26

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Praha začala opravovat silnice, záplaty však vydrží jen pár měsíců http://zpravy.idnes.cz/praha-zacala-opr … _praha_taj

Silničáři se vrhli na rozbité silnice, kterým dala letošní zima pořádně zabrat. Ve Středočeském kraji sepisují seznam nejhorších míst, v Praze se důležité úseky už opravují.

27

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Hygienik Vít ke stavbě obchvatů: Buď zvyšme limity hluku, nebo zakažme auta

http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?c=A10 … domaci_abr

Thumbs up Thumbs down

28

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Tak máme nový odbor na Magistrátu big_smile

magistrat.praha-mesto.cz napsal:

Odbor dopravních předsudků prochází standardně kontrolami vnitřních orgánů magistrátu i kontrolami nadřízených orgánů, tedy Ministerstva dopravy ČR. Žádná z nich nikdy neshledala jakékoli závady. Rada proto 16. března konstatovala, že v řízení odboru nebyly shledány chyby organizační ani systémové povahy.

Zdroj: http://magistrat.praha-mesto.cz/83254_K … -prestupku

Thumbs up Thumbs down

29

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Nový fígl pražských řidičů: přemisťují značky se zákazem stání http://zpravy.idnes.cz/novy-figl-prazsk … _praha_nos

8. dubna 2010  9:50
Řidiči v Praze přišli na to, jak zaparkovat i v ulicích, kde se kvůli jarnímu úklidu auto odstavit nesmí. Jednoduše přemístí přenosnou značku se zákazem stání na jiné místo nebo ji rovnou odnesou. Stává se to čím dál častěji.

30

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Z menších ulic zmizí nákladní vozy

Přibližně pětasedmdesát nových dopravních značek se zákazem vjezdu vozů nad 6 nebo nad 3,5 tuny by mělo zabránit hluku a poškozování menších silnic v Praze 4. Značky, které by měly na místě stát do konce prázdnin, budou zakazovat vjezd do některých rezidenčních oblastí. Plánované omezení vjezdu některých vozidel se týká především Hodkoviček, Lhotky, Zálesí, Krče, Spořilova, Michle a Nuslí.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha

Thumbs up Thumbs down

31

Re: Z tisku a médií o komunikacích

V Praze 7 se u křižovatky s Veletržní ulicí propadla část silnice
http://www.ct24.cz/doprava/96479-v-praz … t-silnice/

32

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Pražské mosty potřebují nutně opravit. První přijde na řadu Nuselský most
http://praha.idnes.cz/prazske-mosty-pot … -zpravy_ab

Pražské mosty čeká rekonstrukce. Některé jsou totiž ve velmi špatném stavu. Jako první na řadu přijde Nuselský most, hned po něm potom Libeňský a chátrá i Hlávkův. Opravou prošel již v roce 2007 Štefánikův most.

33

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Je tam od každého trochu, tak to dám sem smile

Blanka, SJM, hluk z D1, metro D, tramvaje 15T,...

http://magistrat.praha.eu/86224_Zapis-z … -17-3-2011

Thumbs up Thumbs down

34 Naposledy upravil: obr (09.04. 2011 07.24)

Re: Z tisku a médií o komunikacích

jannnn napsal:

Je tam od každého trochu, tak to dám sem smile

Blanka, SJM, hluk z D1, metro D, tramvaje 15T,...

http://magistrat.praha.eu/86224_Zapis-z … -17-3-2011

Ing:Březina :
""""
Dle zpracovaného materiálu dochází v případě tunelového komplexu Blanka k předpokládanému navýšení finančních prostředků dle odůvodněných přání TSK hl.m. Prahy či dotčených městských částí. Celková cena se ve všech částech (stavební, technologické a ostatních nákladech) vyšplhala až k částce cca 37 mld. Kč.

Rada identifikovala čtyři hlavní důvody navýšení investičních nákladů, kterými jsou tzv. nový trojský most, rozhodnutí báňského úřadu, nové technické normy, nová rozhodnutí a nové požadavky městských částí a dalších orgánů státní správy.
"""
takže to navýšení ceny je způsobeno vesměs novými odůvodněnými přáními....

a RNDr. Hudeček - nevíte, co studoval ? matematik či přírodovědec ?

Thumbs up Thumbs down

35

Re: Z tisku a médií o komunikacích

viz životopis: učitel matematika-zeměpis, ale disertaci už má v oboru geografie dopravy a učí na katedře aplikované geoinformatiky a kartografie PříFUKu.

