176

Re: z tisku a médií

zase jeden předčasně vyložený "Tonda nebo Adéla"

Na 17.km rychlostní komunikace R6 u Velké Dobré na Kladensku ve směru na Prahu došlo dnes, 31. 10. 2012 krátce před 11. hodinou k těžké dopravní nehodě, při které se ze zatím nezjištěných příčin, spekuluje se o nefunkčních brzdách, dostal nákladní automobil Mercedes s přívěsem, ložený bahnem, přes svodidla do protisměru, kde se převrátil na střechu.

http://www.pozary.cz/clanek/59885-letaj … nych-osob/


na idnes to ovšem vidí jinak smile

    Nehoda náklaďáku zablokovala R6, auto vezlo zeminu z tunelu Blanka
    31. října 2012  12:26,  aktualizováno  13:13
    Na rychlostní silnici R6 u Kamenných Žehrovic se převrátil nákladní automobil, který vezl přebytečnou zeminu ze stavby tunelu Blanka. Komunikace musela být v obou směrech uzavřena. Řidiči musí daný úsek objíždět. Uzavírka by měla trvat podle odhadu policie zhruba do 16. hodiny.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/nehoda-na-r6-c8o- … -zpravy_ab

177

Re: z tisku a médií

Závěr ražeb tunelovacích strojů je bezpečný
Z víc než 8350 metrů traťových tunelů metra V.A ražených pomocí TBM zbývá dokončit jen asi desetina. Svou cestu by tunelovací stroje měly ukončit už závěrem listopadu. Po jejich demontáži ve stanici Dejvická se úspěšně uzavře náročná operace, která významně  ovlivní i další průběh výstavby v letech 2013 a 2014.
Ražby pomocí moderních TBM byly u nás použity poprvé; jejich přípravě i realizaci proto Metrostav věnoval velké úsilí. Vyplatilo se – realizační tým si technologii rychle osvojil a práci v náročných podmínkách zvládá velmi dobře. Rád bych se však vrátil k srpnovému propadu vozovky v Evropské ulici. Chtěl bych totiž vyzdvihnout profesionalitu, s níž byla tato mimořádná událost vyřešena včetně zajištění objízdných tras a likvidace propadu.
Událost šetřil Český báňský úřad a v ražení pomocí TBM neshledal žádné závady či nedostatky. Za pravděpodobnou příčinu propadu označil skrytý podzemní prostor v podloží vozovky, který předběžný geologický průzkum neodhalil. Svědčí o tom i tisková zpráva zveřejněná na webu www.cbusbs.cz. Mimochodem několik dnů nato došlo k podobnému propadu vozovky i na pražském Proseku.
Pro zajištění bezpečnosti dopravy i následujících ražeb doporučil obvodní báňský úřad provést v celém úseku Evropské třídy od propadu až po stanici metra Dejvická dodatečný geologický průzkum. Homogenitu podloží zde prvně ověřoval georadar, který až do hloubky cca 3,5 m pod terénem identifikoval místa s deficitem zeminy vzniklým jejím vyplavením dlouhodobým působením spodních vod (na snímku georadaru jsou označena tmavou barvou). Existenci dutin pod oběma jízdními pásy včetně tramvajové trati následně potvrdily průzkumné vrty. Po vyhodnocení nově zjištěných podkladů Metroprojekt Praha vypracoval projekt sanačních opatření.
Vrty ve vozovce a následné nízkotlaké injektáže podzemních kaveren cementovou směsí dokončili zaměstnanci firmy Zakládání staveb teprve nedávno, protože je prováděli po úsecích a převážně o víkendech, aby minimalizovali omezení dopravy. Všechny operace, které po propadu na Evropské třídě proběhly, byly náročné i proto, že se musely uskutečnit v předstihu před dalším postupem obou razicích štítů. Realizační tým Metrostavu, složený ze zaměstnanců divizí 5 a 8, má velkou zásluhu na tom, že proběhly hladce a harmonogram stavby metra V.A nebyl ohrožen. Tunelovací stroje Tonda a Adéla tak mohou už koncem listopadu bezpečně dorazit do stanice Dejvická.
Ing. Pavel Šrámek , ARCADIS Geotechnika

