blanka by Prahu přišlo na stovky milionů korun
http://www.youtube.com/watch?v=HPSMb1NXECQ

PortalPrahaEu nahrál(a) video
Praha poslala 159 milionů Kč na výstavbu tunelu Blanka
http://www.youtube.com/watch?v=hFrqIyjINZ4

434

Re: Z tisku a médií

a ještě večer byla jedna reportáž

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … -nese-sam/

Hotovo: Trojský most už se nese sám

21. 3. 2013 13:08, autor: mld
Praha – Nový tramvajový a silniční most přes Vltavu, který vede z Holešovic do Tróje, je postaven. Stavbaři dokončili výplet obloukové konstrukce 200 šikmými tyčovými závěsy a uvolnili poslední dočasné podpěry, které držely oblouk, i další, které ho dosud držely v řece. Stavba tak je samonosná. Pracovníci Metrostavu, který most buduje jako součást tunelového komplexu Blanka, teď přidají tzv. chodníkové konzoly a začnou most připravovat k provozu. Již na podzim na něj vyjedou tramvaje, silniční dopravě bude k dispozici po otevření zbytku Blanky, tedy nejspíš od jara příštího roku.

Stavba Trojského mostu bude stát přes miliardu korun. Minulé vedení hlavního města rozhodovalo mezi dvěma variantami, k dispozici byl i skoro třikrát levnější projekt, který byl ovšem v očích tehdejších radních příliš obyčejný. Most, na který padla volba, je naopak podle inženýrů unikátní, a to z celoevropského hlediska. Rozpětí hlavního pole činí 200 metrů. "To je při dvacetimetrovém vzepětí naprosto unikátní parametr," upozornil vedoucí projektu Alexandr Tvrz. Most tak má jeden z nejplošších oblouků z podobných ve světě realizovaných konstrukcí.

Z hlediska lidí, kteří přes most budou přejíždět, budou však důležité spíše jiné údaje: Mostovka je dlouhá zhruba čtvrt kilometru, po dokončení na ní vzniknou čtyři pruhy pro auta (po dvou v každém směru) oddělené dvoukolejnou tramvajovou tratí. Visutá ocelová konstrukce na bocích mostu bude sloužit pro pěší a cyklisty. "Most rozšíří na každou stranu o tři metry," upřesnil Alexandr Tvrz.

Více než půl roku teď bude stavební firma most dokončovat. Postaví tramvajovou trať, vytvoří povrch vozovek, konstrukci natře a opatří protikorozní ochranou. Tradičním vrcholem u všech mostových staveb je potom zátěžová zkouška, kterou provádí skupina těžkých vozidel – v případě železničních mostů jsou to zpravidla parní lokomotivy, například Nuselský most před otevřením testovaly tanky. Odborníci přitom měří možné deformace. "Bude se dělat i dynamická zátěžová zkouška, která se dělá většinou tak, že těžké vozidlo přejede přes překážku, třeba větší fošnu. Nebo se dynamika vybudí raketovým motorem," doplnil Alexandr Tvrz.

Pražské mosty ovšem nemusí přežít pouze intenzivní provoz, ale také povodně, které město pravidelně zasahují. Ty by Trojský most neměly ohrozit. Připraven je tak, aby odolal i tak velké povodni, jaká přišla před jedenácti lety. "Spodní úroveň nosné konstrukce mostu je navržena metr nad nejvyšší hladinou povodně v roce 2002," ubezpečil stavbyvedoucí. Dodal, že most nemá žádný pilíř v řece. Kvůli zabezpečení před velkou vodou ovšem bude nájezd na Trojský most náročný pro tramvaje. "Je to sklon asi sedm procent, což je maximum, co umí v Praze jezdit tramvaje," dodal Tvrz.

Most z Holešovic do Troje nedaleko mostu Barikádníků (který se ovšem původně jmenoval Trojský most) měl vzniknout už před desetiletími. Nakonec však město místo něj postavilo pouze provizorní tramvajový most, tzv. "rámusák". Náhrada provizoria, které je po 40 letech možná nejdelší v české historii, začala vznikat až se stavbou tunelového komplexu Blanka. Vzhledem k očekávané komplikované dopravní situaci na Pelc-Tyrolce, kde budou auta z tunelu najíždět na magistrálu, je potřeba provoz mířící směrem do Holešovic z tunelu odvést. Holešovické předmostí upravil Metrostav již před časem, oblast u holešovického nádraží je tak plně připravena na napojení.