Thumbs up Thumbs down

36

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Nejvíc nehod v Praze je na Jižní spojce a na Pražském okruhu
    26. dubna 2011  9:40
    Podle policejních statistik se z celé Prahy nejvíc bourá na Jižní spojce. Jen loni se tam stalo téměř 300 nehod. Nejnebezpečnější křižovatka pak je ta za Barrandovským mostem na křížení se Strakonickou ulicí. Magistrát letos na bezpečnější opatření vydá přibližně 30 milionů korun.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/nejvic-nehod-v-pr … zpravy_kol

37

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Praha získala moderní telematické systémy, i díky pomoci EU
středa, 8. června 2011

Padesát obnovených světelných signalizačních zařízení (semaforů), nový řídicí systém Hlavní dopravní ústředny TSK, 41 304 metrů optické sítě v pražském metru, 131 strategických detektorů ke shromažďování zásadních dopravních informací, 28 meteorologických čidel a sjednocená komunikační infrastruktura. To vše díky projektu Systém řízení a regulace silničního provozu v hl. městě Praze, který byl zahájen v gesci Technické správy komunikací v roce 2007 a jenž v polovině letošního roku končí. Jeho hlavním cílem bylo pomocí zavádění telematických systémů zmírnit negativní vlivy nárůstu silniční dopravy v hlavním městě. Celkové finanční náklady dosáhly 654 mil. Kč, z toho pak EU poskytla 556 mil. Kč a město 98 mil. Kč.

Projekt Systém a regulace silničního provozu v hl. městě Praze je budován v rámci Operačního programu doprava pod prioritní osou 5 – Modernizace a rozvoj pražského metra a systémů řízení silniční dopravy v hl. m. Praze. Trval celkem 5,5 roku a v rámci 6 oblastí projektu výrazně přispěl ke zlepšení dopravní situace v Praze.

OBLASTI PROJEKTU

Oblast 1 – Řízení prostřednictvím světelných signalizačních zařízení
Díky vybudování oblastní ústředny se snížily náklady na přenosovou kapacitu, zvýšila se spolehlivost řízení v daných částem města (včetně zvýšení rychlosti při hledání příslušné poruchy, výpadku apod.) a celkově se zvýšila efektivita řízení dopravy. V rámci projektu bylo obnoveno celkem 50 světelných signalizačních zařízení.

Oblast 2 – Dopravní řídicí ústředna hl. m. Prahy
V rámci této oblasti projektu byla vybudována dvě nová pracoviště dispečerů, která budou mít na starosti předem definovaná teritoria „Levý břeh Vltavy“ a „Pravý břeh Vltavy“. Dispečeři v těchto teritoriích nebudou dopravu řídit, ale soustředí se na řešení mimořádných situací, dopravních nehod a dalších excesů. Díky celkovému využití všech oblastí v rámci budování systému řízení a regulace městského silničního provozu a po doladění celého systému křižovatek se předpokládá zvýšení propustnosti vybraných křižovatek o 3 – 5%. 

Oblast 3 – Optická síť
Páteřní optická síť je hlavním předpokladem vytvoření kvalitní komunikační spojnice ve městě, která umožní připojení jednotlivých telematických systémů do jednoho centra. Vybudovaná síť umožňuje rychle a kvalitně propojit jednotlivé oblasti ve městě, a tím získat spolehlivé informace o stavu dopravy a příslušné technologie, včetně následné odezvy na řídicí činnost. V rámci projektu bylo instalováno 41 304 metrů optické sítě.

Oblast 4 – Sběr dopravních informací
Ke zlepšení dopravy v Praze se ukázalo jako nezbytné rozšířit sběr telematických dopravních informací.  V rámci projektu bylo tedy instalováno 131 strategických detektorů a strategických úsekových detektorů, které slouží k predikci dopravního proudu, k vyhodnocování dynamických změn v řízení dopravy a ke statistickým účelům.  Zkušenosti z provozu těchto technologií prokázaly jejich pozitivní přínos ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a snížení škodlivých emisí a hluku.

Oblast 5 – Rozšíření funkcionality městské radiové sítě
Jedná se řádově o 200 modemů datově připojených na zařízení proměnných informačních tabulí, proměnných dopravních značek, na řídicí systémy technologické obslužnosti parkovišť, na zařízení meteohlásek a na posypové a údržbové vozy. Díky přechodu z bývalé radiosítě do jednotné radiosítě města MRS provozované v systému TETRA byla zajištěna především stabilita radiopřenosů používaných v rámci celé skupiny telematiky.