http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/192012.pdf

178

Re: z tisku a médií

Tondovi i Adéle zbývá do poslední prorážky necelý měsíc
Délka hotových tunelů metra V.A, jehož stavbu za Metrostav řídí divize 8 v čele s Ing. Miroslavem Filipem, se prodlužuje – tunelovací stroje Tonda i Adéla už vyrazily na poslední úsek cesty. Ražba jednolodní stanice Petřiny, kterou ve sdružení s divizí 8 prováděli pracovníci divize 5 pod vedením Ing. Miroslava Vlka, skončila letos v březnu. V současné době v ní Ing. Jan Štoncner z divize 8 řídí betonáž dna definitivního ostění (foto č. 1), před níž izolatéři Ing. Tomáše Homolky z divize 1 provádějí fóliové izolace (foto č. 2). Prohlubuje se i výtahová šachta, která povede na nástupiště z podchodu pod Brunclíkovou ulicí (foto č. 3). Díky týmu Ing. Zdeňka Hoška z divize 4 se prohlubuje a rozšiřuje také jáma pro hloubenou část trojlodní stanice Veleslavín (foto č. 4). Práce zde subdodavatelsky zajišťuje firma Subterra, na místě (foto č. 5) je řídí tým Ing. Petra Chamry z divize 8. Hotové traťové tunely (foto č. 6), jejichž ražbu pomocí TBM provádí sdružený tým divize 5 a 8 vedený Ing. Davidem Cyroňem, čekají na technologické vybavení. Stavbu hloubené stanice v Motole (foto č. 7) má sice na starosti společnost HOCHTIEF CZ, nosné
konstrukce pro ni však budují betonáři Vladimíra Haška z divize 6. Stavba metra prostě pokročila. Adéla 8. října projela do jámy E1 (foto č. 8) a společně s Tondou dorazí k poslední prorážce do Dejvic zřejmě už 27. listopadu.

http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/192012.pdf

179

Re: z tisku a médií

Jak se staví „áčko“? Prošli jsme tunely metra z Motola do Petřin
    Hrubá stavba prodloužení trasy metra A ze stanice Dejvická je skoro hotova. Prošli jsme tunely a stanice, které nyní ohromují svou prostorností. Po dokončení vnitřních konstrukcí však budou podzemní prostory mnohem menší.   

dale na technetu:
http://technet.idnes.cz/stavba-tunelu-m … ortaze_rja

Thumbs up Thumbs down

180

Re: z tisku a médií

Tak kdo první? Pražský deník...

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/r … 21126.html

Razicí štíty dokončily prorážku tunelu pro prodloužení metra A

Praha – Tunel pro prodloužení linky A pražského metra je probourán. Dnes po poledni prorazily dva obří razicí stroje poslední úsek do stanice metra Dejvická. V průměru šestimetrové štíty razily dva souběžné tunely z Vypichu k Dejvické téměř dva roky. První soupravy metra by na nově vybudovanou trasu měly vyjet v roce 2014.
Nový úsek metra mezi stanicemi Dejvická a Motol bude měřit více než šest kilometrů. Jeho součástí budou čtyři nové stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Stavitelem je sdružení firem Metrostav a Hochtief.
Délka štítů, kterým vybraly jména Tonda a Adéla děti z motolské nemocnice, přesahuje 100 metrů, váha je zhruba 900 tun. Za den byl štít schopen vyrazit až 15 metrů. Nyní se začne tunel zpevňovat, přibudou koleje a technologie.
Prodloužení trasy metra A mělo původně stát 21,2 miliardy korun. V říjnu pražský dopravní podnik oznámil, že stavba se prodraží asi o 1,3 miliardy korun. Hlavní příčinou je údajně dražší zakázka na osazení technologií. Praha si letos kvůli výstavbě metra půjčila šest miliard korun od Evropské investiční banky. Zažádáno má také o zhruba sedmimiliardovou dotaci z Evropské unie, o jejím přidělení dosud nebylo rozhodnuto.
Původně Praha plánovala vybudovat metro až na letiště v Ruzyni, ale kvůli nedostatku peněz trasu zkrátila.

Autor: ČTK

Thumbs up Thumbs down

181

Re: z tisku a médií

VIDEO: Adélu s Tondou rozeberou, tunel z Dejvické do Motola je hotov
http://praha.idnes.cz/razba-prodlouzene … -zpravy_ab

Adéla s Tondou mají padla – jsou na Dejvické
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … -dejvicke/

