151

Re: Z tisku a médií

jeníku - ano, vybral jsem z článku těch pár vět k věci, je tam i pěkné video a fotky. To ostatní, teda 80% článku je propagandistická masáž.
Připadám si stále více jako za totáče, kdy pokud člověk sledoval media, musel se naučit to přebrat a číst mezi řádky.

Thumbs up Thumbs down

152

Re: Z tisku a médií

ČTK napsal:

Křižovatka městského okruhu Malovanka se o 56 milionů prodraží

Praha 12. dubna (ČTK) - Křižovatka Malovanka, která propojí tunelový komplex Blanka se Strahovským tunelem, se prodraží o 56,3 milionu korun. Peníze musí magistrát zaplatit za dodatečné stavební práce, se kterými se původně nepočítalo. Rada proto dnes schválila společnost Metrostav jako firmu, která tyto práce dokončí. ČTK to řekla mluvčí magistrátu Tereza Krásenská.
'Je to dědictví z minulosti, se kterým se musí nová rada vypořádat,' poznamenala Krásenská. Metrostav, který křižovatku staví, vyzvala k podání nabídky minulá rada loni v červnu, a to formou veřejné zakázky bez uveřejnění. Nové vedení hlavního města nyní nabídku Metrostavu odsouhlasilo. Schválený rozpočet města na letošní rok již s částkou 56,3 milionu korun bez DPH počítá.
Příčinou zdražení jsou nevyřízené majetkové a právní vztahy kvůli neukončenému dědickému řízení. Podle důvodové zprávy připravené pro dnešní jednání rady musel proto být změněn původní harmonogram prací. Změnilo se také řešení opěrných zdí, rozšíření dočasných silnic a chodníků a cenu ovlivnily i geologické podmínky.
Do mimoúrovňové křižovatky Malovanka bude ústit Strahovský tunel a tunel Blanka. Křižovatku stejně jako tunelový komplex Blanka buduje společnost Metrostav. Se stavbou firma začala již v roce 2005, část ramp a silnic již byla uvedena do provozu před rokem.
Nové vedení města muselo již po svém nástupu do funkce řešit zvýšení cen severozápadní části vnitřního městského okruhu, tedy tunelu Blanka. Oproti původním předpokladům by měla tato stavba stát asi o deset miliard korun více, tedy zhruba 38 miliard korun.

153

Re: Z tisku a médií

Já jen dodám, že je to např. na http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio … ?id=696956. Mají tam fotku z DOD U Vorlíků a pod ní titulek "Křižovatka Malovanka propojí tunelový komplex Blanka se Strahovským tunelem". smile
Ještě, že nečtu noviny...

Thumbs up Thumbs down

154 Naposledy upravil: obr (13.04. 2011 08.12)

Re: Z tisku a médií

INRI napsal:

Já jen dodám, že je to např. na http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio … ?id=696956. Mají tam fotku z DOD U Vorlíků a pod ní titulek "Křižovatka Malovanka propojí tunelový komplex Blanka se Strahovským tunelem". smile
Ještě, že nečtu noviny...

že by Radio Jerevan ?

- je to pravda, ale nejedná se o Malovanku, jde o zkrachovalé Stavebniny na Hradčanské.
- je to pravda, ale nejedná se o úpravy křižovatky Malovanka, jde o stavební úpravy podchodu ke "Stavebninám". 
- je to pravda, ale nejedná se o neukončené dědické řízení, jde o konkurzní  řízení

Ta částka 56 milionů odpovídá tomu, co za Béma nechtěli za Stavebniny platit a ted to zjevně zaplatí.

Thumbs up Thumbs down

155

Re: Z tisku a médií

Tak to je masakr! big_smile A mě vrtalo hlavou, co chtěj u Malovanky dědit... "Soudruh dostal nový automobil! Jen malé upřesnění: nebyl to automobil, ale kolo a kolo nedostal, ale bylo mu ukradeno..."

Thumbs up Thumbs down

156

Re: Z tisku a médií

56 milionů? Sám Skružný ji v insolvenčním řízení odhadoval na 40 a znalecký odhad je 16. Za tolik se i dražilo a nevydražilo.

