201

Re: Trojský most

kasme napsal:
anasazi napsal:

Jen to máš, kasme, na špatným břehu

no já si právě myslím, že to mám takto správně smile Jak si myslí i "vojtisek"
že ten kus patří na druhej břeh... smile

Čímž padá jeníkova verze o posunu skruže a zárodku na místě, a platí spíš vojtíškova varianta, že se bude posouvat vše, když je ten nos přeci jen připevněnej.
Záhady a jejich řešení, to je naše hobby smile

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

202

Re: Trojský most

obr napsal:

začínat v Holešovicích by mělo tu výhodu, že tam se dají vozit díly po železnici. Není tomu tak ?

obávám se, že to tak není...

i když by se to mohlo sundavat rovnou z kolejí... smile
http://mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=133110264@y=136035984@z=17

203 Naposledy upravil: Jenik (25.02. 2011 20.34)

Re: Trojský most

kasme napsal:
Jenik napsal:

zárodek definitivní konstrukce mostu s náběhem oblouku

jsem to označil červeně - snad správně, co? smile
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … t.JPG.html


ale stejně mi to ještě není zcela jasné smile

asi si požádáme na středu o výklad smile smile

Jenom ten obdélníček posuň trochu doleva, není to "podpaží", ale náběh horní strany oblouku, k té spodní bude v tom místě ještě asi pár metrů
Edit: a břeh samozřejmě opačný, což pro ilustraci nevadí, neboť konstrukce je symetrická smile

Thumbs up Thumbs down

204

Re: Trojský most

A betonové segmenty vyrábět hned v té prefě vedle smile

Thumbs up Thumbs down

205 Naposledy upravil: vojtisek (25.02. 2011 20.25)

Re: Trojský most

anasazi napsal:

Teď jsem jen zvědav, o co opřou hydrauliku pro výsuv skruže. Ale oni už to asi ví.

Nejspis o betonove kvadry, co jsou mezi patkovymi sloupy. Pod kvadry i sloupy je, myslim, zalozeni holesovicke opery mostu, takze jeden velkej kus proarmovanyho betonu. Viz http://www.rychnovinky.cz/wp-content/ga … 100031.jpg. A nenazyval bych "to" skruzi, ale spodni konstrukci mostovky, jeste lepe asi podelnymi a pricnymi nosniky mostovky.

Thumbs up Thumbs down

206 Naposledy upravil: vojtisek (25.02. 2011 20.36)

Re: Trojský most

Jenik napsal:
kasme napsal:
Jenik napsal:

zárodek definitivní konstrukce mostu s náběhem oblouku

jsem to označil červeně - snad správně, co? smile
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … t.JPG.html


ale stejně mi to ještě není zcela jasné smile

asi si požádáme na středu o výklad smile smile

Jenom ten obdélníček posuň trochu doleva, není to "podpaží", ale náběh horní strany oblouku, k té spodní bude v tom místě ještě asi pár metrů

nene, kasme ma zvyrazneni spravne - smontovana cast patri na druhou stranu reky a skonci "uvnitr" rozpeti hlavniho obloukoveho nosniku. (graficka napoveda - na graficke vizualizaci maji v miste napojeni horniho oblouku odlisne pricniky, viz http://stavebniserver.com/files/mott1.jpg)

Thumbs up Thumbs down

207 Naposledy upravil: anasazi (25.02. 2011 20.34)

Re: Trojský most

Strejda napsal:

Dyť jsem tu už kdysi dávno psal, že mám tyhle problémy rád big_smile.

Škoda, že tu není Strejda, ten takový záhady miluje smile
Vojtíšku, to, že najdou oporu pro posun celé konstrukce, je mi jasné, pokud to bude jak říkáš. Mě nešlo do hlavy, kde by to opřeli, kdyby se posunoval jen ten nos (původně skruž)

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

208

Re: Trojský most

Jenik napsal:
kasme napsal:

jsem to označil červeně - snad správně, co? smile
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … t.JPG.html

Jenom ten obdélníček posuň trochu doleva, není to "podpaží", ale náběh horní strany oblouku, k té spodní bude v tom místě ještě asi pár metrů

no to právě né smile


konečně diskutujeme o stavebních věcech... smile

209

Re: Trojský most

vojtisek napsal:

A nenazyval bych "to" skruzi, ale spodni konstrukci mostovky, jeste lepe asi podelnymi a pricnymi nosniky mostovky.

