76

Re: Z tisku a médií

Pomohou nové dopravní značky cyklistům?

V průběhu několika dní vstoupí v platnost vyhláška  Ministerstva dopravy 247/2010 Sb., která mimo jiné zavádí nové dopravní značky pro cyklisty. Jak je vidět z reakcí médií, většina novinářů trochu tápe v tom, jaký je vlastně význam této úpravy a co přinese českým cyklistům.

http://www.nakole.cz/clanky/710-pomohou … istum.html

Thumbs up Thumbs down

77

Re: Z tisku a médií

Cyklisté budou moci jezdit tunelem pod Vítkovem, možná už za dva týdny
http://praha.idnes.cz/cykliste-budou-mo … -zpravy_ab

78

Re: Z tisku a médií

Cyklisté jsou při započítání počtu ujetých kilometrů nejnebezpečnějšími účastníky dopravy.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/doprav … ecnost_wag

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010082202

je to pravda ?

Thumbs up 0 Thumbs down

79

Re: Z tisku a médií

Asi se tím nemíní, že cyklisté zabijí při vzájemných nehodách víc řidičů, než řidiči cyklistů, že? PAK by to možná mohla být pravda.

(jinak debata, byť poněkud ujíždějící od tématu, zde: http://www.nakole.cz/diskuse/12100-clan … psu.html).

80

Re: Z tisku a médií

Newsletter koordinátora rozvoje cyklistické dopravy v ČR 4/2010

http://www.cyklostrategie.cz/file/newsletter-4-2010/

Thumbs up Thumbs down

81

Re: Z tisku a médií

Evropský Den bez aut pokračoval i cyklojízdou pražských škol

http://www.ct24.cz/doprava/102159-evrop … kych-skol/

Thumbs up Thumbs down

82

Re: Z tisku a médií

V metropoli by jezdilo 3x víc cyklistů. Kdyby měli kudy

http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio … ?id=678183

Thumbs up Thumbs down

83

Re: Z tisku a médií

Praha průjezdná? Pro kola určitě ne
Praha - V centru metropole je zhruba 200 nevyřešených překážek, které musejí cyklisté denně překonávat.

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p … 00925.html

Thumbs up Thumbs down

84 Naposledy upravil: obr (07.10. 2010 06.59)

Re: Z tisku a médií

http://www.estav.cz/zpravy/new/cykloste … =rdf_eStav

Ze staré trati Přibyslav - Sázava bude za 31 milionů cyklostezka

Přestavba bývalé vlakové trati Přibyslav - Sázava na cyklostezku bude stát 31 milionů korun. Ve výběrovém řízení klesla cena skoro o čtvrtinu. O zakázku se ucházelo 19 firem, vyhrála Eurovia CZ, informoval přibyslavský starosta Jan Štefáček. Práce na vzniku přibližně deseti kilometrů asfaltové komunikace začaly v minulém týdnu, cyklostezka bude dokončena přibližně za rok.
"Nejprve musí být odstraněny veškeré nálety, které tam za tu dobu, co přestala jezdit železnice, vyrostly," uvedl starosta. Pak se bude znovu budovat devět lávek a mostů. "Na příští rok by zbývala úprava pláně - srovnání, zhutnění a natažení koberců," doplnil. Náročné bude osazení lávek, ale také pokládání asfaltové směsi. "Není to klasická silnice, kde se dá najet kdekoliv. Auta se směsí budou muset třeba i tři kilometry couvat," vysvětlil starosta.
Přes 100 let stará dráha procházející malebným údolím řeky Sázavy sloužila naposled výletním vlakům. Kvůli špatnému stavu však byl zjara 2006 provoz na této trati ukončen, koleje i mosty byly později rozebrány. Nová stezka bude kromě cyklistů sloužit i chodcům, pro in-line bruslení a v zimě běžkařům.
Výběrové řízení na dodavatele stavby se muselo opakovat, protože na radnici byla nedopatřením předčasně otevřena jedna obálka s nabídkou. Poprvé se o zakázku ucházelo 27 firem, při opakování soutěže jejich počet o něco klesl, i tak to podle starosty byl u zakázek radnice rekordní počet. Evropská unie slíbila poskytnout na cyklostezku kolem 23 milionů korun. Další dva miliony má přidat stát. Zbývající díl zaplatí město Přibyslav.
Železniční trať Přibyslav - Sázava byla pozůstatkem kdysi významné dráhy mezi Žďárem nad Sázavou a Havlíčkovým Brodem, která vznikla v roce 1898. Po druhé světové válce byla trať přeložena. Při privatizaci v 90. letech získala starou dráhu firma SaZ. Výletní vlaky tam jezdily od roku 1997. Provoz skončil kvůli zchátralosti některých drážních zařízení.