Thumbs up Thumbs down

157

Re: Z tisku a médií

něco o šetření a o termínu, celý článek bude během dne určitě na idnes

mf DNES napsal:

„Na jednání je čas podle plánu do konce dubna,“ upřesnila mluvčí Prahy Tereza Krásenská. Ve stejném termínu se má vyjasnit ještě jedno, především pro řidiče důležité datum - kdy komplexem tunelů poprvé projedou auta alespoň ve zkušebním provozu.

158

Re: Z tisku a médií

Praha chce tunel Blanka zlevnit až o pět miliard korun
http://regiony.impuls.cz/praha/zpravy/p … run/623962

159

Re: Z tisku a médií

vondr napsal:

Praha chce tunel Blanka zlevnit až o pět miliard korun
http://regiony.impuls.cz/praha/zpravy/p … run/623962

Krásná formulace smile
"K tomu, zda bude firma ochotná snížit inflaci nebo třeba poskytnout slevy..."

Thumbs up Thumbs down

160

Re: Z tisku a médií

Ono to půjde.Na Trojském mostě už mažou místo speciálního mazadla mýdlo s jelenem a to je určitě první vlaštovka.Další úspory budou jistě brzo následovat smile

Thumbs up Thumbs down

161

Re: Z tisku a médií

Martin napsal:

Ono to půjde.Na Trojském mostě už mažou místo speciálního mazadla mýdlo s jelenem a to je určitě první vlaštovka.Další úspory budou jistě brzo následovat smile

Kontrolní otázka: kolik mazadla se dá pořídit za pět miliard a kolik mýdla s jelenem?, to by klidně mohli dát jako maturitní otázku z matematiky lol

někdy novináře nechápu, to že mýdlo klouže (a hodně) přeci ví kažkdý, kdo si na něj někdy šlápl

Thumbs up Thumbs down

162

Re: Z tisku a médií

mýdlo s jelenem

třeba je to skrytá reklama smile smile

------------
to zas bude co uklízet... smile
aby to tu bylo zas vymydlené...

163

Re: Z tisku a médií

deník Blesk 6.5.2011

Blesk jako první projel tunelem Blanka
25 metrů pod zemí se rodí nejdelší městský tunel v Evropě * 3 kilometry se razily 3 roky

PRAHA – Prokletá stavba, bezedná díra na peníze, tunel, který se snad nikdy nedostaví... Od roku 2007, kdy se Blanka začala razit, velkou přízeň nezískala. Tomu je prý ale teď konec! Hornické práce na nejdelším městském tunelu v Evropě jsou hotové a ke zdražování stavby by už dojít nemělo. Z původních 27 se totiž nově cena vyšplhala na 37 miliard. Blesk se rozhodl projet jako první Blankou, momentálně nejznámějším tunelem v celé České republice. Pojďte se podívat, jak to vypadá 25 metrů pod zemí...

Patnáct stupňů celý rok, prach a hlavně nebezpečí na každém rohu. To jsou tři první dojmy. „Důležité je mít u sebe světlo. Ne abyste viděli, ale aby vás viděli ostatní,“ popisuje Blesku to nejdůležitější pravidlo v tunelu mluvčí Metrostavu František Polák. Čas tu rychle utíká, sluneční svit tu tak nahrazují lampy. Nasedáme proto do terénního auta a jedeme hlouběji. Normální auto by tudy totiž stále ještě neprojelo.

Razí se novou metodou

„Úsek od Troji až na Letnou je celý proražen. Jsou to přesně tři kilometry,“ říká Polák. Celková provozní délka je 6,3 km. Už začátkem roku Metrostav ukončil hornické práce, nemůže proto dojít k dalšímu propadu. „Chybí nám už jen posledních 50 metrů pod Prašným mostem a Blanka bude doražena definitivně celá,“ dodává mluvčí. Prozradil také, že v tunelovém komplexu se používá nová rakouská tunelovací metoda. Z hodiny na hodinu se tak dá změnit typ ražby z horizontální na vertikální. „Je to dobré především proto, když se nám něco nebude zdát, tak se zvolí druhá metoda.“ Novinkou by měly být kachlíky, které budou na stěnách. Ty se totiž běžně v tunelech nepoužívají... Hlavním důvodem je lepší údržba.