435

Re: Z tisku a médií

kasme napsal:

a ještě večer byla jedna reportáž
silniční dopravě bude k dispozici po otevření zbytku Blanky, tedy nejspíš od jara příštího roku.

Jen podotýkám, v infocentru mi povídali, že se už na podzim most pravděpodobně otevře i pro auta, aby se co nejdříve ulevilo Tróji a mostu Barikádníků. Taky přes něj má začít jezdit autobus 112...

Thumbs up Thumbs down

436

Re: Z tisku a médií

já to podtrhával hlavně kvůli tomu "zbytku", ale také si myslím, že není důvod s mostem pro auta čekat...
stejně je někudy musí pustit (most nebo hlavní trasa), aby dokončili odstřihnutí Povltavské na Pelc-Tyrolce.

437

Re: Z tisku a médií

Dnešní pořad Z Metropole o Trojském mostě. Jenom?

...Zatím je to připraveno tak, že tramvaje by mohly jít do provozu koncem tohoto roku a automobilový provoz půjde dost pravděpodobně až s celým komplexem Blanka. Ten by se měl podle posledních informací otevřít v květnu roku 2015.

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 … 058230012/

Thumbs up Thumbs down

438 Naposledy upravil: dolik63 (26.03. 2013 21.41)

Re: Z tisku a médií

Vetsi slendrian uz snad nemuze existovat
http://praha.idnes.cz/zastaveni-stavby- … zpravy_sfo

Thumbs up Thumbs down

439

Re: Z tisku a médií

Takže jestli správně násobím nepřesná čísla, tak už jen posun původního termínu o 16 měsíců přišel na téměř 2 miliardy. Bez dalších celospolečenských ztrát/zisků, které bude Blanka pro město znamenat... Není to skoro na žalobu?

Thumbs up Thumbs down

440

Re: Z tisku a médií

No, doufám, že je to jenom další hra v řadě dalších her mezi pražskou TOP09, pražskou ODS (Svoboda), pražskou takyODS (Šťastný), pražskou opozicí a Metrostavem.
Ono tedy co chtít od pána, který prohlásil "no tak metro zkrátíme od Dejvické jenom na Veleslavín" v momentě, kdy byly tunely doražené na Veleslavín od Vypichu.

Thumbs up Thumbs down

441

Re: Z tisku a médií

Klasický český kocourkov. Protože nikdo není schopen (ochoten...) zamezit nehospodárnosti a rozkrádání, které lze jinak samozřejmě postihnout podle dosavadní a v zásadě standardní legislativy a dalších předpisů, tak se tyto předpisy upraví tak, že podle nich nelze vůbec v reálu postupovat.

Thumbs up Thumbs down

442

Re: Z tisku a médií

Proto by takovéto stavby měl stavět soukromý investor a vybírat na nich mýto. Jinak se z toho zhnilého socialismu nikdy nevybabráme.

Thumbs up Thumbs down

443

Re: Z tisku a médií

vlakno napsal:

Proto by takovéto stavby měl stavět soukromý investor a vybírat na nich mýto. Jinak se z toho zhnilého socialismu nikdy nevybabráme.

mohlo by se nadávat zase na někoho jiného big_smile

Thumbs up Thumbs down

444

Re: Z tisku a médií

Ted by byl gol zastavit to metro vse je vyrazeno tak to zakonzervujme a vyserme se na to, uz me ty politicti sraci vytaci

S_M_Lomoz napsal:

No, doufám, že je to jenom další hra v řadě dalších her mezi pražskou TOP09, pražskou ODS (Svoboda), pražskou takyODS (Šťastný), pražskou opozicí a Metrostavem.
Ono tedy co chtít od pána, který prohlásil "no tak metro zkrátíme od Dejvické jenom na Veleslavín" v momentě, kdy byly tunely doražené na Veleslavín od Vypichu.