já dodávám - cyklostezka - tak by se dala využít i mnoho let zrušená trať Tochovice-přehrada Orlík

Thumbs up Thumbs down

85 Naposledy upravil: jk2 (07.10. 2010 08.04)

Re: Z tisku a médií

Tak to bude nádherná výletní trasa. Škoda jenom, že ji nedotáhnou až do Žďáru. Tam už by to ale z Hamrů v původní stopě nešlo.
I když možná že jo. Jen se musí prokličkovat Hamry a vyhnout s novou tratí. Lesní cesty jsou tam kvalitní.

Thumbs up Thumbs down

86

Re: Z tisku a médií

20. října: další termín otevření cyklostezky v tunelu pod Vítkovem
http://praha.idnes.cz/20-rijna-dalsi-te … -zpravy_ab

Cyklistům v Praze svitla opět naděje, že by se jim mohlo po městě jezdit o něco lépe. 19. října by totiž měla být konečně zkolaudovana cyklostezka před tunelem pod Vítkovem. Jeho definitivní otevření cyklistům se odkládá již několik měsíců.

Nová cyklostezka vznikla v bývalém železničním tunelu pod Vítkovem. Ten byl díky výstavbě takzvaníého Nového spojení pro vlaky uzavřen. Společně se stezkou vedoucí k tunelu vyšla jeho přestavba na asi dvacet milionů korun.

"Cyklotunel je již zkolaudovaný, problém způsobuje přívodní stezka, jejímž stavebníkem je Správa železniční a dopravní cesty. 19. října se uskuteční kolaudační řízení, po kterém město převezme stezku a bude moci cyklotunel zprovoznit," řekl vedoucí magistrátní skupiny pro cyklistiku Pavel Polák.

Teoreticky by tak mohli cyklisté v klidu začít jezdit tunelem a po stezce již ve středu 20. října. "Uvidíme, jestli to tak bude," posteskl si Polák.

Přestože si tunel cyklisté již několikrát mohli projet, například v květnu letošního roku při slavnostním dokončení, celá trasa byla zase uzavřena. Důvodem byly nevyřešené majetkoprávní vztahy mezi magistrátem, Českými dragami a SŽDC. Právě to bránilo kolaudaci.

87

Re: Z tisku a médií

http://magistrat.praha-mesto.cz/default … =764536792

Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Praze do roku 2020

/Zpráva z 35. jednání Rady hl. m. Prahy 26. října 2010/



Rada hl. m. Prahy schválila a přijala Koncepci rozvoje cyklistické dopravy v Praze do roku 2020, jako základní materiál pro další rozvoj městské cyklistiky a to nejen jako druhu rekreace, ale především v jejím dopravním významu.



Podpora hlavního města Prahy při výstavbě cyklistické infrastruktury přinesla zvýšení používání jízdního kola jako alternativního dopravního prostředku. Postupně se funkce kola ve městě mění z původně rekreační na dopravní. Stále se zvyšující využití jízdního kola jako alternativního dopravního prostředku vyžaduje zpracování  bezpečnějších integračních řešení cyklistické dopravy.