Oblast 6 – Meteorologická čidla
Systém meteorologických čidel slouží ke hlídání stavu vozovky a pro zobrazení výstrahy při vlhké a kluzké vozovce.  Za nebezpečných podmínek, jako je např. mokro nebo náledí, resp. namrzající vlhkost, je tato situace systémem indikována ve formě signalizace nebezpečí. V rámci projektu bylo nainstalováno 28 čidel, která provádí diagnostiku teploty povrchu vozovky, výšky vrstvy vody a obsahu zbytkové soli.

http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/tsk/ … 4MjFHVTU!/

odkaz asi nebude fungovat smile
http://www.tsk-praha.cz/

38

Re: Z tisku a médií o komunikacích

O Jugoslávských partyzánů (kulaťák)
Článek se týká zúženého nájezdu na Kulaťák.

Na fóru ceskedalnice.cz občas si občas někdo zasnil nad přiškrcením napojení Běchovic či Suchdola pro urychelní postupu schvalování SOKP tongue - a tady, neplánovaně se to zrovna povedlo vytvořením jednoho bezpečného přechodu. Chodím tam do školy a kolony jsou často, i dopoledne. Bohužel trpí všichni... hmm

Ne že bych taková řešení podporoval.

Thumbs up +1 Thumbs down

39

Re: Z tisku a médií o komunikacích

řešením by bylo ten přechod zrušit. vždyť je kousek vedle jinej přechod

Thumbs up Thumbs down

40

Re: Z tisku a médií o komunikacích

kuhe: To je spíš tlak na podbabskou tunelovou radiálu.

Thumbs up Thumbs down

41

Re: Z tisku a médií o komunikacích

hodila by se, pokud nechtějí přijít o cyklopruhy a Parkovací místa
koukal jsem na územní plán a fakt je tam plánovaná "komunikace městského významu"(přivaděč na Prašný most), samozřejmě tunelem až pod trať, v návaznosti na obchvat Vítězného náměstí.

Thumbs up Thumbs down

42

Re: Z tisku a médií o komunikacích

http://www.tsk-praha.cz/rocenka/udi-rocenka-2010-cz.pdf

zajímavé počtení...

Thumbs up Thumbs down

43

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Jiráskův most v Praze by mohl nést Havlovo jméno. Magistrát to zváží

http://praha.idnes.cz/jiraskuv-most-v-p … zpravy_sfo

44

Re: Z tisku a médií o komunikacích

e15: Z poloviny Václavského náměstí zmizí auta
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l … uta-745665

Thumbs up Thumbs down

45

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Doprava v Praze může do 40 let zcela zkolabovat, varuje poradenská firma
18. března 2012  20:40
Chybějící vize, přibývající počet aut a chybějící koncepce alternativní dopravy, například půjčovny kol. To jsou hlavní důvody, proč se podle expertů může Praha brzy dočkat totálního dopravního kolapsu. Počet aut totiž neustále roste, lidé začali častěji dojíždět do práce, avšak infrastruktura se tomu dostatečně nepřizpůsobuje.

http://praha.idnes.cz/doprava-v-praze-m … zpravy_hro

46

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Praha 29. března (ČTK) - Praha chce od léta omezit kamionovou dopravu na celém území města. Opatření se bude týkat těžké tranzitní dopravy. Záměr, o kterém město musí ještě jednat s příslušnými úřady, dnes schválili zastupitelé. Omezení by mělo pomoci třeba lidem ze Spořilova, kteří si na kamionovou dopravu stěžují. Kdy přesně začnou omezení platit a v jakém rozsahu, zatím není jasné.
"Obyvatelé jsou nadměrně zatěžováni hlukem zejména z těžké nákladní dopravy, a proto je třeba neprodleně učinit kroky k jejímu omezení," řekl ČTK náměstek primátora Josef Nosek (ODS). Kamiony by podle něj měly být odkláněny ještě před tím, než vjedou do města. Vyhnout by se tak prý měly třeba Spořilovské a Legerově ulici a ulici 5. května.
V souvislosti s tím musí být projednána návaznost provozu na okrajích metropole. Magistrát proto bude jednat příslušnými úřady, ministerstvem dopravy a Středočeským krajem. Materiál vzešlý z jednání pak projedná rada.
"Zastupitelstvo projevilo vůli, že chce razantním způsobem kamionovou dopravu omezit, a dává radě na starosti toto zajistit," řekl náměstek. Odhaduje, že by to mohlo být od léta.
Zastupitelé se v usnesení shodli na tom, že za situaci v metropoli nenese zodpovědnost Praha, ale stát. "Je to úkol, který byl zanedbán," řekl Nosek.
Odvést dopravu z centra metropole by v budoucnu měla silniční síť tvořená Městským okruhem a vnějším Pražským okruhem, které má propojit sedm radiál. V provozu je nyní zhruba polovina z celkové délky obou okruhů a všech radiál.
Za omezení kamionové dopravy už řadu měsíců bojují obyvatelé Spořilova. Několik jich přišlo i na dnešní zasedání zastupitelstva. Upozorňují na nadměrný hluk a smogové zatížení své čtvrti. Přes Spořilov denně jezdí tisíce kamionů, které tam byly převedeny po zprovoznění jižní části Pražského okruhu a zákazu vjezdu kamionů nad 12 tun na Jižní spojku.