Jakou rychlostí tu pojedeme?

Jedna z věcí, která ještě vůbec není rozhodnutá, je povolená rychlost. S největší pravděpodobností by to měla být sedmdesátka. Tedy jako v Mrázovce a ve Strahovském tunelu. Bude tu i pokrytí všemi třemi operátory a v případě nebezpečí bude fungovat i speciální tunelový rozhlas. Celkem na Blance denně pracuje 800 až 1000 lidí.

Na otevření si počkáme

Blesk cestu zvládl, ale pro ostatní je projetí Blanky ještě vzdálená budoucnost. Prosinec 2012 je pasé. „Kdy se tunel otevře, bude jasné, až budeme mít sestavený rozpočet,“ vyjádřil se před časem primátorův náměstek pro dopravu Karel Březina (ČSSD). V úvahu připadá přelom let 2013 a 2014.

***

Třikrát se Blanka propadla...

Kdy
Květen 2008

Kde
park Stromovka

Rozsah
kráter o průměru 20 a hloubce přes 15 metrů

Důvod
mluví se především o špatné geologii

Říjen 2008

park Stromovka, nedaleko od prvního propadu

kráter o průměru 25 metrů a hloubce 16 metrů

expertiza ukázala, že v tomto místě bylo o 2 metry nižší skalní nadloží než okolo

Červenec 2010

v tunelu pod křížením Patočkovy a Myslbekovy ulice byl zavalen bagrista

vzniklý kráter měl průměr 15 metrů

spodní vody v kombinaci se sutí patrně vytvořily nestabilní prostředí

Komplex se skládá ze tří základních částí:

* Tunel Brusnice (Malovanka – Prašný most) – celková délka úseku je 1,4 km, z toho je 550 m ražených tunelů.

* Tunel Dejvice (Prašný most – Letná) – celková délka úseku je 1 km.

* Tunel Královská obora (Letná – Pelc-Tyrolka) – celková délka úseku je 3,09 km, z toho je 2230 m ražených.

Stavba se prodražila o 10 miliard

Když primátor Prahy Bohuslav Svoboda potvrdil, že stavba Blanky se prodraží zhruba o 10 miliard, kritika na sebe nenechala dlouho čekat. Tunel měl totiž původně stát 27 miliard. Magistrát z navýšení viní odbor městského investora, který vedl Jiří Toman, exprimátor Pavel Bém zase obviňuje nové vedení města. Metrostav však upozorňuje, že Bém o zdražení věděl dlouho a neřešil to.

Foto popis: Takhle vypadají tunelové tubusy v Troji ještě před zasypáním
Foto popis: David Malík (fotograf, zleva), Tereza Hořínková (redaktorka) a Jan Jedlička (kameraman) včera projeli poprvé Blankou
Foto popis: Stavbaři nyní pracují v místě, kde se Blanka podruhé propadla, tedy pod Stromovkou
Foto autor: Foto Blesk – David Malík

Foto popis: Základem izolace tunelu je stříkaný beton
Foto popis: Zde vznikne křižovatka U Vorlíku a později také čtyřpatrové garáže pro 863 vozidel
Foto popis: Až tisíc lidí denně pracuje na stavbě Blanky

164

Re: Z tisku a médií

doplním odkaz na video,článek bude asi později
VIDEO: Blankou projel první Blesk (a miliardy korun)
http://www.blesk.cz/clanek/video-video/ … korun.html

165

Re: Z tisku a médií

ČTK napsal:

Razicí práce v tunelu Blanka skončí v červnu

Praha 11. května (ČTK) - Do konce června by měl být proražen poslední úsek tunelu Blanka, který bude součástí vnitřního městského okruhu. Stavařům zbývá zdolat posledních 43 metrů ve směru od ulice Myslbekova k Prašnému mostu. Novinářům to po dnešním kontrolním dnu na stavbě řekl náměstek primátora Karel Březina (ČSSD).
'Stavební část se blíží k vyvrcholení,' řekl Březina. Následovat budou ještě povrchové úpravy a dokončovací hrubé práce uvnitř tunelů.
Kdy bude celá stavba dokončena včetně instalace technologií, není v současné době zcela jasné. Zprovoznění tunelového komplexu se původně předpokládalo v roce 2011, později se posunulo na konec roku 2012. Kvůli zdražení stavby o několik miliard korun a kvůli napjatému městskému rozpočtu se ale pravděpodobně první motoristé po nové části okruhu svezou později. Mluví se o termínu kolem roku 2014.
Podle Březiny magistrát nyní připravuje materiál, který by měl termín dokončení stanovit. Zabývat se bude i vyčíslením všech nákladů na tunel. Dokument bude rada hlavního města schvalovat v příštích týdnech.
Tunel Blanka měl původně stát včetně DPH 21,2 miliardy korun za stavební část a 4,2 miliardy Kč za technologie. Dalších 1,58 miliardy korun měly podle smluv stát průzkumy nebo inženýrská a projektová činnost. Vedení města ale zjistilo, že má za stavbu zaplatit téměř 38 miliard korun. Zvýšení má na svědomí inflace, dražší technologie, ale i takzvané vícepráce, tedy objednávky nad původní rozsah stavby.
Celková délka severozápadní části městského okruhu, jejíž součástí tunel Blanka je, bude 6382 metrů.
cap mha

166

Re: Z tisku a médií

Tunel Blanka čekají úspory, baldachýn na Letné nebude
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio … ?id=699954

Blanku prorazí v červnu, kdy se otevře, nikdo neví
http://byznys.lidovky.cz/blanku-prorazi … oprava_nev


ČTK napsal:

Praha bude šetřit na stavbách kolem tunelu Blanka

Praha 11. května (ČTK) - Praha bude šetřit na stavbě tunelu Blanka. Odloží proto možná například zkrášlení výdechových objektů a opravu bastionu na Prašném mostě, nepostaví zatím asi ani takzvaný baldachýn nad parkovištěm u Letenských sadů. Město naopak v rámci stavby opraví Letenské náměstí. Novinářům to po dnešním kontrolním dnu na stavbě tunelu řekl náměstek primátora Karel Březina (ČSSD).
Jaké stavby, které jsou naplánovány nad rámec původní zadávací dokumentace, město nakonec vybuduje, rozhodne rada v příštích týdnech. 'Ze stavby jsme vyndali věci, které jsou nadstandardní,' řekl Březina. Navrhovat bude, aby výdechové objekty, které vyvádějí vzduch z tunelového komplexu, prozatím nedostaly zkrášlující opláštění.
Z rozpočtu by se podle něj neměl také stavět baldachýn, který má podle projektu zakrýt parkoviště nad podzemní křižovatkou na Letné a má oddělit zelený prostor sadů od budoucího tunelu. Jeho stavba se nelíbí některým místním obyvatelům, podle kterých bude zbytečně drahý a nefunkční. Pokud se město podle Březiny rozhodne stavbu vybudovat, zaplatí ji v budoucnosti z jiných prostředků než z rozpočtu tunelu Blanka.
Opraven by také v současné době neměl být ani bastion na Prašném mostě. Praha se pokusí získat peníze na tuto akci například z fondů Evropské unie.
Součástí rozpočtu tunelového komplexu by naopak měla být kompletní rekonstrukce Letenského náměstí. Březina dále slíbil, že do konce roku bude zprovozněna Patočkova ulice, a bude tak zrušena objízdná trasa po Myslbekově ulici. 'Přináší to určité vícenáklady, ale uleví se místním obyvatelům,' poznamenal náměstek.
Praha by také měla uvolnit peníze na změnu technologií podle požadavků Technické správy komunikací, odboru krizového řízení, ministerstva vnitra a hasičů. 'Technologie morálně zastarávají mnohem rychleji. To, co bylo vyprojektováno v dokumentaci na začátku minulého desetiletí, je teď již zastaralé,' řekl Březina.
Radě chce nyní předložit materiál, který doporučí, co by mělo město postavit a co ne. Následovat bude jednání o ceně těchto opatření. Z nich vzejde další dokument, kterým by se mělo zabývat červnové zastupitelstvo. Určí termín zprovoznění tunelu i odhad celkové ceny.
Tunel Blanka měl původně stát včetně DPH 21,2 miliardy korun za stavební část a 4,2 miliardy Kč za technologie. Dalších 1,58 miliardy korun měly podle smluv stát průzkumy nebo inženýrská a projektová činnost. Vedení města ale zjistilo, že má za stavbu zaplatit téměř 38 miliard korun. Zvýšení má na svědomí inflace, dražší technologie, ale i takzvané vícepráce, tedy objednávky nad původní rozsah stavby.
Karel Čapek pba