„Výsledky ze sčítačů dokazují, že se v hlavním městě Praze od roku 2002 zvýšil počet cyklistů téměř o 1 000 procent. Přijetím této koncepce se hlavní město Praha hlásí k odpovědnosti za rozvoj cyklistické dopravy. Hlavním cílem Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Praze je ve shodě se zásadami rozvoje pražské dopravy vytvářet kvalitní podmínky pro dopravní i rekreační cyklisty,“ řekl primátor Pavel Bém.

V letech 2003 – 2010 došlo ke zvýšení počtu kilometrů cyklotras o 246 % na celkových 444 kilometrů (plán do konce roku 2010), u cyklostezek došlo o 239 procentní navýšení na 143,3 km a dopravních řešení o téměř dva tisíce procent na dnešních 54,6 km. Stoupající vlídnost a bezpečnost pražského dopravního prostředí neustále zvyšuje počet cyklistů na území hlavního města.

Koncepce se proto zabývá i zvýšením počtu uživatelů cyklostezek ze současných 2,6 % na 7% v roce 2020. Tohoto cíle bude dosaženo užším provázáním obecně dopravních a cyklistických řešení při plánování rozvoje pražské dopravní infrastruktury a s co nejširším využívání usnesení Rady hl. m. Prahy z roku 2003, které tento problém postihuje. Dosažením 80 000 uživatelů při zajištění jejich dopravního komfortu a bezpečnosti zároveň, může významně odlehčit pražský dopravní prostor i veřejnou dopravu. Součástí koncepce je i generel páteřních a hlavních cyklotras v délce cca 1 000 km, z něhož je dosud vyznačeno necelých 450 km, do roku 2020 tedy zbývá vyznačit dalších 550 km. V liniích těchto cyklotras je dosud vybudováno zhruba 200 km cyklostezek a bezpečných dopravních opatření, jejich počet by měl podle koncepce stoupat o minimálně 10 km ročně do roku 2020.

Thumbs up Thumbs down

88

Re: Z tisku a médií

A ještě o cykloobousměrce v Pelléově ulici

http://doprava.praha-mesto.cz/%28jbc3et … h=80792658

Thumbs up Thumbs down

89

Re: Z tisku a médií

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … klostezky/

Pražské cyklostezky

I. DRÁŽNÍ STEZKA ROKYTKA

II. CYKLOSTEZKA NA OPUŠTĚNÉ TRATI A V TUNELU POD VRCHEM VÍTKOV

III. ZAVĚŠENÉ LÁVKY PRO CYKLISTY POD MOSTY PRAŽSKÉHO OKRUHU

Thumbs up Thumbs down

90

Re: Z tisku a médií

Hamerský rybník se spojí s Hostivaří. Cyklostezkou
http://praha.idnes.cz/hamersky-rybnik-s … -zpravy_ab

Obnova Hamerského rybníka počítá v budoucnu s propojením směrem do Hostivaře i do centra.    diskutovat

"Plánujeme, aby okolo rybníka vznikl kompletní okruh pro sportovní vyžití," říká Martin Pecánek z odboru životního prostředí.

Dřívější bahnitá cesta by se tak proměnila v asfaltový chodník.

91

Re: Z tisku a médií

Cyklisté podjedou dálniční okruh a prosviští do Chuchle
http://www.sedmicka.cz/praha/clanek?id=236221

Lidí na kolech jezdí v hlavním městě až desetkrát víc než před osmi lety. V příštím roce jim pomohou další trasy za desítky milionů.

************************************************************************

Exkluzivně: Centrum Prahy poprvé protne cyklistická obousměrka. V Hybernské
http://www.sedmicka.cz/praha/clanek?id=235672

Cyklisty a řidiče čeká příští rok v centru města průlomová novinka. V roce 2011 „pustí“ značka cyklisty do protisměru v Hybernské ulici. Zhruba půl kilometru dlouhý úsek od křižovatky U Bulhara až k Prašné bráně tak bude první cyklistickou obousměrkou v centru Prahy.