Thumbs up Thumbs down

47

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Zakažme vjezd kamionů do Prahy 4, navrhl starosta pražským zastupitelům
http://praha.idnes.cz/zakaz-vjezdu-kami … prilohy_ab

Cituji: "Starosta "čtyřky" Horálek po zastupitelích chce, aby podle jeho slov přestali tolerovat špatnou politiku ministerstva dopravy."

48

Re: Z tisku a médií o komunikacích

to se dalo čekat smile

ČTK napsal:

Dopravci považují uzavření Prahy pro kamiony za nerealistické

Praha 30. března (ČTK) - Záměr pražských zastupitelů omezit od léta kamionovou dopravu na celém území hlavního města je podle autodopravců nerealistický. Kvůli nedokončenému Pražskému okruhu by to enormně zatížilo komunikace v obcích v těsném sousedství Prahy. ČTK to řekl mluvčí sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martin Felix.
Záměr schválilo zastupitelstvo města ve čtvrtek. 'Prohlášení z tiskové konference působí dílem nerealisticky a dílem bezradně. Na tom, že by bylo dobré Prahu objíždět a nestát v zácpách na Spořilově, se shodujeme jak s Pražany, tak s radními. Ovšem jak to udělat bez dokončeného Pražského okruhu, nevíme stejně jako oni,' dodal Felix.
Podotkl, že do Legerovy ulice, kam chce Praha zakázat vjezd, kamiony už dávno nesmí. 'Představa, že se uzavře celá Praha a bude se objíždět po okreskách, je zcela absurdní. Místo obyvatel Spořilova se tak znepříjemní život někomu jinému a ještě horším způsobem, protože místní komunikace kapacitně pochopitelně vůbec nevyhovují,' uvedl mluvčí. Navíc by podle něj takové opatření zcela ochromilo provoz ve středních Čechách. 'A možná nejen středních,' dodal.
Dopravci kritizovali i loňské opatření, kdy po otevření nové části Pražského okruhu město uzavřelo pro kamiony Jižní spojku u Spořilova a poslalo je po Spořilovské čtyřiatřicetikilometrovou objížďkou na okruh, zatímco do té doby najely jen 13 km. Problém se podle nich pouze odsunul z Barrandovského mostu na méně viditelné místo, a navíc se vybralo více za mýtném. Obyvatelé Spořilova si od té doby stěžují na nadměrný hluk a smogové zatížení od tisíců kamionů denně.
Odvést dopravu z centra metropole by v budoucnu měla silniční síť tvořená Městským okruhem a vnějším Pražským okruhem, které má propojit sedm radiál. V provozu je nyní zhruba polovina z celkové délky obou okruhů a všech radiál.

49

Re: Z tisku a médií o komunikacích

Rada určila dopravní priority po roce 2014:
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … bdobi.html

50

Re: Z tisku a médií o komunikacích

No, teda, zni to moc pekne ale....co z toho bude opravdu realizovano? :-)

S tim deckem to opravdu mysli vazne jen od Pankrace na Pisnici.. :-(
Tesim se na TT Na Veseli - Pankrác - Budějovicka - sice nevim, kde tam bude tram koncit, ale oni jiste neco vymysli, nebo ze by preci jen ji protahli dale? :-)

Chybi mi tam nejake zeleznicni veci - treba modernizace trati, prip. nove stanice, atd.

Petr od Pankráce