167 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (12.05. 2011 13.38)

Re: Z tisku a médií

ČTK napsal:

Praha 12. května (ČTK) - Při stavbě tunelu Blanka na Prašném mostě v Praze archeologové nalezli významné slovanské pohřebiště. Podle prvních výsledků výzkumu, především nálezů šperků, by mělo spadat do období konce devátého až 1. poloviny desátého století, tedy do období prvních historicky doložených českých knížat. ČTK to dnes řekla Kateřina Tomková z pražského Archeologického ústavu Akademie věd s tím, že výzkum dále pokračuje.
"Před krátkou dobou bylo při záchranném archeologickém výzkumu na stavbě tunelu Blanka objeveno dosud neznámé pohřebiště z konce 9. až z první poloviny 10. století. Zatím se jeví jako poměrně významné s bohatou hrobovou výbavou," sdělila ČTK mluvčí ústavu Jana Maříková - Kubková.
V místech budoucích tunelů archeologové nalezli zatím více než dvě desítky hrobů. Pohřbeni v nich byli pravděpodobně lidé, kteří žili na Pražském hradě či na jeho předpolí. Jistě se tak potkávali s prvními českými knížaty Bořivojem, Spytihněvem či Václavem.
Hroby jsou poměrně dobře zachované a archeologové v nich nalezli i zbytky dřevěných konstrukcí či rakví. Mrtví měli u sebe zlacené gombíky, stříbrné náušnice, jantarové perly, nože a u jedné z pohřbených archeologové nalezli dokonce vědro. Šlo zřejmě o nebožtíky s významnějším postavením. Podle předběžných analýz patří většina dosud objevených hrobů ženám a dětem, včetně novorozenců. Nález má velký význam pro poznání zázemí raně středověkého Pražského hradu v době, když se začínal formovat do podoby rodícího se českého státu.
Vědci musí zkoumané situace kompletně zdokumentovat, neboť hroby musí ustoupit stavbě tunelu. "Výzkum pohřebiště, který probíhá v dobré součinnosti s firmou Metrostav a jejími subdodavateli, je poměrně náročný a vyžaduje dostatek času. Termín dokončení je závislý na výsledcích skrývek, které teprve proběhnou," uvedla tisková mluvčí.
Nejvýznamnější pohřebiště obyvatel Pražského hradu bylo zatím objeveno za Jízdárnou. Mezi lety 1972 až 1987 na něm archeologové nalezli 141 hrobů se 148 nebožtíky. Nejstarší hroby pocházejí z konce 9. století, nejmladší je hrob s denárem knížete Jaromíra (1012 až 1035).
Záchranný archeologický výzkum při stavbě tunelu Blanka v západní části Prahy trvá již od října 2008. Tunel prochází mezi národní kulturní památkou Pražský hrad a územími s významnými koncentracemi pravěkého a středověkého osídlení v Dejvicích, Bubenči a Střešovicích.

Thumbs up Thumbs down

168

Re: Z tisku a médií

Na staveništi tunelu Blanka našli archeologové hroby z doby Přemyslovců
http://www.novinky.cz/domaci/233211-na- … lovcu.html

169

Re: Z tisku a médií

A v Lidovkách taky
http://www.lidovky.cz/tajemstvi-blanky- … n_domov_mc

Thumbs up Thumbs down

170

Re: Z tisku a médií

A taky ve všech TV zprávách, a taky v ...........