Thumbs up Thumbs down

92

Re: Z tisku a médií

Princip integračních opatření cyklodopravy a novinky v dopravním značení
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … m-znaceni/
Publikováno: 6.12.2010

Značné části odborné i laické veřejnosti se v souvislosti s cyklistickou dopravou vybaví termín „cyklostezky“. Cyklistická infrastruktura je však mnohem pestřejší a stezky, které jsme si představili v příloze minulého čísla časopisu SILNICE ŽELEZNICE, tvoří jen malou část z celé škály opatření. V tomto článku se tedy seznámíme se základními principy integračních opatření a především s ...

93

Re: Z tisku a médií

já vím, tenhle pořad... ale přišlo mi to docela v klidu... smile

ČT: Nedej se
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1095 … -nedej-se/

ČT: Nedej se napsal:

Jaká je dopravní a rozvojová koncepce velkých měst v České republice z pohledu bezpečnosti chodců a cyklistů. Před deseti lety se začala ochranou občanů před agresivitou narůstajícího automobilového provozu zabývat nevládní organizace s motem dejte autům mat - Automat. Zakladatel sdružení, Jan Bouchal, se naneštěstí stal v roce 2006 osobně tragickou obětí silničního provozu. Při jízdě na kole z práce ho na jedné z nejvíce kritizovaných křižovatek usmrtilo auto. Při pětiletém výročí jeho tragické smrti se veřejnost ptá, co se v přístupu radnic ve městech změnilo? Existuje vůbec politická vůle se problémem bezpečnosti občanů pohybujících se po městech pěšky, na kolech i městskou hromadnou dopravou zabývat? Budou ve městech nově stavěné obytné čtvrti sloužit životu, nebo se jejich koncepce opět podřídí pouze automobilové dopravě? Současný trend v rozvoji měst tomu bohužel nasvědčuje.

94

Re: Z tisku a médií

Výborný příspěvek, díky smile

Thumbs up Thumbs down

95

Re: Z tisku a médií

moc pěkná obrázková a tabulková příloha (55MB)

Rozvoj cyklistické dopravy a rekreační cyklistiky v Praze
http://magistrat.praha-mesto.cz/85953_R … ky-v-Praze

Odhodlání a připravenost hlavního města Prahy pokračovat v rozvoji městské cyklistiky a zajistit pro to odpovídající prostředky z rozpočtu města potvrdil dnes na tiskové konferenci první náměstek primátora Karel Březina. V současné době je na území Prahy 433 km cyklotras, 140,5 km cyklostezek a společných komunikací pro chodce a cyklisty, 57 km vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty a dalších integračních dopravních opatření a 921 dvoumístných cyklostojanů.



„V plánu investičních akcí na letošní rok je v rozpočtu Prahy na cyklistickou dopravu dosud vyčleněno 30 milionů korun. V rámci neinvestičních položek s celkovou sumou 35 milionů korun počítáme se značením nových tras, kterých by mělo být 24 kilometrů, patří sem také nová integrační dopravní opatření v hlavním dopravním prostoru včetně oprav, úprav a údržby stávajících cyklistických komunikací,“ uvedl náměstek primátora Březina s tím, že další prostředky se Praha pokusí získat na investiční akce z Operačního programu Praha – Konkurenceschopnost. Březina přislíbil podporu cyklistického přibližování hlavního města České republiky vyspělým metropolím Evropy a připomněl, že Praha jako region má nejbohatší cyklistickou infrastrukturu ve srovnání s ostatními kraji republiky.

„Chtěl bych také zdůraznit, že v Praze se snižuje nehodovost cyklistů, především klesá počet nehod s těžkými následky. A to i přesto, že stále více obyvatel využívá kolo jak pro dopravu, tak pro rekreaci. Od roku 2002 do roku 2010 vzrostl počet cyklistů o 450 procent v ročním průměru, v sezóně je to až o zhruba 800 procent. Podle statistiky Technické správy komunikací hlavního města Prahy použije jízdní kolo alespoň občas 424  tisíc Pražanů,“ řekl Karel Březina.   

Náměstek Březina dále poukázal na potřebu většího propojení Komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu jako poradního orgánu rady s městskými i ostatními investory při plánování a projektování dopravních a souvisejících staveb v Praze. To je podle něj nezbytný předpoklad úspěšného naplňování „Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační cyklistiky v hl. m. Praze do roku 2020“ přijaté na podzim roku 2010, zároveň zdůraznil nutnost vypracování podrobného cyklogenerelu. „Potřebná je i větší informovanost laické i odborné veřejnosti včetně odpovědných úředníků města i městských částí o problematice dopravní a rekreační cyklistiky. Chtěli bychom dosáhnout lepšího vnímání společného užívání složitého pražského dopravního prostoru. A tím i větší vzájemné tolerance jeho uživatelů, a tedy i vyšší bezpečnosti cyklistické dopravy a dopravy obecně,“ uzavřel náměstek primátora Karel Březina.

Příloha: Prezentace (55 MB !!)
http://magistrat.praha-mesto.cz/zdroj.a … 1410625147

V Praze 2. 3. 2011

96

Re: Z tisku a médií

35 mega za rok je fakt bída, to se tomu západu jen těžko přiblížíme jak pan Březina chce :-)

Thumbs up Thumbs down

97

Re: Z tisku a médií

squish napsal:

35 mega za rok je fakt bída, to se tomu západu jen těžko přiblížíme jak pan Březina chce :-)

Zase na druhou stranu - lepší než mokrym hadrem po čuni :-)

Thumbs up +1 Thumbs down

98

Re: Z tisku a médií

Cyklostezka jen pro trpělivé: dvě stě metrů lemuje 19 značek

http://zlin.idnes.cz/cyklostezka-jen-pr … zpravy_sot

    Začátek cyklostezky, konec cyklostezky. Začátek. Konec. Začátek. Konec. Zhruba takhle "plynulá" je jízda po cyklostezce v uherskohradišťské místní části Jarošov. Na úseku dlouhém pouhých 200 metrů je celkem 19 značek. Cyklisté komplikované značení kritizují, radnice se ale brání, že jej nařizuje zákon. 

    Cyklostezku podél hlavní cesty v Jarošově lemuje doslova les značek, které u každé odbočky z hlavní silnice označují začátek a konec cyklostezky.

    "S dětmi to je vážně horor. Učím je, aby dodržovaly předpisy, tak vlastně pořád jenom sesedáme a nasedáme, protože je nemohu nechat jen tak jet, ale musím je naučit, že tady auta mají přednost," vysvětluje Jana Sochorová z Uherského Hradiště, která po cyklostezce jezdí s dětmi k prarodičům.
    Sesednout nemusíte, ale auta mají přednost

    Značky sice cyklistu nenutí z kola sesednout, ale přednost autům dát musí.

    "Cyklostezku protíná několik odboček z hlavní silnice, v takovém případě se cyklista musí dobře přesvědčit, jestli něco nejede. Cyklista na této cyklostezce, když vjíždí na místní komunikaci, přednost před autem nemá," podotkl mluvčí policie Aleš Mergental.

    Dospělí si ale mnohdy troufnou jet bez sesedání z kola. "Úsek je přehledný, tak vidím, jestli chce někdo odbočit, jezdím tady pomalu, z kola nesestupuji," řekl například cyklista Radovan Jurák.

    "Značkový les" se mu však podobně jako dalším lidem nelíbí. Jestli se jej někdy v budoucnu město zbaví, zatím není jisté. "Značky tam podle současně platné legislativy být musí," krčí rameny vedoucí radničního odboru dopravy Radim Šupka.

    K tomu, aby řada značek z cyklostezky zmizela, by se musel změnit zákon. "Upravuje to celá řada předpisů, na toto téma už jsme měli mnoho jednání," dodal Šupka.
    Pozveme sem Bártova náměstka, plánuje starosta

    Dopravní značení v souvislosti se cyklodopravou bude totiž jednou z dílčích věcí, o kterých se bude mluvit na národní cyklokonferenci. Tu bude město Uherské Hradiště hostit na přelomu května a června.