Ražby tunelů na trase metra V. A byly dokončeny
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … _byly.html


krátké video
http://www.metrostav.cz/cz/technologie_ … _tbm_video

182

Re: z tisku a médií

V novém metru nebude průvan. Každých 200 metrů je totiž „odfuk“
11. prosince 2012
Hrubá stavba stanice metra Petřiny je včetně obratového tunelu dlouhá jako čtyři fotbalová hřiště. Bude vypadat jako Kobylisy, jen je celkově větší. Ve třetím dílu miniseriálu o prodloužení metra vám také ukážeme, jak se nově bojuje s nepříjemným průvanem.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/v-novem-metru-n … ortaze_rja

a já měl za to, že je to kvůli hasičům... smile

183

Re: z tisku a médií

Ovládáme technologii TBM

nové číslo novin Metrostavu se věnuje TMB
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/222012.pdf

184

Re: z tisku a médií

V prodlouženém úseku metra A by lidé mohli telefonovat v tunelu
Zdroj: http://praha.idnes.cz/telefonovani-v-tu … zpravy_sfo

185

Re: z tisku a médií

Záhada zeleného světla v tunelu metra. Jak se staví stanice
    16. ledna 2013
    V dalším dílu seriálu o stavbě prodloužení metra z Dejvické do Motola se vydáme jednokolejným tunelem ze stanice Petřiny do zbývajících dvou stanic metra Veleslavín a Bořislavka (Červený Vrch). Cestou vyřešíme záhadu zeleného světla v tunelu.

    Zdroj: http://technet.idnes.cz/metro-veleslavi … ortaze_rja

186

Re: z tisku a médií

Stanice prodlouženého metra znovu mění jména. Aby nemátla cestující
    16. ledna 2013  17:09
    Po stanici Červený Vrch, která se nakonec na přání Prahy 6 bude jmenovat Bořislavka, mění svůj název i stanice Veleslavín a Motol. Cestující nakonec budou po otevření tohoto úseku metra jezdit přes Nádraží Veleslavín a Nemocnici Motol. Podle magistrátu to lépe odpovídá pražskému místopisu.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/nazvy-novych-stan … -zpravy_eb

187

Re: z tisku a médií

Pražský dopravní podnik získá dotaci na prodloužení trasy A

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) získal 7,4 miliardy korun evropské dotace na dostavbu prodloužení metra linky A. ČTK o tom dnes informoval dopravní podnik a ministerstvo dopravy. Dotace tvoří asi třetinu celkové částky na výstavbu metra ze stanice Dejvická do Motola.
Nový úsek metra, který je dlouhý šest kilometrů, bude dokončen koncem příštího roku. Linka A bude mít čtyři nové stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Celkové náklady na projekt jsou plánovány na 22 miliard korun.
Nově postavený úsek by měl zrychlit cestu z centra města do stanice Motol o polovinu, tedy z půl na čtvrt hodiny. Navíc podle dopravního podniku pomůže zlepšit dopravní situaci v oblasti sídlišť Petřiny a Červený vrch a sníží počet autobusů kolem Vítězného náměstí.
Schvalování dotace v Evropské komisi trvalo více než 16 měsíců. Příspěvek půjde z Fondu soudružnosti. Schválený maximální možný příspěvek je ve výši 330 milionu eur, přesná výše dotace v korunách bude záviset na vývoji směnného kurzu mezi českou korunou a eurem.
Původně Praha plánovala vybudovat metro až na letiště v Ruzyni, ale kvůli nedostatku peněz trasu zkrátila.


Zdroj: http://www.ceskenoviny.cz/regiony/praha … y-a/895929

nebo http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. … 0131112137

Thumbs up Thumbs down

188

Re: z tisku a médií

EU pošle Praze osm miliard na devatenáctimiliardové prodloužení metra A

Zdroj: http://praha.idnes.cz/prodlouzeni-metra … -zpravy_ab

189

Re: z tisku a médií

honzista napsal:

Operační program Doprava o dotaci mluví ještě více přesněji:

Zdroj: http://www.opd.cz/clanek/Evropska-komis … keho-metra

ceskenoviny.cz napsal:

Pražský dopravní podnik získá dotaci na prodloužení trasy A

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) získal 7,4 miliardy korun evropské dotace na dostavbu prodloužení metra linky A. ČTK o tom dnes informoval dopravní podnik a ministerstvo dopravy. Dotace tvoří asi třetinu celkové částky na výstavbu metra ze stanice Dejvická do Motola.

Zdroj: http://www.ceskenoviny.cz/regiony/praha … y-a/895929

190

Re: z tisku a médií

Jaká bude nová trasa metra?

http://bydleni.idnes.cz/nova-trasa-metr … stavba_rez

Petr od Pankráce

191

Re: z tisku a médií

Nové stanice metra A se budou jmenovat podle nádraží i nemocnice
Robert Oppelt Metro.cz 5. února 2013  12:09
http://www.metro.cz/nove-stanice-metra- … e-deje_row

Ukončete nástup a výstup, dveře se zavírají. Příští stanice Bořislavka. Rada města rozhodla o pojmenování čtyř nových stanic pražského metra.

Rada na svém dnešní zasedání rozhodla změnit názvy dvou ze čtyř nových stanic metra A, které vznikají na budovaném úseku z Dejvické do Motola. Místo pojmenování Veleslavín bude Nádraží Veleslavín, místo stanice Motol pak Nemocnice Motol.

Město loni prosadilo jednoslovná pojmenování Bořislavka, Veleslavín, Petřiny a Motol. "Věcí se ale nedávno zabývala místopisná komise, která doporučila, aby se dva názvy změnily. Podle komise tak budou více odpovídat poloze stanic," vysvětluje mluvčí magistrátu Tereza Králová.

Po dnešní konečné stanici metra Dejvice bude tedy následovat Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Podle schváleného materiálu jde tentokrát o definitivní rozhodnutí.

viz také http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … _a_se.html

192

Re: z tisku a médií

A že je Bořislavka na Horoměřické nevadí? Nebo to plánují také změnit? To mi přijde jako mnohem větší bordel než rozdíl "Veleslavín" a "Nádraží Veleslavín."

Thumbs up Thumbs down

193

Re: z tisku a médií

V prodlouzenem tunelu metra A bude signal
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/v … 30207.html

Petr od Pankráce

194

Re: z tisku a médií

Nadrozměrný náklad převážejí řidiči divize 4 hladce přes celou Prahu
Všechny části tunelovacích strojů (TBM), které vyrazily traťové tunely na metru V.A, musí provoz dopravy divize 4 přepravit
ze zařízení staveniště E1 u Evropské třídy do Stavebního dvora v Horních Počernicích. Zatímco běžně přepravovaný náklad
mívá šířku do 2,5 m, největší výšku 4 m a váží do 24 tun, nejdelší rozebraná část TBM měří na šířku i výšku kolem 4,8 m,
váží 44 tun a je dlouhá až 13 m. Pracovníci divize 5 navrhli, jak díly Tondy i Adély uchytit k podvalníkům, a zaměstnanci
divize 4 vytipovali a nechali odsouhlasit trasu jejich převozu Prahou. Za doprovodu tří vozidel divize 4 a jednoho auta
Dopravního podniku hl. města Prahy budou naši řidiči části tunelovacích strojů vozit během nocí přes celou Prahu až
do konce února, aby je bezpečně dopravili na úložiště v SDHP, kde budou po repasi čekat na další nasazení.

zdroj: http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/032013.pdf

195

Re: z tisku a médií

http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio … ?id=771469

Brusel ustoupil, parkoviště na Veleslavíně nebude

Petr od Pankráce

196

Re: z tisku a médií

Pankrác napsal:

http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio … ?id=771469

Brusel ustoupil, parkoviště na Veleslavíně nebude

Moc teda nerozumím tomu, proč obyvatelé Veleslavína jsou proti P+R. To budou radši když jim jako všude budou prakovat mimopražští v ulicích a zabírat jim jejich parkovací místa?

Thumbs up Thumbs down

197

Re: z tisku a médií

Ano, tomu taky nerozumím...přijde mi to postavené na palici :-)

Petr od Pankráce

198

Re: z tisku a médií

V objektu demontované čerpací stanice v Praze hořela izolace ve velkoobjemové nádrži
19.02.2013, 19:54 PHA | Události | Autor: HZS PHA / Leoš Kučera

Hasiči HZS Prahy byli dnes ve 12:43 vysláni k požáru nádrží v objektu demontované čerpací stanice na křižovatce ulic Evropská a Veleslavínská.

Na místě zásahu naštěstí hořela pouze izolace v rozřezávané velkoobjemové nádrži na pohonné hmoty.

http://www.pozary.cz/clanek/62845-v-obj … ve-nadrzi/

199

Re: z tisku a médií

http://www.metro.cz/razici-stity-se-ste … e-deje_ava

Razící štíty se stěhují ze stavby metra v Dejvicích do Počernic

Petr od Pankráce

200

Re: z tisku a médií

i postup prací dokazuje, že Tonda už je dávno pryč

Odstavné koleje

probíhá demontáž štítu TBM S 610 (Adéla)

ZS E1- probíhá postupné vytahování a odvoz částí stroje TBM S 610 (Adéla