I když podle vizualizací mi nesedí, že by tam taková masivní ocelová  spodní (podélná) konstrukce měla zůstat trvale. Nevypadá moc dobře, a navíc je vzhledem k zavěšení zbytečná

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

210

Re: Trojský most

Taky tam trvale nebude, po tom co se zbuduje oblouk a převezme tak hlavní nosnou fci, tak se rozebere. Vysunovat jen ty samotné železné profily s příčníky by moc nešlo..

Thumbs up Thumbs down

211

Re: Trojský most

Zpátky na stromy smile
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 4.JPG.html
To světle šedé vpravo nahoře je definitivní ocelová konstrukce oblouku mostu na svém (Holešovickém) místě. (to bílé u toho jsou snad styčníkové plechy)
To tmavošedé vpravo dole jsou prefabrikovaná železobetonová žebra definitivní konstrukce mostovky na svém místě.
To bílé vlevo je montážní skruž, která se bude vysouvat z Holešovic do Troje.
Howgh smile

Thumbs up Thumbs down

212

Re: Trojský most

To by ale pak ten postup vůbec nedával smysl, takle si na staveništi motat jedno přes druhé. Když se navíc podíváš sem http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 6.JPG.html , tak nos je se zbytkem konstrukce spojen. Takže se dle mého opravdu bude vysouvat celá kce s již namontovanými příčníky..

Thumbs up Thumbs down

213

Re: Trojský most

vojtisek napsal:

A nenazyval bych "to" skruzi, ale spodni konstrukci mostovky, jeste lepe asi podelnymi a pricnymi nosniky mostovky.

jannnn napsal:

Taky tam trvale nebude, po tom co se zbuduje oblouk a převezme tak hlavní nosnou fci, tak se rozebere. Vysunovat jen ty samotné železné profily s příčníky by moc nešlo..

Jenik napsal:

To tmavošedé vpravo dole jsou prefabrikovaná železobetonová žebra definitivní konstrukce mostovky na svém místě.
To bílé vlevo je montážní skruž, která se bude vysouvat z Holešovic do Troje.

kasme napsal:

no já si právě myslím, že to mám takto správně smile Jak si myslí i "vojtisek"
že ten kus patří na druhej břeh... smile

Tak názorů tu máme několik. Já osobně bych se přikláněl k verzi, že jde o skruž, která se odstraní. Ale jestli ta hotová část s příčníkama zůstane v Holešovicích, nebo se posude do Tróji, to si netroufnu odhadnout. Je tam plno protichůdnejch prvků. Konstrukce jasně sedí na těch pilířích, ze kteých by se těžko posunovala, ale proč by zase byl nos připevněn ke konstrukci?

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

214

Re: Trojský most

anasazi napsal:

Konstrukce jasně sedí na těch pilířích, ze kteých by se těžko posunovala, ale proč by zase byl nos připevněn ke konstrukci?

Sedí sice na pilířích, ale pouze z důvodu předchozí montáže. Jak je vidět zde http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 8.JPG.html , sedí to na nějakém mezikuse. Ten když se odstraní, příčník bude ve vzduchu a konstrukce se může pohnout..

Thumbs up Thumbs down

215 Naposledy upravil: vojtisek (25.02. 2011 21.17)

Re: Trojský most

anasazi napsal:

Tak názorů tu máme několik. Já osobně bych se přikláněl k verzi, že jde o skruž, která se odstraní. Ale jestli ta hotová část s příčníkama zůstane v Holešovicích, nebo se posude do Tróji, to si netroufnu odhadnout. Je tam plno protichůdnejch prvků. Konstrukce jasně sedí na těch pilířích, ze kteých by se těžko posunovala, ale proč by zase byl nos připevněn ke konstrukci?