    "Na cyklokonferenci chceme pozvat náměstka ministra dopravy (Víta Bárty - pozn. red.) a ukázat mu věci, které nás v cyklodopravě trápí, včetně dopravního značení v Jarošově. O značení pak budeme intenzivně jednat," řekl starosta Uherského Hradiště Květoslav Tichavský.

Thumbs up Thumbs down

99

Re: Z tisku a médií

K autům tady máte milostný vztah
S architektem Janem Gehlem o lavičkách, o chodcích, kteří překážejí, a o místech, kde už se soukromé stalo veřejným.

O tomhle Dánovi se říká, že učí lidi znovu chodit. Chce autům prostor ve městech brát a lidem jej vracet. Objíždí svět, aby vysvětloval, jak to zařídit. Tento týden to dělal v Praze na konferenci Public Spaces - Living Places.

http://www.lidovky.cz/k-autum-tady-mate … s=110319_0

"Mám tady stejný pocit jako v jiných východoevropských městech. Totiž že tady ještě neskončil takový ten hektický milostný vztah k automobilům. Auto je tady pořád ještě uctíváno jako poloviční božstvo. Přechod do další fáze, která spočívá v péči o kvalitu městského života, vás ještě čeká. Neznamená to jen zabránit nehodám a krvi na silnici. Kvalita života spočívá v tom, že se lidé mohou po městě důstojně pohybovat, že je neruší vysoká hladina hluku, že má člověk dostatek prostoru."

Thumbs up 0 Thumbs down

100 Naposledy upravil: obr (28.03. 2011 07.53)

Re: Z tisku a médií

http://domaci.ihned.cz/c1-51348340-200- … ko-dalnice


200 metrů za 18 milionů. V Praze roste cyklostezka, drahá téměř jako dálnice

Dosud rekordní sumu 140 milionů korun za 3 kilometry, tedy 47 milionů na kilometr, stála loni otevřená cyklostezka podél Rokytky v pražských Vysočanech. Nový úsek v Sedlci jej dvojnásobně předčí.

Praha bude mít brzy novou rekordně drahou cyklostezku: Na rozhraní městských částí Podbaba a Sedlec na levém břehu Vltavy totiž právě vzniká 200 metrů nové trasy, jež město přijde na 18 milionů korun - tedy 90 milionů na kilometr, což je cena, kterou stojí půl kilometru dálnice. Běžná cena za kilometr nově vybudované cyklostezky je přitom ani ne desetinová - mezi pěti a sedmi miliony.

Uvedený úsek bude unikátní - rampa zavěšená vedle hlavní silnice, která v uvedeném místě ve směru do centra stoupá zhruba o osm metrů. „Místo bylo vytipováno Komisí pro cyklistickou dopravu jako nebezpečné,“ vysvětluje mluvčí Technické správy komunikací hlavního města Prahy (TSK) Tomáš Mrázek.

„Máme 1500 cyklistů, které dvakrát denně nutíme překonat frekventovanou Rostockou ulici,“ dodává vedoucí magistrátní cyklistické komise Pavel Polák.

U řeky je místa dost

Jenže prostý pohled ukazuje, že uvedená rampa není vůbec potřeba. Na břehu Vltavy je totiž dostatek prostoru, aby tam cyklostezka mohla vést - a dokonce tam je i polní cesta. A stačilo by ji tak na konci pouze mírně prodloužit a napojit na již existující páteřní cyklostezku, která vede podél silnice.
„O rampě se sice mluvilo, ale nikdo se neptal, jestli je nutná,“ připouští Vratislav Filler z občanského sdružení Oživení, který je členem Polákovy komise. Podle něj všichni dali na ujišťování Poláka.