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

171

Re: Z tisku a médií

Aktualne.cz: Skrytá pravda o pražské MHD: Připlatíme za tunel Blanka aneb Přítel Baroch v tom má jasno.

Thumbs up Thumbs down

172

Re: Z tisku a médií

něco nezaujatých informací v pořadu "NEDEJ SE" smile

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1095 … -nedej-se/

173

Re: Z tisku a médií

ČTK napsal:

Praha 17. května (ČTK) - Pražští radní dnes projednali, jak by město mohlo ušetřit na stavbě tunelu Blanka. Město chce postavit jen v základním provedení výdechové objekty, nebude opravovat bastion na Prašném mostě ani nepostaví takzvaný baldachýn na Letné. Naopak počítá s rekonstrukcí Letenského náměstí a zrušením objízdné trasy po Myslbekově ulici. Výsledky jednání s městskými částmi, TSK a odborem krizového řízení vzala dnes rada na vědomí. Novinářům to řekl náměstek primátora Karel Březina (ČSSD).
"Ze stavby jsme vyřadili věci, které jsou nadstandardní," uvedl Březina. "Na jedné straně jsme se dnes shodli na úsporách, na druhé na určitých vícenákladech. Konkrétní výslednou sumu v tuto chvíli říkat nebudu, je ještě otázkou dalších jednání s dodavateli," dodal.
Podle Březiny bude nyní následovat jednání s dodavateli, poté se rada bude zabývat vyčíslením předpokládaných nákladů na celou stavbu. Projednat by jej mělo červnové zastupitelstvo. Materiál by měl určit i předpokládaný termín dokončení.
Tunel Blanka měl původně stát včetně DPH 21,2 miliardy korun za stavební část a 4,2 miliardy Kč za technologie. Dalších 1,58 miliardy korun měly podle smluv stát průzkumy nebo inženýrská a projektová činnost. Vedení města ale zjistilo, že má za stavbu zaplatit téměř 38 miliard korun.
Zvýšení má na svědomí inflace, dražší technologie, ale i takzvané vícepráce, tedy objednávky nad původní rozsah stavby.
Z nich by se neměly v současné době uskutečnit opláštění výdechových objektů, oprava bastionu nebo stavba baldachýnu, který má podle projektu zakrýt parkoviště nad podzemní křižovatkou na Letné a má oddělit zelený prostor sadů od budoucího tunelu.
"Neznamená to, že tyto věci nemůžeme dokončit v budoucnosti, je to čistě otázka finančních možností města," poznamenal Březina.
Hlavní město naopak počítá s kompletní rekonstrukcí Letenského náměstí za 70 milionů korun. Do konce roku bude zprovozněna Patočkova ulice a bude tak zrušena objízdná trasa po Myslbekově ulici. "Vracet se k těmto investicím v budoucnosti by bylo výrazně dražší," dodal náměstek.
Změní se i technologie tunelu. "Je to nezbytnost, technologie morálně zastarávají rychle a to, co bylo vyprojektováno v dokumentaci na začátku minulého desetiletí, je už zastaralé," vysvětlil zvýšení ceny tunelu v této položce.

Thumbs up Thumbs down

174

Re: Z tisku a médií

to bude asi to samé smile
http://magistrat.praha-mesto.cz/86521_R … -na-Blance

Rada projednala rozsah prací na Blance

/zpráva z 19. jednání Rady hl. m. Prahy 17. května 2011/

Městská rada dnes vzala na vědomí závěry jednání prvního náměstka primátora Karla Březiny s Městskými částmi Praha 6 a 7 , SŽDC, TSK a odborem krizového řízení MHMP. Při jednání s městskými částmi  se podařilo  dojednat snížení rozsahu požadovaných prací a změn a s dotčenými subjekty a zhotoviteli dodatečné požadavky  na další práce a změny  při výstavbě souboru staveb Městského okruhu Blanka.

175

Re: Z tisku a médií

Ještě, že nemají peníze. Aspoň nebudou stavět ten příšernej baldachýn na Letný.

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz