26

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

Tak nějak...

Polovina definitivního mostu, ale s provisorním provozem. Prej to včera v InfoCentru přesně takhle říkaly smile

Také jsem zvědav, co bude s tím parčíkem a dětským hřišťátkem. Že by skončilo pod mostem smile:)

27

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

provizorium definitivního mostu je jeho první část, která slouží pro provizorní provoz a pak k ní bude přistavěna druhá polovina a stane se z ní definitivní

28

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

Lol, uvážíme-li, že celý most je asi defacto zbytečností... Neptal jste se někdo v infocentru nebo nevíte z jiných zdrojů, jak to bude s tím mostem po realizaci zahloubení buštěhradské dráhy? Doufám, že se počítá alespoň s možností podejít ten most tratí v hloubeném tunelu, aby se nemusel znovu přestavovat při výstavbě modernizované trati, to by bylo smutné. Defacto kdyby se ty akce sladili, žádný most by nebyl potřeba, neboť jak jsem řekl, trať ho podchází hloubeným tunelem...

Thumbs up Thumbs down

29

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

Mno, mno... Že by ten most nebyl potřeba vůbec, ani kdyby pod ním nevedla železniční trať? To bych chtěl tedy vidět ty navážky a změny v terénu mezi ulicí Pod hradbami a kasárnami/Václavkovou ulicí od východu i západu, kdyby se tam místo mostu měl udělat svah...

Thumbs up Thumbs down

30

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

k tomu mostu - i kdyby tam v budoucnu nebyla trať, tak bude jistě mimoúrovňové křížení v tak dopravně exponovaném místě potřeba a možnost využít

Thumbs up Thumbs down

31

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

kasme napsal:

vrtaj do jižní opěry mostu Svatovítská... fotka bude večer smile

hodil jsem tři nicmoc fotky do včerejšího alba http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 0.JPG.html

32

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

MOp napsal:

Pár dnešních postřehů z terénu:
neskutečný binec na křižovatce Prašný most způsobený:
a/ směrem z centra zabrán jízdní pruh Prašného mostu technikou, zřejmě probíhají připravné práce na demontáž zábradlí.
b/ řízení křižovatky PČR
c/ vyvařování rozjezdové výhybky ze Svatovítské v rámci přípravy na zahájení dlouhodobé výluky Hradčanská a zachování sjízdnosti odklonové trasy. I jízdní pruh do centra byl zabrán technikou, tentokráte svářečským Unimogem, tudíž vše jezdilo po kolejích a stálo se až za kulaťák - resp. Evropská až za Diplomat.

Opět po dlouhé době přítomen policista v Badeniho pokutující neukázněné řidiče.

33

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

MOp napsal:

c/ vyvařování rozjezdové výhybky ze Svatovítské v rámci přípravy na zahájení dlouhodobé výluky Hradčanská a zachování sjízdnosti odklonové trasy. I jízdní pruh do centra byl zabrán technikou, tentokráte svářečským Unimogem, tudíž vše jezdilo po kolejích a stálo se až za kulaťák - resp. Evropská až za Diplomat.

můžete mi někdo přiblížit jaký význam mělo to vyvařování?

Jinak jsem tam dneska jel a strašluplný, cesta na kuláťák se ještě dala, i když autobus předemnou málem zajel jednoho z policistů řídící dopravu, ale o hodinu později směrem z výtězného náměstí! 10 minut jsem stál uprostřed kulatáku, to se mi ještě nestalo, totální kolaps. Je dobře že v plánu jsou tři pruhy, jak tu někdo psal, že to je zbytečné, rozhodně ne, jelikož to bude jediná cesta z Evropský jak se dostat do Blanky, tak tři pruhy jsou skoro málo.

Thumbs up Thumbs down

34

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

stareksoft napsal:

můžete mi někdo přiblížit jaký význam mělo to vyvařování?

To se tam doplácá ten materiál, kterej ubrousilo to tramvajové kolo, co tam furt jezdí... smile
A taky jako prevence před případným prasknutím...
Pokud chceš odbornější odpověď, zkus prazsketramvaje.cz

35

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

kasme napsal:

To se tam doplácá ten materiál, kterej ubrousilo to tramvajové kolo, co tam furt jezdí... smile
A taky jako prevence před případným prasknutím...

Díky, dokážu si to představit ;-)
Když sem jel okolo, klečel tam maník s hořákem a plamenem (vcelku velkym) mířil na kolej. Před ním stála tramvaj a v tý totální zácpě to vypadalo, že rozehřívají vyhybku, která byla zamrzlá, ale k tomu sem dospěl jen z té zácpy :-) jsem rád že jsem se tu dozvěděl pravý účel toho dnešního kolapsu.

Thumbs up Thumbs down

36

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

myslim že snad všechny tram vyhybky jsou vyhřívané, takže nemohou zamrznout...

vim že už budu trochu mimo téma :-(

Thumbs up Thumbs down

37 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (30.01. 2009 16.57)

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

Z obřího PDF plánu výluk na rok 2009 schváleného Drážním úřadem jsem vystřihl jednu stranu, která se týká kladenské trati. Nevím, jak moc se termíny posunou (nevšiml jsem si termínu uzávěrky), ale je tam vidět aspoň něco.

Thumbs up Thumbs down

38

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

dnes na Prašném mostě odbednily 2 betonové bloky, které budou sloužit dočasně pro sloupy s tr. vedením

Thumbs up Thumbs down

39

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

Konečně jsem pochopil pracovní postup - ta hromada panelů není základ provizorního mostu (PIŽMO), ale provizorní opěrka, za kterou si nasypali hlínu na příslušné kotevní a vrtací úrovně záporového pažení, tu hlínu následně zase odtěží, panely rozeberou a budou v jejich místě dělat hluboký (velmi hluboký - ne kvůli mostu, ale kvůli projektovanému zahloubení trati) základ pro definitivní opěru nového mostu

Thumbs up Thumbs down

40

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

Jenik napsal:

Konečně jsem pochopil pracovní postup - ta hromada panelů není základ provizorního mostu (PIŽMO), ale provizorní opěrka, za kterou si nasypali hlínu na příslušné kotevní a vrtací úrovně záporového pažení, tu hlínu následně zase odtěží, panely rozeberou a budou v jejich místě dělat hluboký (velmi hluboký - ne kvůli mostu, ale kvůli projektovanému zahloubení trati) základ pro definitivní opěru nového mostu

Tuto teorii mám od doby vyskládání panelů, ale nikde jsem ji asi neprezentoval sad

jeník OT: PIŽMO je PIlíř Ženijní MOstní - Mostní pilíř PIŽMO je ocelová, příhradová, rozebíratelná konstrukce skládající se z hlavice, dříku a paty. Dřík umožňuje odstupňovat výšku konstrukce po 40 cm. Podle hloubky a charakteru překážky lze libovolně volit půdorysný profil pilíře, zpravidla 2x4 nebo 3x4 sloupky. Maximální možná výška pilíře je do 35,20 m. Tento pilíř lze využít pro uvedené silniční i železniční mosty. Orientační doba stavby se pohybuje řádově v hodinách až dnech v závislosti na velikosti pilíře. Pro stavbu pilíře je potřeba pracovní skupinu asi 20 osob.

41

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

PIŽMO pilíře jsou názorně k vidění pod trojským mostem rámusákem. Dílce mají charakteristický vzhled.

Thumbs up Thumbs down

42

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

A taky na okruhu - stavba 514 1) u pilíře 35P estakády přes Berounku a Radotín, 2) most přes Lochkovské údolí. Kasme, na fóru SOKP jsi, myslím, dával odkaz na nějaké podrobnosti ?

Thumbs up Thumbs down

43

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

Díky za poučení, já jsem si to překládal jako Přemistitelný InžinýrkoŽenjní Mostní Objekt, a on potvora PIlíř :-))

Thumbs up Thumbs down

44

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

tři fotky z dneška...

http://img13.imageshack.us/img13/8307/38025265.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/2562/97367804.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/4541/87476864.jpg

Thumbs up Thumbs down

45

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

na západní straně mezi mostem a zdí kasáren zřejmě vyrůstá další panelová opěra.....

Thumbs up Thumbs down

46

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

Mar3ek napsal:

na západní straně mezi mostem a zdí kasáren zřejmě vyrůstá další panelová opěra.....

jestli to nebude spíš jen cesta a plácek, nový most bude na západ přes původní most přesahovat jen minimálně

47

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

kasme napsal:
Mar3ek napsal:

na západní straně mezi mostem a zdí kasáren zřejmě vyrůstá další panelová opěra.....

jestli to nebude spíš jen cesta a plácek, nový most bude na západ přes původní most přesahovat jen minimálně

Neexistuje nějaký čásový plán stavby? Protože pokud má být nový most hotový nejpozději s otevřením Blanky, tak mi příjde, že jsou dost ve skluzu. Přeci jen cca 1,5 roku při zde (a různě jinde po inetu) popsaným postupem mi příjde docela šibeniční (mám na mysli stavbu provizoria / půlky mostu, převedení TRAM a indivuální dopravy, dostavba zbytku mostu, převod TRAM a aut zpět). Uniká mi důvod proč se staví půlka nového mostu a pak dostavuje druhá, proč se nevyužije opravdu provizorní "skládací" most (místo by na něj bylo západně od stávajícího i na východě, kde by asi ale překážel stavbě mostu nového) a nový se nepostaví najednou? Vždyť by se takhle velice zásadně zjednodušila realizace  a tím potřebný čas a asi i peníze. Tušíte někdo proč byl vybrán tento způsob?

Thumbs up Thumbs down

48

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

Nejsložitější je založit opěry a pak už je to otázkou týdnů... viz most na Malovance.
Provizorní most bys musel stejně postavit do místa nového mostu, takže nic neušetříš...

Harmonogram se stále mění, takže v podstatě neexistuje smile Ale konkrétně tohoto mostu žádné průtahy nepředpokládám...

49

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

kasme, před pár dny tady byla diskuze k tomu, že Kladno a středočeský kraj chce posunout výluku tratě a tím i stavbu mostu na léto, kvůli dopravě pracujících...

Thumbs up Thumbs down

50

Re: Prašný most a okolí, most Svatovítská II. Q 2009

No jasne :-) A pak se budou vsichni divit, az se zjisti, ze za 2 mesice se neda vsechno postavit :-)))

Thumbs up Thumbs down