Thumbs up Thumbs down

445

Re: Z tisku a médií

První řidiči by se mohli projet Blankou v květnu příštího roku
Adam Váchal Metro.cz 26. března 2013  9:51
Stavba tunelu Blanka pokračuje bez problémů a společnost Metrostav doufá v dokončení s předstihem. Záleží však na tom, jak se postaví vedení města k financování tunelu. Praha totiž stále dluží společnosti přes miliardu korun.

http://www.metro.cz/prvni-ridici-by-se- … e-deje_ava

Thumbs up Thumbs down

446

Re: Z tisku a médií

V Praze tři měsíce nepojedou tramvaje přes část ulice Milady Horákové

Zdroj: http://praha.idnes.cz/vyluka-v-ulici-mi … -zpravy_eb

447 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (02.04. 2013 14.26)

Re: Z tisku a médií

Praha 2. dubna (ČTK) - Pražská rada dnes rozhodla o pojmenování tří tunelů, které jsou součástí budovaného tunelového komplexu Blanka. ČTK to řekla mluvčí magistrátu Tereza Králová. Radní zároveň schválili název mostu spojující Holešovice a Troju, pro který se už v průběhu stavby vžilo pojmenování Trojský most. Dříve se zvažovalo, že by mohl nést jméno podle prezidenta Václava Havla. Od této varianty ale Praha nakonec ustoupila.
Úsek tunelového komplexu, která začíná u Strahovského tunelu a vede pod Patočkovou ulicí až ke křižovatce Prašný most, se bude jmenovat Brusnický tunel podle potoka Brusnice, který místem protéká. Další část tunelu, která vede pod ulicí Milady Horákové, dostala název Dejvický tunel a poslední vedoucí pod Stromovkou pojmenovala rada jako Bubenečský tunel.
...Své názvy dostaly i přivaděče na Trojský most.

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p … 30402.html

Thumbs up Thumbs down

448

Re: Z tisku a médií

No, ještě, ze tak...nastesti nevymysleli nejake zavadejici nazvy...

Petr od Pankráce

449

Re: Z tisku a médií

Brusnice, Dejvice a Bubeneč daly jména tunelům v komplexu Blanka

Zdroj: http://praha.idnes.cz/praha-pojmenovala … zpravy_sfo

450

Re: Z tisku a médií

Partyzánská - MČ Praha 7– Troja. Návrh na pojmenování této ulice je předkládán z důvodů uvedených u tunelů a mostů. Severní konec ulice Partyzánské tvoří předmostí Trojského mostu. Část Partyzánské od svého zalomení k západu k provizornímu mostu zaniká.

Nová Povltavská, U Vltavy, Vodácká, Pod lisem  - MČ Praha 7 - návrh úpravy průběhu stávajících ulic a pojmenování jedné nové je předkládán v souvislosti s dokončením severovýchodního vyústění Bubenečského tunelu a severního předmostí Trojského mostu. Obě tyto stavby zcela mění orientační situaci v této lokalitě, a proto místopisná komise navrhuje jeden nový název (Nová Povltavská) a použití stávajících názvů pro nové komunikace navazující na části starých, pokračujících po nových trasách, zatímco nefunkční části  zanikají. Takto jsou řešeny nové průběhy ulic U Vltavy a Vodácká. Ulice Pod lisem se prodlužuje až ke křižovatce na jižním předmostí Trojského mostu.

Parléřova - MČ Praha 6 – Břevnov, Střešovice - Návrh na pojmenování této ulice je předkládán z důvodů uvedených u tunelů a mostů. Za vzniklé situace je možno Parléřovu prodloužit až do Patočkovy a místopisná komise to doporučila během jednání o ostatních změnách, které nastaly v souvislosti s dokončením tunelového komplexu Blanka.

Trojský most - MČ Praha 7 - Troja - návrh na pojmenování nového mostu přes Vltavu na říčním km 46,28 je předkládán z důvodu blížícího se dokončení této dopravní stavby. Pojmenování bylo několikrát projednáváno v místopisné komisi a výsledkem je doporučení pojmenovat most již vžitým názvem „Trojský“.

Svatovítský most - MČ Praha 6 – Dejvice - návrh na pojmenování nového mostu spojujícího ulici Svatovítskou, rozdělenou železničním tělesem, je předkládán z důvodu dokončení této dopravní stavby. Pojmenování bylo projednáváno spolu s ostatními stavbami, které jsou dokončovány současně s tunelovým komplexem Blanka. Název navrhla místopisná komise

Brusnický tunel - dle potoka Brusnice, Dejvický tunel - dle katastr. území, Bubenečský tunel - dle katastr. území - MČ Praha 6 a 7. Návrhy na pojmenování tunelů  byly několikrát projednávány v místopisné komisi a výsledkem je doporučení pojmenovat každou část komplexu samostatným názvem s tím, že celek může být nazýván Tunelový komplex Blanka.

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … nazvy.html