Mas pravdu a ja ji nemel v tom, ze bile natrena ocel je skruz, ktera se odstrani. Jednak si pri montazi pomahaji heftnutymi svary na pohledove casti - nad rohem cervene bunky: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 1.JPG.html , za druhe na ni nikde nejsou trny na spojeni s betonovou mostovkou. Betonove prefabrikovane pricniky jsou prichycene k hornimu podelnemu nosniku, ten se ale montuje az nakonec, a mezitim musi pricniky na necem stat - proto ty betonove patkove sloupy. Smontovana cast se bude vysouvat, jinak by nos nepotrebovali.

Thumbs up Thumbs down

216

Re: Trojský most

Tady je celkem jednoznačně vidět že konstrukce spojené nejsou
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 6.JPG.html

A je tam pořádně vidět i to, co jsem nesprávně označil za styčníkové plechy, protože je to vnitřní "výztuž" s trny pro zabetonování spodní části oblouku (v článku o tom byla zmínka)
A tadyto bílé http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 9.JPG.html je vnitřní výztuha paty oblouku, opět s trny pro spolupůsobení při probetonování.

A takovouhle konstrukci s příčníky vysouvat nelze, protože jsou volně položené a s konstrukcí se spojí a začnou spolupůsobit až po vybetonování desky mostovky, do té doby je to hrachovina, která je ráda, že je (viz článek - spojení, předepnutí, dopnutí).

A na staveništi motat jedno přes druhé? Vždyť ten plac je dost velký, a na Trojské straně pro to ještě vůbec není místo.

OT: zažil jsem správné motání, když jsem měl v koupelně (pro jednoho člověka v pozoru) tři instalatéry, a já jako čtvrtý jsem se snažil pomáhat, podávat a vysvětlovat, co vlastně chci big_smile

Thumbs up Thumbs down

217

Re: Trojský most

A stejně si budu stát za svym smile

Ty příčníky jsou ke konstrukci připojeny ( http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 9.JPG.html ) , samozřejmě že je to spojení jen provizorní a k opravdovému funkčnímu propojení dojde až s vybetonováním mostovky. Pro to, aby samy o sobě držely na místě to ale stačí. Vlastní prostorovou tuhost konstrukce při výsuvu pak zajišťuje ten bílý příhradová rám..

Thumbs up Thumbs down

218

Re: Trojský most

vojtisek napsal:

Mas pravdu a ja ji nemel v tom, ze bile natrena ocel je skruz, ktera se odstrani. Jednak si pri montazi pomahaji heftnutymi svary na pohledove casti - nad rohem cervene bunky: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 1.JPG.html , za druhe na ni nikde nejsou trny na spojeni s betonovou mostovkou. Betonove prefabrikovane pricniky jsou prichycene k hornimu podelnemu nosniku, ten se ale montuje az nakonec, a mezitim musi pricniky na necem stat - proto ty betonove patkove sloupy. Smontovana cast se bude vysouvat, jinak by nos nepotrebovali.

Týýýý jo, tohle je ta správná fotka, ona je až na druhý stránce, na kterou jsem jenom nakoukl.  Mluvíme totiž o několika bílých konstrukcích, které bez správné fotky jsou těžko identifikovatelné. Tahleta bílá konstrukce je definitivní a napevno, a je tam krásně vidět začínající křivka nosného oblouku mostu. A tak, jak to je, se to už nehne.
Oproti tomu ta "jiná" bílá konstrukce  vpravo http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … ?g2_page=2 směrem doprava k řece je výsuvná skruž, na kterí se to bude všechno další montovat (na tíhle fotce se ty konstrukce kryjí, ale spojené nejsou)

Thumbs up Thumbs down

219 Naposledy upravil: Pista (25.02. 2011 23.02)

Re: Trojský most

Podľa mňa bude postup obdobný ako pri lochkovskom moste - najprv výsun železnej konštrukcie s betónovými rebrami, potom betonáž mostovky, napnutie nosných lán a nakoniec demontáž pomocnej oceľovej konštrukcie.

EDIT: t.j. ten šedý zárodok oblúka bude nakoniec na opačnom (trójskom) brehu. (Okrem iného, na to aby zostal na Holešovickom brehu príliš veľké zakrivenie.)
EDIT2: 2x4 (či koľko ich je) pomocné pilerie sú pomocné na postupnú montáž betónových rebier a rámu. Odhadujem že práve 4 rebrá budú dĺžka jednného výsunu.

Thumbs up Thumbs down

220

Re: Trojský most

No uvidíme, ale věřím Pištovi, že se to bude celé vysouvat z Holešovického břehu na Trojský.

Thumbs up Thumbs down

221

Re: Trojský most

Jarda Št. napsal:

No uvidíme, ale věřím Pištovi, že se to bude celé vysouvat z Holešovického břehu na Trojský.

Marně se snažím pochopit, co by mělo být "to celé" co se bude vysouvat. ;-) Aby to mělo smysl musely by se vysouvat i ty žebra. Tím pádem ale i ta dolní konstrukce, která je drží. Jenže to potom vlastně úplně všechno, mimo těch betonových sloupů. Nějak si nedokážu představit po čem by se to vysouvalo.

Thumbs up Thumbs down

222

Re: Trojský most

kluzné plochy pro výsun, jsou dle mě ty červené "bloky"
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 1.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 2.JPG.html

a třeba se nejprv vybetonuje deska a pak se vysune smile

223

Re: Trojský most

Koukám, že diskuse se protáhla přes půlnoc, ale výsledek víceméně stále fifty fifty pro podporu posunu celé konstrukce a postupné montáži na samostatně vyunutou skruž. Myslím, že vnést světlo do případu může jen Aga nebo budoucí vývoj na stavbě. Vzhledem k dosavadní rychlosti stavby to uvidíme určitě brzy.

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

224

Re: Trojský most

Včera jsem tu nebyl, tak až teď.
Podle mého názoru se eo již smontovaná část bude včetně oněch 4 příčníků vysouvat, tedy "patří" na druhý břeh.
Bez ohledu na připojení/nepřipojení "nosu", existenci/neexistenci kluzných ploch a dočasnosti/trvalosti jednotlivých částí montované konstrukce pro to mám 2 důvody:
1) ty 4 dvojice sloupů rozhodně nejsou trvalé - už je někdo z vás viděl u nějakého hotového mostu? A pokud by se již smontovaná část neposouvala, tak by tam nejspíš už zůstaly, jinak nevím, proč by to byly betonové sloupy a proč by se ta 4 žebra nesmontovala na dočasné fixní skruži.
2)  prohlédněte si sklon nosné konstrukce s žebry (http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 4.JPG.html) - s pravděpodobností rovnající se téměř 100% se dá říct, že definitivní mostovka na Holešovické straně takhle výrazně do kopce nepovede. Pokud ale přijmeme teorii "výsuvu všeho", dává tento "náběh" smysl, protože každá konstrukce je ohebná a je potřeba strkat "trochu do kopce", abych se strefil na následující pomocný pilíř.

A teď do mě. smile

Thumbs up Thumbs down

225

Re: Trojský most

Urcitě se bude vysovat, neb:

koukněte do archivu o 2 strany zpět na rozložení těch podpěrných prvků, to není nic trvalého, nosníková konstrukce mostu je posazena na všechny ty nizke, na jedne fotce jsou dokonce osazeny kluznymi lozisky

kluzna loziska najde i na vsech provizoriich v rece, proc by tam jinak byly.

je tam i kotveni provysuv, neni na konci, ale u brehu reky, takze to vypada na tahani pomoci lana

nos je pripevnen dle lozisekm, nahore je zatim napevno nasroubovan, je tam videt i misto kam prijde hydralicky pist, po jeho osazeni se konstrukce nahore rozpoji, podobne se to delalo i na Lochkove

jestli je spodni prohradova konstrukce docasna, nebo trvala, to by me taky zajimalo

tahat se to bude nejspis bez betonove mostovky, jednak by to byla obri vaha, jednak by to asi delalo problemy kvuli pruznosti (praskala by), navic, kdyb se melo cekat na plnou pevnot betonu ... ale nechme se prekvapit

Thumbs up Thumbs down