Podle Fillera je například jen v samém centru Prahy třicet problémových míst pro cyklisty. Ale současně uznává, že jejich vyřešení naráží na problémy - například by se musel někde zmenšit počet parkovacích míst. „Investičně neobtížné a potřebné jsou ale i další stavby v širším centru, například spojka Hostavic s Průmyslovou,“ dodává Filler.

Polák spolu s TSK argumentuje i tím, že od vody by nebylo možné se na vyvýšenou cestu dostat, protože je příliš vysoko. „Vyhláška stanoví naprosto jasně kolik musí být sklon cyklostezky - 6,3 procenta. A to je možné dodržet pouze rampou,“ argumentuje Polák.

Obrazem: Podívejte se, kudy povede dvousetmetrová cyklostezka za 18 milionů korun

Jenže pohled na místě opět ukazuje, že ani přílišný sklon v tomto místě není problém. Silnice totiž vzápětí klesá dolů a po svahu se není problém na již stojící cyklostezku dostat.

Rekordně drahá cyklostezka už zaujala i Výbor pro volný čas, sport, cyklostezky a výstavnictví pražského zastupitelstva. Na podezřele drahou zakázku totiž upozornila jeho členy zastupitelka za TOP 09 Monika Krobová-Hášová. „Požádali jsme odbor dopravy o kontrolu té zakázky a zprávu, zda mělo být použito toto technické řešení a zda má stát uvedené peníze,“ uvedl předseda výboru Petr Bříza (ODS). „Ještě nebylo hrábnuto a přitom si již dodavatel za minulý rok vyfakturoval a obdržel 15 milionů korun,“ dodala Krobová-Hášová.

Jen dělám, co je v plánech

Zakázku na vybudování nového úseku již předloni v létě vyhrál živnostník Lubomír Boubín z Vlkančic v konkurenci dalších čtyř firem, jež TSK oslovila s nabídkou účasti v soutěži. „Byli vybráni na základě zkušeností,“ uvedl Mrázek.
I když Boubín ještě nekopl do země a pouze odstranil křoviny, které by stavbě bránily, TSK mu již vyplatila více než 15 milionů korun - tedy většinu sumy. Správa komunikací to vysvětluje tím, že peníze dostala těsně před koncem roku a musela je rychle utratit. Rozhodně však prý neprodělá, ale naopak ušetří. „Poskytne nám za každý měsíc do konečného vyúčtování slevu 0,1 procenta,“ uvádí Mrázek.

Sám Boubín chce začít stavět jakmile mu magistrát povolí zabrat část silnice pro stavbu. To, zda má rampa smysl a zda by nebylo efektivnější postavit stezku podél vody a ušetřit tak více než deset milionů, nechce řešit. „To není otázka na mě. Já jsem jenom firma, která danou věc realizuje podle plánů, které dostane,“ říká Boubín.

Pokračování by stálo přes miliardu

Paradoxní je, že nový úsek za 18 milionů napojí pouhých 700 metrů cyklostezky, která končí na hranici Prahy. I když je sice na mapě vyznačena jako páteřní trasa 1A, cyklisté ve skutečnosti musí dál do Roztok jet přímo po frekventované silnici - té samé, kterou TSK označuje za nebezpečnou. Dalšímu pokračování klasické cyklostezky směrem na Roztoky brání vysoké náklady.
Úzká silnice se totiž zhruba kilometr vine těsně u vody a na stezku pro cyklisty není v daném místě prostor - jedině kdyby byla na zavěšené rampě. "Pokračování do Roztok by vyšlo na 1,1 miliardy," uvedl Polák. Cyklostezka má ale v daném místě podle jeho slov smysl - končí totiž u přívozu. A s ním souhlasí i již citovaný Bříza. "Mohou je využít rodiny, které se vydají na výlet a zpátky mohou jet po druhé straně řeky," uvedl.

V letošním roce přitom metropole počítá dát na cyklostezky 65 milionů korun. Třicet milionů má jít na vybudování nových cyklostezek, zbylých 35 milionů pak na označení cyklotras - tedy především na cyklistické značení.

Thumbs up Thumbs down